Tramvaje se vrátily na Vinohradskou. Rekonstrukce trati dokončena v předstihu

29. června 2019, 13:00 PražskýDEN.cz
Zdroj: PražskýDEN.cz

Druhá etapa rekonstrukce tramvajové trati ve Vinohradské ulici v délce téměř 2 km je po úspěšném řízení o uvedení do zkušebního provozu u konce. Kromě klasických úprav jako nový kolejový svršek i spodek, odvodnění, trolejové vedení, dráhové kabely, dopravní značení, bezbariérové přechody pro chodce vybavené signálními a varovnými pásy apod., byly v koordinaci se stavbou provedeny dílčí úpravy na zařízeních správců sítí. Linka č. 11 se vrátila do své pravidelné trasy již v pátek odpoledne, linka 13 v sobotu.

„Velmi mě těší, že můžeme oznámit dřívější ukončení stavebních prací na této dopravní komunikaci. Díky operativnímu přístupu ze strany zhotovitele, projektanta, technického dozoru, i samotného Dopravního podniku, celá rekonstrukce proběhla bez komplikací,“ říká Jan Šurovský, člen představenstva DPP a technický ředitel – Povrch.

Nutná oprava kolejí mezi zastávkami Italská a Radhošťská v délce 1,9 km byla zahájena 9. března a původně měla skončit 12. července. K urychlení a hladkému průběhu opravy napomohly pečlivé přípravy před samotným zahájením stavebních prací se správci sítí a dotčenými orgány státní správy. Nechyběly ani informační tabule v okolí Vinohradské, které v předstihu informovaly řidiče o omezení v ulici Vinohradská (na příjezdu do centra), což se velmi pozitivně projevilo na dopravní propustnosti této ulice v době rekonstrukce.

Tramvaje opět jezdí po Vinohradské ulici. Foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

„Rekonstrukce tramvajové trati se mimo jiné zaměřila na odvodnění, trolejové vedení, dráhové kabely či dopravní značení. Díky ní jsou nyní k dispozici i nové bezbariérové přechody pro chodce, vybavené signálními a varovnými pásy. Snažili jsme se, aby doba realizace byla pokud možno co nejkratší, aniž by se to ale projevilo na kvalitě finálních úprav, což se nám opravdu podařilo,“ uvádí  Adam Scheinherr, náměstek primátora pro dopravu a předseda dozorčí rady DPP.

Trať na Vinohradské třídě byla donedávna velice zanedbaná, bez dalších oprav totiž fungovala téměř čtyři desetiletí, od roku 1980. To se samozřejmě v nemalé míře projevilo na opotřebení kolejí. Modernizace tohoto klíčového úseku byla proto neodkladná. Během necelých čtyř měsíců rekonstrukce v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Flora zde byl vyloučen tramvajový provoz, cestujícím tak v přepravě pomáhala náhradní autobusová doprava X11.

Vinohradská ulice v průběhu rekonstrukce tramvajové trati. Foto: PražskýDEN.cz

V úseku mezi Škrétovou a Sudoměřskou ulicí jsou celkem 4 tramvajové zastávky – Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad a Radhošťská. Konečnou podobu má zatím pouze zastávka Italská ve směru do centra, nově s nástupním ostrůvkem. Tento ostrůvek je vybaven zábradlím s vodící funkcí pro nevidomé a slabozraké. Všechny ostatní zastávky jsou prozatím provizorní. Definitivní podoba zastávek bude realizována v budoucnu akcí Investičního odboru Magistrátu hlavního města Prahy.

V konečné podobě trati byly použity antivibrační rohože, v celém rozsahu jsou také žlábkové kolejnice NT1 s tlumícími a izolačními prvky (pryžové bokovnice).

Pražané se konečně dočkali. Ode dneška se dozví skutečný čas odjezdu autobusů MHD

Informace o skutečném čase odjezdu všech autobusů Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) z jednotlivých zastávek jsou ode dneška k dispozici veřejnosti v pilotním provozu na webových stránkách kdymitojede.cz, které spravuje společnost ROPID. V následujících týdnech se tyto údaje postupně objeví ve vyhledávačích spojení a mapových serverech jak na webových stránkách DPP a ROPIDu, tak i v aplikaci PID Lítačka nebo v IDOSu apod. DPP v současnosti pracuje na zpřístupnění stejných informací i u tramvají, které by cestující mohli začít využívat ještě v průběhu letošního roku. Potřebujete si ověřit, […]

vydáno před 4 dny

Dopravní podnik hledá stavitele prvního úseku metra D

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal veřejnou zakázku na stavbu první části nové linky D pražského metra v úseku Pankrác – Olbrachtova. První úsek má být nejhlubší a nejkomplikovanější částí nového metra. Stavba na Pankrácké pláni bude probíhat v geologicky nejsložitějších podmínkách, přímo pod stávající tratí metra C. Doba výstavby prvního úseku bude 7,5 roku a předpokládaná hodnota nadlimitní sektorové veřejné zakázky činí 10,829 miliard Kč bez DPH. Lhůta pro podání závazných nabídek je do 60 dnů […]

vydáno před 1 týdnem
Vizualizace stanice Olbrachtova.

Novinka v pražském metru. Monitory ve vestibulech zobrazují čas do příjezdu souprav

Ve stanicích metra Florenc B, Chodov, Kobylisy, Staroměstská a Zličín jsou ode dneška v pilotním provozu nové monitory zobrazující příjezd nejbližších dvou souprav metra do stanice, a to pro oba směry. Monitory jsou nainstalovány ve vestibulech stanic nad čárou odbavení, a také na začátku přestupní chodby ze stanice Florenc C na Florenc B. Cestující díky tomu dostanou spolehlivou informaci o tom, za jak dlouho jim přijede nejbližší souprava metra. Po […]

vydáno před 4 týdny

Národní muzeum připomene 51 let od smrti Jana Palacha

Národní muzeum připomene v sobotu 18. ledna 51. výročí sebeupálení Jana Palacha pietním aktem v Památníku Jana Palacha ve Všetatech. Začátek pietního aktu je v 13:00, po jeho skončení bude následovat setkání v sále bývalého kina ve Všetatech, které pořádá Společnost Jana Palacha. Vstup do celého objektu je zdarma. Národní muzeum otevřelo Památník Jana Palacha ve Všetatech 10. října loňského roku. Bznikl na místě původního domu rodiny Palachových, vedle kterého byla vybudována nová […]

vydáno před 17 hodinami

Předávkování vitamínem A může mít fatální následky. V ohrožení jsou hlavně kosti

V oblasti zdravého stravování platí víc než kdekoli jinde, že všeho moc škodí. Příkladem může být nadměrná konzumace vitamínu A. Ten je sice nezbytný pro správné fungování našeho těla, ale podle vědců může ve velkém množství hodně uškodit. Je obecně známo, že vitamín A chrání zrak a posiluje imunitu. Zároveň prospívá pokožce, snižuje sklony k zánětům, podporuje činnost rozmnožovacího ústrojí, podílí se na procesu specializace buněk v organismu a udržuje […]

vydáno před 1 dnem

Pražské letiště na hranici provozní kapacity. Cestující se musí připravit na dočasné snížení komfortu

Letiště Václava Havla loni odbavilo nejvíce cestujících v historii. Celkem jím prošlo 17 804 900 osob, což je asi o jeden milion více než v roce 2018. Vzrůstající trend počtu cestujících pokračuje již několikátý rok v řadě. Pro letiště to ale znamená, že se letos nejspíš dostane za hranici provozní kapacity. Během celého roku létalo z Prahy pravidelně 71 leteckých společností do celkem 165 míst po celém světě, z toho […]

vydáno před 2 dny
Pražské letiště trhá rekordy v počtu odbavených cestujících pravidelně každý rok.
X Zavřít