O levné roční kupony na MHD je obrovský zájem, prodalo se jich rekordní množství

Foto: Archiv
Cestující pražské MHD si oblíbili roční kupony. Loni si jich poprvé zakoupili přes 300 tisíc, tedy o cca 28 tisíc více než v roce 2016. Přispívá k tomu cena ročního kuponu i kampaň Nejedeš načerno? s opatřením tzv. pokuty za půlku, která motivuje černé pasažéry, aby se z nich stali platící cestující.
Loni si roční kupon pro pražskou MHD zakoupilo celkem 311 349 cestujících. Předloni to bylo 283 804 cestujících, v roce 2015 celkem 265 189.
„Počty zakoupených ročních kuponů každoročně rostou. Je to důkaz, že cestující dlouhodobě důvěřují našemu přepravnímu servisu, který pro ně připravujeme,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP s tím, že DPP garantuje každoročně vyšší objem dopravních výkonů.
[related-post id=“8098″]
„Praha se opakovaně umisťuje na špičce žebříčků, které srovnávají kvalitu veřejné dopravy ve světových metropolích. Pražská veřejná doprava patří mezi nejlépe hodnocené a rozhodnutí zlevnit roční kupon na 3 650 korun ročně, tedy na průměrných 10 korun za den, bylo jednoznačně správné. Lidí, kteří dosáhnou na roční předplatné, je mnohem více, a veřejná doprava je dostupnější,“ říká Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.
Zlevněné roční kupony za 3 650 korun byly zavedeny od 1. 7. 2015. Loni navíc začala platit kampaň Nejedeš načerno? Z některých černých pasažérů se díky snížené sazbě na pokutě stali roční předplatitelé MHD v Praze. V rámci kampaně Nejedeš načerno? si mohou snížit černí pasažéři pokutu o polovinu, pokud si zároveň do pěti pracovních dnů koupí roční kupon za 3 650 korun.
[related-post id=“9397″]
Nejvíc pasažérů přepraví metro
Dopravní podnik loni přepravil celkem 1 165 031 tis. cestujících. Nejvíce lidí jezdilo metrem, ve kterém se svezlo 435 586 tis. cestujících. 373 831 tis. pasažérů přepravily tramvaje a lanová dráha Petřín, 349 095 tis. cestujících využilo autobusy. 6 519 tis. lidí přepravují příměstské linky včetně vnějších pásem.