Nebojte se nákazy. DPP chce kampaní přilákat Pražany zpátky do MHD

Kampaň „Městem bezpečně, městem spolu…“
Foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) spustil informační kampaň, která má za cíl rozptýlit obavy cestujících z nákazy covid-19 v prostředcích městské hromadné dopravy. Formou televizních a rozhlasových spotů, on-line bannerů, advertorialů a citylightů poběží do konce ledna 2021.
DPP se v reklamních sděleních prezentuje jako spolehlivý a bezpečný dopravce pro cesty po Praze. Video spoty a vizuály kampaně ukazují paralelu ranní hygieny běžného člověka s přípravou a důkladným úklidem vozů MHD před vyjetím na svou trasu s cestujícími.
Novou kampaní chce Dopravní podnik lidi přesvědčit, že nákazy novým typem koronaviru ve vozech metra, v autobusech či tramvajích není třeba se obávat.
Opaření proti nákaze v MHD
Všechny vozy pražské MHD uklízí pracovníci DPP po každém zatažení do depa, garáže či vozovny (tj. ve většině případů dvakrát denně), pravidelně je dezinfikuje a průběžně ozonizuje. Celkem 105 km tyčí zádržného systému autobusů, metra a tramvají čistí dvakrát – nejdříve saponátem a následně dezinfekcí.
Velkokapacitní bezdotykové zásobníky dezinfekce jsou samozřejmostí v každém vestibulu metra, cestující si mohou ruce vydezinfikovat před vstupem i po výstupu z metra. Kromě toho platí i nařízení o nošení roušek ve všech prostředcích MHD.
Kampaň také připomíná, že jednotlivá cesta v MHD v Praze trvá cestujícímu v průměru zhruba 15 minut. Těm, kteří přestupují a kombinují různé dopravní prostředky, cca 30 minut. Při dodržování základních hygienických pravidel je tato doba dle nejrůznějších světových studií velmi krátká a pravděpodobnost nákazy covid-19 je proto v MHD velmi nízká.
Sčítání škod
Pokles počtu cestujících v pražské MHD během posledních týdnů se negativní podepsal na příjmech Dopravního podniku. Předběžná ztráty je zatím vyčíslenana 1,2 miliardy korun.
„Chtěli bychom, aby se důvěra lidí v MHD vrátila. Jezdit s námi je naprosto bezpečné, protože se o interiéry vozů z pohledu současných hygienických požadavků důkladně staráme, jako se každý stará sám o sebe,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel Dopravní podnik hl. m. Prahy.
Pro komunikaci sdělení kampaně využije DPP mediamix televizních, rozhlasových, online a printových outdoor reklamních nosičů, jako např. bannery a advertorialy v online médiích, televizní a rozhlasové spoty a na CLV panelech u nákupních center v Praze i Středočeském kraji. Kampaň poběží do konce ledna příštího roku a bude stát zhruba 6,5 mil. korun.