Startuje rekonstrukce tramvajové trati na Vinohradské ulici

ZprávyPražskýDEN.cz29. června 20182 minuty čtení

Foto: Archiv

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahajuje nutnou rekonstrukci tramvajové trati v ulici Vinohradská v celkové délce cca 2,6 km. V první etapě proběhne modernizace úseku Hradecká – Želivského letos o letních prázdninách, úsek Škrétova – Sudoměřická bude zmodernizován mezi březnem a červencem příštího roku. Při vyloučení tramvajového provozu DPP zajistí náhradní autobusovou dopravu.

„Zastaralé koleje musíme neodkladně opravit, letní prázdniny jsou k tomu ideální příležitostí. Klíčová dopravní tepna ve Vinohradské ulici si zkrátka zaslouží moderní tramvajovou trať. Na tuto investiční akci předpokládáme stavební náklady ve výši zhruba 250 mil. Kč,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

„Počítáme zde s dvoufázovou rekonstrukcí tramvajové trati. Letos o letních prázdninách opravíme 0,7 kilometru v úseku Hradecká – Želivského, v roce 2019 od března do ervence zrekonstruujeme 1,9 kilometru mezi Škrétovou a Sudoměřickou ulicí,“ říká Tomáš Kaas, investiční ředitel a člen představenstva DPP s tím, že na trati nově přibyde i zatravněný tramvajový svršek v celkové délce cca 258 m dvoukolejně včetně automatického zavlažování svršku.

V rekonstruovaných úsecích se nachází celkem šest tramvajových zastávek – Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad, Radhošťská, Olšanské hřbitovy a Želivského (u Strojimportu). Zastávka Italská směrem do centra a zastávky Olšanské hřbitovy a Želivského v obou směrech zůstanou nástupními ostrůvky, budou zvýšeny a nově budou opatřeny zábradlím s vodící funkcí pro nevidomé a slabozraké. Zastávky Italská ve směru z centra a Vinohradská tržnice v obou směrech budou postaveny jako provizorní mysy v místě budoucích definitivních mysů. Zastávky Jiřího z Poděbrad a Radhošťská, obě v obou směrech, budou provizorně ponechány ve stávajících místech. Jedná se o nástupní ostrůvky. Dále dojde k obnově připojení osvětlených zastávkových označníků u definitivních zastávek a k realizaci připravenosti na budoucí informační systém.

„Rozhodně nezapomínáme ani na handicapované, provedeme bezbariérové úpravy přechodů pro chodce a jejich vybavení signálními a varovnými pásy. Součástí prací budou v nutném rozsahu i pravy chodníků,“ dodává Tomáš Kaas.

Nepřehlédněte

Noční uzavírka Brusnického a Dejvického tunelu kvůli pravidelné údržbě • Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologií tunelů bude probíhat úplná noční uzávěra Brusnického a Dejvického tunelu.

Praha 2 má novou starostku. Jana Černochová končí po 14 letech • Zastupitelé městské části Praha 2 na pondělním zasedání uvolnili z funkce starostky Janu Černochovou. Novou starostkou zvolili dosavadní místostarostku Alexandru Udženija.

O levné roční kupony na MHD je obrovský zájem, prodalo se jich rekordní množství • Cestující pražské MHD si oblíbili roční kupony. Loni si jich poprvé zakoupili přes 300 tisíc, tedy o cca 28 tisíc více než v roce 2016. Přispívá k tomu cena ročního kuponu i kampaň Nejedeš načerno? s opatřením tzv. pokuty za půlku, která motivuje černé pasažéry, aby se z nich stali platící cestující. Loni si roční kupon pro pražskou MHD zakoupilo celkem 311 349 cestujících. Předloni to bylo 283 804 cestujících, v roce 2015 celkem 265 189. „Počty zakoupených ročních kuponů každoročně rostou. Je to důkaz, že cestující dlouhodobě důvěřují našemu přepravnímu servisu, který pro ně připravujeme,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP s tím, že DPP garantuje každoročně vyšší objem dopravních výkonů. [related-post id="8098"] „Praha se opakovaně umisťuje na špičce žebříčků, které srovnávají kvalitu veřejné dopravy ve světových metropolích. Pražská veřejná doprava patří mezi nejlépe hodnocené a rozhodnutí zlevnit roční kupon na 3 650 korun ročně, tedy na průměrných 10 korun za den, bylo jednoznačně správné. Lidí, kteří dosáhnou na roční předplatné, je mnohem více, a veřejná doprava je dostupnější,“ říká Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas. Zlevněné roční kupony za 3 650 korun byly zavedeny od 1. 7. 2015. Loni navíc začala platit kampaň Nejedeš načerno? Z některých černých pasažérů se díky snížené sazbě na pokutě stali roční předplatitelé MHD v Praze. V rámci kampaně Nejedeš načerno? si mohou snížit černí pasažéři pokutu o polovinu, pokud si zároveň do pěti pracovních dnů koupí roční kupon za 3 650 korun. [related-post id="9397"] Nejvíc pasažérů přepraví metro Dopravní podnik loni přepravil celkem 1 165 031 tis. cestujících. Nejvíce lidí jezdilo metrem, ve kterém se svezlo 435 586 tis. cestujících. 373 831 tis. pasažérů přepravily tramvaje a lanová dráha Petřín, 349 095 tis. cestujících využilo autobusy. 6 519 tis. lidí přepravují příměstské linky včetně vnějších pásem.

Jak se promění Vítězné náměstí? Praha vyhlásila soutěž pro architekty • Jedno z největších náměstí v Praze se dočká proměny. Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR Praha) vyhlásil urbanisticko-architektonickou soutěž na novou podobu Vítězného náměstí. Cílem soutěže je aby se náměstí stalo přívětivějším místem pro obyvatele Prahy 6. Odevzdání návrhů je naplánováno na konec letošního června. Architekti se nyní mohou hlásit do soutěže, která promění Vítězné náměstí. V porotě zasednou zástupci města, zástupci městské části Prahy 6 a špičkoví architekti z tuzemska i ze zahraničí. Navržený postup dvoukolové soutěže umožní účast širokému spektru účastníků. Odevzdání návrhů v 1. kole je naplánováno na konec června 2018. „Kulaťák je další z řady významných pražských náměstí, které se chystáme zlepšit. Špičkové světové týmy se chystají upravit park na Karlově náměstí a úprava Malostranského náměstí již běží. Věřím, že v soutěži se objeví takové návrhy, které pomohou palčivé problémy náměstí vyřešit,“ říká pražská primátorka Adriana Krnáčová. [related-post id="9504"] „Posadit se pod stromy nebo pohodlně přestoupit na tramvaj, metro a autobus. Obyvatelé Prahy by se měli zkrátka na Vítězném náměstí cítit dobře. Zkušenosti ze západní Evropy ukazují, že je možné skloubit intenzivní dopravu s kvalitním veřejným prostorem a náměstím, kde hrají prim chodci,“ vysvětluje náměstkyně primátorky Petra Kolínská. Architektonicko-urbanistická soutěž je vypsána jako dvoukolová a investorem následné realizace bude Magistrát hl. m. Prahy. Ceny a náhrady výloh v soutěži jsou stanoveny na 3 280 000 Kč.

Vyhlídka v Letenských sadech prošla celkovou revitalizací • Jedno z nejoblíbenějších vyhlídkových míst na Letné prošlo celkovou úpravou. Hlavní město za práce zaplatilo necelý milion korun.

Komplikace v dopravě chce TSK zmírnit urychlením oprav • Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s. (TSK, a. s.), v reakci na pondělní dopravní problémy v hlavním městě okamžitě ve spolupráci se svými dodavateli zahájila kroky ke zkrácení dopravních omezení na nejzatíženějších opravovaných komunikacích. „Samozřejmě vnímáme celkovou situaci v dopravě. Při každé stavbě, a především při jejím zahájení monitorujeme její vliv na dopravu. Ukázalo se, že nutné opravy ulic Dobříšské, Wilsonovy a Jiráskova mostu způsobily Pražanům nemalé problémy. Proto jsme okamžitě zareagovali, abychom tyto opravy urychlili,“ uvedl generální ředitel TSK, a. s., Petr Smolka. Opravy důležitých dopravních tahů v Praze plánuje Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s., záměrně na letní měsíce, kdy je provoz v metropoli nižší. Většina prací bude dokončena během letních prázdnin, aby bylo vše připraveno na zářijový návrat školáků i jejich rodičů. „S komplikacemi v dopravě jsme počítali, protože se jedná o významné komunikace, a upozorňovali jsme řidiče, aby si svou cestu naplánovali s dostatečnou časovou rezervou,“ vysvětluje tisková mluvčí TSK a. s. Barbora Lišková. Dopravní problémy Velké dopravní komplikace v průběhu prvního dne po prodlouženém víkendu, kdy se řada Pražanů vracela do hlavního města, způsobila také řada dopravních nehod, například v ulicích Legerova, Vodičkova, Radlická nebo na Karlově náměstí, Rašínově nábřeží či mostě Legií. „Často za dopravním kolapsem stojí také neukázněnost některých řidičů, kteří vjíždějí do některých křižovatek i ve chvíli, kdy je nemohou bezpečně projet a pokračovat v jízdě. Tím zablokují průjezd ostatním řidičům a vzniká tak zcela zbytečná kolona ve všech směrech,“ upozorňuje na nešvar řidičů Barbora Lišková. V případě Dobříšské ulice se podařilo díky příznivým klimatickým podmínkám opravu komunikace ve směru do centra urychlit o zhruba šest dní. „V případě, že nezasáhne nepříznivé počasí, bude směr do centra hotový ve středu. Doufáme, že jej zprovozníme v plném rozsahu ještě před odpolední špičkou,“ uvedl Petr Smolka. Navazovat bude oprava Dobříšské směrem z centra, která by opět v případě příznivých podmínek neměla přesáhnout tři až pět dní. To znamená celkové zkrácení oprav této komunikace, která je plánována až do 29. července, o přibližně 14 dní. Upraven byl rovněž dopravní režim v opravovaném úseku Wilsonovy ulice, kde řidiči aktuálně mohou jezdit dvěma jízdními pruhy. „Řidiči přejíždí po vyfrézovaném úseku, projíždí tedy stavbou, proto je žádáme o zvýšenou opatrnost. V rámci zvýšení průjezdnosti jsme se ale rozhodli jim umožnit průjezd s omezením rychlosti,“ vysvětluje Petr Smolka. I další práce budou probíhat tak, aby byl provoz sváděn do jednoho pruhu pouze na nezbytně nutnou dobu s důrazem na práce o víkendech, kdy je provoz slabší. Uzavírání jízdních pruhů je nutné nejen z důvodu opravy povrchu při jeho odstraňování a pokládání nového, ale také při kontrole a opravách dilatačních spár na přemostěních. Jiráskův most Nutná oprava Jiráskova mostu měla být provedena už v roce 2017, nyní byla naplánována na období prázdnin z důvodu nižšího provozu. Při opravě budou realizovány i drobné opravy izolačního souvrství, aby se zamezilo možnému budoucímu zatékání do konstrukce mostu a prodloužila se tak jeho životnost. „V tuto chvíli jednáme s dodavatelem, kterým je společnost Strabag, aby jeho lidé pracovali ve dvousměnném provozu. Povedlo se zatím ve spolupráci zajistit, že bychom plně zprovoznili křižovatku Preslova – V Botanice, která je bezprostředně za Jiráskovým mostem na Smíchově. Pokud nám počasí dovolí, chceme ji otevřít už v pátek 13. července, aby byla průjezdná už při odjezdu Pražanů na víkend,“ dodává generální ředitel TSK, a. s., Petr Smolka.

Nuselský most.

Trolejbusy se vrací do Prahy. Dopravní podnik chystá nákup vozů • Pražský dopravní podnik vypsal tendr na nákup 15 bateriových kloubových trolejbusů. Ty mají být nasazeny na linku č. 140 Palmovka – Miškovice, jejíž elektrifikace se v současnosti připravuje a na konci letošního února na ni bylo vydáno pravomocné stavební povolení.

Krize bydlení i plánování měst tématem filmové přehlídky Městem • Tři kina, tři dny, tři dokumenty. A tři pohledy na současná města. Spolek AutoMat chystá po roční pauze druhý ročník filmové přehlídky Městem. Divákům v září a listopadu zdarma představí tři zahraniční snímky, které se nedostanou do běžné distribuce, a pozve také na debaty s odborníky. Film Tohle město není pro chudý má úplnou premiéru.

Nehody tramvají možná budou minulostí. Praha testuje chytrý antikolizní systém • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v září pokračuje v testování antikolizního systému tramvají, tentokrát od izraelské firmy Mobileye. Zkoušky budou prováděny na vozech typu 15T v areálu Opravny tramvají v Hostivaři. Antikolizní systém by měl zabránit nehodám mezi tramvajemi, ale také srážkám s automobily a především s chodci.

Akce „pokuta za půlku“ pro černé pasažéry MHD bude pokračovat nejméně do konce roku • Pražští radní dnes schválili prodloužení tzv. pokuty za půlku, která motivuje černé pasažéry, aby se z nich stali platící cestující. Opatření, kdy si mohou černí pasažéři snížit pokutu o polovinu v případě, že si koupí roční kupon za 3 650 korun, se ukázalo během testovacího období jako velmi účinné a populární, proto jeho platnost Praha prodlužuje až do konce roku. „Pokutu za půlku jsme spustili v rámci kampaně Nejedeš načerno? loni 23. října a k dnešnímu dni ji využilo už 2 169 cestujících. To znamená, že z 2 169 černých pasažérů se stali roční předplatitelé hromadné dopravy v Praze a dopravnímu podniku vzrostly tržby o téměř osm milionů korun. Je to obrovský úspěch, chceme v tom s dopravním podnikem i organizací ROPID pokračovat dál,“ říká náměstek primátorky a pražský radní pro dopravu Petr Dolínek. Pokutu za půlku, tedy sníženou sazbu přirážky k jízdnému ve výši 400 Kč, budou i nadále moci využít cestující, kteří si zároveň koupí do pěti pracovních dnů od uložení přirážky k jízdnému v doplatkové pokladně Dopravního podniku hl. m. Prahy nepřenosný roční kupon za 3 650 Kč. Pokladna je otevřena v ulici Na Bojišti v pondělí a úterý od 10 do 17:30 hodin, ve středu, ve čtvrtek a v pátek od 8 do 15 hodin. „Pokuta za půlku motivuje cestující, aby si koupili roční kupon, stali se předplatiteli Pražské integrované dopravy a vyzkoušeli si, že jezdit bez stresu a v pohodě je mnohem lepší než se neustále ohlížet, jestli někde neuvidí revizora. Při ceně ročního kuponu 3 650 Kč lidé cestují jen za 10 Kč na den. To je bezkonkurenční cena, při které se už opravdu nevyplatí jezdit bez jízdenky a riskovat setkání s revizory,“ doplnil náměstek Dolínek. Pokuta výhodně Pokuta za jízdu načerno je v systému Pražské integrované dopravy 1 500 Kč. Pokud ji černý pasažér zaplatí revizorovi na místě nebo do 15 dnů v doplatkové pokladně, snižuje se na 800 korun. Díky pokutě za půlku má černý pasažér možnost si pokutu snížit až na 400 Kč. Kvůli správnému spárování dokladu vydaného k pokutě se bude i nadále jednat o roční občanský kupon s evidencí osobních údajů v databázi dopravce – tedy s průkazkou, kde je fotografie cestujícího, jeho jméno a datum narození a tyto údaje jsou uvedeny v databázi dopravce nebo vydavatele karty.

Lanovka na Petřín prochází údržbou. Nepojede skoro tři týdny • Téměř tři týdny se Pražané i návštěvníci metropole musí obejít bez lanové dráhy na Petřín. Ta totiž od pondělí prochází pravidelnou jarní výlukou.

Muzeum Dopravního podniku má nově otevřeno i v zimních měsících • Dopravní podnik hl. m. Prahy pro velký zájem návštěvníků otevírá Muzeum MHD pro veřejnost i v zimních měsících. Zavítat do něj můžete každý víkend od 5. ledna do 31. března, a to vždy od 9 do 17 hodin. Čeká na vás více než čtyřicet historických vozidel a mnoho dalších exponátů – modelů, fotografií, historických dokumentů, jízdenek, plánků.

Část metra C čeká třídenní výluka. Budou se vyměňovat pražce • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) využije nadcházející prodloužený víkend k vyměně dalších 554 dřevěných pražců za betonové, tentokrát mezi stanicemi Pankrác a Pražského povstání.

OBRAZEM: Metro A slaví výročí. Pražanům slouží přesně 40 let. V mnoha ohledech je unikátní • Přesně před 40 lety začala Pražanům sloužit nová linka metra A. Stavba začala v roce 1973 a slavnostní otevření prvního úseku mezi stanicemi Leninova (dnes Dejvická) a Náměstí Míru proběhlo 12. srpna 1978. Byla to tehdy velká sláva. Výstavba metra měla velkou politickou i společenskou prioritu, slavnostního přestřižení pásky se zúčastnil sám prezident ČSSR Gustáv Husák. A dělníci už v té době pracovali na stavbě dalších částí. [gallery size="full" columns="1" ids="11874"] Rozšiřování V den uvedení do provozu byla linka metra A dlouhá 4,7 km a měla 7 stanic. V roce 1980 přibyly stanice Jiřího z Poděbrad, Flora a Želivského. V červenci 1987 byl otevřen třetí úsek do stanice Strašnická a v roce 1990 přibyla stanice Skalka. [gallery size="full" columns="1" ids="11879"] Další prodloužení na severovýchod o stanici Depo Hostivař s využitím existující spojky do depa proběhlo v roce 2006. Nejnovější úsek z Dejvické do Motola byl otevřen v dubnu 2015. V současné době má linka A 17 stanic, celková délka je 17,13 km a vlaková souprava ji projede přibližně za půl hodiny. Hlasatelkou linky je už od jejího zprovoznění Světlana Lavičková. [gallery size="full" columns="1" ids="11878"] Na trase A metro poprvé překonalo vodní překážku v podobě Vltavy. První podchod pražského metra pod Vltavou se nachází v hloubce 14 metrů pod dnem řeky. Na trase je také téměř 190metrový úsek s největším povoleným sklonem 40 promile, a to mezi stanicemi Náměstí Míru a Muzeum. [gallery size="full" columns="1" ids="11877"] Stanice prvního úseku jsou unikátní Nejstarší stanice metra A mají většinou jen jediný výstup, ačkoliv byly navrženy tak, aby bylo možné v případě potřeby druhý dobudovat. Původní plány počítaly s dostavbou v 90. letech, ale nakonec se od nich ustoupilo. Například nejhlouběji položená stanice v celé síti pražského metra – Náměstí Míru (53 m pod povrchem) – by teoreticky mohla mít výstup na Vinohradské třídě. [related-post id="11776"] Interiéry stanic působí tak trochu exkluzivně a tajemně. Podíl na tom má důmyslně navržený způsob zacházení se světelnými zdroji a vhodný výběr použitých materiálů na obklady stěn spolu s celkovým barevným laděním. Cestování linkou I. A mělo mj. symbolizovat, že se cestující pohybuje pod historickým centrem města. Ikonické hliníkové obložení stanic metra A navrhl hlavní architekt pražského metra Jaroslav Otruba. Střídání dutých a vypouklých desek mělo za cíl tříštit zvukové vlny od podvozků projíždějících souprav. Základní barva celé linky je zlatavá champagne. Barevné ztvárnění navrhl grafik Jiří Rathouský. [gallery size="full" columns="1" ids="11880"] Na výzdobě se nešetřilo Pokud cestující projede všechny stanice, může se pokochat pohledem na desítky uměleckých děl a architektonických výtvarných prvků. Z metra se stala galerie tehdejšího umění. Může za to obrovský společenský význam stavby za předchozího režimu a dobový stavební zákon, který u veřejných staveb nařizoval vynaložit až čtyři procenta z rozpočtu na výzdobu. [related-post id="11202"] Jezdily jen čtyři vagóny V době, kdy začalo metro na trase A pravidelně jezdit, nebyl nápor na dopravu v metropoli tak velký jako dnes. Proto stačilo, že soupravy měly jen čtyři vagony. Před čtyřiceti lety to vypadalo jinak i v kabině strojvedoucího. Nikdy nejezdil sám, ale s pomocníkem. Ten hlídal, jestli jsou zavřeny všechny dveře, a také další zdánlivé "drobnosti", které už má v dnešní době na starosti počítač. Nástupiště stanic se podobala spíš železničním zastávkám. Každé měli na starosti dozorčí v hnědé uniformě s plácačkou, kteří vlaky odbavovali. Ve špičce, kdy soupravy jezdily každé tři čtyři minuty, proto měli poměrně dost náročnou službu. [gallery columns="1" size="full" ids="11875"] Metro jako válečný úkryt Trasa A byla na rozdíl od nejstaršího "céčka" zahrnuta do plánu ochranného systému metra. V případě válečného ohrožení měly stanice sloužit jako kryt, každá se dala neprodyšně uzavřít lidé by v ní v bezpečí vydrželi nejméně 72 hodin. [gallery columns="1" size="full" ids="11876"] Kam dál? V současné době je veškerá pozornost směřována na projekt výstavby linky D. Dalšího rozšíření se proto linka A jen tak nedočká. Zamýšlené prodloužení na ruzyňské letiště, či případná odbočka na Zahradní Město, je hudbou daleké budoucnosti.

Kinobus vyráží do Prahy. Zdarma bude promítat české i zahraniční bijáky • V pondělí 18. června začne již tradiční letní jízda pražského Kinobusu, který provozuje Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP). Od 18. června do 6. září 2018 objede Prahu a nabídne divákům zdarma ve 12 lokalitách 16 zajímavých filmů české i zahraniční produkce. Během těchto dnů se návštěvníci, vždy od pondělí do čtvrtka, dočkají bohaté porce komedií, chybět však nebudou ani vážnější témata. Projekce filmů začne vždy po setmění, mezi 20.30 a 21.45 hodinou. DPP na léto připravil pro zájemce celkem 48 promítání, na každém nabízí až 200 míst k sezení. „Prázdninové cestující ani letos nezklameme. Jsme přesvědčeni, že z připravené bohaté nabídky si vyberou všichni – od náročnějších diváků až po ty, kteří mají rádi komediální oddechovky. Z českých filmů stojí za zhlédnutí Bába z ledu, titul oceněný i Českým lvem, nebo například Teorie tygra. Z těch amerických si publikum najdou třeba snímky Špión, Největší showman či Padesát odstínů černé. A to vše samozřejmě zdarma,“ řekl Josef Voltr, vedoucí odboru Marketing a obchod DPP. Kinobusem je bývalý linkový autobus Karosa B732. Ten v roce 2008 končil svou službu na lince č. 212 a prošel generální opravou. Vejde se do něj nafukovací promítací plocha o rozměru 8 x 4 metry, lavice pro diváky, deky pro případné chladné počasí a občerstvení. Seznam promítaných filmů Bába z ledu, Pasažéři, Největší showman, Alibi na klíč, Láska, soudruhu!, Pasažéři, Loganovi parťáci, Zmenšování, Tři billboardy kousek za Ebbingem, T2 Trainspotting, Špión, Padesát odstínů černé, Tlumočník, Teorie tygra, Dvě nevěsty a jedna svatba, Věčně tvá nevěrná! Program kinobusu naleznete na webu Dopravního podniku.

Filmový kinobus Dopravního podniku bude letos objíždět Prahu již po jedenácté.

Revizoři se vrací do práce. Lanovka na Petřín zatím jezdit nebude • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ode dneška obnovil provoz lanové dráhy v areálu Zoo Praha. Současně s tím posílí i provoz autobusové linky č. 112, vedoucí k pražské zoologické a botanické zahradě. Lanová dráha na Petřín ale začne jezdit znovu až 11. května.

Rekonstrukce tramvajové tratě omezila provoz na Bělohorské a Karlovarské • Od včerejška je na deset dní přerušen provoz tramvají v oblasti smyčky Bílá Hora. To s sebou přináší i komplikace v dopravě. Ulice Bělohorská a Karlovarská jsou pro automobilovou dopravu průjezdné jen ve směru z centra. Snahou radnice Prahy 6 je, aby tímto omezením byli co nejméně postiženi obyvatelé Bílé hory. Proto došlo k umístění zátarasů, které mají zamezit tranzitní dopravě zkracování a objíždění uzavřeného úseku oblastní Malého Břevnova.

Bude pražský Sherwood konečně bezpečnější? Magistrát zřídil speciální hlídky • Ulice U Bulhara a Bolzanova a Vrchlického sady a jejich nejbližší okolí jsou dlouhodobě vnímány jako oblast s vysokým výskytem lidí bez přístřeší. Hlavní město Praha a městská část Praha 1 si proto nechaly v roce 2017 zpracovat detailní monitoring aktivit problémových osob a způsobených škod. Od ledna 2018 pak zahájily koordinovaný projekt, který komplexně řeší pořádkovou a bezpečnostní situaci v této oblasti. Od 15. března také ve Vrchlického sadech a jejich okolí působí speciální bezpečnostně-informační tým Be-in. „Rozhodli jsme se vytvořit speciální dvoučlenné bezpečnostní týmy Be-in, které denně navštěvují oblast hlavního nádraží, kde přímo na místě koordinují vzniklé situace. Na projektu spolupracujeme s městskou částí Praha 1 a dalšími organizacemi, abychom společně vytvořili podmínky pro efektivní fungování těchto týmů, jejichž výsledkem by mělo být zlepšení situace v této oblasti,“ popisuje iniciátor projektu radní pro sociální oblast Daniel Hodek. S tím, že přestože jsou bezpečnostní týmy Be-in jsou v terénu teprve měsíc, už se jim ale podařilo výrazně pomoci při záchraně života nalezené osoby, v pátrání po hledané osobě a zadržení pachatele při pokusu o znásilnění. [related-post id="9426"] Koordinátorem projektu je Centrum sociálních služeb Praha, které zde pracuje v součinnosti s 16 dalšími subjekty (Odbor životního prostředí ÚMČ Praha 1, sociální odbor MHMP, úklidové služby CDV a Mira experts, Městská policie Praha, Policie ČR, Správa železniční dopravní cesty, Technická správa komunikací hl. m. Prahy, Dopravní podnik hl. m. Prahy, neziskové organizace Naděje, Sananim, Progressive a Drop in, obchodní společnosti Indigo, BM security, Stop graffiti). Komplexní řešení pořádkové situace v této oblasti je zaměřeno nejen na úklidovou problematiku, ale také na problematiku osob bez domova a drogově závislých, které se zde vyskytují. [related-post id="9195"] Oblast hlavního nádraží je spojována s výskytem osob bez domova a drogově závislých. Návštěvníci Vrchlického sadů si dlouhodobě stěžují na odhozené injekční jehly, polehávající a pospávající osoby a znečišťování okolí, které je používáno jako toalety. V celém parku by měl platit nový návštěvní řád, který mimo jiné specifikuje zákaz nocování a pospávání. Dohlížet na jeho dodržování by měla ve vyšší míře Městská policie i Policie ČR. „Snížili jsme také počet vydávaných jídel v areálu neziskové organizace Naděje. Dříve se zde vydávalo 300 jídel denně, nyní to chceme postupně snížit pouze na 100. Zbytek jsme nechali rozložit do ostatních pražských městských částí tak, aby se jen kvůli jídlu v okolí hlavního nádraží nekoncentrovaly osoby bez domova a osoby drogově závislé. Jídla teď nabízí také několik mobilních výdejen, které zajišťují, že se osoby bez domova nesoustředí pouze na jednom místě,“ dodává radní Hodek.

Praha 1 chce vyhnat cyklisty z centra metropole, už od dubna • Celkem 23 ulic, průjezdů a náměstí Prahy 1 v délce 3 300 metrů se nejpozději do konce března každý den od 10 do 17 h uzavře pro všechny cyklisty. Kontroverzní návrh Prahy 1 může veřejnost připomínkovat do 27. ledna. Spolek Auto*Mat sbírá podpisy pod další petici proti omezení a podruhé se obrátí na Zastupitelstvo hl. m. Prahy. Budou-li připomínky dostatečně závažné, může Praha 1 od celého stanovení upustit.

Cyklistům vjezd do centra zakázán!

Ve Vltavě objevili nevybuchlý granát. Nábřeží bylo uzavřeno • Pražští policisté dnes uzavřeli na více než hodinu část Podolského nábřeží. Ve Vltavě nedaleko Vyšehradského tunelu totiž hledač kovů objevil nevybuchlý dělostřelecký granát. „Krátce po 9. hodině přijali operátoři tísňové linky 158 oznámení o nálezu podezřelého předmětu ve Vltavě v oblasti Podolského nábřeží. S ohledem na okolnosti na místo vyrazili policisté pořádkové i dopravní služby, policejní pyrotechnik a rovněž dispečeři dopravního podniku,“ sdělila policejní mluvčí Andrea Zoulová Policejní pyrotechnici na místě zjistili, že dělostřelecký granát je stále aktivní. Materiál byl proto následně odvezen k bezpečné likvidaci. Doprava v nejbližším okolí byla obnovena krátce po půl jedenácté dopoledne. Dnes byl v Praze u Podolského nábřeží hledačem kovů vytažen z řeky dělostřelecký granát. Policejní pyrotechnici místo uzavřeli a zjistili, že se jedná o granát aktivní. Momentálně je munice převezena k bezpečné likvidaci. pic.twitter.com/tiJazgMvFO