Dopravní podnik shání řidiče tramvají. Nabízí poměrně slušné peníze

31. července 2018 ∙ 18:57
PražskýDEN.cz
Foto: PražskýDEN.cz

Dopravní podnik hl. m. Prahy se podobně jako mnoho dalších firem v Praze a celé republice potýká s nedostatkem pracovních sil.

Na kariérní webu DPP aktuálně visí hned několik nabídek zaměstnání. Například budoucím ridičům a řidičkám tramvají a autobusů v nich slibuje mzdu až 35 tisíc korun a několik benefitů – například zlevněné jízdné pro rodinné příslušníky, 5 týdnů dovolené, poukázky Flexi Pass nebo příspěvek na stravování formou poukázek v hodnotě 100 Kč.

Uchazečům o práci řidiče musí být alespoň 21, let, musí mít čistý trestní rejstřík a platný řidičský průkaz skupiny B. Dopravní podnik také vyžaduje dobrý zdravotní stav a příjemné, reprezentativní vystupování.

Práce řidiče tramvaje ovšem není žádný med. Náročnost spočívá v nepravidelném režimu směn a v nepřetržitém provozu. Začátky směn jsou od brzkých ranních hodin (okolo 4:00 hod.) a končí až pozdě v noci (okolo 1:00 hod.).

Souprava pražského metra

Metro bude jezdit déle. Dotkne se to i nočních tramvají a autobusů

Do pražské MHD se s pokračujícím uvolňováním protiepidemických opatření vracejí cestující. Dopravní podnik reaguje na zvýšenou poptávku po přepravě posílením provozu metra. Vrátí i některé noční tramvajové linky. Minulý týden využilo pražskou podzemku denně v průměru 487 tisíc cestujících. Minulý týden ve středu byla dokonce překročena hranice půl milionu pasažérů, poprvé od zavedení lockdownu a omezení pohybu mezi okresy. Dopravní podnik hl. m. Prahy to uvedl v tiskové zprávě. Obdobný […]

Londýnské metro hlásilo příští stanici automaticky už na konci 19. století

Hlavní město Velké Británie bylo průkopníkem podzemní městské hromadné dopravy. Už v roce 1863 začaly v tunelech jezdit první vlakové soupravy na parní pohon. Ještě před koncem století byly již vozy poháněny elektřinou. Praha si musela na první metro počkat až do roku 1974. Již ve zmíněném roce 1891 si ale Pražané v Národních listech mohli přečíst o úžasném pokroku, jakého Britové dosáhli. Praktická novinka v oboru železničním Na podzemní […]

Nová tramvajová linka od června propojí Libeň, Vršovice a Pankrác

Začátkem června se do pražských ulic vrátí tramvajová linka číslo 19. Jezdit začne, jakmile dělníci dokončí rekonstrukci tratě v ulicích Táborská, Vladimírova a Na Pankráci. Linka propojí bez přestupu Lehovec, Palmovku, Žižkov, Strašnice, Vršovice, tj. ty části města, které dnes přímé spojení nemají, a dojede po nově postavené tramvajové trati až ke stanici metra na Pankráci. „Devatenáctka se vrací do ulic v trase, kterou mívala před rokem 2012, než zmizela […]

Praha zvýší ceny jízdenek i pokutu pro černé pasažéry

Praha přistoupila k dlouho očekávanému kroku. Od 1. srpna podraží jednorázové jízdenky na území Prahy a Středočeského kraje. Cena dlouhodobých kuponů ale zatím zůstává beze změn. Úpravy jízdného schválené v orgánech Prahy i Středočeského kraje mají pokrýt inflaci, ale i zvýšené náklady na MHD a její rostoucí kvalitu. V tiskové zprávě to uvedl pražský magistrát s tím, že výše tarifu PID se nezměnila od roku 2011. Jednorázová jízdenka na 30 minut […]

Souprava pražského metra

Metro jezdí ve špičkách častěji. Dřívější ukončení provozu ale stále trvá

S postupným rozvolňováním protiepidemických opatření se do pražského metra vracejí cestující. Dopravní podnik proto od pondělí posiluje provoz ve špičkách. Pražské metro jezdí od 19. dubna podle stejného grafikonu jako na konci letošního února, tj. před zavedením lockdownu a omezením pohybu mezi okresy. Intervaly v ranních špičkách na lince A jsou zkráceny na 180 sekund, na lince B na 160 sekund a na lince C na 130 sekund. Minulý týden […]

X Zavřít