Otevřeno. Vchod do stanice metra Karlovo náměstí září novotou

Pražské zajímavostiPražskýDEN.cz16. srpna 20193 minuty čtení

Foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Po více než deseti měsících prací dnes Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) otevřel pro veřejnost zmodernizovaný vestibul a eskalátory ve stanici Karlovo náměstí na lince metra B. Projekt se podařilo uspíšit a díky 24 hodinovému režimu prací mohou cestující výstup směr Karlovo náměstí využívat od dnešní 11. hodiny, o týden dříve, než byl původní plán.

S modernizací stanice Karlovo náměstí se začalo 9. října 2018. Během uplynulých 10 měsíců se podařilo vyměnit staré sovětské eskalátory Petrohrad za nové, moderní, značky Schindler, vyměnit také osvětlení eskalátorového tunelu, zrekonstruovat vestibul metra, podchody, podhledy, obklady stěn, dlažby, bezpečnostní prvky na schodišti či vstupní prosklené stěny. Kromě toho zhotovitel, jímž bylo obchodní sdružení „Společnost Karlovo náměstí HOCHTIEF CZ – BREMA“, nainstaloval ve stanici nerezový odvodňovací systém, zrealizoval sanace průsaků, vybetonoval nové nosné konstrukce, vyčistil nástěnné malby, obnovil antigrafitti nátěry a v neposlední řadě zrekonstruoval technické zázemí.

Nové eskalátory

„Jednou z nejobtížnějších částí komplexní rekonstrukce stanice metra Karlovo náměstí byla výměna tří ramen eskalátorů, které na vzdálenosti zhruba 64 metrů překonávají dopravní výšku 31,9 metrů,“ uvedl Tomáš Koranda, předseda představenstva HOCHTIEF CZ.

Staré sovětské eskalátory Petrohrad sloužily ve stanici od počátku osmdesátých let. Pouze jejich odstraňování zabralo 35 dnů. Jeden schod původních eskalátorů vážil až 40 kilogramů, hmotnost nového je o více než polovinu nižší. Celý ocelový kolos byl demontován na jednotlivé sekce, stroje musely být částečně rozřezány, aby je bylo možné dostat ven. Nové eskalátory byly vyrobeny v závodě společnosti Schindler v Dunajské Středě na jižním Slovensku.

Foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

„Jednotlivé díly pohyblivých schodů vážily 2 až 7,4 tuny a musely se do stanice spouštět na ocelových lanech, a poté osazovat na místo pomocí kladkového systému,“ doplnil Tomáš Koranda.

Nové eskalátory svými parametry plně odpovídají požadavkům na sníženou energetickou náročnost a zvýšenou bezpečnost provozu. V neposlední řadě také na snížení požárního rizika.

Stanice bude bezbariérová

„Občanům a návštěvníkům Prahy předáváme do užívání další zmodernizovanou stanici metra. Jsem rád, že je to další z rozsáhlých rekonstrukcí, kterou DPP ve spolupráci s dodavateli zrealizoval v dřívějším termínu, než ke kterému se zavázal. Děkuji všem zaměstnancům DPP a dodavatelů, kteří se o to přičinili,“ řekl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dodal: „Modernizace vestibulu a eskalátorů není jedinou akcí, kterou ve stanici Karlovo náměstí realizujeme. Na konci června příštího roku zde zprovozníme výtahy, čímž se Karlovo náměstí stane 46. bezbariérovou stanicí metra v Praze. Revitalizace a bezbariérovost stanic metra je jednou z našich největších priorit. V příštích letech nás čekají rekonstrukce stanic Florenc, Anděl, Jiřího z Poděbrad či Nádraží Holešovice.“

[related-post id=“18115″]

„U dalších starých eskalátorů ve stanicích pražského metra podrobně přezkoumáme jejich stav a spolehlivost, a pokud se prokáže, že je už nebude možné opravit, necháme je vyměnit. Budeme je s DPP řešit jednotlivě podle stavu každého. Neplánuji plošně vyměnit všechny staré nebo naopak vůbec žádný. Zkrátka je necháme přezkoumat a na základě posudků profesionálů se rozhodneme. Nicméně prioritou jsou pro nás momentálně bezbariérové stanice. Snažím se o to, aby MHD v Praze byla skutečně pro každého. Momentálně pracujeme s DPP na výtahu ve stanici Karlovo náměstí. Příští rok začneme pracovat na výtazích ve stanicích Jiřího z Poděbrad a Opatov. Projekčně se plánuje ve stanici Invalidovna,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu a předseda dozorčí rady DPP.

Celkové investiční náklady akce se předpokládají ve výši cca 225 milionů Kč. Vzhledem k charakteru akce má DPP podanou žádost o podporu z evropských fondů v rámci OP Praha – pól růstu ČR, přičemž může získat podporu až ve výši 83,6 mil. Kč.

Nepřehlédněte

ČD kupují nové motorové vlaky za 3 miliardy. Nasadí je do regionů • České dráhy podepsaly kontrakt na dodávku 33 nových bezbariérových motorových jednotek se společností PESA Bydgoszcz SA. Nové motoráky jsou typově podobné vlakům stejného dodavatele, které cestující znají pod označením RegioShark.

Praha může požádat o stavební povolení na metro D. Vlastníci pozemků stáhli žaloby • Vlastníci pozemků v oblasti Nemocnice Krč stáhli díky dohodě s hlavním městem a Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) žalobu proti územnímu rozhodnutí stavby metra D. DPP tak může připravit žádost o stavební povolení na pět stanic v celém úseku Pankrác - Nové Dvory. Náměstek primátora hl. m Prahy pro dopravu Adam Scheinherr chce, aby ji DPP podal do konce tohoto roku.

Vizualizace stanice Nemocnice Krč na trase D.

Kolaps tramvají v centru. Oprava poničených trolejí potrvá celé dopoledne • Z důvodu poruchy trakčního vedení na Karlově náměstí je od pátečního rána značně ochromen provoz tramvají v Praze.

Pražská tramvaj (ilustrační foto).

Siluety na kolejích varují Pražany před nebezpečím fatální srážky s tramvají • Dbejte své bezpečnosti a myslete na fakt, že tramvaj má přednost nejen na přechodu! Přesně to má Pražanům připomenout kampaň „Neskákej mi pod kola!“, která nyní kromě výstražné tramvaje upozorňuje na nebezpečí střetu nástřikem lidských siluet na tramvajových svršcích. Nástřik obrysů těl byl proveden na místech v Praze s astým rizikem střetu tramvaje s chodcem. Tento počin Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) opět vznikl v rámci uvedené kampaně ve spolupráci s BESIP, Policií ČR a ROPID. 

Na správné parkování elektrických koloběžek v Praze dohlédne posílený speciální tým • Společnost Lime před startem letní sezóny ohlásila posílení týmu lidí, kteří se v Praze každodenně starají o provoz elektrických koloběžek. Rozšířený 40členný tým s novými „patrolery”, řidiči a mechaniky zajistí ještě lepší kontrolu nad správným parkováním koloběžek, jejich rozmístěním na strategických místech a technickým stavem. Lime tímto krokem reaguje nejen na neustále rostoucí poptávku po službě, ale také na zpětnou vazbu ze strany městských částí.

Metro bude o víkendu jezdit častěji. Pražskou dopravu čekají i další změny • Rada hl. m. Prahy schválila několik změn v provozu Pražské integrované dopravy. Od září se o víkendech zkrátí intervaly na všech třech linkách metra, nejvíce na lince C, a to až na 5 minut. Zároveň již nebude ve všední dny každé druhé metro končit na Ládví, všechny soupravy pojedou až do stanice Letňany. Řada potřebných vylepšení se připravuje také pro pražské autobusy, hlavně v oblasti Malešic. Posílení provozu metra o víkendech V poslední době byl z hlediska hromadné dopravy kladen důraz zejména na posilování provozu v pracovní dny, přičemž víkendová období zůstávala opomíjena. Pražané však cestují po městě stále více i o volných dnech. Daleko méně jezdí na chaty, ve městě se koná spousta akcí a stále přibývá turistů. Proto bude od září 2018 posílen víkendový provoz metra, a to s přihlédnutím k nerovnoměrnému vytížení jednotlivých linek během volných dnů. „Jednotný interval 7,5 minuty o víkendu na linkách B a C již po většinu roku nedostačoval poptávce, a to zejména v centrální části města. Na lince C, která obsluhuje kromě Hlavního nádraží i ZOO, obě Výstaviště či velké obchodní centrum na Chodově, bude proto víkendový interval od 1. září 2018 zkrácen na 5 minut. Linka B, která kromě obchodních center vede i na Jihozápadní Město a do významných přestupních bodů Smíchovské nádraží, Anděl, Karlovo náměstí či Vysočanská, bude o víkendech jezdit v intervalu 6 minut,“ uvádí náměstek primátorky hl. m. Prahy a radní pro oblast dopravy Petr Dolínek. Na lince A zatím ke zkrácení víkendového intervalu během roku nedojde, nicméně platí, že od cca poloviny listopadu budou o víkendech po pěti minutách již tradičně jezdit vlaky na všech linkách metra v rámci předvánočního posílení. [related-post id="11202"] Zkrácení intervalů v síti PID v neděli dopoledne „V rámci posílení víkendového provozu metra budou zároveň zkráceny intervaly nejen metra, ale i návazných tramvají a autobusů v neděli a ve svátek dopoledne v období od 10 do 12 hodin,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík. V minulosti, kdy vlivem nedostatku finančních prostředků došlo k omezování hromadné dopravy, byly v tomto čase prodlouženy intervaly v metru i v povrchové dopravě ze 7,5, resp. 15 minut na 10, resp. 20 minut. „Jelikož už i v neděli před polednem Pražané i turisté hromadnou dopravu využívají daleko více než v minulosti, začalo docházet k nepříjemnému přetěžování některých spojů a zachování obvyklých pozdně večerních intervalů i v tomto čase se stalo neudržitelným. Proto se od 1. září 2018 základní intervaly v celé síti hromadné dopravy v neděli od 10 do cca 12 hodin opět zkracují na 7,5, respektive 15 minut,“ doplňuje Petr Tomčík. [related-post id="5977"] Zrušení pásmového provozu v úseku Ládví – Letňany Návrh na zrušení pásmového provozu v úseku Ládví – Letňany, který je dosud aplikován v pracovní dny v období od cca 9:00 do 19:00, byl Radě hl. m. Prahy předložen ke schválení na základě Memoranda, které podepsali zástupci MČ Praha 9, Letňan, Čakovic, Kbel a Vinoře 22. a 23. března 2018. Zrušení pásmového provozu bude realizováno zkušebně od 1. září 2018 a po dobu čtyř měsíců bude jeho dopad podrobně vyhodnocován. V úseku Ládví – Letňany nejde o řešení přeplněných spojů metra, ale o to, aby zde interval v pracovní dny nebyl delší než o víkendech. Současně nové opatření pomůže v pracovní dny lépe koordinovat odjezdy autobusů od metra do okolních sídlišť. „Vzhledem k neustále se zvyšujícímu počtu obyvatel v severovýchodní části Prahy a zhoršené dopravní situaci na okolních komunikacích je určitě vhodné, aby byla cestujícím nabídnuta trvalá alternativa v podobě spolehlivé veřejné dopravy, kterou metro C představuje,“ doplňuje Petr Dolínek. [related-post id="11271"] Trvalý provoz linky 216 z Bořislavky na Sídliště Baba Rada hl. m. Prahy rovněž schválila trvalý provoz linky 216 v úseku Bořislavka – Sídliště Baba. Zkušební provoz linky 216 v tomto úseku, který byl zahájen 3. dubna 2018, potvrdil, že cestující o toto spojení mají zájem. Před začátkem prázdnin využívalo v půl osmé ráno spoj ze Sídliště Baba ve směru Bořislavka pravidelně více než 20 cestujících. Rovněž ostatní spoje si své cestující našly, takže členové dopravní komise městské části Praha 6 a grémium starosty Prahy 6 požádali Radu hl. m. Prahy o potvrzení převedení provozu linky 216 do trvalého stavu. Oproti zkušebnímu provozu je linka 216 navíc z Bořislavky již od začátku letních prázdnin prodloužena k Vozovně Střešovice a k Poliklinice Petřiny náhradou za nově trasovanou linku 108 do centrální části Dejvic. [related-post id="11130"] Změny linkového vedení autobusů v oblasti Malešic, Štěrbohol, Dubče a Uhříněvsi K termínu zahájení nového školního roku se zároveň připravují úpravy linkového vedení autobusů v oblasti Jarova, Malešic, Štěrbohol, Dubče a Uhříněvsi. Na základě nespokojenosti městské části Praha 10 s nepravidelným provozem linky 163, která na Sídliště Malešice přijíždí z oblasti Českobrodské ulice, kde se zdržuje v kolonách ostatní dopravy, má dojít ke zkrácení linky 163 pouze do zastávky Depo Hostivař. Pravidelnější spojení ze zastávek v Počernické ulici k metru Želivského zajistí nová autobusová linka 199. Spojení z Malešic k OC Štěrboholy zůstane zachováno díky prodloužené lince 228, která nově spojí Benice, Uhříněves, Dubeč, Štěrboholy se zastávkou Poliklinika Malešice. Jihovýchod Prahy získá přímé spojení ke svému spádovému zdravotnickému zařízení a Bečovská ulice v Uhříněvsi dlouho požadovanou obsluhu hromadnou dopravou. [related-post id="11325"] Linka 124 nově v pracovní dny s kloubovými autobusy Vzhledem k přetěžování spojů linky 124 zejména v Michli a v oblasti Brumlovky, se od 1. září chystá v souvislosti s úpravami linkového vedení v Malešicích nasazení kloubových autobusů na linku 124 v pracovní dny. Ty bohužel nedokážou projet současnými úseky linky 124 mezi Zeleným pruhem a Dvorci a také obratištěm Habrová, proto bude linka 124 zkrácena do své nejvytíženější části trasy mezi Želivského a Zeleným pruhem. Od Zeleného pruhu na Dvorce pojede nově linka 134, mezi Želivského, novou zástavbou na Třebešíně a Habrovou pojede posílená linka 155, na kterou budou místo midibusů trvale nasazeny standardní dvanáctimetrové autobusy. Úpravy autobusových linek v oblasti Prahy 3, 4 a 10 bude ještě schvalovat vedení hl. m. Prahy začátkem srpna.

Komplikace v dopravě chce TSK zmírnit urychlením oprav • Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s. (TSK, a. s.), v reakci na pondělní dopravní problémy v hlavním městě okamžitě ve spolupráci se svými dodavateli zahájila kroky ke zkrácení dopravních omezení na nejzatíženějších opravovaných komunikacích. „Samozřejmě vnímáme celkovou situaci v dopravě. Při každé stavbě, a především při jejím zahájení monitorujeme její vliv na dopravu. Ukázalo se, že nutné opravy ulic Dobříšské, Wilsonovy a Jiráskova mostu způsobily Pražanům nemalé problémy. Proto jsme okamžitě zareagovali, abychom tyto opravy urychlili,“ uvedl generální ředitel TSK, a. s., Petr Smolka. Opravy důležitých dopravních tahů v Praze plánuje Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s., záměrně na letní měsíce, kdy je provoz v metropoli nižší. Většina prací bude dokončena během letních prázdnin, aby bylo vše připraveno na zářijový návrat školáků i jejich rodičů. „S komplikacemi v dopravě jsme počítali, protože se jedná o významné komunikace, a upozorňovali jsme řidiče, aby si svou cestu naplánovali s dostatečnou časovou rezervou,“ vysvětluje tisková mluvčí TSK a. s. Barbora Lišková. Dopravní problémy Velké dopravní komplikace v průběhu prvního dne po prodlouženém víkendu, kdy se řada Pražanů vracela do hlavního města, způsobila také řada dopravních nehod, například v ulicích Legerova, Vodičkova, Radlická nebo na Karlově náměstí, Rašínově nábřeží či mostě Legií. „Často za dopravním kolapsem stojí také neukázněnost některých řidičů, kteří vjíždějí do některých křižovatek i ve chvíli, kdy je nemohou bezpečně projet a pokračovat v jízdě. Tím zablokují průjezd ostatním řidičům a vzniká tak zcela zbytečná kolona ve všech směrech,“ upozorňuje na nešvar řidičů Barbora Lišková. V případě Dobříšské ulice se podařilo díky příznivým klimatickým podmínkám opravu komunikace ve směru do centra urychlit o zhruba šest dní. „V případě, že nezasáhne nepříznivé počasí, bude směr do centra hotový ve středu. Doufáme, že jej zprovozníme v plném rozsahu ještě před odpolední špičkou,“ uvedl Petr Smolka. Navazovat bude oprava Dobříšské směrem z centra, která by opět v případě příznivých podmínek neměla přesáhnout tři až pět dní. To znamená celkové zkrácení oprav této komunikace, která je plánována až do 29. července, o přibližně 14 dní. Upraven byl rovněž dopravní režim v opravovaném úseku Wilsonovy ulice, kde řidiči aktuálně mohou jezdit dvěma jízdními pruhy. „Řidiči přejíždí po vyfrézovaném úseku, projíždí tedy stavbou, proto je žádáme o zvýšenou opatrnost. V rámci zvýšení průjezdnosti jsme se ale rozhodli jim umožnit průjezd s omezením rychlosti,“ vysvětluje Petr Smolka. I další práce budou probíhat tak, aby byl provoz sváděn do jednoho pruhu pouze na nezbytně nutnou dobu s důrazem na práce o víkendech, kdy je provoz slabší. Uzavírání jízdních pruhů je nutné nejen z důvodu opravy povrchu při jeho odstraňování a pokládání nového, ale také při kontrole a opravách dilatačních spár na přemostěních. Jiráskův most Nutná oprava Jiráskova mostu měla být provedena už v roce 2017, nyní byla naplánována na období prázdnin z důvodu nižšího provozu. Při opravě budou realizovány i drobné opravy izolačního souvrství, aby se zamezilo možnému budoucímu zatékání do konstrukce mostu a prodloužila se tak jeho životnost. „V tuto chvíli jednáme s dodavatelem, kterým je společnost Strabag, aby jeho lidé pracovali ve dvousměnném provozu. Povedlo se zatím ve spolupráci zajistit, že bychom plně zprovoznili křižovatku Preslova – V Botanice, která je bezprostředně za Jiráskovým mostem na Smíchově. Pokud nám počasí dovolí, chceme ji otevřít už v pátek 13. července, aby byla průjezdná už při odjezdu Pražanů na víkend,“ dodává generální ředitel TSK, a. s., Petr Smolka.

Nuselský most.

Každý čtvrtý řidič někdy řídil pod vlivem alkoholu nebo drog. Počet nehod kvůli tomu roste • Počet dopravních nehod, při kterých byl řidič pod vlivem alkoholu nebo drog, každoročně stoupá. V loňském roce byly návykové látky příčinou dopravní nehody v 4 900 případech. Z průzkumu agentury STEM/MARK, který si nechala vypracovat Asociace Záchranný kruh, zároveň vyplývá, že v alkoholovém opojení sedlo za volant 25,5 procenta řidičů. 

Alkohol za volant nepatří, ale ne každý se toho drží.

Londýnské metro hlásilo příští stanici automaticky už na konci 19. století • Hlavní město Velké Británie bylo průkopníkem podzemní městské hromadné dopravy. Už v roce 1863 začaly v tunelech jezdit první vlakové soupravy na parní pohon. Ještě před koncem století byly již vozy poháněny elektřinou. Praha si musela na první metro počkat až do roku 1974. Již ve zmíněném roce 1891 si ale Pražané v Národních listech mohli přečíst o úžasném pokroku, jakého Britové dosáhli.

Mobilní signál LTE pokrývá další dvě stanice pražského metra • Postupné pokrývání pražského metra mobilním signálem pokračuje. Od tohoto týdne je nově možné surfovat na internetu v úseku mezi stanicemi Anděl a Smíchovské nádraží. Dalších sedm stanice přibude do začátku prázdnin.

Cestující na nádražích dostanou zdarma lahodnou snídani • V rámci Evropského týdne mobility se bude ve čtvrtek 20. září 2018 konat již tradiční akce s názvem „Snídaně na peróně“. Během ranní špičky mezi 6:30–8:30 dostanou cestující na vlakových nádražích v Čakovicích, Kbelích a Satalicích zdarma sladké občerstvení, aby se jim lépe cestovalo do práce či do školy. Akce s heslem „Lepší káva ve vlaku, než štrúdl na silnici!“ má motivovat lidi, aby pro cestu do zaměstnání využívali místo automobilů pohodlnější a často i rychlejší vlak. Například z Čakovic na Masarykovo nádraží trvá cesta vlakem v ranní špičce zhruba o čtvrt hodiny méně než autem. „Snídaně na peróně“ má proto přesvědčit, aby si Pražané dopřáli pohodlnější způsob cestování a starosti o řízení přenechali strojvedoucímu.

Největší české náměstí dostane novou podobu. Podívejte se, jak bude v budoucnu vypadat • Karlovo náměstí v Praze se po mnoha letech nezdařilých pokusů konečně dočká nové podoby. Vítězný návrh, který vzešel z tzv. soutěžního dialogu, dnes schválili pražští radní. Citlivá obnova parku v centru města bude doplněna o promenádu, kavárnu, hřiště a trhy. Revitalizace má z parku vytvořit místo, kde lidé chtějí trávit čas. Autorem vítězného návrhu je německé krajinářské studio Rehwaldt Landschaftsarchitekten ve spolupráci s českou architektonickou kanceláří BY Architects a českou dopravní kanceláří PD Filip.

V pražských tramvajích probíhá plošná dezinfekce ozónem • Kvůli probíhající chřipkové epidemii zahájil Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dezinfekci interiérů všech tramvajových vozů ozónem. Tato metoda účinně odstraňuje viry, bakterie, houby i nejrůznější původce zápachu – je několikanásobně účinnější než dezinfekce běžnými chemickými prostředky, které DPP při úklidech tramvají denně používá.

Tramvaj v Praze.

Oválná okna v letadle mají svůj důvod • Ať už cestujete letadlem často, nebo spíš jen příležitostně, určitě už jste se někdy zamýšleli nad tím, proč jsou všechna okénka v kabině oválná. Nejedná se o žádný výstřelek designerů. Hranatá okna by totiž mohla způsobit katastrofu.

Rekonstrukce stanice metra Opatov dokončena. Nyní je plně bezbariérová • Po roce stavebních prací dokončil Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) modernizaci stanice metra Opatov na lince C. V rámci této investiční akce zde DPP vybudoval také kaskádu výtahů od nástupiště až k autobusovým zastávkám na východní straně Chilské ulice, čímž se Opatov stal 45. plně bezbariérovou stanicí pražské podzemky. Opatov je současně první stanicí, jejíž nástupiště a vestibul jsou osvětleny pouze pomocí energeticky úsporné LED technologie.

V centru Prahy se srazily tramvaje, na místě je 20 zraněných • V pátek po poledni došlo v centru Prahy ke srážce dvou tramvají. Podle prvních informací je na místě zhruba 20 lehce zraněných lidí. Tramvaje se srazily ve frekventované Ječné ulici na zastávce Štěpánská, kde do sebe zezadu nabouraly dvě soupravy. „Při srážce dvou tramvají na zastávce Štěpánská utrpělo zranění přibližně 20 osob, jedná se o lehká poranění. Na místě zasahuje 5 posádek RZP, 1 lékařská posádka, inspektor a speciální vůz Atego,“ uvedli pražští záchranáři na Twitteru. Pražští policisté v současné chvíli zasahují v ulici Ječná, kde došlo k nehodě dvou tramvají. Jedna z tramvají narazila zezadu do druhé. Na místě je několik zraněných. Provoz tram omezen. Vozidla jezdí jedním jízdním pruhem. pic.twitter.com/rCi1IAHO6L

Ilustrační foto.

Pražský dopravní podnik testuje hybridní autobus Solaris • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude ode dneška v reálném provozu testovat další hybridní autobus. Tentokrát se jedná o sériové řešení s ukládáním elektrické energie do kondenzátorů namísto obvykle používaných baterií. Dvanáctimetrový nízkopodlažní autobus Solaris Urbino 12 Hybrid dostal evidenční číslo 4999 a cestující jej mohou do 22. září vyzkoušet na linkách č. 133, 165, 175, 207 a 213. 

Autobus SAutobus Solaris Urbino 12 Hybrid.olaris Urbino 12 Hybrid

Část metra C o víkendu nepojede. Bude se měnit zabezpečení • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude o tomto víkendu ve stanici metra Nádraží Holešovice modernizovat stávající elektronické stavědlo a současně vymění dřevěné pražce za betonové. Z tohoto důvodu bude od soboty 13. února do neděle 14. února obousměrně přerušen provoz metra v úseku Florenc – Ládví.

Rok 1891: Létací stroj na elektřinu podle Edisona. Bude možné ho někdy sestrojit? • Lidé od nepaměti snili o tom, že se naučí létat. Na konci 19. století už sice existovaly vzducholodě a horkovzdušné balóny. Úvahy mnohých ale tehdy směřovaly k efektivnějším strojům, které by byly rychlejší a dostupnější.

Ryanair spustí lety na Korfu. Na pražské letiště umístí další letadlo • Letecká společnost Ryanair od června spustí novou přímou pravidelnou leteckou linku mezi Prahou a řeckým ostrovem Korfu. Cestujícím bude k dispozici jednou týdně vždy ve čtvrtek.