Letňany

Autobusový den v Letňanech nabídne pestrý program • V sobotu 25. září 2021 se po dvou a půl letech v autobusovém terminálu u stanice metra Letňany uskuteční v pořadí již čtvrtý ročník úspěšného Autobusového dne PID, který bude podobně jako v předchozích letech velkou přehlídkou historických i moderních autobusů.

Mateřské školy v Letňanech a v Kamýku navýší kapacitu o desítky míst • Pražští radní odsouhlasili rekonstrukci dvou mateřských škol v Letňanech a Kamýku. Vznikne tak celkem 112 nových míst pro děti. Devadesát procent potřebných nákladů poskytne Operační program Praha – pól růstu ČR, zbývající díl pak příslušná městská část.

Část metra C bude o víkendu opět mimo provoz • Pokud se v neděli rozhodnete cestovat metrem na lince C, možná vás potkají komplikace. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude ve stanici Ládví vyměňovat stávající technologii zabezpečovacího zařízení za novou.

Zloději v restauraci ukradli z bundy přes 10 tisíc korun. Policie prosí veřejnost o pomoc • Pražští kriminalisté od poloviny prosince minulého roku pátrají po dvou mužích, kteří v restauraci ve Veselské ulici v Letňanech odcizili z bundy peněženku s hotovostí.

Autobusový den PID v Letňanech nabídne nostalgické jízdy a ukáže vozy budoucnosti • V sobotu 13. dubna 2019 se v autobusovém terminálu u stanice metra Letňany uskuteční již třetí ročník úspěšného Autobusového dne PID, který bude podobně jako v předchozích letech velkou přehlídkou historických i moderních autobusů.

Ed Sheeran přidá v Praze druhý koncert. Vstupenky na první se vyprodaly za hodinu • Když byl v minulém týdnu ohlášen pražský koncert populárního zpěváka Eda Sheerana v Praze, bylo hned jasné, že ani kapacita letiště v Letňanech nebude všem jeho českým fanouškům stačit.

Zpěvák Ed Sheeran přijede do Prahy. Očekává se enormní zájem fanoušků • Populární britský zpěvák a skladatel Ed Sheeran, čerstvý držitel Řádu britského impéria, zavítá v červenci 2019 do Prahy. Očekává se obrovský zájem fanoušků.

Pejskař brutálně zmlátil cyklistu v Letňanech. Rozzuřila ho banální maličkost • Policisté z Letňan se od konce dubna zabývají případem napadení cyklisty, které se odehrálo v lesoparku u Toužimské ulice v Praze 9. Celý incident odstartovala banální záležitost, když cyklistovi vběhl pod kolo volně pobíhající labrador. Muž na kole se snažil střetnutí vyhnout, ale i přes usilovné brždění se předním kolem psa dotknul. To rozzuřilo jiného muže, pravděpodobně majitele psa, který na cyklistu zaútočil. Poškozeného začal bít pěstmi do hlavy a kopat kolenem do horní poloviny těla, až skončil na zemi. Útočník pak odešel pryč i se psem. Celému incidentu přihlížel desetiletý syn poškozeného, který si pak všiml, že agresor nastoupil do tmavého vozidla a odjel. Poškozený pětatřicetiletý muž skončil v nemocnici na jednotce intenzivní péče se zlomeninou levé spodní očnice a je dodnes v pracovní neschopnosti. Při prošetřování případu policisté prověřili celé okolí, ptali se pejskařů v Letňanech, prohlédli kamerové záznamy, ale nic z toho zatím nevedlo k dopadení útočníka. [related-post id="10699"] Útočníkovi je přibližně 30 až 35 let, měří 190 cm, má štíhlou a svalnatou postavu, krátké hnědé až zrzavé vlasy a plnovous stejné barvy. Oblečený byl do šedého trika, kraťasů a na nohou měl světlé sportovní boty. Pes, kterého muž venčil, byl černý krátkosrstý labrador. Případ je prošetřovaný pro trestný čin ublížení na zdraví, za což v případě dopadení a odsouzení hrozí trest odnětí svobody až na tři roky. Jestliže muže zachyceného na identikitu poznáváte, ozvěte se policistům na linku 158.

Agresivní pejskař zmlátil cyklistu.

VIDEO: Do Prahy přilétá největší vzducholoď na světě. Zdrží se týden • Na letišti v pražských Letňanech v pátek odpoledne přistála největší vzducholoď světa. Několik následujících dní se bude plavit nad hlavami Pražanů. Vzducholoď Zeppelin LZ NT07-101 vylétla z německého Friedrichshafenu a do Prahy by dorazila kolem třetí hodiny odpoledne. V hlavním městě se Zeppelin zdrží týden, během kterého bude sedmkrát denně provádět vyhlídkové lety nad Prahou s partnery společnosti Zeppelin CZ. Spatřit ji tak bude moci každý Pražan. [gallery link="none" size="large" columns="1" ids="10604,10602"] Zeppelin NT Vzducholoď poprvé vzlétla 18. září 1997. D délkou 75 metrů a objemem 8 425 m³ je v současné době největší polopevnou vzducholodí na světě. Loď pohání tři motory Textron Lycoming o výkonu 147 kW, maximální rychlost je 125 km/h. Do kabiny se kromě pilota a stevarda vejde až 12 pasažérů.

Vzducholoď Zeppelin NT.

Smíchov, Letňany, Vysočany. Tady Pražané nejvíce kupují nové byty • Zájemci o nové bydlení v hlavním městě stále preferují dvě městské části – Prahu 9 a 5. Právě zde se dlouhodobě prodává nejvíce nových bytů a nejinak tomu je i letos. Třetí místo s odstupem drží Praha 10. Vyplývá to z podrobných statistik společnosti EKOSPOL, která pražský rezidenční trh monitoruje. Z pražských lokalit jsou nejvyhledávanější Smíchov, Letňany či Vysočany. V Praze se během prvního čtvrtletí letošního roku prodalo celkem 1160 nových bytů. „Z toho se 301 bytů nacházelo na území Prahy 9 a 257 bytů bylo v Praze 5. Tyto dvě městské části tak obhájily své pozice s minulého čtvrtletí. Na třetím místě s odstupem zůstala Praha 10 se 186 prodanými byty. Největší zájem je letos o stále atraktivnější Smíchov, kde si zájemci během prvních třech měsíců letošního roku pořídili 138 nových bytů,“ přibližuje prodejní statistiky analytik společnosti EKOSPOL Matyáš Hančl. Mimo hlavní zájem kupujících zůstávají centrální části Praha 1 a 2, kde se celkem prodalo 30 nových bytů. Jde o úplně stejné číslo, jako v posledním čtvrtletí loňského roku. „Statistiky prodaných bytů nejlépe ukazují, o jaké lokality je mezi kupujícími největší zájem. Lidé dlouhodobě upřednostňují místa s dostatkem zeleně, plnou občanskou vybaveností a skvělou dopravní dostupností. To všechno jim mohou nabídnout pouze projekty v širším centru a okrajovějších částech Prahy. Naopak nejužší centrum některé z těchto benefitů většinou nenabízí. Pokud k tomu přidáme výrazně vyšší cenu bytů v centru, je důvod nezájmu o tyto lokality jasný,“ podotýká Evžen Korec, generální ředitel a předseda představenstva dlouhodobého lídra developerské výstavby v ČR EKOSPOLU. [related-post id="5620"] Podle něj by proto měl z reálné poptávky po nových bytech vycházet také připravovaný Metropolitní plán, který v představené podobě jde spíše opačným směrem. „Rekultivace opuštěných a zanedbaných brownfieldů je správným krokem, horší už je to s deklarovaným zahušťováním už tak přetíženého centra města. Prodejní statistiky jasně dokazují, že lidé centrum nevyhledávají a raději bydlí o něco dále, avšak uprostřed či blízko zeleně. Metropolitní plán by to měl vzít v potaz a připravit dostatek vhodných pozemků v lokalitách, kde lidé opravdu chtějí bydlet,“ apeluje Korec. Data dostupných bytů doplňují prodejní statistiky, které EKOSPOL zveřejnil v minulých týdnech. Podle nich se v prvním čtvrtletí letošního roku prodalo v hlavním městě celkem 1160 nových bytů, což bylo meziročně o čtvrtinu méně. Šlo o druhé nejhorší čtvrtletí za posledních pět let. Počet dostupných bytů se už šesté čtvrtletí v řadě pohyboval kolem kritické třítisícové hranice. [related-post id="9027"]

Vražda prodavačky v OC Letňany. Policie zveřejnila fotku podezřelého • Pražští kriminalisté vyšetřují od včerejšího večera vraždu prodavačky v obchodním centru v Letňanech v Praze 9. Mrtvola ženy byla nalezena ve večerních hodinách v zázemí jednoho z obchodů s oblečením. Podle dosavadních zjištění zatím neznámý pachatel přišel do obchodu, tam se převlékl do nových šatů a zavraždil dvaačtyřicetiletou ženu. Následně z obchodu odešel a ještě před tím si z pokladny odnesl nezjištěný obnos peněz. Podezřelého muže, který byl ve věku okolo třiceti let a měl hubenou postavu, zachytily bezpečnostní kamery. K identifikaci podezřelého by mohlo pomoci i oblečení a hodinky, které muž v obchodě zanechal. Jednalo se o plísňové džíny značky Croop Denim, červenou flanelovou košili značky Mustang, černé tenisky značky DC, hodinky Daniel Klein a kšiltovou čepici tmavé barvy značka Mark and Spancer. Podezřelý na místě také zanechal atypický zapalovač červené barvy s nápisem „Sex instructor – first lesson free!“ [gallery size="full" columns="1" ids="9266"] Z obchodu pak muž odešel v novém pánském tmavém obleku značky Otto Berg ve velikosti 50. Stejné značky byly i polobotky, ve kterých z obchodu odešel. [gallery columns="1" size="full" ids="9269"] AKTUALIZACE (12:53): Podezřelého šestadvacetiletého muže kriminalisté vypátrali. Nyní je umístěn v psychiatrické léčebně. Muže se podařilo dopadnout na základě oznámení od rychlé záchranné služby, která policii informovala, že v dopoledních hodinách převážela podezřelého muže z Karlína do psychiatrické léčebny. K jeho dopadení přispěli i lidé, kteří po zveřejnění začali volat na linku 158 informace o pohybu podezřelého z místa činu.

Věci, které po sobě vrah zanechal na místě činu.

Nepřehlédněte

LTE pokrývá další dvě stanice metra. Do konce roku jich přibude ještě 11 • Dvacátou osmou a dvacátou devátou stanicí pražského metra pokrytou signálem vysokorychlostní sítě LTE jsou Českomoravská na lince B a Hradčanská na lince A včetně přilehlých tunelů. V následujících dnech je doplní ještě Dejvická. Díky tomu budou moci cestující využívat mobilní a datové služby v LTE kvalitě nepřerušovaně v celém úseku linky A od Nemocnice Motol až po Muzeum.

MHD pro studenty bude za 1 korunu. Metro by mělo jezdit častěji • Praha plánuje posílit provoz metra o sobotách, nedělích a státních svátcích. Nejkratší intervaly by měly být na nejvytíženější lince C, metro zde o víkendu pojede každých 5 minut. S ohledem na vládní záměr zavedení celostátních slev v regionální a dálkové dopravě pro studenty a seniory navrhuje náměstek pražské primátorky pro dopravu, sport a volný čas Petr Dolínek výrazně zlevnit cestování také studentům na území Prahy. Všichni studující budou moci cestovat po Praze pouze za 1 Kč denně díky novým ročním kuponům za 365 Kč. Všechny tyto navrhované novinky by měly platit od 1. září 2018. „Jedná se o další kroky ke zkvalitnění pražské MHD a zvyšování její atraktivity a dostupnosti pro všechny Pražany. Když jsme výrazně zlevnili roční kupon, čelili jsme kritice, že to bude mít negativní dopad do hospodaření Dopravního podniku. Ukázalo se, že opak je díky výraznému nárůstu počtu zákazníků pravdou. Díky zvýšení efektivity se rovněž povedlo snížit cenu vozokilometru. Ušetřené peníze tak nyní můžeme použít na zkrácení intervalu a rovněž slevu pro studenty, kterým ji dlužíme. Pevně věřím, že se tyto návrhy dočkají podpory kolegyň a kolegů a pražská MHD bude od září ještě o něco lepší,“ uvedl Petr Dolínek, který upozornil také na přípravu zavedení nákupu ročního kuponu na splátky. „I po slevě je nákup ročního kuponu pro řadu rodin velká jednorázová finanční zátěž, zejména pokud kupují několik kuponů pro členy rodiny najednou. Chceme tak všem umožnit, aby si mohli tuto finanční zátěž rozložit. Nákup na splátky je dnes naprosto běžný nástroj, takže nevidím důvod, proč to neumožnit i u kuponu na pražskou MHD,“ dodal náměstek primátorky Dolínek. [related-post id="5335"] Víkendové metro bude jezdit častěji Pražské metro se již delší dobu potýká s nárazově přeplněnými soupravami během víkendů – z pravidelných přepravních průzkumů vyplývá, že počet cestujících o víkendech v Praze trvale roste, ať už díky vyšší mobilitě místních obyvatel, tak zvyšujícím se počtem návštěvníků metropole. Jednotný interval 7,5 minuty na všech třech linkách už nestačí. Po postupném posilování provozu ve všední dny nyní tedy přichází na řadu již dlouho opomíjené období víkendů. Víkendové intervaly se tak více přiblíží intervalům ve všední dny. Jednotlivé linky metra by měly být posíleny podle svého skutečného vytížení: nejvíce by se měl zkrátit interval na nejvytíženější lince C, a to ze 7,5 na 5 minut. Druhá nejplnější linka B by měla zkrátit intervaly ze 7,5 na 6 minut a na lince A budou zachovány současné intervaly 7,5 minuty, avšak kromě nedělních dopolední, kdy se podobně jako na ostatních linkách zkrátí interval z 10 na 7,5 minuty – v souvislosti s tím budou v neděli dopoledne zkráceny také intervaly návazné povrchové dopravy. Celkové posílení provozu metra o víkendech bude stát hl. m. Prahu ročně cca o 83 milionů Kč navíc. Zároveň je navrženo zrušit dosavadní omezení v koncovém úseku linky C mezi Ládvím a Letňany, a to ve zbývajícím období pracovních dnů cca mezi 9:00 a 19:00, kdy zde jezdí pouze každá druhá souprava – nově by i zde mělo jezdit každé metro až do Letňan. Podobně jako při zrušení pásmového provozu v ranní špičce by to mělo přispět ke zvýšení počtu cestujících v metru a zároveň k rovnoměrnějšímu vytížení jednotlivých souprav metra i návazných autobusů v Letňanech. Naposledy se tento úsek posiloval v dubnu 2017, kdy se zrušil pásmový provoz v ranní špičce. Toto posílení vyjde Prahu ročně na cca 47 milionů Kč. [related-post id="10867"] Junioři a studenti za 1 Kč denně po celé Praze Podobně jako připravovaná celostátní sleva pro mladé a studující v regionální dopravě, se připravuje také pro cesty po Praze výrazné zlevnění a zatraktivnění cestování pro mládež a studenty mezi 15 a 26 lety. Dosavadní zlevněné měsíční, čtvrtletní, pětiměsíční a desetiměsíční předplatní studentské kupony by měly být nahrazeny jedním ročním kuponem za pouhých 365 Kč, což umožní cestovat mladým a studujícím neomezeně po celé Praze za korunu denně. Oproti plnocennému ročnímu kuponu se tak bude jednat o slevu 90 %. Odhad navýšení rozpočtu pro kompenzaci této slevy je cca 350 mil. Kč ročně. Zároveň je v plánu sjednotit věkové rozhraní mezi kategoriemi Junior a Student ze dne 19. na 18. narozeniny, aby nebyl rozdíl při prokazování nároku na slevu v Praze a ve Středočeském kraji, resp. zbytku republiky. Toto je důležité pro způsob prokázání nároku na slevu, kdy cestující v kategorii Junior prokazuje pouze věk, kdežto cestující v kategorii Student už musí prokázat i to, že studuje střední, vyšší nebo vysokou školu. Dalším uvažovaným opatřením pro zvýšení atraktivity dlouhodobých jízdenek a dostupnosti MHD je zavedení možnosti nákupu ročního kuponu na splátky, buďto ve formě 12 měsíčních nebo 4 čtvrtletních splátek. S ohledem na nutné technické a procesní úpravy je však tento návrh realizovatelný nejdříve v roce 2019.

Řidiči MHD už nebudou automaticky otevírat dveře • Od pondělí 8. června obnovuje Dopravní podnik hl. m. Prahy standardní režim odbavování cestujících na všech městských autobusových i tramvajových linkách.

Depo Hostivař otevře brány návštěvníkům. Hasiči dopravního podniku oslaví výročí • V sobotu 16. září mezi 10 a 16 hodinou zve Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) veřejnost na Den otevřených dveří v depu Hostivař. Milovníci veřejné dopravy mohou nahlédnout do zákulisí depa, prozkoumat vozidla a užít si zajímavý doprovodný program.

Souprava pražského metra

Tramvajová vozovna v Kobylisích slaví 80 let od zahájení provozu • Již 80 let funguje tramvajová vozovna v pražských Kobylisích. Provoz zahájila 30. dubna 1939. Svojí kapacitou (200 motorových vozů) nahradila v té době bezmála čtyřicetiletou vozovnu Centrála, která se nacházela v areálu holešovické elektrárny. Ta měla kapacitu jen 90 vozů a její budovu naléhavě pro svoji potřebu potřebovala elektrárenská část Elektrických podniků hlavního města Prahy.

Interiér vozovny Kobylisy v prvním období provozu.

Levné lety z Prahy do Izraele a Maroka. Ryanair chystá spuštění nových linek • Nízkonákladová letecká společnost Ryanair spustí od začátku zimního letového řádu 2018 z Prahy pět nových linek. Dopravce bude nově operovat lety do Marrákeše a na izraelské letiště Ejlat Ovda. Aerolinka již dříve oznámila nové linky do jordánského Ammánu, toskánské Pisy a na letiště Paříž Beauvais. Díky novým linkám Ryanair do/z Prahy ročně přepraví 1,6 miliónu cestujících a navýší provoz o 45 %. „Nové linky Ryanairu rozšíří nabídku destinací z našeho letiště na zimní sezónu 2018 o 2 úplné novinky. Jedná se o přímou pravidelnou linku do Marrákeše, díky které se k nám po letech vrací přímý spoj s Marokem. Očekáváme, že v obou směrech odbavíme přibližně 32 tisíc cestujících za rok. Druhou novou destinací v nabídce letiště je již avizovaná linka do Ammánu. Zároveň jsme rádi, že díky novince Ryanairu budeme z Prahy i nadále nabízet přímé pravidelné spoje mezi Prahou a izraelským Ejlatem, kde očekáváme okolo 14 tisíc cestujících v obou směrech během zimní sezóny. Získáme také celoroční spojení do toskánské Pisy, která byla dosud sezónní destinací, a s novou linkou do Paříže na letiště Beauvais získají naši cestující možnost výběru mezi třemi pařížskými letišti.“ uvedl Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha. [related-post id="6569"] [related-post id="4485"]

Záchytné parkoviště v Braníku nabízí místo pro 115 automobilů • Celkem 115 nových parkovacích míst je od pátečního poledne k dispozici v městské části Praha 4-Braník. Technická správa komunikací tu otevřela P+R parkoviště, které by mělo sloužit lidem přijíždějícím z jižního směru do Prahy. Do konce roku TSK zkolauduje a otevře ještě záchytné parkoviště v Běchovicích, sloužící zejména dojíždějícím z Prahy-východ.

Tramvajová linka 42 se osvědčila. Jezdit bude celoročně • Turistickou tramvajovou linku 42 zavedla Praha zkušebně letos v červenci. Propojuje nejvyhledávanější turistické cíle v centru a její trasa se podle zástupců Prague City Tourism osvědčila, takže zůstane v provozu celoročně.

Zimní letový řád nabízí přes 90 přímých leteckých spojení z Prahy do celého světa • Od neděle 31. října vstupuje v platnost zimní letový řád. Nabídne přímá spojení z Letiště Václava Havla Praha do 92 destinací, včetně exotických zemí jako je Keňa, Mexiko nebo Dominikánská republika. Přibydou i další v zimním letovém řádu nově operované linky, například do Tel Avivu, Neapole, Oděsy, Kyjeva, Dubaje či Amsterodamu. K obnovení a dalšímu rozvoji leteckého provozu napomůže také otevření nové provozní základny letecké společnosti Eurowings.

Nejošklivější pražské nádraží čeká radikální proměna. Takhle bude vypadat nový Smíchovský terminál • Návrh nového dopravního terminálu na Smíchově má detailní podobu. Terminál lépe propojí železniční a autobusovou dopravu a zkrátí tak přestupní vazby pro cestující. V plánu je také vznik P+R parkoviště, rozšíření nástupní haly a úprava přednádražního prostoru. Nyní hlavní město vypsalo výběrové řízení na nového projektanta. Výstavba by mohla začít v roce 2021.

Metro bude o víkendu jezdit častěji. Pražskou dopravu čekají i další změny • Rada hl. m. Prahy schválila několik změn v provozu Pražské integrované dopravy. Od září se o víkendech zkrátí intervaly na všech třech linkách metra, nejvíce na lince C, a to až na 5 minut. Zároveň již nebude ve všední dny každé druhé metro končit na Ládví, všechny soupravy pojedou až do stanice Letňany. Řada potřebných vylepšení se připravuje také pro pražské autobusy, hlavně v oblasti Malešic. Posílení provozu metra o víkendech V poslední době byl z hlediska hromadné dopravy kladen důraz zejména na posilování provozu v pracovní dny, přičemž víkendová období zůstávala opomíjena. Pražané však cestují po městě stále více i o volných dnech. Daleko méně jezdí na chaty, ve městě se koná spousta akcí a stále přibývá turistů. Proto bude od září 2018 posílen víkendový provoz metra, a to s přihlédnutím k nerovnoměrnému vytížení jednotlivých linek během volných dnů. „Jednotný interval 7,5 minuty o víkendu na linkách B a C již po většinu roku nedostačoval poptávce, a to zejména v centrální části města. Na lince C, která obsluhuje kromě Hlavního nádraží i ZOO, obě Výstaviště či velké obchodní centrum na Chodově, bude proto víkendový interval od 1. září 2018 zkrácen na 5 minut. Linka B, která kromě obchodních center vede i na Jihozápadní Město a do významných přestupních bodů Smíchovské nádraží, Anděl, Karlovo náměstí či Vysočanská, bude o víkendech jezdit v intervalu 6 minut,“ uvádí náměstek primátorky hl. m. Prahy a radní pro oblast dopravy Petr Dolínek. Na lince A zatím ke zkrácení víkendového intervalu během roku nedojde, nicméně platí, že od cca poloviny listopadu budou o víkendech po pěti minutách již tradičně jezdit vlaky na všech linkách metra v rámci předvánočního posílení. [related-post id="11202"] Zkrácení intervalů v síti PID v neděli dopoledne „V rámci posílení víkendového provozu metra budou zároveň zkráceny intervaly nejen metra, ale i návazných tramvají a autobusů v neděli a ve svátek dopoledne v období od 10 do 12 hodin,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík. V minulosti, kdy vlivem nedostatku finančních prostředků došlo k omezování hromadné dopravy, byly v tomto čase prodlouženy intervaly v metru i v povrchové dopravě ze 7,5, resp. 15 minut na 10, resp. 20 minut. „Jelikož už i v neděli před polednem Pražané i turisté hromadnou dopravu využívají daleko více než v minulosti, začalo docházet k nepříjemnému přetěžování některých spojů a zachování obvyklých pozdně večerních intervalů i v tomto čase se stalo neudržitelným. Proto se od 1. září 2018 základní intervaly v celé síti hromadné dopravy v neděli od 10 do cca 12 hodin opět zkracují na 7,5, respektive 15 minut,“ doplňuje Petr Tomčík. [related-post id="5977"] Zrušení pásmového provozu v úseku Ládví – Letňany Návrh na zrušení pásmového provozu v úseku Ládví – Letňany, který je dosud aplikován v pracovní dny v období od cca 9:00 do 19:00, byl Radě hl. m. Prahy předložen ke schválení na základě Memoranda, které podepsali zástupci MČ Praha 9, Letňan, Čakovic, Kbel a Vinoře 22. a 23. března 2018. Zrušení pásmového provozu bude realizováno zkušebně od 1. září 2018 a po dobu čtyř měsíců bude jeho dopad podrobně vyhodnocován. V úseku Ládví – Letňany nejde o řešení přeplněných spojů metra, ale o to, aby zde interval v pracovní dny nebyl delší než o víkendech. Současně nové opatření pomůže v pracovní dny lépe koordinovat odjezdy autobusů od metra do okolních sídlišť. „Vzhledem k neustále se zvyšujícímu počtu obyvatel v severovýchodní části Prahy a zhoršené dopravní situaci na okolních komunikacích je určitě vhodné, aby byla cestujícím nabídnuta trvalá alternativa v podobě spolehlivé veřejné dopravy, kterou metro C představuje,“ doplňuje Petr Dolínek. [related-post id="11271"] Trvalý provoz linky 216 z Bořislavky na Sídliště Baba Rada hl. m. Prahy rovněž schválila trvalý provoz linky 216 v úseku Bořislavka – Sídliště Baba. Zkušební provoz linky 216 v tomto úseku, který byl zahájen 3. dubna 2018, potvrdil, že cestující o toto spojení mají zájem. Před začátkem prázdnin využívalo v půl osmé ráno spoj ze Sídliště Baba ve směru Bořislavka pravidelně více než 20 cestujících. Rovněž ostatní spoje si své cestující našly, takže členové dopravní komise městské části Praha 6 a grémium starosty Prahy 6 požádali Radu hl. m. Prahy o potvrzení převedení provozu linky 216 do trvalého stavu. Oproti zkušebnímu provozu je linka 216 navíc z Bořislavky již od začátku letních prázdnin prodloužena k Vozovně Střešovice a k Poliklinice Petřiny náhradou za nově trasovanou linku 108 do centrální části Dejvic. [related-post id="11130"] Změny linkového vedení autobusů v oblasti Malešic, Štěrbohol, Dubče a Uhříněvsi K termínu zahájení nového školního roku se zároveň připravují úpravy linkového vedení autobusů v oblasti Jarova, Malešic, Štěrbohol, Dubče a Uhříněvsi. Na základě nespokojenosti městské části Praha 10 s nepravidelným provozem linky 163, která na Sídliště Malešice přijíždí z oblasti Českobrodské ulice, kde se zdržuje v kolonách ostatní dopravy, má dojít ke zkrácení linky 163 pouze do zastávky Depo Hostivař. Pravidelnější spojení ze zastávek v Počernické ulici k metru Želivského zajistí nová autobusová linka 199. Spojení z Malešic k OC Štěrboholy zůstane zachováno díky prodloužené lince 228, která nově spojí Benice, Uhříněves, Dubeč, Štěrboholy se zastávkou Poliklinika Malešice. Jihovýchod Prahy získá přímé spojení ke svému spádovému zdravotnickému zařízení a Bečovská ulice v Uhříněvsi dlouho požadovanou obsluhu hromadnou dopravou. [related-post id="11325"] Linka 124 nově v pracovní dny s kloubovými autobusy Vzhledem k přetěžování spojů linky 124 zejména v Michli a v oblasti Brumlovky, se od 1. září chystá v souvislosti s úpravami linkového vedení v Malešicích nasazení kloubových autobusů na linku 124 v pracovní dny. Ty bohužel nedokážou projet současnými úseky linky 124 mezi Zeleným pruhem a Dvorci a také obratištěm Habrová, proto bude linka 124 zkrácena do své nejvytíženější části trasy mezi Želivského a Zeleným pruhem. Od Zeleného pruhu na Dvorce pojede nově linka 134, mezi Želivského, novou zástavbou na Třebešíně a Habrovou pojede posílená linka 155, na kterou budou místo midibusů trvale nasazeny standardní dvanáctimetrové autobusy. Úpravy autobusových linek v oblasti Prahy 3, 4 a 10 bude ještě schvalovat vedení hl. m. Prahy začátkem srpna.

Výstup z metra směr Karlovo náměstí bude za několik dní znovu otevřen • Od 9. října 2018 byl kvůli výměně pohyblivých schodů omezen vstup a výstup ze stanice metra Karlovo náměstí na lince B do ulice Resslova. K 16. srpnu výluka končí. Na dotaz serveru Tram-bus.cz to potvrdila MČ Praha 2. Po dobu uzavírky museli cestující využívat jen západní vestibul ve směru Palackého náměstí. Taktéž došlo k modernizaci veřejných toalet v metru.

Praha obnovuje preventivní opatření v MHD. Dveře se otevřou automaticky • Dopravní podnik hl. m. Prahy znovu zavádí preventivních opatření, která v důsledku pandemie covid-19 platila letos na jaře.

Komplikace v dopravě chce TSK zmírnit urychlením oprav • Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s. (TSK, a. s.), v reakci na pondělní dopravní problémy v hlavním městě okamžitě ve spolupráci se svými dodavateli zahájila kroky ke zkrácení dopravních omezení na nejzatíženějších opravovaných komunikacích. „Samozřejmě vnímáme celkovou situaci v dopravě. Při každé stavbě, a především při jejím zahájení monitorujeme její vliv na dopravu. Ukázalo se, že nutné opravy ulic Dobříšské, Wilsonovy a Jiráskova mostu způsobily Pražanům nemalé problémy. Proto jsme okamžitě zareagovali, abychom tyto opravy urychlili,“ uvedl generální ředitel TSK, a. s., Petr Smolka. Opravy důležitých dopravních tahů v Praze plánuje Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s., záměrně na letní měsíce, kdy je provoz v metropoli nižší. Většina prací bude dokončena během letních prázdnin, aby bylo vše připraveno na zářijový návrat školáků i jejich rodičů. „S komplikacemi v dopravě jsme počítali, protože se jedná o významné komunikace, a upozorňovali jsme řidiče, aby si svou cestu naplánovali s dostatečnou časovou rezervou,“ vysvětluje tisková mluvčí TSK a. s. Barbora Lišková. Dopravní problémy Velké dopravní komplikace v průběhu prvního dne po prodlouženém víkendu, kdy se řada Pražanů vracela do hlavního města, způsobila také řada dopravních nehod, například v ulicích Legerova, Vodičkova, Radlická nebo na Karlově náměstí, Rašínově nábřeží či mostě Legií. „Často za dopravním kolapsem stojí také neukázněnost některých řidičů, kteří vjíždějí do některých křižovatek i ve chvíli, kdy je nemohou bezpečně projet a pokračovat v jízdě. Tím zablokují průjezd ostatním řidičům a vzniká tak zcela zbytečná kolona ve všech směrech,“ upozorňuje na nešvar řidičů Barbora Lišková. V případě Dobříšské ulice se podařilo díky příznivým klimatickým podmínkám opravu komunikace ve směru do centra urychlit o zhruba šest dní. „V případě, že nezasáhne nepříznivé počasí, bude směr do centra hotový ve středu. Doufáme, že jej zprovozníme v plném rozsahu ještě před odpolední špičkou,“ uvedl Petr Smolka. Navazovat bude oprava Dobříšské směrem z centra, která by opět v případě příznivých podmínek neměla přesáhnout tři až pět dní. To znamená celkové zkrácení oprav této komunikace, která je plánována až do 29. července, o přibližně 14 dní. Upraven byl rovněž dopravní režim v opravovaném úseku Wilsonovy ulice, kde řidiči aktuálně mohou jezdit dvěma jízdními pruhy. „Řidiči přejíždí po vyfrézovaném úseku, projíždí tedy stavbou, proto je žádáme o zvýšenou opatrnost. V rámci zvýšení průjezdnosti jsme se ale rozhodli jim umožnit průjezd s omezením rychlosti,“ vysvětluje Petr Smolka. I další práce budou probíhat tak, aby byl provoz sváděn do jednoho pruhu pouze na nezbytně nutnou dobu s důrazem na práce o víkendech, kdy je provoz slabší. Uzavírání jízdních pruhů je nutné nejen z důvodu opravy povrchu při jeho odstraňování a pokládání nového, ale také při kontrole a opravách dilatačních spár na přemostěních. Jiráskův most Nutná oprava Jiráskova mostu měla být provedena už v roce 2017, nyní byla naplánována na období prázdnin z důvodu nižšího provozu. Při opravě budou realizovány i drobné opravy izolačního souvrství, aby se zamezilo možnému budoucímu zatékání do konstrukce mostu a prodloužila se tak jeho životnost. „V tuto chvíli jednáme s dodavatelem, kterým je společnost Strabag, aby jeho lidé pracovali ve dvousměnném provozu. Povedlo se zatím ve spolupráci zajistit, že bychom plně zprovoznili křižovatku Preslova – V Botanice, která je bezprostředně za Jiráskovým mostem na Smíchově. Pokud nám počasí dovolí, chceme ji otevřít už v pátek 13. července, aby byla průjezdná už při odjezdu Pražanů na víkend,“ dodává generální ředitel TSK, a. s., Petr Smolka.

Nuselský most.

Část pražského metra o víkendu nepojede. Proběhne výměna nosníků ve stanici • Obyvatelé i návštěvníci metropole by se měli připravit na víkendovou výluku na části linky C pražského metra. Důvodem je pokračování rekonstrukce stropní desky ve stanici Florenc.

Praha zvýší ceny jízdenek i pokutu pro černé pasažéry • Praha přistoupila k dlouho očekávanému kroku. Od 1. srpna podraží jednorázové jízdenky na území Prahy a Středočeského kraje. Cena dlouhodobých kuponů ale zatím zůstává beze změn.

Stanice metra Vltavská prochází rozsáhlou revitalizací. Co všechno se změní? • Vestibul stanice metra Vltavská byl řadu let v dezolátním stavu. To se ale teď začíná měnit. Dopravní podnik hl. m. Prahy ve spolupráci s MČ Praha 7 zahájil revitalizaci, jejímž cílem je udělat prostor tohoto vytíženého uzlu MHD přehlednější, přístupnější a celkově přívětivější. Celá rekonstrukce je rozplánována do čtyř etap. Již v loňském roce proběhla demolice nepotřebné lávky pro pěší a oprava točitého schodiště u vestibulu metra. Druhou etapou je oprava nadzemní části objektu stanice a schodišť, která právě probíhá. Odstraněním bariér by mělo dojít ke zlepšení přehlednosti. Sjednocení a doplnění se dočká mobiliář a některé stávající plochy a konstrukce. Na tuto etapu do konce roku naváže rekonstrukce fontány Faun Vltavská a jejího okolí. Podoba objektu včetně vazeb na okolní veřejný prostor zůstane po rekonstrukci zachována. Závěrečná etapa odstartuje na začátku příštího roku, kdy se opravy dočkají tramvajové zastávky a povrchy všech vnějších ploch atria. Plochy budou následně streetartově pojaty. O konkrétní podobě by měla rozhodnout otevřená soutěž. Její přípravu plánuje Praha 7 ve spolupráci s Dopravním podnikem na příští rok, v návaznosti na průběh čtvrté etapy úprav. Jelikož o ztvárnění ploch eviduje městská část již nyní ze strany umělců velký zájem, a to nejen v prostoru vnějšího atria, ale i širšího území lokality Vltavská, předpokládá se obsáhlejší diskuze nad možným výtvarným pojetím této oblasti. Stanice metra Vltavská byla slavnostně otevřena 3. listopadu 1984 jako součást provozního úseku metra III. C. Je založena v otevřené jámě, zajištěné kotvenými pilotovými stěnami. Nástupiště leží 20,75 metrů pod zemí, což z ní činí jednu z nejhlubších stanic linky C. Vzhledem k praxi při výstavbě a návrhu stanic pražského metra je toto řešení atypické. Běžně se v této hloubce zakládají stanice ražené (například Želivského). Kvůli složitým podmínkám a ve snaze o unifikaci návrhů na lince C zvolili architekti a projektanti jiný postup.

Stanice metra Vltavská na lince C aktuálně prochází rekonstrukcí.

Noční uzavírka Brusnického a Dejvického tunelu kvůli pravidelné údržbě • Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologií tunelů bude probíhat úplná noční uzávěra Brusnického a Dejvického tunelu.

Praha 1 chce vyhnat cyklisty z centra metropole, už od dubna • Celkem 23 ulic, průjezdů a náměstí Prahy 1 v délce 3 300 metrů se nejpozději do konce března každý den od 10 do 17 h uzavře pro všechny cyklisty. Kontroverzní návrh Prahy 1 může veřejnost připomínkovat do 27. ledna. Spolek Auto*Mat sbírá podpisy pod další petici proti omezení a podruhé se obrátí na Zastupitelstvo hl. m. Prahy. Budou-li připomínky dostatečně závažné, může Praha 1 od celého stanovení upustit.

Cyklistům vjezd do centra zakázán!

Srážek chodců s tramvají loni výrazně ubylo. Nikdo nezemřel • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) za loňský rok eviduje celkem 47 případů srážek chodců s tramvají, což je pokles bezmála o 50 %. Naprostá většina skončila s lehkými zraněními chodců, pouze 3 s těžkými. Ani jedna srážka neskončila smrtí, což je vůbec poprvé za posledních 15 let.