srážka kamionů

Nepřehlédněte

Mladíka na Žižkově zasáhl elektrický proud. Život mu zachránili policisté • Tachovské náměstí na pražském Žižkově se v pondělí krátce po 14. hodině stalo dějištěm dramatického příběhu s dobrým koncem. Hlídka cizinecké policie zachránila život dělníkovi, kterého zasáhl výboj elektrického proudu.

Tragédie v Uhříněvsi. Mladý řidič (†27) se zabil nárazem do stromu • K tragické dopravní nehodě došlo v úterý krátce po třetí hodině ranní v pražské Uhříněvsi. Po nárazu auta do stromu v ulici K Netlukám zemřel sedmadvacetiletý řidič.

Mladý muž nejspíš ukončil život dobrovolně.

Tak náročného Silvestra jsme už dlouho neměli, říkají pražští policisté • Tak náročnou silvestrovskou službu pražští policisté už léta nepamatují. Řešit museli potyčky agresivních opilců, dopravní nehody i zranění způsobená zábavní pyrotechnikou.

Rok 1904: Nejméně deset mrtvých po vánočním ohňostroji v Itálii • Oslavy příchodu nového roku v Praze se v posledních dvou letech mění. Město zakázalo odpalovat zábavní pyrotechniku v historickém centru a zrušilo i oficiální novoroční ohňostroje. Ať už si o tom myslíme cokoliv, pravdou zůstává, že rachejtle a petardy měly v minulosti na svědomí řadu zbytečných zranění. A některým lidem se dokonce tato zábava stala osudnou. O tragickém případu z Itálie informovaly Národní listy dne 9. ledna 1904.

Požár balkonu na Žižkově způsobil škodu za desítky tisíc korun • Ve čtvrtek krátce před půlnocí zasahovaly jednotky pražských hasičů z centrální, holešovické a strašnické stanice u požáru na balkóně bytu obytného domu v ulici Roháčova v Praze 3. První jednotka byla na místě ve 23:49, tedy 6 minut od ohlášení požáru. Hasiči zasahovali v dýchací technice a pomocí 1 C proudu vnitřkem budovy, na kontrolu patra nad místem požáru použili výškovou techniku. Ohněm vzplál odpad na balkóně jednoho z bytů ve vyšším patře domu, sálavé teplo částečně proniklo do kuchyně. Během požáru, který způsobil škodu 100 tisíc korun, nebyl nikdo zraněn. Příčina je v šetření hasičských vyšetřovatelů.

Hasiči dorazili na místo požáru ve čtvrtek krátce před půlnocí.

TOP 09 chce hlavu primátorky Krnáčové za pád lávky v Troji • Město jako správce majetku v případě lávky v Troji vážně selhalo v otázce bezpečnosti, tvrdí pražští zastupitelé za TOP 09. Na dnešním jednání zastupitelstva navrhli, aby primátorka Adriana Krnáčová (ANO) odvolala gesčně zodpovědného náměstka Petra Dolínka (ČSSD) nebo sama rezignovala.

Tornádo v Praze poničilo palác na Vyšehradě a vyvracelo stromy • Tornádo, které se minulý čtvrtek prohnalo moravskými vesnicemi, nemá v našich novodobých dějinách obdoby. Napáchalo obrovské škody a bohužel si vyžádalo i oběti na životech.

Nejbezpečnější místa v letadle. Kde máte větší šanci na přežití při havárii? • Otázka, která nedá spát nikomu, kdo alespoň jednou v životě letěl letadlem. Které sedadlo v letounu je nejbezpečnější v případě, že dojde k havárii?

Provoz na Pražském okruhu zkomplikovaly hned čtyři nehody za jedno odpoledne • Během necelých tří hodin došlo včera na šesti kilometrech Pražského okruhu D0 hned ke čtyřem dopravním nehodám. Deset minut po patnácté hodině na kilometru 6,5 ve směru na D1 se střetl nákladní vůz s osobním. Nákladní auto zůstalo převrácené na bok ve škarpě. „Vlivem této dopravní nehody jsme museli, s ohledem na tvořící se kolony, přistoupit k blokovému odbavování aut v Lochkovském a Cholupickém tunelu,“ uvedl mluvčí policistů Tomáš Hulan. Při nehodě utrpělo několik osob zranění, pro která byly převezeny z preventivních důvodů do nemocnice. K dalším dvěma dopravním nehodám došlo na okruhu ve směru k D5 v jednu a tu samou chvíli, krátce před 4 hodinou. Obě události se odehrály mezi 4,8 až 6 kilometrem. V jednom případě do sebe narazily dva nákladní vozy. Tato událost se naštěstí obešla bez zranění, vznikla jen větší hmotná škoda na obou vozidlech. O poznání horší byla srážka hned čtyř osobních aut, po které několik osob skončilo v péči přivolaných záchranářů. „Byť u těchto obou dopravních nehod vždy zůstal průjezdný alespoň jeden jízdní pruh, i tak došlo ke znatelnému zpomalení plynulosti silniční dopravy,“ poznamenává mluvčí policistů Hulan. Ke čtvrté, nejzásadnější dopravní nehodě došlo na kilometru 0,5 ve směru k D5 přibližně deset minut před osmnáctou hodinou, kdy se srazily dva kaminony.  Situace byla o to složitější, že jeden z nákladních vozů převážel osm nových osobních aut, která po střetu spadla z korby a byla doslova rozházená jak na pozemní komunikaci, tak i mimo ni. Tato dopravní nehoda úplně zablokovala provoz ve směru k D5 a odstraňování následků zabralo několik hodin. Policisté odkláněli dopravu sjezdem na Jesenici. Na místo dorazil také pracovník odboru životního prostředí. Značná část pohonných hmot z nabouraných vozidel totiž vytekla do kanalizace.

Každý čtvrtý řidič někdy řídil pod vlivem alkoholu nebo drog. Počet nehod kvůli tomu roste • Počet dopravních nehod, při kterých byl řidič pod vlivem alkoholu nebo drog, každoročně stoupá. V loňském roce byly návykové látky příčinou dopravní nehody v 4 900 případech. Z průzkumu agentury STEM/MARK, který si nechala vypracovat Asociace Záchranný kruh, zároveň vyplývá, že v alkoholovém opojení sedlo za volant 25,5 procenta řidičů. 

Alkohol za volant nepatří, ale ne každý se toho drží.

Siluety na kolejích varují Pražany před nebezpečím fatální srážky s tramvají • Dbejte své bezpečnosti a myslete na fakt, že tramvaj má přednost nejen na přechodu! Přesně to má Pražanům připomenout kampaň „Neskákej mi pod kola!“, která nyní kromě výstražné tramvaje upozorňuje na nebezpečí střetu nástřikem lidských siluet na tramvajových svršcích. Nástřik obrysů těl byl proveden na místech v Praze s astým rizikem střetu tramvaje s chodcem. Tento počin Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) opět vznikl v rámci uvedené kampaně ve spolupráci s BESIP, Policií ČR a ROPID. 

Při nehodách v Praze loni nejvíc umírali chodci, policie se chce zaměřit na prevenci • Během uplynulého roku 2017 zadokumentovala pražská policie celkem 23 032 dopravních nehod, při kterých došlo k usmrcení 17 osob a těžkému zranění 156 osob. V meziročním srovnání se jedná o pokles v kategorii usmrcených, těžce zraněných i lehce zraněných osob

Tragédie v Praze 6. Sloup veřejného osvětlení usmrtil mladou dívku • V pátek přibližně ve čtvrt na dvanáct večer přijali operátoři linky tísňového volání oznámení o dopravní nehodě v ulici Na Větrníku v Praze 6. V souvislosti s ní bohužel přišla o život mladá dívka.

Na místě tragédie zasahovali hasiči, policisté i záchranná služba.

OBRAZEM: Hasiči vyprostili ženě ruku ze stroje na pečivo • Ve středu po poledni zasahovali pražští hasiči v Korunní ulici. Pracovnici místní pekárny uvízla ruka ve stroji na pečivo.

Další nehoda v Ječné ulici. Tramvaj se střetla s motorkářem • Pražští hasiči v pondělí odpoledne zasahovali v Ječné ulici v Praze 2 u nehody motorky s tramvají. Hasiči zajistili místo proti vzniku požáru a zasypali uniklé provozní kapaliny na komunikaci. Zraněného motorkáře si vzali do péče záchranáři. Mezi zastávkami Štěpánská a I. P. Pavlova musela být na dočasně zcela přerušena tramvajová doprava. Případ jsme předali kolegům HZS @DPPOficialni a @PolicieCZ pic.twitter.com/75sbomBDau

Havarovaná motorka (ilustrační foto).

Bombardování Prahy nepřežily stovky lidí. Byla to chyba Spojenců, nebo záměr? • Před 74 lety se Praze rozezněly sirény. Krátce po poledni se na nebi objevilo několik desítek bombardérů B-17 americké osmé letecké armády. Nikdo na zemi v tu chvíli ještě netušil, jaká zkáza všechny brzy postihne. Bombardování Prahy právě začalo.

Ničivé bombardování navždycky Prahu poznamenalo.

Bezdomovcům shořel příbytek. Požár nepřežila jedna kočka • Profesionální i dobrovolní hasiči zasahovali ve středu krátce po poledni u požáru příbytku bezdomovců v ulici Ořešská v pražských Řeporyjích.

Kamila (86): Vánoce mě děsí. Nikoho už nemám a letos budu zase sama • Vánoce jsou časem klidu, míru a lásky. Ovšem ne pro každého, jak dokládá smutný životní příběh paní Kamily z Prahy. Také letošní svátky bude trávit sama. A přestože přiznává, že je to daň za vědomé rozhodnutí, které kdysi udělala, vánoční smutek ji velmi tíží. Toto je její vyprávění...

Nehody tramvají možná budou minulostí. Praha testuje chytrý antikolizní systém • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v září pokračuje v testování antikolizního systému tramvají, tentokrát od izraelské firmy Mobileye. Zkoušky budou prováděny na vozech typu 15T v areálu Opravny tramvají v Hostivaři. Antikolizní systém by měl zabránit nehodám mezi tramvajemi, ale také srážkám s automobily a především s chodci.

Milan Rastislav Štefánik. Spoluzakládal republiku, zemřel strašlivou smrtí • Patřil mezi skupinku mužů, bez nichž by samostatná Československá republika nevznikla. Jeho život ale předčasně ukončila letecká tragédie. Šlo o náhodu, nebo úmysl? Milan Rastislav Štefánik (* 21. července 1880), rodák z vesnice Košariská na západním Slovensku. Astronom, vojenský letec a brigádní generál ozbrojených složek Francouzské republiky. Muž, bez něhož by samostatné Československo možná ani nevzniklo. Věděli jste, že i Štefánik působil v našem hlavním městě? Když ke konci 19. století maturuje na sarvašském lyceu s vyznamenáním, je rozhodnutý pro studium v Praze na technické univerzitě, obor stavební inženýrství. Na školu je přijat a posléze začíná jeho působení v metropoli Českého království. Školu ale nedokončuje, jelikož ho zaujala astronomie. Ta se toho času vyučuje na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, kde jako řádný profesor působil Tomáš Garrigue Masaryk. Zde se nechává Štefánik zapsat a stává se stoupencem Masarykovy myšlenky. Detvan a láska k národu V Praze působí v době jeho studia slovenský spolek Detvan, který velkou měrou přispívá k rozvoji národního povědomí pražských slovenských studentů. Na začátku nového století je zvolen za předsedu tohoto spolku. Společně s Vavro Šrobárem a dalšími se snaží informovat českou společnost o Slovensku a pomaďaršťování slovenského etnika. Zde začíná Štefánik svou redaktorskou činnost, díky které myšlenka česko-slovenské vzájemnosti nadále nabírá na popularitě v české společnosti. [gallery size="full" columns="1" link="none" ids="13567"] Astronom Největším Štefánikovým snem je však Paříž a kariéra vědce v oboru astronomie. V roce 1904 proto odchází z Prahy a v Paříži se zařazuje jako vědecký pracovník. Ze začátku ho trápí existenční problémy, ale vše se díky pomoci přátel a vlastnímu úsilí brzy zlepšuje. V jeho nejúspěšnějším roce 1906 vydává hned 7 vědeckých prací a jeho renomé začíná stoupat. Příchod války Příchodem války je Štefánik nucen respektovat tento stav a nastoupit na frontu. Kvůli svému zdravotnímu stavu to však není možné hned. Nejprve tedy nastupuje na vojenskou leteckou školu, kde získává diplom pilota a hodnost desátníka. Poté je vyslán na západní frontu. Bojuje s nasazením pro věc, ví totiž, že tato válka může být příležitostí k osamostatnění Slováků a Čechů. Nějaký čas bojuje i na srbské frontě. Organizátor Československé národní rady Po návratu do Paříže v druhé polovině války se seznamuje s vícero vlivnými osobnostmi francouzské politiky a naprosto se ztotožňuje s myšlenkami Masaryka a Beneše. Díky konexím jim domlouvá schůzky s francouzskými politiky, kteří mohou pomoci uspíšit vznik samostatného států Čechů a Slováků. On sám se zasloužil především o vytvoření zárodků československého vojska a o působení československých odbojových organizací. Udržuje diplomatické styky napříč politickým spektrem tehdejší Evropy. [gallery size="full" columns="1" link="none" ids="13566"] Atentát? Po válce se má stát ministrem ozbrojených sil, avšak 4. května 1919 při svém návratu do již samostatného Československa umírá při tragické nehodě svého letadla v obci Ivanka pri Dunaji u Bratislavy. Dodnes se spekuluje, zda to nebyla ze strany československých elit záměrná likvidace. Podle jiných teorií se měl stát obětí střetu francouzských a italských geopolitických zájmů ve střední Evropě. Nepřímým důkazem atentátu má být údajně pitevní zpráva, průběh nehody i fakt, že svědecké výpovědi z místa tragédie byly vyšetřujícími orgány ignorovány. Velmi pravděpodobným důvodem nehody byl nešťastný omyl obsluhy protiletadlové obrany. Tato verze popisuje sestřelení letadla vlastní protivzdušnou obranou, neboť Československo bylo tou dobou ve válečném stavu s Maďarskem a letadlo se Štefánikem na palubě bylo označeno italskou trikolórou, jež je identická s maďarskou.

Ze Štefánikova letadla zůstaly jen trosky.