Florenc se má proměnit. Praha vypsala soutěž na novou podobu

24. března 2021 ∙ 10:31
Kristián Vích
Foto: VitVit, Wikimedia Commons, CC-BY-SA

Hlavní město má velké plány s pražskou Florencí. Tento významný dopravní uzel nyní patří mezi zanedbané části metropole. To se má ale v příštích letech změnit.

Na novou podobu tohoto území bylo v minulosti zpracováno několik urbanistických studií. Žádná z nich ale nakonec realizována nebyla.

„Nedošlo u nich k dostatečně široké shodě všech aktérů. Právě proto jsme s klíčovými vlastníky v území dospěli k názoru, že nejlepším řešením bude uspořádat mezinárodní urbanistickou soutěž, která navrhne jeho budoucí podobu,“ říká náměstek primátora Petr Hlaváček.

Zanedbaná část města

Okolí klíčového autobusového nádraží dnes tvoří několik transformačních ploch, jež neslouží svému původnímu účelu. Trpí mnoha bariérami, nejasným vymezením zástavby, nevzhlednými veřejnými prostranstvími i absencí kvalitní zeleně.

Týmy architektů, urbanistů, krajinářů a dopravních expertů z celého světa mají nyní měsíc na zaslání přihlášky. Odborná mezinárodní porota následně vybere 5 týmů, které se soutěže zúčastní.

Do nového návrhu by měly být integrovány již schválené projekty v území, jako jsou chystané rekonstrukce ulic Na Poříčí a Na Florenci, modernizace Masarykova nádraží, projekt Florenc Gate nebo dva objekty podél ulice Na Florenci od studia Zaha Hadid Architects.

Unikátní socha nosorožce mění vzhled a poskytuje výhled do okolí

Rozsáhlý prostor bývalé Denkrovy pískovny v Praze–Lysolajích prošel celkovou proměnou. Na doposud zanedbaném území vyrostl nový veřejný sportovní areál, který má být centrem volnočasových aktivit. Jeho patronem se stala skulptura pravěkého nosorožce srstnatého, který v těchto místech v dávné minulosti žil. Území dnešních Lysolají se nalézá na severním okraji tzv. Barrandienu, unikátního území s podložím tvořeným prvohorními horninami s nálezy prvních známek života z doby před půl miliardou let. V blízkém okolí měli dočasná sídliště už nejméně před 30 tisíci […]

Nová scéna dostane novou podobu. Rekonstrukce potrvá dva roky

Národní divadlo připravuje rekonstrukci Nové scény. Exteriér památkově chráněné brutalistní budovy zůstane víceméně zachován. Výraznější modernizace se ale dočká divadelní sál. Hlavními důvody rekonstrukce jsou zastaralé technologie a špatná akustika. Podle vedení divadla bude důraz kladen na dokončení původní myšlenky autora, tj. vytvořit multifunkční divadelní scénu, která umožňuje snadnou přestavbu jeviště i hlediště. „Vznikne divadelní scéna 21. století s variabilním uspořádáním prostoru sálu pro různá představení s kapacitou až 500 míst s použitím soudobých moderních divadelních technologií a proměnnou […]

Lávka HolKa propojí Holešovice a Karlín. Praha vybrala stavitele

Pražští radní vybrali dodavatele stavby lávky Holešovice-Karlín (HolKa). Postaví ji firma Skanska, která ve výběrovém řízení nabídla cenu 298 mil. Kč bez DPH. Lávka HolKa pro chodce a cyklisty spojí městské části Praha 7 a Praha 8. Stavba by měla začít letos na podzim. Dokončena bude na konci roku 2022. „Pěší dostanou kvalitní propojení, ale i možnost krásného výhledu na Hradčany. Zároveň se díky ní dostaneme během pár minut z Karlína před brány Holešovické tržnice a získáme pohodlný přístup na ostrov […]

K budoucí podobě Seifertovy ulice se mohou vyjádřit občané

Od pondělí 21. června se může široká veřejnost seznámit s chystanou proměnou Seifertovy ulice a vyjádřit se k ní. Až do konce měsíce bude otevřen informační kontejner a zároveň bude probíhat on-line anketa. Podněty a připomínky pak budou zohledněny při zpracování návrhu. „Koncepční studie navrhne revitalizovanou podobu Seifertovy v úseku od ulice Chlumova až po křižovatku U Bulhara. Dále úpravy přilehlých zelených ploch – parku Radost, náměstí Winstona Churchilla a dále okolí cyklostezky A25 od Seifertovy ulice k úpatí Vítkova“, vysvětluje Pavel Křeček, […]

Zastupitelé schválili stavbu metra D z Pankráce do Nových Dvorů

Pražští zastupitelé v minulém týdnu schválili výstavbu metra D v úseku Pankrác – Nové Dvory. Zároveň odsouhlasili i garanci financování stavby, která poslouží jako důležitý předpoklad pro získání financování z evropských fondů popřípadě i pro získání úvěru z  Evropské investiční banky.  „Metro D je aktuálně největší dopravní investicí Česka. První úsek metra D z Pankráce na Nové Dvory bude stát 52 miliard korun a čekají nás velká vyjednávání o financování – s bankami, EU i státem, který v zahraničí tak významné městské projekty standardně spolufinancuje,“ […]

X Zavřít