Praha už nechce alkoturisty. Spouští novou kampaň za desítky miliónů

ZprávyKristián Vích12. října 20212 minuty čtení

Foto: Unsplash

Pozvednout status Prahy jako města, kde i náročnější klientela nalezne to, co hledá. S tímto cílem odstartuje ve středu digitální reklamní kampaň městské organizace Prague City Tourism (PCT) a dalších partnerů. Vyjde na 40 miliónů korun.

„Chceme hlavní město zbavit nálepky levného alkoturismu. Společně s PCT budujeme z Prahy novou značku, která osloví zejména kultivovanou klientelu se zájmem o kulturu, památky nebo kvalitní gastronomii. Největším přínosem pro město je turista, který bude mít k naší metropoli osobní vztah a bude se sem rád vracet,“ říká Hana Třeštíková, radní pro kulturu a cestovní ruch.

Po vzoru Berlína nebo Vídně chce Praha lákat na takzvané city breaky a kvalitní služby metropole. Záměrem je prezentovat metropoli jako značkovou evropskou lokalitu, akcentovat pojem zodpovědné turistiky a naprosto eliminovat představu o Praze jako večírkové nebo levné lokalitě. Z dřívějších analýz vyplývá, že turisté vyhledávající v Praze pouze večírky a levný alkohol stráví ve městě méně nocí a také zde příliš moc neutratí.

„Je důležité promlouvat k turistům mnohem autentičtěji a přesvědčit je, aby se do Prahy vraceli. Chceme představit hlavní město jako exkluzivní metropoli s akcentem na osobnosti, umělce a tvůrce, kteří zde žijí. Od toho se odvíjí i klíčový vizuál kampaně,“ popisuje předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro.

Kampaň s rozpočtem 40 miliónů korun bude od středy probíhat výhradně v online prostoru přes obsahovou síť RTB a PPC. Prague City Tourism na ní spolupracuje s hlavním městem, Asociací hotelů a restaurací ČR a Letištěm Václava Havla Praha. Firma Mastercard navíc dodala stěžejní data o chování a věkovém rozmezí potenciálních návštěvníků, což přinést efektivní zacílení reklamy.

Důležitými prvky kampaně má být série fotografií a videospotů, které podporují novou image „autentického“ města. Prezentují pražské umělce jako například Tata Bojs, smyčcové kvarteto Unique Quartet, nositele Grammy Award Ondřeje Pivce nebo progresivní taneční uskupení Dekkadancers. Tvůrci také ve středu spustí speciální webovou microsite.

Zdroj: Tisková zpráva Prague City Tourism

Nepřehlédněte

Růst HDP podpořila loni hlavně spotřeba domácností • Meziroční tempo hospodářského růstu v průběhu celého roku 2019 zpomalovalo. Celkově se hrubý domácí produkt loni zvýšil o 2,5 %. Domácí spotřeba přitom tvořila stabilní pilíř růstu. Pokračující navyšování mezd se ale promítalo do cenového vývoje, zejména u služeb. Nejnovější data zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).

Nakupujte jídlo tak, aby to nebolelo peněženku • Supermarkety a obchody s potravinami jsou jedním z mála míst, kde v současné době můžeme utrácet peníze. Řada lidí proto nakupuje jídlo v mnohem větším množství než obvykle. Co tedy dělat, abychom tyto výdaje udrželi v rozumných mezích?

Stavební produkci v Česku přibrzdila koronavirová krize • Po delším období růstu letos stavební produkce zatím klesá. Spolu s nemocností a sílícími dopady opatření proti šíření koronavirové nákazy se začaly projevovat nedostatek pracovní síly, váznoucí poptávka a administrativní nepřipravenost staveb. Naději na obrat dává aktuální zásoba prací a povolených staveb, zjistil Český statistický úřad.

Turistů v Praze v létě přibylo. Září přineslo další propad • Propad cestovního ruchu v Praze se za třetí kvartál, tedy období od července do září, podařilo mírně snížit oproti předchozím měsícům na 67 procent. Je to dáno zejména letními měsíci, které doprovázela uvolněná opatření v rámci pandemie koronaviru. Měsíc září však přinesl další propad. Do metropole za třetí kvartál přijelo podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) 746 290 návštěvníků, kteří zde strávili 1,6 milionu nocí. Z toho 316 tisíc hostů bylo z tuzemska.

Negativní dopady pandemie pocítila skoro polovina zaměstnanců v Česku • Negativní důsledky opatření proti pandemii nemoci COVID-19 pocítilo od dubna do května u svého zaměstnavatele 1,8 milionu zaměstnanců, což je 45 % všech ekonomicky aktivních lidí v ČR. Nejvýrazněji bylo zasažené odvětví ubytování, stravování a pohostinství, kde podíl překročil 90 %. Na 1,4 milionu zaměstnanců předpokládalo dočasnost těchto dopadů, 314 tisíc se obávalo o své pracovní místo. Data zveřejnil Český statistický úřad.

Na Staroměstskou radnici loni zavítalo téměř 700 tisíc návštěvníků • Staroměstská radnice zaznamenala v loňském roce rekordní návštěvnost od sjednocení vstupného v roce 2017. Vstupními dveřmi prošlo celkem 695 000 lidí. Největší počet návštěvníků, necelých 78 000, zavítal na radnici již tradičně v prosinci. V průměru tak na konci roku na Staroměstskou radnici přišlo 2 500 lidí denně. Nejslabší byl naopak únor, kdy přišlo 40 000 návštěvníků

Staroměstská radnice v Praze patří mezi vyhledávání cíle turistů.

Stavebnictví pokračuje v mírném růstu. Táhne ho i bytová výstavba. Důvod k optimismu ale není • České stavebnictví v srpnu mírně rostlo, meziročně o 1,2 procenta. Vyplývá to z aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ). Nejde nicméně o žádný důvod k velkým oslavám, může za to hlavně nízká srovnávací základna. Oproti červenci byla srpnová stavební výroba srovnatelná, narostla o pouhých 0,1 procenta. Sektoru pomáhá mimo jiné bytová výstavba, kdy během srpna bylo v rámci celé ČR zahájeno o 40,2 procenta bytů více než ve stejném měsíci loňského roku.

Nakup a rychle odejdi. Pro farmářské trhy platí přísná pravidla • Od začátku tohoto týdne umožnila Vláda ČR provoz farmářských trhů. O víkendu se tak otevře řada tržišť i na území celé Prahy. Fungovat však mohou pouze za přísných podmínek, které musí všichni provozovatelé i návštěvníci dodržovat. Dohlížet na to mají policisté i speciální hlídka.

Evžen Korec: Hypoteční trh byl loni ve stínu centrální banky • Zmar a zkáza. Tak se dá hodnotit loňský rok z pohledu hypotečního trhu. Kvůli nesmyslným regulacím České národní banky (ČNB) z konce předminulého roku se počet uzavřených hypoték propadl o více než pětinu na 77 407 uzavřených smluv. Předloni přitom hypotéku získalo 99 477 zájemců. Vyplývá to z aktuálních dat ukazatele Fincentrum Hypoindex. Přes 22 tisíc (22 070) domácností tak kvůli ČNB přišlo o možnost splnit si sny o vlastním bydlení.

Komentář: Hypotéky dál zdražují a roste i průměrná výše úvěru. Zlevnění bytů se neočekává • Růst sazeb hypotečních úvěrů se ne a ne zastavit. Také v srpnu pokračovalo zdražování hypoték, když průměrná úroková sazba vzrostla podle ukazatele Fincentrum Hypoindex o dalších devět bazických bodů na 2,32. Sazby tak nepřetržitě rostou už od letošního března a jen tak neklesnou. Hypotéky v posledních týdnech totiž zdražily všechny významné banky na našem trhu.

Do Prahy zavítalo více tuzemských turistů. Kampaň zabrala, pochvaluje si vedení města • Od července do září zavítalo do Prahy o 41,7 % více návštěvníků než v minulém roce ve stejném období. Stále se však jedná o více než 53% propad oproti roku 2019.

Do Prahy loni zavítalo skoro 8 milionů turistů. Národnostní složení zůstává neměnné • Počet domácích a zahraničních návštěvníků v Praze se neustále zvyšuje, oproti předchozím rokům ale v loňském roce růst mírně zpomalil. Do Prahy přijelo téměř 7,9 milionů turistů, tedy pouze o 3 % více než v roce 2017. Hosté zde strávili celkem 18,5 milionu nocí.

Praha investuje miliardu korun do školek a škol. Vzniknout má až 140 nových tříd • Hlavní město Praha se chystá rozdělit jednu miliardu korun na investice do mateřských a základních škol. O tomto kroku jednala na svém včerejším zasedání Rada hlavního města Prahy.

Polovina autobazarů porušuje zákon, zjistila obchodní inspekce • Dodržují prodejci ojetých automobilů stanovená pravidla? Z 83 kontrol autobazarů v loňském roce zjistila Česká obchodní inspekce (ČOI) porušení zákona téměř v padesáti případech. Nejčastěji šlo o nekalé obchodní praktiky, které pak mohou negativně ovlivnit rozhodnutí spotřebitele při nákupu vozidla. Někteří prodejci také nedostatečně informovali o vlastnostech prodávaných vozidel.

Praha 2 odpustí poplatky za předzahrádky až do října • MČ Praha 2 pokračuje v pomoci podnikatelům a živnostníkům. Až do konce října promine poplatky za užívání veřejného prostranství.

Kavárny CrossCafe v Praze končí. Podpora vlády nestačila, říká provozovatel • Provozovatel sítě kaváren CrossCafe oznámil, že definitivně ukončí provoz všech pěti pražských poboček.

Nové pražské obchodní centrum za měsíc otevírá. Nabídne desítky obchodů • Nově vzniklé nákupní, volnočasové a kancelářské Centrum Stromovka oznámilo, že svůj provoz zahájí ve čtvrtek 21. listopadu. Na celkové ploše 15 700 m² nabídne více než 90 obchodních jednotek, ale také kancelářské prostory a 500 parkovacích míst.

Farmářské trhy budou povoleny. Pořadatelé ale musí zajistit dodržování pravidel • Prodej na farmářských trzích bude možný od pondělí 20. dubna. Rozhodla o tom dnes vláda na základě shody mezi Ministerstvem zemědělství, Ministerstvem průmyslu a obchodu a epidemiologů z Ministerstva zdravotnictví.

Hypotéky jsou nejlevnější za čtyři roky. Banky poskytly rekordní objem úvěrů • Letošní únor byl pro zájemce o nemovitost výborným měsícem. Přestože naplno propukla další vlna koronavirové pandemie, hypotečního trhu jako by se vůbec netýkala. Banky poskytly hypotéky za téměř 30 miliard korun, což je nové měsíční maximum v historii ukazatele Fincentrum Hypoindex.

Dopravní podnik loni hospodařil se ziskem. Efektivitu chce v budoucnu zvýšit třeba omezením duplicitních spojů • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dosáhl za loňský rok 2018 zisku po zdanění ve výši 1,529 miliardy korun. To je o více než 200 miliónů korun méně, než kolik tvořil přiznaný přiměřený zisk ze strany vlastníka. Podepsaly se na tom především rostoucí náklady. Společnost to uvedla v tiskové zprávě.