Praha představila novou studii Nákladového nádraží Žižkov

11. února 2021 ∙ 19:19
PražskýDEN.cz
Foto: tiskové materiály Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy

Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) představil urbanistickou studii s prvky regulačního plánu pro Nákladové nádraží Žižkov. Opuštěný brownfield by se měl v budoucnu proměnit v novou městskou čtvrť s byty, obchody, školou a parky.

Jen území samotného areálu bývalého nádraží, rozdělené mezi několik vlastníků, nabídne bydlení až pro 15 000 obyvatel. Aby zde mohla začít výstavba, je nutná změna územního plánu, která je pořizována již od roku 2009. Ta je v současnosti ve fázi veřejného projednání a až do 23. února k ní může každý občan uplatnit svou připomínku.

V závislosti na množství přijatých připomínek z veřejného projednání a náročnosti jejich projednání bude studie a změna územního plánu upravena. Změna územního plánu by pak mohla být schválena do konce roku 2021. Poté může dojít k odstranění stavební uzávěry a zahájení výstavby.

Součástí plánovaného rozvoje oblasti je mj. i oprava a přestavba památkově chráněné funkcionalistické budovy žižkovského nádraží. Sídlit by v ní mohly kulturní instituce v čele s Národním filmovým archivem (NFA), který momentálně hledá nové sídlo v širším centru Prahy.

„Území se intenzivně věnujeme už více než pět let. Za tu dobu jsme uspořádali například projekt Ozvučná deska nebo celou řadu setkání a diskuzí s místními. K plánované proměně Nákladového nádraží Žižkov nyní chystáme v CAMPu i speciální výstavu, kterou otevřeme v září letošního roku,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel IPR.

Nová scéna dostane novou podobu. Rekonstrukce potrvá dva roky

Národní divadlo připravuje rekonstrukci Nové scény. Exteriér památkově chráněné brutalistní budovy zůstane víceméně zachován. Výraznější modernizace se ale dočká divadelní sál. Hlavními důvody rekonstrukce jsou zastaralé technologie a špatná akustika. Podle vedení divadla bude důraz kladen na dokončení původní myšlenky autora, tj. vytvořit multifunkční divadelní scénu, která umožňuje snadnou přestavbu jeviště i hlediště. „Vznikne divadelní scéna 21. století s variabilním uspořádáním prostoru sálu pro různá představení s kapacitou až 500 míst s použitím soudobých moderních divadelních technologií a proměnnou […]

Lávka HolKa propojí Holešovice a Karlín. Praha vybrala stavitele

Pražští radní vybrali dodavatele stavby lávky Holešovice-Karlín (HolKa). Postaví ji firma Skanska, která ve výběrovém řízení nabídla cenu 298 mil. Kč bez DPH. Lávka HolKa pro chodce a cyklisty spojí městské části Praha 7 a Praha 8. Stavba by měla začít letos na podzim. Dokončena bude na konci roku 2022. „Pěší dostanou kvalitní propojení, ale i možnost krásného výhledu na Hradčany. Zároveň se díky ní dostaneme během pár minut z Karlína před brány Holešovické tržnice a získáme pohodlný přístup na ostrov […]

K budoucí podobě Seifertovy ulice se mohou vyjádřit občané

Od pondělí 21. června se může široká veřejnost seznámit s chystanou proměnou Seifertovy ulice a vyjádřit se k ní. Až do konce měsíce bude otevřen informační kontejner a zároveň bude probíhat on-line anketa. Podněty a připomínky pak budou zohledněny při zpracování návrhu. „Koncepční studie navrhne revitalizovanou podobu Seifertovy v úseku od ulice Chlumova až po křižovatku U Bulhara. Dále úpravy přilehlých zelených ploch – parku Radost, náměstí Winstona Churchilla a dále okolí cyklostezky A25 od Seifertovy ulice k úpatí Vítkova“, vysvětluje Pavel Křeček, […]

Přejmenovat Koněvovu ulici? Radnice jde raději cestou osvětových tabulek

Radnice Prahy 3 postupně pod názvy ulic instaluje doplňkové tabulky, které blíže představují osobnosti a události, po kterých jsou ulice pojmenovány. V loňském roce jich bylo u příležitosti 600. výročí bitvy na Vítkově umístěno již čtrnáct. Letos se tabulky objeví v dalších šesti ulicích, např. Prokopově nebo Roháčově. Nově se své tabulky „dočkal“ i kontroverzní maršál Koněv. Tabulky mají podle radnice osvětovou roli. „Zároveň instalaci vždy spojujeme s některým z aktuálních výročí. Přesně před třiceti lety dne 21. června 1991 opustil naše […]

Zastupitelé schválili stavbu metra D z Pankráce do Nových Dvorů

Pražští zastupitelé v minulém týdnu schválili výstavbu metra D v úseku Pankrác – Nové Dvory. Zároveň odsouhlasili i garanci financování stavby, která poslouží jako důležitý předpoklad pro získání financování z evropských fondů popřípadě i pro získání úvěru z  Evropské investiční banky.  „Metro D je aktuálně největší dopravní investicí Česka. První úsek metra D z Pankráce na Nové Dvory bude stát 52 miliard korun a čekají nás velká vyjednávání o financování – s bankami, EU i státem, který v zahraničí tak významné městské projekty standardně spolufinancuje,“ […]

X Zavřít