Diskuze: Outlet Tuchoměřice otevírá. Seznam značek, které zákazníkům nabídne

Zpět na článek

Nepřehlédněte

Zemědělské trhy na Letné nabídnou kvalitní lokální suroviny i streetfood • Září a říjen bude na muzejním dvorku Národního zemědělského muzea na Letné patřit podzimním trhům. Akce potěší zákazníky, kteří upřednostňují kvalitní lokální potraviny. Těšit se můžete i streetfood stánky s občerstvením.

Průvodce nákupem spacáku. Na co je potřeba myslet • Při každém outdoorovém dobrodružství, od kempování v přírodě po vícedenní trek, je správný spacák klíčovou součástí vašeho vybavení. Nákup spacího pytle však není jen otázkou výběru toho nejlevnějšího nebo nejdražšího modelu. Existuje několik důležitých faktorů, na které byste měli myslet, abyste si vybrali spacák, který splní vaše potřeby a poskytne vám pohodlný spánek i v nejnáročnějších podmínkách.

Módní ikona Hana Podolská. Smutný příběh legendární pražské podnikatelky • Říkali jí česká Coco Chanel. V jejím salonu na Jungmannově náměstí v Praze si v dobách první republiky podávaly dveře manželky ministrů a továrníků, ale i slavné herečky Jarmila Novotná, Růžena Nosková, Hana Vítová, Adina Mandlová či Lída Baarová. Životní příběh české módní ikony je pozoruhodnou výpovědí o neuvěřitelné píli a cílevědomosti, zároveň ale i smutným mementem naší poválečné historie.

Česká Coco Chanel Hana Podolská.

IKEA bude mít pobočku na Václavském náměstí. Otevírá už ve čtvrtek • Společnost IKEA otevírá ve čtvrtek 20. září první pop-up studio v Česku. Nachází se v centru Prahy na adrese Václavské náměstí 16 a ponese jméno IKEA Point. IKEA se chce novým konceptem obchodu přiblížit svým zákazníkům a nabídnout jim prostor plný inspirace, pohodlné plánovací studio i oblíbenou kavárnu jako místo pro setkávání s přáteli i pořádání různých aktivit pro zákazníky. Podle zástupců společnosti vznikl IKEA Point jako dočasný prostor, kterým si chtějí otestovat nový koncept menších prostor v centru měst. „Obchodní domy budou stále v srdci IKEA a vždy budou místem, kam zákazníci přijdou načerpat inspiraci, prohlédnout si celý náš sortiment, vyzkoušet si ho a nakoupit vybavení do domácnosti. Chceme být ale našim zákazníkům blíž a setkávat se s nimi na více místech. Jedním z nich je právě IKEA Point na Václavském náměstí,“ vysvětluje Mounia El Hilali, generální ředitelka IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko, jak nový koncept zapadá do strategie IKEA. [gallery size="full" columns="1" ids="12807"] IKEA Point poskytne zákazníkům téměř 800 m² inspirace zaměřené na sortiment obývacích pokojů, který bude doplněný o aktuální limitované kolekce. Zákazníci zde mohou s pomocí odborníků z řad IKEA pohodlně plánovat své kuchyně, šatní a úložné systémy a obývací stěny. Kromě plánování bydlení a inspirace je jim k dispozici i příjemná kavárna v prvním patře IKEA Point. [gallery size="full" columns="1" ids="12813"] Design IKEA Point je pojatý v minimalistickém skandinávském duchu. Zákazníci zde najdou novinky v sortimentu, limitované kolekce i ikonické produkty, které však v prostředí pop-upu vystupují v novém světle.  V plánovacím studiu jsou veškeré vzorky materiálů v různých barevných kombinacích včetně podpůrných výrobků, jako jsou dvířka, zásuvky nebo úchytky. Zákazníci si můžou vytvořit vlastní koláž produktů a lépe si tak představit a naplánovat celkový vzhled interiéru. [gallery size="full" columns="1" ids="12812"] Pop-up je součástí globální strategie IKEA, která tento koncept testuje v několika zemích. „Pop-up je už dle názvu dočasný projekt a z naší zkušenosti z jiných zemí a průběžných výsledků víme, že podobný formát je mezi zákazníky ve světě velmi oblíbený. Budou nás velmi zajímat reakce zákazníků. Na základě výsledků projekt v průběhu roku vyhodnotíme a rozhodneme se, jaké budou naše další kroky,“ uvádí lídr projektu Peter Tichý. Investice do inspirace v centru města činila 17 milionů korun. Pracovní místo zde najde 30 zaměstnanců, kteří budou zákazníkům k dispozici každý den od 9 do 21 hodin.

Obchodní centrum na pražském Chodově od září změní název • Návštěvníci největší pražské nákupní galerie si budou muset od podzimu zvykat na nový název. Centrum Chodov se bude nově jmenovat Westfield Chodov. Změnu ohlásil vlastník centra, společnost Unibail-Rodamco-Westfield, které v Praze patří ještě nákupní centra na Zličíně a na Černém Mostě.

Letiště Praha hledá provozovatele obchodů pro cestující • Letiště Praha vypsalo koncesní řízení na provozovatele celkem sedmi obchodů v oblasti tzv. travel essentials. Obchody by měly nabízet například tisk, drobné občerstvení či různé doplňky k cestování. Termín pro podání nabídek je do 2. srpna, základní doba nájmu činí pět let.  

OBRAZEM: Největší český outlet s oblečením bude otevřen v polovině května nedaleko letiště • Otevření nového outletu Prague The Style Outlets u Tuchoměřic nedaleko pražského letiště Václava Havla nabere zpoždění. Místo původně avizovaného termínu 26. dubna bude prvním zákazníkům zpřístupněn až 18. května. V první fázi nabídne až 115 obchodních jednotek, ve kterých budou zastoupeny lokální i mezinárodní módní značky. Celý projekt, jehož druhá fáze přinese rozšíření až na 190 jednotek, vytvoří 600–700 pracovních příležitostí. Celková investice přesahuje 70 mil. EUR. Největší outlet v Česku Nový outlet poskytne prémiové značky, nadstandardní služby, a zajímavé interiéry inspirované historickou Prahou. Jednou z jeho dalších výhod je lokalita – necelých 5 minut od Letiště Václava Havla, 25 minut z centra města a v přímém napojení na dálnici D7. V první fázi projektu bude otevřeno až 115 obchodních jednotek na ploše téměř 20 000 m² a centrum nabídne až 2 400 parkovacích míst. [gallery link="none" columns="1" size="large" ids="4957,4958,4959,4960,4961,4962,4963"] Ve finální fázi bude Prague The Style Outlets rozšířen na téměř 30 000 m² se skoro 190 obchodními jednotkami. Největší outletové centrum v České republice nabídne i řadu služeb a vybavení, jako je dětský koutek, venkovní park, bezplatná Wi-Fi nebo vrácení DPH pro návštěvníky ze zemí mimo EU. [related-post id="7673"] Projekt nabídne 600 až 700 různých pracovních příležitostí a společnost NEINVER zároveň plánuje uspořádání pracovního veletrhu před samotným otevřením centra.

Polovina autobazarů porušuje zákon, zjistila obchodní inspekce • Dodržují prodejci ojetých automobilů stanovená pravidla? Z 83 kontrol autobazarů v loňském roce zjistila Česká obchodní inspekce (ČOI) porušení zákona téměř v padesáti případech. Nejčastěji šlo o nekalé obchodní praktiky, které pak mohou negativně ovlivnit rozhodnutí spotřebitele při nákupu vozidla. Někteří prodejci také nedostatečně informovali o vlastnostech prodávaných vozidel.

Konec kousavých svetrů. Díky snadným trikům se budete cítit jako v bavlnce • V zimním období je svetr nepostradatelným kusem oblečení, který nás chrání před zimou. Pocit příjemného tepla ale často dokáže pokazit otravné kousání a škrábání. Naštěstí je možné tomu snadno předejít několika jednoduchými triky.

Září je měsíc second handů. Iniciativy vyzývají k bojkotu fast fashion • Září je v módním světě měsícem týdnů módy, na kterých návrháři představují své kolekce pro nadcházející jaro. Právě proto mezinárodní charitativní organizace OXFAM vyhlásila září jako měsíc second handů a bojkotu nového oblečení.

Horko lépe zvládnete s vhodným oblečením i úpravou jídelníčku • Teploty v těchto dnech atakují třicítku, což už představuje zvýšenou zátěž pro organismus. Problémy mohou pociťovat zejména oslabení jedinci, ale občas se nevyhýbají ani zcela zdravým lidem. Co dělat, abychom se v horkých letních dnech cítili stále skvěle?

Britští muži dávali najevo své bohatství podivnou úpravou nehtů • Pokud si říkáte, že žijeme ve zvráceném světě sociálních sítí, kde řada lidí nemá žádnou soudnost, možná vás překvapí článek z roku 1901. Národní listy přinesly zprávu o zvláštní módě, která se rozšířila mezi bohatými britskými muži.

Vybrat správný olivový olej není žádná věda. Víme, na co si dát pozor • Olivový olej patří mezi nejzdravější suroviny na světě a v posledních letech se úspěšně zabydlel i v českých kuchyních. Výrobci na trhu nabízejí desítky nejrůznějších variant, které se liší nejen cenou a obalem, ale i kvalitou. Poradíme vám, jak se v nich správně zorientovat.

Módní policie by měla zahájit stíhání ministryní Schillerové a Benešové, navrhují lidé na sítích • Český internet si vzal na mušku dvě čelní představitelky státu. Ministryně financí Alena Schillerová a ministryně spravedlnosti Marie Benešová se staly terčem posměchu poté, co se na tiskové konferenci objevily vedle sebe v nepříliš povedených outfitech.

Alena a Marie v AZ-kvízu. Jedna z mnoha parodií, které se během dneška objevily na internetu.

Nakupujte jídlo tak, aby to nebolelo peněženku • Supermarkety a obchody s potravinami jsou jedním z mála míst, kde v současné době můžeme utrácet peníze. Řada lidí proto nakupuje jídlo v mnohem větším množství než obvykle. Co tedy dělat, abychom tyto výdaje udrželi v rozumných mezích?

Nakupujete přes internet? Obchodníka byste si měli důkladně prověřit • V posledních dnech se spotřebitelé stále častěji obracejí na Českou obchodní inspekci (ČOI) s tím, že zaplatili na internetu za roušky či respirátory, které nedorazily. Inspekce proto nabádá zákazníky, aby se při online nakupování drželi několika základních doporučení.

Sváteční otevírací doba je letos plně v režii supermarketů • Díky prodloužení nouzového stavu mohou letos velké obchody s potravinami zůstat otevřené po oba květnové svátky. V minulých letech to zákon zakazoval. Většina řetězců supermarketů se přesto rozhodla, že svým zaměstnancům poskytne 8. května volno.

Nové pražské obchodní centrum za měsíc otevírá. Nabídne desítky obchodů • Nově vzniklé nákupní, volnočasové a kancelářské Centrum Stromovka oznámilo, že svůj provoz zahájí ve čtvrtek 21. listopadu. Na celkové ploše 15 700 m² nabídne více než 90 obchodních jednotek, ale také kancelářské prostory a 500 parkovacích míst.

Unikátní výstava barokních kostýmů začíná v Klementinu • Barokní architekturu můžeme v pražském Klementinu obdivovat denně, ale co se v té době nosilo? Jaké šaty na přelomu 17. a 18. století nejvíce zapůsobily na maškarních plesech, si budete moci prohlédnout v Galerii Klementinum, kde 3. července začíná výstava Alamonde aneb Jak udělat dojem. Na té budou moci návštěvnici obdivovat nejen kostýmy, ale i originální, ručně vyrobené masky a seznámí se se společenskou situací té doby, zjistí jak vypadal tehdejší ideál krásy či jak vznikly názvy různých oděvů. To, že šaty dělají člověka, bylo známo již v době baroka a tehdejší šlechta se tím rozhodně řídila. Věděli také, že krásnou garderobu je třeba doplnit vybraným chováním. Jako základní kniha etikety sloužila kniha „Il Cortegiano“, neboli „Dvořan“, kterou napsal italský spisovatel Baldassare Castiglione. Dílo to bylo velmi ceněné a přeložilo se mnoha jazyků. Knihu naleznete i v Národní knihovně ČR. V ní se mohou čtenáři dočíst, jaké chování společnost vyžadovala a co se naopak považovalo na faux-pas. Kniha „Il Cortegiano“ byla v té době bestsellerem, o čemž svědčí i to, že vznikla o něco pikantnější parodie nazvaná „La Cortegiana“, popisující, jak by se měla chovat kurtizána. Toto dílo určitě ocenili mladíci na prahu dospělosti, kteří jezdili na tzv. Kavalírské cesty, jimiž završovali své vzdělání. Mladí šlechtici tak získávali kontakty, učili se jazyky a zjišťovali, jak fungují cizí dvory. Během cestování často zavítali i do Benátek, které mimo jiné prosluly právě svými kurtizánami. Výstava rovněž prozradí například původy názvů oděvů. Například kravata – její hluboká historie sahá až do období začátku 17. století. Tehdy chorvatští žoldáci loučící se s dívkami dostávaly na důkaz lásky a věrnosti od svých dívek šátky, které si vázali kolem krku. Šátky byly většinou lněné a zdobené. Ve Francii v době třicetileté války vzbudil tento doplněk zájem. Pařížané šátek pojmenovali les Croates – Chorvaté. Postupně se toto slovo upravovalo až do dnešního pojmenování la cravate, což v překladu znamená kravata. Expozice znázorňuje skupinu tanečníků a návštěvník se tak přenese přímo do víru plesového veselí. Kurátorem výstavy je Mg.A. Rostislav Maria Müller, který zároveň výstavou osobně provází. Výklad se bude týkat nejen módy samotné, ale také životního stylu, hygieny a návštěvníkům přiblíží i souvislosti, které přesahují do současnosti. Datum konání výstavy: 3. 7. – 8. 9. 2018 Čas: úterý – neděle, 10:00 – 18:00 hodin Místo: Galerie Klementinum, Národní knihovna ČR, Mariánské náměstí 5, Praha 1 Vstupné: dospělí 100 Kč

Obchody dostaly nařízeno zavřít během Velikonoc • Odvoláváme, co je odvoláno. Tak by se dala v kostce shrnout situace kolem otevírací doby prodejen s potravinami během letošních Velikonoc.