Ulice Karla Engliše prošla kompletní rekonstrukcí. Čekalo se na ni řadu let

ZajímavostiPražskýDEN.cz5. srpna 20201 minuta čtení

Foto: Technická správa komunikací hl. m. Prahy

O dva týdny dříve skončila rozsáhlá rekonstrukce části ulice Karla Engliše, kterou měla na starosti Technická správa komunikací hl.m Prahy (TSK). Byť se nejedná o dlouhý úsek ani o významnou pražskou dopravní tepnu, její stav trápil obyvatele Prahy 5 řadu let. Původní předpoklad ukončení prací byl 15. srpna 2020.

Příběh této ulice se začal odvíjet před zhruba dvaceti lety, kdy soukromý investor realizoval výstavbu vozovky a chodníků jako součást okolní výstavby kancelářských novostaveb. Nová ulice propojila Radlickou a Stroupežnického.

Foto: Technická správa komunikací hl. m. Prahy
Foto: Technická správa komunikací hl. m. Prahy

Protože ulice nebyla a není ve správě TSK, po dohodě s městem byly v roce 2017 na opravu vyčleněny mimořádné finanční prostředky.

Rekonstrukce začala letos v plovině května. Dělníci pracovali ve 110 metrů dlouhém úseku Stroupežnického – Radlická. Provedena byla kompletní rekonstrukce vozovky a chodníků včetně podkladních vrstev. Vozovka je z velké žulové dlažby a chodníky z mozaiky.

Součástí stavby je i změna odvodnění. Stávající odvodnění pomocí žlabů bylo nahrazeno uličními vpusťmi. Zvětšena a upravena byla rabátka kolem stromů. Nově byly doplněny také varovné a signální pásy.

Nepřehlédněte

Proměna Revoluční ulice s několika změnami. Beton nahradí dlažba • Pražští radní aktualizovali usnesení ohledně plánované rekonstrukce Revoluční ulice. Celkové řešení i samotný proces tak čeká několik změn. Oproti původnímu návrhu bude v ulici snížena rychlost na 30 km/h a povrch vozovky bude vydlážděn. S tím souvisí i zlepšené podmínky pro vsakování vody, které zajistí přirozenou vláhu novému stromořadí. V ulici budou také rozšířeny chodníky, díky kterým vznikne větší prostor pro chodce, stromy i umístění laviček.

Malostranské náměstí čeká revitalizace. Prohlédněte si, jak bude vypadat • Pražští radní dnes odsouhlasili výši finančních prostředků na rekonstrukci Malostranského náměstí. Stavební práce vyjdou město na 73,5 milionu. Projekt má odloňského roku stavební povolení. Nyní se bude hledat dodavatel stavby. Rekonstrukce by mohla odstartovat už letos.

Budoucí podoba Malostranského náměstí.

Rekonstrukce Koněvovy ulice bude po zimní přestávce pokračovat • V pondělí 1. března bude v ulici Koněvova zahájeno pokračování 1. etapy kompletní rekonstrukce, která bude z důvodu zachování maximální možné obslužnosti území rozdělena na dvě části, a to na úsek Rokycanova – Ostromečská (1. 3. – 29. 8. 2021) a úsek Ostromečská – Černínova (30. 8. –30 . 11. 2021).

Krásná budova s pohnutým osudem. Opravená Šlechtova restaurace se po desítkách let znovu otevře • Několik generací Pražanů čekalo na rekonstrukci kdysi proslulé Šlechtovy restaurace v parku Stromovka. Dělníci si stavbu převzali v polovině roku 2017 s tím, že hotovo bude do dvou let. Práce ale oproti původnímu plánu nabraly zpoždění. První hosty proto nová Šlechtovka přivítá až v příští sezóně.

Kdysi proslulá Šlecjtova restaurace nyní prochází rekonstrukcí.

Každá lampa v Praze bude mít svůj vlastní QR kód • Na stožárech veřejného osvětlení v Praze budou kromě identifikačního čísla i takzvané QR kódy. Ty umožní jednoduše ohlásit poruchu nebo černou reklamu. Novinku dnes představila městská společnost Technologie hl. m. Prahy (THMP). Služba by do budoucna mohla pomoci i turistům a složkám Integrovaného záchranného systému.

Praha 10 zavede modré zóny. Rozšíření chystají i další městské části • Pražští radní odsouhlasili rozšíření zón placeného parkování, které navrhovaly některé městské části. Ke zvětšení parkovacích ploch pro rezidenty tak nyní dojde například na Praze 5, 6, 9, 18 a 21. Kromě toho mohou být parkovací zóny vyznačeny na celém území Prahy 10.

Přisvětlování přechodů pro chodce bude rychlejší • Požadavky městských částí na přisvětlení přechodů pro chodce by měly být nově vyřizovány výrazně rychleji. Umožní to nová rámcová smlouva mezi pražským magistrátem a společností Technologie hl. m. Prahy (THMP).

Nová podoba Mariánského náměstí schválena. Oprava začne do dvou let • Pražští radní schválili novou podobu Mariánského náměstí. Návrh připravilo architektonické studio Xtopix. Projekt počítá s úpravou samotného náměstí, ale i okolních ulic a náměstí Franze Kafky.

Vytoužený chodník z Vinohrad k hlavnímu nádraží byl dokončen • Po více než desetiletém úsilí se obyvatelé Prahy i turisté dočkali bezpečného zpřístupnění hlavního nádraží. Nově vybudovaný chodník dnes slavnostně otevřeli místostarosta Prahy 2 Jan Korseska a náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Anděl dnes ožije sérií uměleckých vystoupení • Plenér, instantní umělecké dílo na pomezí tance a fyzického divadla, taneční performance či divadelní instalace. To všechno bude dnes k vidění a zažití na pražském Andělu, který oživí řada mladých umělců a umělkyň v rámci akce Výstup na Andělu. Tu pořádá spolek AutoMat jako doprovodný program před 16. ročníkem tradičních sousedských slavností Zažít město jinak.

Chystá se rekonstrukce Křižíkových pavilonů a divadla Spirála • Léta odkládaná rekonstrukce Křižíkových pavilonů B, C a E a divadla Spirála má zelenou. Pražští radní schválili jejich rekonstrukci. Práce na obou projektech začnou do konce tohoto roku.

Městský mobiliář by měl být v budoucnu jednotný. Chystá se katalog • Pražští radní zadali Institutu plánování a rozvoje (IPR) vypracovat katalog doporučených prvků veřejných prostranství. Cílem je sjednotit již existující dokumenty, které se věnují každému typu prvku zvlášť, nebo pro něj dokonce žádná pravidla neexistují.

Seifertova ulice se má proměnit. Hledají se architekti • Praha vypsala výběrové řízení na koncepční studii architektonického, krajinářského a dopravního řešení Seifertovy ulice. Vítězný tým má dodat projekt, který bude klást důraz na opatření spojená s klimatickou změnou.

Z ostudy je nyní chlouba. Oprava kaple Božího hrobu na Petříně dokončena • Dlouho zanedbávaná sakrální stavba prošla kompletní restaurátorskou opravou pod dohledem státní památkové péče. Kaple Božího hrobu z roku 1737 se tak stala ozdobou parku u Petřínské rozhledny, který byl loni celkově rekonstruován.

Dříve ostuda, nyní chlouba. Kaple Božího hrobu se dočkala opravy.

Sochy chrlící vodu a šlehající plameny. Čechův most ožije podle původních představ autorů • Jediný ocelový obloukový most v Praze z počátku 20. století projde v následujících několika letech částečnou obnovou architektonické výzdoby, která jej přiblíží k původnímu návrhu a dodá slavnostnější ráz. Rekonstrukce osvětlovacích a efektových systémů, kterou je pověřena městská společnost Technologie hl. města Prahy (THMP), přinese na jedné straně modernizaci, na druhé zajímavou podívanou pro kolemjdoucí – chrlící vodu ze soch hyder a šlehající plameny z pochodní světlonošů.

OBRAZEM: Malostranské náměstí se začíná konečně opravovat. Takhle bude vypadat • Stavební práce, které momentálně probíhají na Malostranském náměstí, jsou již součástí plánované revitalizace celého náměstí. Žlutá žula, kterou vybrali architekti, se položí mezi právě vyměňované tramvajové koleje, aby nedošlo ke dvojí výluce tramvajového provozu. Rekonstrukce tramvajové trati bude trvat do 20. února a je první ochutnávkou výsledné podoby náměstí.

Budoucí podoba Malostranského náměstí.

Pražský Semmering čeká velká oprava mostů. Vlaky nepojedu několik měsíců • Dva památkově chráněné mosty na trati Praha-Smíchov a Praha-Jinonice, známé jako Pražský Semmering, projdou rozsáhlou rekonstrukcí. Na začátku září začnou hlavní práce na železničním svršku u obou mostů, celá rekonstrukce potrvá jedenáct měsíců a bude stát 63,7 milionu Kč. Zhotovitelem stavby je společnost Metrostav. „Hlavním cílem rekonstrukce je významně prodloužit životnost obou mostů a tím zajistit provozuschopnost celé železniční trati. Pokud bychom nyní k rekonstrukci nepřistoupili, hrozilo by v budoucnu riziko snížení rychlosti nebo omezení některých spojů na této trati,“ uvedl Petr Hofhanzl, ředitel Stavební správy západ Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Oba mosty, přetínající Prokopské údolí, Dalejský potok a železniční trať Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun, pocházejí z roku 1872. První tvoří půlkruhové klenby, jejichž průčelní věnce jsou z pískovce a výplň mezi věnci tvoří pálené cihly. Součástí rekonstrukce celého mostu budou injektáže zdiva opěr, pilířů a kleneb nebo sanace trhlin ve zdivu kleneb a pilířů. Budou se lokálně přezdívat cihelné klenby, očistí se veškeré zdivo, nahradí se poškozené římsové kameny a osadí se nové ocelové zábradlí. [related-post id="11069"] Druhý most tvoří nosná konstrukce o pěti zděných klenbách z přírodního kamene (pískovce), opěry jsou z pískovce a vápence. V rámci stavební činnosti bude na obou mostech provedena demontáž železničního svršku a náhrada kolejového lože. Po dobu tříměsíční výluky bude pokračovat projekt rekonstrukce stávajícího staničního i traťového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a obnova nyní neprovozovaných železničních výhyben Praha-Žvahov, Praha-Jinonice a Praha-Stodůlky. Součástí akce, která má být hotová v květnu příštího roku, je výstavba nových nástupišť v Jinonicích a Zličíně. Pokračuje také výstavba technologických budov ve Stodůlkách a v Jinonicích.

Trojská kotlina se v příštích pěti letech zásadně promění • Oblast Trojské kotliny patří mezi cenná přírodní území, kde si Pražané mohou odpočinout od rušných ulic a náměstí. Aby tato „oáza klidu“ plnila svůj účel i v budoucnu, chystá hlavní město její postupnou revitalizaci.

Na Kubánském náměstí vysadili osm nových platanů • MČ Praha 10 vysadila na Kubánské náměstí osm nových platanů javorolistých. Výsadba je součástí dlouhodobé strategie Desítky, která systematicky rozšiřuje počet stromů na svém území. Dřeviny zkrášlují veřejný prostor a zároveň v něm mají nezastupitelnou roli i s ohledem na měnící se klimatické podmínky.

Hlávkův most prochází diagnostickou zatěžovací zkouškou • Hlávkův most, spojující Karlín a Holešovice, prochází v těchto dnech další etapou průzkumu. Technická správa komunikací na jedné z jeho částí provádí dynamické zkoušky, které jsou součástí kompletní diagnostiky mostu. Provoz na mostě zůstal nepřerušen, pouze chodci musí v nočních hodinách využít jen jeden ze dvou chodníků. Výsledky všech diagnostických prací budou k dispozici do konce června.

Hlávkův most čeká v budoucnu rekonstrukce.