Lochkovský tunel

Nepřehlédněte

VIDEO: Tři lidé zahynuli při nehodě autobusu u Horoměřic • V pátek po 16. hodině zasahovali pražští hasiči z Petřin, Smíchova a HZS HÚOPH u Horoměřic ve Středočeském kraji v rámci mezikrajské výpomoci spolu s jednotkami HZS Středočeského kraje. Na silnici 240 ve směru na Prahu došlo k nehodě osobního automobilu a autobusu příměstské dopravy linky 316.

Bombardování Prahy nepřežily stovky lidí. Byla to chyba Spojenců, nebo záměr? • Před 74 lety se Praze rozezněly sirény. Krátce po poledni se na nebi objevilo několik desítek bombardérů B-17 americké osmé letecké armády. Nikdo na zemi v tu chvíli ještě netušil, jaká zkáza všechny brzy postihne. Bombardování Prahy právě začalo.

Ničivé bombardování navždycky Prahu poznamenalo.

Milan Rastislav Štefánik. Spoluzakládal republiku, zemřel strašlivou smrtí • Patřil mezi skupinku mužů, bez nichž by samostatná Československá republika nevznikla. Jeho život ale předčasně ukončila letecká tragédie. Šlo o náhodu, nebo úmysl? Milan Rastislav Štefánik (* 21. července 1880), rodák z vesnice Košariská na západním Slovensku. Astronom, vojenský letec a brigádní generál ozbrojených složek Francouzské republiky. Muž, bez něhož by samostatné Československo možná ani nevzniklo. Věděli jste, že i Štefánik působil v našem hlavním městě? Když ke konci 19. století maturuje na sarvašském lyceu s vyznamenáním, je rozhodnutý pro studium v Praze na technické univerzitě, obor stavební inženýrství. Na školu je přijat a posléze začíná jeho působení v metropoli Českého království. Školu ale nedokončuje, jelikož ho zaujala astronomie. Ta se toho času vyučuje na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, kde jako řádný profesor působil Tomáš Garrigue Masaryk. Zde se nechává Štefánik zapsat a stává se stoupencem Masarykovy myšlenky. Detvan a láska k národu V Praze působí v době jeho studia slovenský spolek Detvan, který velkou měrou přispívá k rozvoji národního povědomí pražských slovenských studentů. Na začátku nového století je zvolen za předsedu tohoto spolku. Společně s Vavro Šrobárem a dalšími se snaží informovat českou společnost o Slovensku a pomaďaršťování slovenského etnika. Zde začíná Štefánik svou redaktorskou činnost, díky které myšlenka česko-slovenské vzájemnosti nadále nabírá na popularitě v české společnosti. [gallery size="full" columns="1" link="none" ids="13567"] Astronom Největším Štefánikovým snem je však Paříž a kariéra vědce v oboru astronomie. V roce 1904 proto odchází z Prahy a v Paříži se zařazuje jako vědecký pracovník. Ze začátku ho trápí existenční problémy, ale vše se díky pomoci přátel a vlastnímu úsilí brzy zlepšuje. V jeho nejúspěšnějším roce 1906 vydává hned 7 vědeckých prací a jeho renomé začíná stoupat. Příchod války Příchodem války je Štefánik nucen respektovat tento stav a nastoupit na frontu. Kvůli svému zdravotnímu stavu to však není možné hned. Nejprve tedy nastupuje na vojenskou leteckou školu, kde získává diplom pilota a hodnost desátníka. Poté je vyslán na západní frontu. Bojuje s nasazením pro věc, ví totiž, že tato válka může být příležitostí k osamostatnění Slováků a Čechů. Nějaký čas bojuje i na srbské frontě. Organizátor Československé národní rady Po návratu do Paříže v druhé polovině války se seznamuje s vícero vlivnými osobnostmi francouzské politiky a naprosto se ztotožňuje s myšlenkami Masaryka a Beneše. Díky konexím jim domlouvá schůzky s francouzskými politiky, kteří mohou pomoci uspíšit vznik samostatného států Čechů a Slováků. On sám se zasloužil především o vytvoření zárodků československého vojska a o působení československých odbojových organizací. Udržuje diplomatické styky napříč politickým spektrem tehdejší Evropy. [gallery size="full" columns="1" link="none" ids="13566"] Atentát? Po válce se má stát ministrem ozbrojených sil, avšak 4. května 1919 při svém návratu do již samostatného Československa umírá při tragické nehodě svého letadla v obci Ivanka pri Dunaji u Bratislavy. Dodnes se spekuluje, zda to nebyla ze strany československých elit záměrná likvidace. Podle jiných teorií se měl stát obětí střetu francouzských a italských geopolitických zájmů ve střední Evropě. Nepřímým důkazem atentátu má být údajně pitevní zpráva, průběh nehody i fakt, že svědecké výpovědi z místa tragédie byly vyšetřujícími orgány ignorovány. Velmi pravděpodobným důvodem nehody byl nešťastný omyl obsluhy protiletadlové obrany. Tato verze popisuje sestřelení letadla vlastní protivzdušnou obranou, neboť Československo bylo tou dobou ve válečném stavu s Maďarskem a letadlo se Štefánikem na palubě bylo označeno italskou trikolórou, jež je identická s maďarskou.

Ze Štefánikova letadla zůstaly jen trosky.

10. 1. 1868: Nebohá děvečka skončila pod koňskými kopyty a omnibusy nejezdí • Děvečka v Železné ulici skončila pod koňskými kopyty a strážníci se železnou vytrvalostí zasahovali na Ovocném trhu. Přečtěte si, co se dělo v Praze přesně před 150 lety.

Požár balkonu na Žižkově způsobil škodu za desítky tisíc korun • Ve čtvrtek krátce před půlnocí zasahovaly jednotky pražských hasičů z centrální, holešovické a strašnické stanice u požáru na balkóně bytu obytného domu v ulici Roháčova v Praze 3. První jednotka byla na místě ve 23:49, tedy 6 minut od ohlášení požáru. Hasiči zasahovali v dýchací technice a pomocí 1 C proudu vnitřkem budovy, na kontrolu patra nad místem požáru použili výškovou techniku. Ohněm vzplál odpad na balkóně jednoho z bytů ve vyšším patře domu, sálavé teplo částečně proniklo do kuchyně. Během požáru, který způsobil škodu 100 tisíc korun, nebyl nikdo zraněn. Příčina je v šetření hasičských vyšetřovatelů.

Hasiči dorazili na místo požáru ve čtvrtek krátce před půlnocí.

OBRAZEM: Hasiči vyprostili ženě ruku ze stroje na pečivo • Ve středu po poledni zasahovali pražští hasiči v Korunní ulici. Pracovnici místní pekárny uvízla ruka ve stroji na pečivo.

Tragická nehoda ve Spálené. Cizinec na Nový rok usmrtil chodkyni • Jen pár hodin po začátku roku 2018 museli pražští policisté vyšetřovat tragickou dopravní nehodu ve Spalené ulici. Způsobil ji cizinec pod vlivem alkoholu.

Siluety na kolejích varují Pražany před nebezpečím fatální srážky s tramvají • Dbejte své bezpečnosti a myslete na fakt, že tramvaj má přednost nejen na přechodu! Přesně to má Pražanům připomenout kampaň „Neskákej mi pod kola!“, která nyní kromě výstražné tramvaje upozorňuje na nebezpečí střetu nástřikem lidských siluet na tramvajových svršcích. Nástřik obrysů těl byl proveden na místech v Praze s astým rizikem střetu tramvaje s chodcem. Tento počin Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) opět vznikl v rámci uvedené kampaně ve spolupráci s BESIP, Policií ČR a ROPID. 

Mrazivé záběry. Tisíciletá voda v Praze spláchla všechno, co jí přišlo do cesty • Rozsahem, průtokem a důsledky to byla nejničivější povodeň v novodobé historii Česka. Přesně před 16 lety prožívali Pražané hotové peklo. Na léto roku 2002 zřejmě nikdo jen tak nezapomene. Dvě mimořádně vydatné vlny srážek zasáhly ve dnech 6. až 7. srpna a 11. až 12. srpna postupně celé území povodí Vltavy a výška hladiny vodních toků protékajících hlavním městem v řadě případů přesáhla povodňové značky nejvyšších zaznamenaných povodní v historii. Průtok Vltavy v Praze byl stonásobně vyšší, než je obvyklé. Ničivá povodeň trvala celkem 12 dní a zasáhla 5,8 procenta rozlohy města, navíc místa s nejhustší či důležitou městskou infrastrukturou i místa s největší hustotou obyvatel a s historickou zástavbou. Své domovy museli opustit lidé z Malé Strany, Libně, Karlína, Starého Města a Josefova. Celkem se narychlo stěhovalo ke známým či do tělocvičen necelých 50 tisíc lidí. [gallery size="full" columns="1" ids="12009"] Hrdina Gaston Voda zaplavila také celou spodní část zoologické zahrady. Její zaměstnanci narychlo evakuovali stovky zvířat. I přes veškerou snahu nakonec katastrofu nepřežilo 134 zvířat. Symbolem zatopené zoo se stal lachtan Gaston, který uplaval po Vltavě a Labi až do Německa. Tam byl nakonec chycen, ale následně uhynul vyčerpáním. [related-post id="12001"] Zatopené metro Povodeň ochromila i provoz metra. Voda nejdříve zatopila část trasy C skrz stanici Nádraží Holešovice, později i velkou část linky B. Celkem bylo zatopeno 18 stanic a skoro 20 kilometrů kolejí. Dopravní podnik tehdy vyčíslil škody v metru na téměř sedm miliard korun. Obnovit plný provoz celé podzemní sítě trvalo téměř půl roku. [gallery size="full" columns="1" ids="12008,12007"] Nikdo nepřišel o život Celková výše škod se vyšplhala téměř na 30 miliard korun, z toho 15 miliard na majetku města. Na území Prahy naštěstí nedošlo v přímé souvislosti s povodní ke ztrátám na životech.

Provoz na Pražském okruhu zkomplikovaly hned čtyři nehody za jedno odpoledne • Během necelých tří hodin došlo včera na šesti kilometrech Pražského okruhu D0 hned ke čtyřem dopravním nehodám. Deset minut po patnácté hodině na kilometru 6,5 ve směru na D1 se střetl nákladní vůz s osobním. Nákladní auto zůstalo převrácené na bok ve škarpě. „Vlivem této dopravní nehody jsme museli, s ohledem na tvořící se kolony, přistoupit k blokovému odbavování aut v Lochkovském a Cholupickém tunelu,“ uvedl mluvčí policistů Tomáš Hulan. Při nehodě utrpělo několik osob zranění, pro která byly převezeny z preventivních důvodů do nemocnice. K dalším dvěma dopravním nehodám došlo na okruhu ve směru k D5 v jednu a tu samou chvíli, krátce před 4 hodinou. Obě události se odehrály mezi 4,8 až 6 kilometrem. V jednom případě do sebe narazily dva nákladní vozy. Tato událost se naštěstí obešla bez zranění, vznikla jen větší hmotná škoda na obou vozidlech. O poznání horší byla srážka hned čtyř osobních aut, po které několik osob skončilo v péči přivolaných záchranářů. „Byť u těchto obou dopravních nehod vždy zůstal průjezdný alespoň jeden jízdní pruh, i tak došlo ke znatelnému zpomalení plynulosti silniční dopravy,“ poznamenává mluvčí policistů Hulan. Ke čtvrté, nejzásadnější dopravní nehodě došlo na kilometru 0,5 ve směru k D5 přibližně deset minut před osmnáctou hodinou, kdy se srazily dva kaminony.  Situace byla o to složitější, že jeden z nákladních vozů převážel osm nových osobních aut, která po střetu spadla z korby a byla doslova rozházená jak na pozemní komunikaci, tak i mimo ni. Tato dopravní nehoda úplně zablokovala provoz ve směru k D5 a odstraňování následků zabralo několik hodin. Policisté odkláněli dopravu sjezdem na Jesenici. Na místo dorazil také pracovník odboru životního prostředí. Značná část pohonných hmot z nabouraných vozidel totiž vytekla do kanalizace.

Nehody tramvají možná budou minulostí. Praha testuje chytrý antikolizní systém • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v září pokračuje v testování antikolizního systému tramvají, tentokrát od izraelské firmy Mobileye. Zkoušky budou prováděny na vozech typu 15T v areálu Opravny tramvají v Hostivaři. Antikolizní systém by měl zabránit nehodám mezi tramvajemi, ale také srážkám s automobily a především s chodci.

Nejbezpečnější místa v letadle. Kde máte větší šanci na přežití při havárii? • Otázka, která nedá spát nikomu, kdo alespoň jednou v životě letěl letadlem. Které sedadlo v letounu je nejbezpečnější v případě, že dojde k havárii?

Mladíka na Žižkově zasáhl elektrický proud. Život mu zachránili policisté • Tachovské náměstí na pražském Žižkově se v pondělí krátce po 14. hodině stalo dějištěm dramatického příběhu s dobrým koncem. Hlídka cizinecké policie zachránila život dělníkovi, kterého zasáhl výboj elektrického proudu.

Tak náročného Silvestra jsme už dlouho neměli, říkají pražští policisté • Tak náročnou silvestrovskou službu pražští policisté už léta nepamatují. Řešit museli potyčky agresivních opilců, dopravní nehody i zranění způsobená zábavní pyrotechnikou.

Každý čtvrtý řidič někdy řídil pod vlivem alkoholu nebo drog. Počet nehod kvůli tomu roste • Počet dopravních nehod, při kterých byl řidič pod vlivem alkoholu nebo drog, každoročně stoupá. V loňském roce byly návykové látky příčinou dopravní nehody v 4 900 případech. Z průzkumu agentury STEM/MARK, který si nechala vypracovat Asociace Záchranný kruh, zároveň vyplývá, že v alkoholovém opojení sedlo za volant 25,5 procenta řidičů. 

Alkohol za volant nepatří, ale ne každý se toho drží.

Při požáru v pražském hotelu zemřeli čtyři lidé, hasiči zachránili 34 osob • Sobotní požár v pražském hotelu Eurostars David má už čtyři oběti. Dva mladí cizinci zemřeli na místě, další dvě ženy podlehly těžkým zraněním ve Všeobecné fakultní nemocnici v Praze.

TÝDEN V PRAZE: Dva mrtví na přechodu a dopravní kolaps na Žižkově • Co všechno se stalo v uplynulých sedmi dnech v Praze? Podívejte se na souhrn zpráv a zajímavostí, které vás na webu PražskýDEN.cz nejvíce zajímaly. V pondělí ráno odstartovala dlouho očekávaná rekonstrukce Husitské ulici v Praze 3. Její uzavření ovšem na Žižkově způsobilo totální kolaps dopravy. [related-post id="6774"] K tragické dopravní nehodě došlo v úterý krátce před třetí hodinou odpoledne v pražské Hostivaři. Na přechodu ve Švehlově ulici u obchodního centra srazil osobní automobil čtyři chodce. [related-post id="6830"] Kardiologové z Nemocnice Na Homolce jako první na světě implantovali pacientům do obou krkavic mikrofiltr, který má zachytit případnou krevní sraženinu. Jedná se o preventivní zákrok, chránící nemocné trpící fibrilací srdečních síní před mozkovou mrtvicí. [related-post id="6845"] Studenti pražských středních a vysokých škol ve čtvrtek demonstrovali za dodržování ústavních zvyklostí v naší zemi. [related-post id="7003"] Pražští radní schválili materiál, kterým prohlásili Václavské náměstí za mimořádně významné místo. Na jednání byl také vybrán autorský dozor a zhotovitel projektové dokumentace pro právě začínající rekonstrukci. [related-post id="6928"] Policisté z místního oddělení Žižkov pátrají po muži, který z kavárny v nákupním centru Flora na Vinohradské ulici v Praze 3 odcizil pokladnu i s penězi. [related-post id="6783"] V Obecním domě ve čtvrtek večer slavnostně odstartoval 25. ročník filmového festivalu Febiofest. Organizátoři slibují, že se ponese v duchu kvality, pestré nabídky a zajímavých hostů. [related-post id="6743"] Samice orangutana sumaterského Mawar z pražské zoologické zahrady má za sebou složitý výkon v ústní dutině kvůli patrným obtížím se zuby a podezření na paradentózu. [related-post id="6868"]

OBRAZEM: Bouračka v centru Prahy. Policistům z hořícího auta pomáhali kolemjdoucí • V sobotu krátce po půl osmé ráno vyjížděly všechny složky Integrovaného záchranného systému do Ječné ulice v Praze 2, kde došlo ke střetu dvou osobních motorových vozidel, z nichž jedno bylo policejní. To v důsledku střetu skončilo na přilehlém chodníku a začalo hořet. Policistům z hořícího vozu pomohli kolemjdoucí, řidičku z druhého vozu museli vyprostit přivolaní hasiči. Ti rovněž zajistili místo události proti požáru a předali ho dopravním policistům. Všichni účastníci nehody skončili v péči záchranářů. Prvotní informace ukazují, že policisté jeli se zapnutým výstražným a zvukovým zařízením na tísňové volání. Okolnosti celé dopravní nehody a míra zavinění jednotlivých účastníků bude předmětem dalšího vyšetřování. [gallery size="full" columns="1" ids="9779,9778,9780"]

I. P. Pavlova: Tramvaj srazila dva chodce, oba jsou mrtví • Na křižovatce ulic Ječná a Sokolská došlo v úterý dopoledne kolem desáté hodiny ke střetu tramvaje a dvou chodců. Událost má tragické následky. Dva přibližně šedesátiletí muži srážku s tramvají nepřežili. K nehodě vyjely všechny složky integrovaného záchranného systému, jeden z mužů totiž zůstal zaklíněn pod tramvají. Záchranáři dorazili na místo za 3 minuty po ohlášení. Oba muže se pokoušeli asi 45 minut resuscitovat. U obou zajistili dýchací cesty, napojili je na monitor a provedli veškeré život zachraňující úkony. Přes jejich snahu se ale bohužel ani jednoho z mužů zachránit nepodařilo. Doprava v místě neštěstí musela být částečně omezena, do normálu se vrátila přibližně po dvou hodinách. [gallery size="full" columns="1" ids="10470,10471,10472"]

Drsná bouračka na Pražském okruhu. Auta se válela ve všech pruzích • Pražští hasiči zasahovali v pátek odpoledne na Pražském okruhu v oblasti Řeporyjí ve směru na D1 u dopravní nehody čtyř osobních automobilů. Vozidla byla po nehodě rozházená přes všechny jízdní pruhy. Hasiči zajistili místo proti vzniku požáru a po zadokumentování nehody Policií ČR vozidla odstranili na okraj komunikace. Velitel zásahu si na místo povolal speciální technický automobil s vyprošťovacím ramenem. Zraněné osoby byly předány do péče ZZS. Dopravní nehodu jako zázrakem všichni přežili. Zprovoznit alespoň jeden jízdní pruh se hasičům podařilo zhruba po dvou hodinách od nahlášení události. [gallery size="full" columns="1" ids="11024,11023,11022"]

Dopravní nehodu jako zázrakem všichni přežili.