Metro bude jezdit déle. Dotkne se to i nočních tramvají a autobusů

28. dubna 2021 ∙ 15:23
Kristián Vích
Souprava pražského metra
Souprava pražského metra ∙ Foto: Kristián Vích, PražskýDEN

Do pražské MHD se s pokračujícím uvolňováním protiepidemických opatření vracejí cestující. Dopravní podnik reaguje na zvýšenou poptávku po přepravě posílením provozu metra. Vrátí i některé noční tramvajové linky.

Minulý týden využilo pražskou podzemku denně v průměru 487 tisíc cestujících. Minulý týden ve středu byla dokonce překročena hranice půl milionu pasažérů, poprvé od zavedení lockdownu a omezení pohybu mezi okresy. Dopravní podnik hl. m. Prahy to uvedl v tiskové zprávě.

Obdobný nárůst byl zaznamenán i v autobusové a tramvajové dopravě. Zatímco tramvajové spoje na začátku letošního března využívalo v průměru zhruba 428 tisíc cestujících denně, což je 36-37 % oproti běžnému stavu před pandemií, v těchto dnech je to v průměru téměř 490 tisíc cestujících což představuje nárůst o zhruba 15 %.

Autobusové spoje v průběhu prvního březnového týdne využívalo denně v průměru 377 tisíc cestujících, v současnosti to je o pracovních dnech v průměru 486 tisíc. To je nárůst o bezmála 29 %.

Změny přijdou ve dvou vlnách

Od 30. dubna dojde k obnovení provozu noční tramvajové linky 99 v trase Sídliště Řepy – Nádraží Hostivař. Noční autobusová linka 906 bude opět prodloužena o úsek Mokrá – Skalka. Dojde také ke zkrácení intervalů nočních autobusových linek 912 (z 60 na 30 minut), 913 (ze 120 na 60 minut) a 916 (ze 120 na 60 minut). Na linku 909 se pak vrátí kloubové autobusy.

Od 10. května dojde i k prodloužení provozu metra o půl hodiny. Poslední soupravy budou z konečných stanic odjíždět po čase 23:00 hod. a poslední příjezdy na konečné stanice budou v rozmezí 23:30-23:40 hod.

Zároveň se prodlouží provoz denních linek tramvají a autobusů včetně příměstských spojů o hodinu do cca 23:00-23:45 hod. s navázáním posledních spojů na poslední spoje metra.

Londýnské metro hlásilo příští stanici automaticky už na konci 19. století

Hlavní město Velké Británie bylo průkopníkem podzemní městské hromadné dopravy. Už v roce 1863 začaly v tunelech jezdit první vlakové soupravy na parní pohon. Ještě před koncem století byly již vozy poháněny elektřinou. Praha si musela na první metro počkat až do roku 1974. Již ve zmíněném roce 1891 si ale Pražané v Národních listech mohli přečíst o úžasném pokroku, jakého Britové dosáhli. Praktická novinka v oboru železničním Na podzemní […]

Nová tramvajová linka od června propojí Libeň, Vršovice a Pankrác

Začátkem června se do pražských ulic vrátí tramvajová linka číslo 19. Jezdit začne, jakmile dělníci dokončí rekonstrukci tratě v ulicích Táborská, Vladimírova a Na Pankráci. Linka propojí bez přestupu Lehovec, Palmovku, Žižkov, Strašnice, Vršovice, tj. ty části města, které dnes přímé spojení nemají, a dojede po nově postavené tramvajové trati až ke stanici metra na Pankráci. „Devatenáctka se vrací do ulic v trase, kterou mívala před rokem 2012, než zmizela […]

Praha zvýší ceny jízdenek i pokutu pro černé pasažéry

Praha přistoupila k dlouho očekávanému kroku. Od 1. srpna podraží jednorázové jízdenky na území Prahy a Středočeského kraje. Cena dlouhodobých kuponů ale zatím zůstává beze změn. Úpravy jízdného schválené v orgánech Prahy i Středočeského kraje mají pokrýt inflaci, ale i zvýšené náklady na MHD a její rostoucí kvalitu. V tiskové zprávě to uvedl pražský magistrát s tím, že výše tarifu PID se nezměnila od roku 2011. Jednorázová jízdenka na 30 minut […]

Souprava pražského metra

Metro jezdí ve špičkách častěji. Dřívější ukončení provozu ale stále trvá

S postupným rozvolňováním protiepidemických opatření se do pražského metra vracejí cestující. Dopravní podnik proto od pondělí posiluje provoz ve špičkách. Pražské metro jezdí od 19. dubna podle stejného grafikonu jako na konci letošního února, tj. před zavedením lockdownu a omezením pohybu mezi okresy. Intervaly v ranních špičkách na lince A jsou zkráceny na 180 sekund, na lince B na 160 sekund a na lince C na 130 sekund. Minulý týden […]

Praha cyklistická. Letos přibude 21 kilometrů nových cyklostezek

Praha letos plánuje investovat 370 miliónů korun do rozvoje cyklistické infrastruktury. Vybuduje se přes 21 kilometrů nových cyklostezek, opraví některé stávající a naprojektuje dalších 8 kilometrů, které vzniknou v příštím roce. Mezi plánovanými stavbami je letos například nosná konstrukce propustku na vltavské pravobřežní cyklostezce A2 k překonání Ohrobeckého potoka nebo na bezbariérové propojení ulic na Klárově pod Mánesovým mostem. Dílčí opravy, prodloužení či rozšíření čeká i cyklostezky Satalice–Vinoř nebo Staroklánovická. […]

X Zavřít