Radek Vondráček

Nepřehlédněte

Chlapci a chlapi. Natáčení armádní agitky bylo pro herce skutečnou vojnou • Osmdesátá léta dvacátého století se pomalu chýlí ke konci, ale komunistický režim si ještě moc nepřipouští, že ho brzy čeká definitivní konec. Na generálním štábu Československé lidové armády si právě lámou hlavu nad tím, jak zlepšit obraz vojska v očích veřejnosti a především branců. Nápad na sebe nenechá čekat. Začíná tak vznikat seriál Chlapci a chlapi.

Seriál Chlapci a chlapi

Milan Rastislav Štefánik. Spoluzakládal republiku, zemřel strašlivou smrtí • Patřil mezi skupinku mužů, bez nichž by samostatná Československá republika nevznikla. Jeho život ale předčasně ukončila letecká tragédie. Šlo o náhodu, nebo úmysl? Milan Rastislav Štefánik (* 21. července 1880), rodák z vesnice Košariská na západním Slovensku. Astronom, vojenský letec a brigádní generál ozbrojených složek Francouzské republiky. Muž, bez něhož by samostatné Československo možná ani nevzniklo. Věděli jste, že i Štefánik působil v našem hlavním městě? Když ke konci 19. století maturuje na sarvašském lyceu s vyznamenáním, je rozhodnutý pro studium v Praze na technické univerzitě, obor stavební inženýrství. Na školu je přijat a posléze začíná jeho působení v metropoli Českého království. Školu ale nedokončuje, jelikož ho zaujala astronomie. Ta se toho času vyučuje na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, kde jako řádný profesor působil Tomáš Garrigue Masaryk. Zde se nechává Štefánik zapsat a stává se stoupencem Masarykovy myšlenky. Detvan a láska k národu V Praze působí v době jeho studia slovenský spolek Detvan, který velkou měrou přispívá k rozvoji národního povědomí pražských slovenských studentů. Na začátku nového století je zvolen za předsedu tohoto spolku. Společně s Vavro Šrobárem a dalšími se snaží informovat českou společnost o Slovensku a pomaďaršťování slovenského etnika. Zde začíná Štefánik svou redaktorskou činnost, díky které myšlenka česko-slovenské vzájemnosti nadále nabírá na popularitě v české společnosti. [gallery size="full" columns="1" link="none" ids="13567"] Astronom Největším Štefánikovým snem je však Paříž a kariéra vědce v oboru astronomie. V roce 1904 proto odchází z Prahy a v Paříži se zařazuje jako vědecký pracovník. Ze začátku ho trápí existenční problémy, ale vše se díky pomoci přátel a vlastnímu úsilí brzy zlepšuje. V jeho nejúspěšnějším roce 1906 vydává hned 7 vědeckých prací a jeho renomé začíná stoupat. Příchod války Příchodem války je Štefánik nucen respektovat tento stav a nastoupit na frontu. Kvůli svému zdravotnímu stavu to však není možné hned. Nejprve tedy nastupuje na vojenskou leteckou školu, kde získává diplom pilota a hodnost desátníka. Poté je vyslán na západní frontu. Bojuje s nasazením pro věc, ví totiž, že tato válka může být příležitostí k osamostatnění Slováků a Čechů. Nějaký čas bojuje i na srbské frontě. Organizátor Československé národní rady Po návratu do Paříže v druhé polovině války se seznamuje s vícero vlivnými osobnostmi francouzské politiky a naprosto se ztotožňuje s myšlenkami Masaryka a Beneše. Díky konexím jim domlouvá schůzky s francouzskými politiky, kteří mohou pomoci uspíšit vznik samostatného států Čechů a Slováků. On sám se zasloužil především o vytvoření zárodků československého vojska a o působení československých odbojových organizací. Udržuje diplomatické styky napříč politickým spektrem tehdejší Evropy. [gallery size="full" columns="1" link="none" ids="13566"] Atentát? Po válce se má stát ministrem ozbrojených sil, avšak 4. května 1919 při svém návratu do již samostatného Československa umírá při tragické nehodě svého letadla v obci Ivanka pri Dunaji u Bratislavy. Dodnes se spekuluje, zda to nebyla ze strany československých elit záměrná likvidace. Podle jiných teorií se měl stát obětí střetu francouzských a italských geopolitických zájmů ve střední Evropě. Nepřímým důkazem atentátu má být údajně pitevní zpráva, průběh nehody i fakt, že svědecké výpovědi z místa tragédie byly vyšetřujícími orgány ignorovány. Velmi pravděpodobným důvodem nehody byl nešťastný omyl obsluhy protiletadlové obrany. Tato verze popisuje sestřelení letadla vlastní protivzdušnou obranou, neboť Československo bylo tou dobou ve válečném stavu s Maďarskem a letadlo se Štefánikem na palubě bylo označeno italskou trikolórou, jež je identická s maďarskou.

Ze Štefánikova letadla zůstaly jen trosky.

Babiš vystoupí s projevem k národu. Ve hře je vyhlášení nouzového stavu • Premiér Andrej Babiš se chystá v pondělí večer přednést projev určený občanům České republiky. Týkat se zřejmě bude aktuální situace kolem epidemie koronaviru.

Rodný dům Jana Palacha se mění na památník. Slavnostní otevření se blíží • V roce 2015 zakoupilo Národní muzeum chátrající objekt ve Všetatech a zahájilo práce na jeho přeměnu na důstojný Památník Jana Palacha. Na jeho novou podobu byla vypsána úspěšná architektonická soutěž. Součástí památníku má být expozice, která ukáže čin Jana Palacha v kontextu dějin 20. století. Slavnostní otevření je plánováno na konec září.

Vítězný návrh Památníku Jana Palacha.

Adriana Krnáčová chystá knižní thriller ze zákulisí pražské politiky • Bývalá pražská primátorka Adriana Krnáčová se pouští na spisovatelskou dráhu. Už letos v dubnu by měl vyjít její knižní thriller ze zákulisí pražské politiky s názvem Hydra.

Podkarpatská Rus tématem nové výstavy v Národním památníku na Vítkově • Národní muzeum ve středu zahájilo v Národním památníku na Vítkově novou výstavu s názvem „Podkarpatská Rus – součást našich dějin“, která představuje toto unikátní území v dobových souvislostech. Výstava je otevřena bude pro návštěvníky otevřena až do února 2020.

Praha zařízne Opencard. Už nepůjde normálně používat • Na cestující v pražské a středočeské veřejné hromadné dopravě čekají od léta novinky, které zvýší jejich pohodlí při platbě za jízdné. Lítačka nabídne nové možnosti nákupu jízdného a rozšíří se nabídka nosičů, na kterých jízdní kupon bude nahrán. S modernizací celého systému virtuální Lítačky dojde zároveň k útlumu karty Opencard. „Od letošního prvního října již nepůjde nahrát nové časové kupony na kartu Opencard. Cestující, kteří si před tímto datem zakoupili časový kupon, samozřejmě mohou s Opencard dál jezdit, dokud jim kupon nevyprší. Nový si ale již nenahrají. Je to logický krok. Vyvíjíme systém Lítačky, který se nám velmi osvědčil, a chceme proto již přistoupit k definitivnímu ukončení provozu Opencard,“ komentovala rozhodnutí Rady hlavního města Prahy primátorka Adriana Krnáčová. V současné chvíli je v oběhu přes 240 tisíc karet Opencard z toho pouze 104 tisíc je aktivních. Kartu Lítačku využívá zhruba 620 tisíc Pražanů. Od léta přibydou nové možnosti, jak se při kontrole v pražské MHD a ve Středočeském kraji prokázat zaplaceným kuponem. Nově půjde dlouhodobé časové kupony nahrát také na platební karty Visa či Mastercard a na In Kartu Českých drah. Cestujícím se tak podstatně rozšíří škála nosičů, na kterých budou moci mít kupony nahrané. [related-post id="9373"] „Karta Lítačka zůstává samozřejmě dále v platnosti. Pokud ji budou chtít její stávající držitelé používat i dále, nic se pro ně nemění. Cestující, kteří používají nyní Opencard, si budou muset vybrat jeden z nabízených nosičů. Pokud si vyberou Lítačku, výměnu karty poskytne město bezplatně, a to až do 30. září 2019,“ uvedl Michal Fišer, generální ředitel Operátora ICT, městské firmy, která systém Lítačky spravuje a vyvíjí. Pro veřejnost bude přes léto připravena komunikační kampaň, která bude cestující informovat o bezplatné výměně Opencard za další nosiče kuponů. [related-post id="10983"] Lítačka zavede několik novinek Nový regionální dopravní systém, který bude spuštěn v létě tohoto roku, zahrne nejen hlavní město, ale také Středočeský kraj. Pro dojíždějící z tohoto regionu bude hlavním přínosem to, že budou moci pohodlně nakoupit jízdné na jednom místě a mít ho nahrané na jednom nosiči dle svého výběru, ať už se bude jednat o Lítačku, platební kartu nebo In Kartu Českých drah. Cestující budou mít možnost kupovat dlouhodobé časové kupony na měsíc až rok buď v novém e-shopu Lítačky, nebo osobně na přepážce. Díky nové technologii ukládání údajů o jízdném v online systému již nebude nutné chodit kupon aktivovat k validátorům v metru. Kupony se aktivují automaticky po jejich zakoupení na webu. [related-post id="10830"] Pasažérům, kteří preferují jednotlivé jízdenky před časovými kupony, ulehčí cestování nová mobilní aplikace PID Lítačka. V mobilu si budou moci vyhledat aktuální dopravní spojení a ihned zakoupit doporučenou jízdenku. Také bude možné si přes mobil zakoupit více jízdenek a aktivovat je při nástupu do vozu.

Výstava Sluneční králové zůstává i nadále otevřena. Platí ale několik opatření • Mimořádná mezinárodní výstava o době starověkého Egypta Sluneční králové bude za přísných hygienických podmínek i nadále přístupná pro návštěvníky muzea. Dohodl se na tom ministr kultury Lubomír Zaorálek s Hlavní hygieničkou ČR Jarmilou Rážovou. Vstup v omezeném počtu a vyhrazených koridorech, tak bude umožněn návštěvníkům pouze na základě časové rezervace a za podmínky použití respirátoru třídy FFP2 nebo KN95, který každý návštěvník obdrží v ceně vstupenky při vstupu do muzea.  

Výstava Sluneční králové

Brownfield Bubny se začne proměňovat za čtyři roky. Má se stát výstavní pražskou čtvrtí • Vedení města si nechá zpracovat studii, která povede k revitalizaci dlouho zanedbávaného brownfieldu Bubny – Zátory. Územní studie poslouží jako recept, jak z lokality postupně vytvořit plnohodnotnou městskou čtvrť. Studie bude počítat i s budovou filharmonie na Vltavské a administrativně správním centrem v okolí stanice Nádraží Holešovice. Výběrové řízení na zpracovatele studie proběhne v květnu, hotová by mohla být na konci léta. Stavět se může začít za čtyři roky. [gallery size="full" columns="1" ids="8473"] „Z hlediska rozvoje širšího centra Prahy jsou Bubny nejvýznamnějším transformačním územím, které má potenciál pozvednout celé město ekonomicky i kulturně. Proto je důležité, aby se staly výstavní pražskou čtvrtí s příjemným městským prostředím a dostatkem veřejné vybavenosti,“ říká primátorka Adriana Krnáčová. Rada hl. m. Prahy již dříve zadala Institutu plánování a rozvoje Prahy (IPR) připravit pro Bubny územní studii, ten se rozhodl vypsat otevřené výběrové řízení. Zároveň si IPR nechal zpracovat odborné posudky území Holešovic u pěti nezávislých renomovaných architektonických kanceláří. Ty posloužily jako podklad pro budoucí zpracovatele a nastiňují, na jaké detaily se ve studii soustředit. [gallery columns="1" size="full" ids="8472"] „Bubny jsou transformační území o velikosti 110 hektarů, což je jen o něco méně než rozloha pražského Starého Města. Cílem dodatečných analýz a posudků bylo zajistit, že vzniklá územní studie bude odpovídat jak potřebám lokálním, tak i celého města. Můžete si to představit jako výrobu chybějícího dílku puzzle, který dlouho nikdo nemohl najít. Měl by pohodlně propojit Holešovice a Letnou a dobře navazovat na oblasti za řekou,“ uvádí Petra Kolínská, náměstkyně primátorky. „Součástí zadání územní studie bude i realizace koncertního sálu u metra Vltavská a prověření rozvoje okolí Holešovického nádraží. Důraz je kladen na synergii bydlení, pracovních příležitostí, obchodu, kultury a služeb. To vše při zajištění komfortní dopravy, jak osobní, tak i hromadné,“ dodává primátorka Adriana Krnáčová. [gallery columns="1" size="full" ids="8474"] Studie bude jakýmsi hracím polem a podkladem pro změnu územního plánu. Na filharmonii, administrativní centrum i jednotlivé stavební bloky budou poté vypisovány architektonické soutěže. „Bubny a Zátory řeší Praha už přes dvacet let. Je to dlouhá doba, ale není neobvyklá. Například londýnské nádraží King´s Cross, celosvětově uznávaný úspěšný příklad revitalizace brownfieldu, se připravoval na transformaci od počátku 90. let a dokončení je plánováno na rok 2020. Přitom King´s Cross má 4x menší rozlohu než Bubny,“ říká ředitel IPR Ondřej Boháč. Jaké budou další kroky? květen 2018 – Výběr zpracovatele na územní studii září 2018 – Schválení územní studie září 2018 – Úprava změny územního plánu (na základě územní studie) květen 2019 – Udělení výjimek ze stavební uzávěry 2020 – Schválení změny územního plánu 2020 – Sejmutí stavební uzávěry 2020 – 2035 – Koordinovaná výstavba ve spolupráci s investory, městem a státem

Bitvu na Bílé hoře připomíná nová výstava Národního muzea. K vidění je online • Ačkoliv je rok 1620 v naší společnosti neomylně spjat s bitvou na Bílé hoře, ne každý už zná všechny souvislosti, které k této historické události vedly. Národní muzeum i přes uzavření a koronavirová opatření nyní připravilo výstavu s názvem 1620. Cesta na Horu, která je uspořádána k 400. výročí této slavné bitvy. Například vůbec poprvé se návštěvníci zúčastní multimediální rekonstrukce bitvy nebo na vlastní kůži zažijí atmosféru staroměstského popraviště. Velkým tématem této výstavy je i druhý život Bílé hory a mýty kolem této události.

Pražský novoroční ohňostroj připomene 100 let Československa • První den roku 2018 rozzáří Prahu ohňostroj v národních barvách, který zakončí tóny české hymny. Z Letné bude odpálen přesně v 18 hodin.

Osobnost novináře Julia Fučíka přibližuje nová výstava ReporTvář • Národní muzeum otevírá ve spolupráci s Ústavem pro studium totalitních režimů novou výstavu s názvem ReporTvář Julia Fučíka, která bude k vidění od 21. srpna do 31. října 2020 v Národním památníku na Vítkově. Slovní hříčka v názvu výstavy odkazuje na její dvě hlavní linie: Reportáž, psanou na oprátce a vizuální prezentaci Julia Fučíka ve veřejném prostoru.

Přepište dějiny! Nagano 98 připomíná výstava Národního muzea • U příležitosti 20. výročí zimních olympijských her v Naganu, které byly pro české sportovce velmi úspěšné, připravilo Národní muzeum speciální výstavu v Národním památníku na Vítkově.

Od olympijských her v Naganu uplynulo 20 let.

Proměnu Prahy za posledních 200 let ukazuje nová výstava • Kudy tekla Vltava v době našich praprababiček? Jak vzniklo Jižní Město? Jak se proměnil Karlín od Sametové revoluce? A co se změnilo ve vaší čtvrti? To vše se dozvíte na nové interaktivní výstavě s názvem „Dvě Prahy: Město z ptačí perspektivy“ v Centru architektury a městského plánování (CAMP). Výstava ukazuje prostřednictvím plánů a leteckých snímků vývoj hlavního města za posledních dvě stě let. Od 3. do 29. března 2020 se může každý proměnit v průzkumníka své pražské čtvrti a navštívit ji v letech od počátku 19. století do současnosti.

Výstava v Centru architektury a městského plánování.

Zeman jako profesor Bumbál versus Harry Potter. Nové video z Prahavic drtí český internet • Praha se proměnila v kouzelné Prahavice, do kterých přijíždí Harry Potter hledat ztracený Kámen mudrců. Prahavice ale nejsou obyčejné místo, zlé síly tu číhají na každém kroku.

V Prahavicích řádí temné síly.

V Praze brzy vznikne velká síť nabíjecích stanic pro elektromobily • V Praze vyroste nová síť nabíjecích bodů pro elektromobily. Do roku 2019 je v plánu vystavět 59 přípojných bodů pro nabíjecí stanice, většina z nich bude rychlonabíjecích. Metropole chce být připravena na očekávaný růst zájmu o vozidla na elektrický pohon. „Jsem ráda, že Praha začne v této oblasti konečně dohánět jiné evropské metropole. Stávající síť nabíjecích stanic v Praze není dostatečná pro očekávaný rozvoj elektromobility, navíc většina existujících stanic je středně rychlých. Chceme Pražanům přichystat komfortnější podmínky, aby si elektromobily začali pořizovat ve větším měřítku. Prospěje to samozřejmě i životnímu prostředí ve městě. Podporu elektromobility proto vnímám jako logický krok, kterým se v zájmu čistější dopravy musíme ubírat,“ komentovala záměr Prahy primátorka Adriana Krnáčová. Praha zaostává za Evropou Počet elektromobilů v ČR exponenciálně roste. Odhady hovoří o tom, že v roce 2020 by měl roční prodej těchto aut stoupnout na sedm tisíc. V současné době je v Česku zaregistrováno přes tisíc elektromobilů. Síť nabíjecích stanic v hlavním městě momentálně čítá zhruba stovku veřejných míst, z čehož v roce 2017 bylo 11 rychlonabíjecích. Naproti tomu srovnatelně velká města, jako je Amsterdam nebo Vídeň, mají mnohem hustší infrastrukturu nabíjecích stanic. [related-post id="5727"] Praha proto chystá stávající síť nabíjecích stanic posílit. Do konce roku 2019 bude v pražských ulicích vybudováno 50 rychlonabíjecích a 9 středně rychlých nabíjecích bodů. Touto výstavbou dojde ke zpětinásobení stávajícího počtu rychlonabíjecích stanic na území hlavního města. Koordinaci projektu dostala na starost společnost Operátor ICT, která v metropoli zastřešuje zavádění Smart Cities technologií. „Rychlonabíjecí stanice umístíme do ulic s vysokou koncentrací provozu a obyvatel. Tyto stanice, kde vozidla nabijete v řádu desítek minut, jsou vhodné do lokalit s vysokou četností návštěv, jako jsou například nemocnice, úřady, hlavní tahy atd. Středně rychlé nabíjecí stanice budou stát na parkovištích P+R, kde lidé svá auta parkují na delší dobu a dál se většinou pohybují městskou hromadnou dopravou,“ přiblížil plány ředitel divize Smart Prague Operátora ICT Vladimír Zadina. [related-post id="5616"] Lokality už jsou vytipované V současné době probíhá příprava projektové dokumentace. Zároveň Rada hlavního města Prahy dnes schválila záměr vypsat veřejnou zakázku na výstavbu první vlny nabíjecích bodů. V této fázi se bude jednat o stavební přípravu celkem osmi nabíjecích bodů, polovina z nich bude rychlonabíjecích. Rychlonabíjecí stanice budou stát v blízkosti Vinohradské nemocnice, ve Vršovicích, v Praze-Řepích a na Chodově. Středně rychlé nabíjecí stanice budou postaveny na P+R parkovištích na okrajích metropole, jako je Černý Most, Letňany, Rajská zahrada a Ládví. Předpokládaná hodnota této veřejné zakázky na prvních osm nabíjecích bodů, která bude vypsána v brzké době, je 1 846 000 Kč bez DPH. Stavební zakázka na zbylých 51 přípojných bodů bude zahájena v druhé polovině tohoto roku. Celkově se počítá s tím, že do konce tohoto roku bude připravených nejméně 16 nabíjecích bodů. [related-post id="5683"] Praha očekává v budoucnu méně smogu „Záměr je takový, že Praha tímto způsobem připraví infrastrukturu přípojných bodů, které bude mít ve svém majetku. Následně bude tato místa pronajímat budoucím provozovatelům, kteří místa osadí samotnými nabíjecími stanicemi a budou je provozovat,“ doplnil projektový manažer Operátora ICT Jan Černý. V rámci podmínek, které budou muset splňovat budoucí provozovatelé nabíjecích stanic, budou možnost jednorázové platby za odběr, akceptace karty Lítačka a sdílení dat o provozu do datové platformy Prahy, kterou nyní Operátor ICT připravuje. Nová infrastruktura nabíjecích stanic bude sloužit široké veřejnosti. Kromě majitelů elektromobilů ji budou moci využít také například městské organizace, jakými jsou jednotky Integrovaného záchranného systému, pečovatelské služby, příspěvkové organizace či městské části. Rozvoj elektromobility přispěje ke zvýšení životní úrovně všech Pražanů a návštěvníků metropole, protože dojde ke zlepšení ovzduší a snížení smogových situací, a to zejména v zimních měsících.

Praha zítřka. Podívejte se, jak bude město vypadat za několik málo let • Centrum architektury a městského plánování (CAMP) znovu otevírá okno do stavební budoucnosti. Nová výstava představí přes 60 projektů, které mohou změnit tvář Prahy. Dojde na dopravní stavby, moderní architekturu i veřejné budovy. Mnoho z projektů veřejnost doposud neměla možnost vidět. Výstava má bohatý doprovodný program, který začíná tematickou přednáškou o stavbě linky metra D. Výstava Praha zítra představuje několik desítek projektů, které mohou výrazným způsobem změnit tvář Prahy. Jde o projekty různých měřítek, různého účelu a v různých stádiích přípravy. Od prvních nápadů přes záměry v pokročilém stádiu přípravy až po ty, které se v těchto dnech právě dokončují. V novém cyklu výstavy nebudou chybět nezveřejněné vizualizace Smíchovského lihovaru, přestavba bývalé továrny MEOPTA na pražských Cibulkách nebo nejnovější vizualizace Modřanského cukrovaru a Nuselského pivovaru. „Mnoho projektů na výstavě veřejnost uvidí poprvé. Jsem velmi ráda, že se nám podařilo vytvořit z CAMPu místo, kam si lidé chodí pro odpovědi na otázku, jak se Praha bude rozvíjet,“ říká primátorka hl. m. Prahy Adriana Krnáčová. [gallery columns="1" link="none" size="full" ids="6616,6617"] Kromě soukromých projektů výstava také představí důležité veřejné investice jako výstavbu metra D, rekonstrukci Malostranského náměstí, nové vstupy do Výstaviště v Holešovicích nebo rekonstrukce Šlechtovy restaurace. [gallery columns="1" link="none" size="full" ids="6618,6619"] „Pokračování výstavy je dalším krokem k vytvoření databáze všech stavebních záměrů v Praze, která bude přístupná fyzicky v CAMPu i virtuálně na webu. Lidé tak budou mít kompletní přehled o tom, co se ve městě plánuje,“ říká náměstkyně primátorky hl. m. Prahy Petra Kolínská. [gallery columns="1" link="none" size="full" ids="6620,6621"] Komentované prohlídky, o které byl v minulosti velký zájem, doplní i tematické večery. Ty se zaměří na jednotlivé projekty nebo jejich přínos pro Prahu. [gallery columns="1" link="none" size="full" ids="6622,6623"] Součástí výstavy je i dokumentární video Místa, která čekají nabízející netradiční pohled na transformační území Prahy. Rozlohu těchto míst IPR spočítal na neuvěřitelných 1 466 hektarů, přičemž ta nejdůležitější a největší území mají rozlohu až 234 ha. To je ekvivalent 50 Václavských náměstí. Abychom mohli tato území „nikoho“ úspěšně rozvíjet, musíme v první řadě poznat jejich současný stav. [gallery columns="1" link="none" size="full" ids="6624,6625"] „Speciální pozornost věnujeme dnes nevyužívaným lokalitám. Mám na mysli obnovu přírody na březích Vltavy kolem Císařského ostrova nebo plány na vznik městských čtvrtí na bývalých nádražích,“ uvádí k výstavě Ondřej Boháč, ředitel IPR Praha. Kdy a kde? Výstava se koná v Centru architektury a městského plánování (Vyšehradská 51, Praha 2). Začíná 6. března a potrvá až do 4. května 2018. Přístupná je každý den od 9 do 21 hodin kromě pondělí, vstup je zdarma.

Takhle to bude v Praze vypadat už za několik let.

Prahu dnes čeká největší stávka taxikářů v dějinách • Tisíce taxikářů budu dnes v ulicích Prahy demonstrovat proti službám typu Uber. Konkrétní podobu protestů nikdo ze zástupců taxikářů neupřesnil. Vyloučit se tak nedá hromadná pomalá protestní jízda a snaha o blokování dopravy v metropoli.

Fotografie Lenky Hatašové jsou vystaveny před Rudolfinem • Udělování cen Český lev od dnešního dne předznamenává na Palachově náměstí výstava unikátní kolekce fotografií Lenky Hatašové ze slavnostního ceremoniálu v loňském roce. Originální portrétní fotografie zachycují všechny oceněné bezprostředně pro obdržení lví sošky. Jsou tak plné emocí a nezaměnitelné atmosféry. Předávání letošních cen Český lev proběhne 6. března večer v přímém přenosu České televize. 

Netrestejte běžné lidi. Bartoš a Rakušan poslali dopis do Bruselu kvůli Babišovi • O půlnoci ze středy na čtvrtek vyprší lhůta, do kdy musí české úřady informovat Evropskou komisi o zavedení funkčního systému postihujícího střet zájmů u příjemců dotací. Pokud se tak nestane, reálně hrozí, že Evropská komise zablokuje všechny kohezní dotace a dokonce i 180 miliard korun z fondu obnovy pro Česko. Ve společném prohlášení to uvedl předseda Pirátů Ivan Bartoš a předseda STAN Vít Rakušan.