V Chotkově ulici začíná oprava tramvajové tratě

ZprávyPražskýDEN.cz28. ledna 20212 minuty čtení

Foto: Archiv

O víkendu začne oprava tramvajových tratí v Chotkově ulici a na Klárově. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vymění celkem 2,4 kilometru dožilých kolejnic, z nichž některé pocházejí z roku 2004.

Provoz tramvají v úseku Malostranská – Chotkovy sady bude obousměrně přerušen od soboty 30. ledna od 22:30 a potrvá do čtvrtka 25. února. DPP po dobu výluky zavede tramvajové linky č. 30, 32 a 35. Jako náhradní dopravu v úseku Malostranská – Hradčanská doporučuje využít linku metra A.

Oprava bude zahrnovat komplexní výměnu dožilých kolejnic na trati od křižovatky ulic Klárov a Nábřeží Edvarda Beneše po křižovatku Chotkovy a Badeniho ulice, z nichž většina zde slouží již více než 16 let od roku 2004.

DPP v úseku vymění celkem téměř 2,4 kilometru kolejnic a předláždí 3 500 m² velké žulové dlažby. Kromě toho DPP zbrousí vlnkovitost kolejnic, provede servis kolejových konstrukcí a komplexní opravu mazacích zařízení v oblouku u Jeleního příkopu.

Změny tras tramvajových linek během výluky

  • Linka č. 2 bude zrušena.
  • Linka č. 12 bude v úseku Strossmayerovo náměstí – Malostranská odkloněna přes zastávku Čechův most.
  • Linky č. 18 a 97 budou v úseku Hradčanská – Malostranská odkloněny přes zastávky Sparta, Letenské náměstí, Strossmayerovo náměstí a Čechův most.
  • Linka č. 20 bude ve směru od Sídliště Barrandov zkrácena do zastávky Malostranská (u metra), odkud dále bude pokračovat přes zastávky Právnická fakulta a Malostranská (v Letenské ulici) na Malostranské náměstí a dále po své trase zpět směr Sídliště Barrandov.
  • Linka č. 21 bude v provozu v pracovní dny celodenně (v přepravních špičkách v trase Radlická – Sídliště Modřany a mimo přepravní špičky v trase Radlická – Nádraží Braník).
  • Linka č. 22 bude ve směru od Nádraží Hostivař, resp. Radošovické zkrácena do zastávky Malostranská (u metra), odkud dále bude pokračovat přes zastávky Právnická fakulta a Malostranská (v Letenské ulici) na Malostranské náměstí a dále po své trase zpět směr Nádraží Hostivař, resp. Staré Strašnice.

Zavedené tramvajové linky

  • Linka č. 30 v trase Divoká Šárka – Nádraží Veleslavín – Bořislavka – Dejvická – Hradčanská – Špejchar.
  • Linka č. 32 v trase Vypich – U Kaštanu – Malovanka – Pražský hrad – Chotkovy sady – Hradčanská – Vozovna Střešovice – Vojenská nemocnice – Petřiny – Sídliště Petřiny.
  • Linka č. 35 v trase Bílá Hora – Vypich – U Kaštanu – Malovanka – Brusnice – Prašný most – Hradčanská – Špejchar.

Změny v zastávkách tramvají

Po dobu výluky DPP zřizuje zastávku Malostranská (směr Malostranské náměstí) v Letenské ulici, přibližně 45 metrů za křižovatkou s ulicí Klárov a přemísťuje zastávku Chotkovy sady (směr Hradčanská) v Badeniho ulici, přibližně o 90 metrů po směru jízdy.

Nepřehlédněte

Proměna zastávek MHD začíná. Hotovo má být do dvou let • Nové přístřešky, lavičky, koše nebo informační tabule. Praha oficiálně začala s postupnou proměnou zastávek MHD. Zbrusu novou podobu jich dostane do dvou let téměř sedm stovek. První už mohou cestující využívat v Praze 13 na zastávkách Píškova a Velká Ohrada.

Praha poskytne dotaci městským částem na rekonstrukci bytů • Pražští zastupitelé schválili poskytnutí dotace z Fondu rozvoje dostupného bydlení ve výši téměř 11 milionů pro dvě městské části. Praha 3 obdrží bezmála 5,6 milionu korun na opravu tří bytů a Praha 10 více než 5,2 milionu korun na opravu sedmi bytů.

Rekonstrukce další pražské tramvajové tratě začíná už tento čtvrtek • Ve čtvrtek v časných ranních hodinách odstartuje rekonstrukce tramvajové tratě v ulicích Starostrašnická a V Olšinách. Práce potrvají do konce letních prázdnin. Cestující v této oblasti musejí počítat s několika dočasnými změnami.

Rekonstrukce Václavského náměstí začne příští týden, projekt získal stavební povolení • Po dlouhých třinácti letech od architektonické soutěže může konečně začít rekonstrukce dolní části Václavského náměstí. Projekt totiž získal stavební povolení.

Nová podoba Václavského náměstí.

Rychlejší vlaky z Prahy do Budějovic. Trasu v budoucnu urazí v rekordním čase • Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybrala zhotovitele modernizace dalšího úseku čtvrtého železničního koridoru mezi Soběslaví a Doubím u Tábora. Jízdní doba rychlíků mezi Prahou a Českými Budějovicemi by se díky tomu mohla v budoucnu opět o něco zkrátit.

Totální kolaps tramvajové dopravy v centru Prahy. Soupravy vytvořily kilometrové kolony • Tramvajový provoz v centru metropole v pátek odpoledne ochromila prasklá kolej na křižovatce ulic Lazarská a Spálená. Tramvaje kvůli poruše nemohly odbočovat z Lazarské ulice na Karlovo náměstí, ani projíždět Myslíkovou ulicí. Omezení se týkalo celkem devíti linek, které byly odkloněny ze své trasy na nábřeží. Následkem toho se na Smetanově nábřeží vytvořily dlouhé kolony stojících tramvají. Smetanovo nábřeží ve směru ke Karlovu divadlu, kolona tramvají způsobuje nepravidelnost provoz linky 17 do Podolí, Braníka a Modřan. pic.twitter.com/oUscvdE27k

K budoucí podobě Seifertovy ulice se mohou vyjádřit občané • Od pondělí 21. června se může široká veřejnost seznámit s chystanou proměnou Seifertovy ulice a vyjádřit se k ní. Až do konce měsíce bude otevřen informační kontejner a zároveň bude probíhat on-line anketa. Podněty a připomínky pak budou zohledněny při zpracování návrhu.

Emirates zavádí druhou denní linku z Prahy do Dubaje • Letecká společnost Emirates přidává u příležitosti osmého výročí prvního leteckého spojení mezi Prahou a Dubají druhý denní let. Emirates působí na českém trhu od roku 2010 a během této doby přepravila více než 1,7 milionu cestujících. Rostoucí poptávku na této trase chce Emirates uspokojit přidáním nové linky, která bude operována letounem Boeing 777-300ER s kapacitou 360 míst. Nasazením Boeingu 777-300ER na tuto trasu vzroste kapacita přepravených cestujících do České republiky o 262 800 míst ročně. Nově nasazený Boeing 777-300ER na trase Praha – Dubaj nabídne konfiguraci o třech třídách: osm privátních suites ve First Class, 42 plně sklopitelných sedadel v Business Class a 310 prostorných sedadel v Economy Class. Let EK138 bude z Prahy odlétat v 21:35 hodin a do Dubaje přiletí druhý den ráno v 5:30 hodin místního času, čímž poskytne cestujícím dostatek času na prozkoumání Dubaje, pracovní schůzky a mnoho dalších aktivit, které toto kosmopolitní město nabízí. Zpáteční let EK137 odlétá z Dubaje v 15:30 hodin místního času a do Prahy přilétá v 19:55 hodin. [related-post id="11046"] Nové letecké spojení umožní pasažérům letícím z Prahy do Dubaje hladký přestup do mnoha oblíbených codesharovaných destinací společností Emirates a flydubai, jako je Bali, Bangkok, Kolombo, Hongkong, Johannesburg, Káthmándú, Kuala Lumpur, Maledivy, Mauricius a Singapur. „Zahájení provozu druhé denní linky společnosti Emirates do Dubaje je pro nás dalším milníkem v posilování přímých dálkových spojení. Právě jejich rozvoj patří dlouhodobě k našim prioritám, což ostatně reflektuje také vývoj na trhu letecké dopravy a zvyšující se zájem o cesty do vzdálených destinací. Pro rok 2018 proto očekáváme více než 20% nárůst počtu odbavených cestujících na dálkových linkách, k čemuž bezpochyby přispěje i tato nová frekvence,“ uvedl Jiří Vyskoč, ředitel leteckého obchodu Letiště Praha. [related-post id="5503"] Díky širokému trupu Boeingu poskytne přidaný spoj na této trase ještě větší přepravní kapacitu. Všichni cestující se mohou na palubě Emirates těšit na vysokou úroveň poskytovaných služeb, mezinárodní palubní personál a palubní zábavní systém ice, který cestujícím nabízí až 3 500 kanálů audiovizuální zábavy včetně her a nejnovějších filmů. Pro rodiny s dětmi jsou připravené speciální balíčky. Pasažéři First Class a Business Class si mohou kromě bezplatných služeb řidiče z letiště a na letiště zkrátit čekání na svůj let v exkluzivních Emirates salóncích po celém světě, včetně prémiového letištního salónku na letišti Václava Havla v Praze. Nový letecký spoj doplňuje již zavedenou linku, která je operována letounem Emirates A380. Let EK140 odlétá z Prahy v 15:55 hodin a do Dubaje přilétá v 23:50 místního času téhož dne. Zpáteční let EK139 odlétá z Dubaje v 08:35 hodin a přilétá do Prahy ve 13:00 hodin.

Boeing 777-300ER

Lítačku do telefonu si stáhlo přes půl milionu lidí • Aplikaci Pražské integrované dopravy PID Lítačka si do svých mobilních telefonů stáhlo již 519 tisíc lidí a pravidelně ji využívá zhruba 300 tisíc lidí. V posledních dvou týdnech přibývá každým dnem 300 nových uživatelů. Aplikace PID Lítačka zůstává, i přes postupné uvolňování opatření v pražské i středočeské hromadné dopravě, bezkontaktním a tedy nejbezpečnějším způsobem nákupu jízdenek.

Lítačka funguje v Praze od roku 2016.

VIDEO: Stádo muflonů přebíhalo přes silnici u Thomayerovy nemocnice • Areál Thomayerovy nemocnice v Krči je už řadu let oblíbeným útočištěm stáda muflonů, kteří sem přicházejí z blízkého kunratického a krčského lesa.

Rekonstrukce tramvajové tratě omezila provoz na Bělohorské a Karlovarské • Od včerejška je na deset dní přerušen provoz tramvají v oblasti smyčky Bílá Hora. To s sebou přináší i komplikace v dopravě. Ulice Bělohorská a Karlovarská jsou pro automobilovou dopravu průjezdné jen ve směru z centra. Snahou radnice Prahy 6 je, aby tímto omezením byli co nejméně postiženi obyvatelé Bílé hory. Proto došlo k umístění zátarasů, které mají zamezit tranzitní dopravě zkracování a objíždění uzavřeného úseku oblastní Malého Břevnova.

VIDEO: Pražské letiště čeká velká proměna. Takhle bude v budoucnu vypadat • Význam a využití letecké dopravy pro přepravu cestujících i nákladu neustále roste. Letecký provoz v Evropě se má podle prognóz v následujících dvaceti letech zdvojnásobit. Tento nárůst by se neměl vyhnout ani České republice. Češi realizují v průměru 0,58 zahraničních cest ročně, z toho 40 % vycestuje letecky. V důsledku zvyšování životní úrovně lze ovšem předpokládat, že se toto číslo do 20 let navýší na 1,24 výjezdů na osobu. Letiště Václava Havla se proto už nyní chystá na budoucnost, aby bylo schopné v následujících letech držet krok s letišti v dalších vyspělých zemích a uspokojit poptávku po cestování letadlem. Zaměřit se chce na rozvoj kapacity letiště i jeho infrastrukturu. V dlouhodobém výhledu letiště počítá s tím, že se z Terminálu 2 postupně stane hlavní odbavovací místo pro cestující i jejich zavazadla. V jeho stávající budově lze do budoucna navýšit počet odbavovacích ostrovů, odbavovacích přepážek i stanovišť bezpečnostní kontroly. V dlouhodobém horizontu letiště počítá i s dalším rozšířením Terminálu 2 v několika etapách, a to včetně zvýšení počtu stojánek pro letadla a nástupních mostů umožňujících nástup a výstup cestujících z letadla. [related-post id="11046"] Paralelní dráha Projekt paralelní dráhy je sice zaměřen na zajištění budoucího vyššího provozu letiště, nicméně je třeba se na něj musí připravit s dostatečným časovým předstihem. Už dnes patří Letiště Václava Havla Praha k evropské špičce, co se týče kapacity jedné dráhy využívané jak pro přistání, tak i pro vzlety. V současné době má Letiště Václava Havla Praha platné stanovisko EIA k záměru stavby nové paralelní dráhy a dále pokračuje s přípravou kroků nutných pro zahájení její výstavby v budoucnu. Podle aktuálně platného harmonogramu letiště předpokládá uvedení dráhy do provozu kolem roku 2025. S její budoucí výstavbou se přitom počítalo už v 60. letech při stavbě současné hlavní dráhy letiště.

Oprava kolotoče na Letné pokračuje. Víme, kdy se znovu rozjede • Záchrana Letenského kolotoče se blíží k úspěšnému konci. Začíná rekonstrukce interiéru a figur koní, na kterou byla realizována veřejná sbírka. Tato unikátní chráněná technická památka by měla být znovu zprovozněna na podzim příštího roku.

Letenský kolotoč dlouhé roky čekal na opravu.

Část ulice Karla Engliše se bude opravovat. Připravte se na uzavírku • V pondělí 11. května 2020 začíná oprava části ulice Karla Engliše, a to v úseku Stroupežnického – Radlická v délce 110 m.

OBRAZEM: Do čtyř let budou vlaky zastavovat na Zahradním Městě a v Edenu • Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) podepsala smlouvu se zhotovitelským sdružením firem Metrostav, Swietelsky Rail CZ a SMP CZ o modernizaci traťového úseku mezi pražským hostivařským a hlavním nádražím. Díky ní vznikne do konce roku 2021 vůbec první čtyřkolejná trať na síti SŽDC. Stavba navazuje na již dokončenou přestavbu nádraží Praha-Hostivař, jejím výsledkem budou mimo jiné nová stanice na Zahradním Městě a zastávka v Edenu. Při modernizaci bude trať z Prahy do Benešova přesunuta do přímější trasy přes plochu bývalého seřazovacího nádraží ve Vršovicích. Do souběhu s ní bude přeložena i trať z Prahy-Malešic, společně tak vytvoří čtyřkolejný úsek. Díky narovnání tratě dojde ke zkrácení kolejí o 232 m a ke zvýšení rychlosti v oblasti Strašnic na 120, ve Vršovicích pak na 85–105 km/h. „Stávající strašnická zastávka ani stanice ve Vršovicích nenabízejí optimální přestupní vazby na MHD. Trať přitom kříží na dvou místech frekventované autobusové linky, aniž by na ně bylo možné přestoupit. Proto právě v těchto místech vzniknou nová nádraží. Železniční stanice Praha-Zahradní Město vyroste přímo nad rozšířeným podjezdem Průběžné ulice. V něm budou umístěny zastávky tramvaje, v těsném sousedství pak zastávky autobusu,“ uvedl náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb. V opěře podjezdu naleznou cestující čekárnu a odbavovací prostory. Z podchodu na nástupiště se dostanou nejen po chodnících a schodištích, ale i výtahy a eskalátory. [gallery link="none" columns="1" size="full" ids="7659"] Nová zastávka Praha-Eden Na křížení s autobusovou tangentou Jižní Město – Vinohrady v blízkosti fotbalového stadionu Slavie pak vznikne zastávka Praha-Eden. Zrušením trati přes Strašnice naopak zanikne tamní železniční zastávka. Stanice Praha-Vršovice bude cestujícím sloužit i nadále, ale pro zlepšení docházky do zástavby bude prodloužen podchod směrem k Bartoškově ulici a tím i k náměstí Bratří Synků, na opačném konci pak do přednádražního prostoru. Samozřejmostí budou bezbariérové úpravy celé stanice a částečné zastřešení nástupišť. [gallery link="none" columns="1" size="full" ids="7658,7660,7663,7657,7664,7662,7661"] Projekt Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část – Praha Hostivař – Praha hl. n. je spolufinancovaný EU z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Celková předpokládaná výše nákladů na stavbu je 4 419 960 495 Kč. Míra podpory EU je 82,14 % ze způsobilých nákladů, čili výše dotace činí maximálně 110 309 931 EUR, tedy zhruba 3 miliardy Kč.

Stavba tramvajové vozovny v Hloubětíně začne nejspíš na podzim • Dopravní podnik vypsal tendr na zhotovitele nové deponovací a opravárenské haly hloubětínské tramvajové vozovny. Stavba za 1,6 miliardy korun by měla začít ještě letos.

Začala rekonstrukce Václavského náměstí. Podívejte se, jak bude vypadat • Po mnoha letech příprav začala ve středu celková rekonstrukce jednoho z největších náměstí ve střední Evropě – Václavského náměstí. Představitelé hlavního města slavnostně předali staveniště firmě Hochtief CZ, která zajistí rekonstrukci spodní i horní části prostranství za necelých 327 milionů korun. Projekt opravy by měl být dokončen do roku 2025. První změny ale budou viditelné již za rok.

Lanovka na Petřín obnovuje provoz v omezeném režimu • V pondělí 11. května v 9 hodin ráno zahájí Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) provoz lanové dráhy na Petřín v omezeném režimu, který vyplývá z platných mimořádných opatření vlády ČR.

Lanová dráha na Petřín slouží veřejnosti od 25. července 1891.

K nabíjení elektromobilů v Praze budou sloužit tisíce stožárů veřejného osvětlení • V příštích dvou letech v hlavním městě přibudou čtyři stovky stožárů veřejného osvětlení, ze kterých bude možné dobíjet elektromobily. Městská společnost Technologie hlavního města Prahy (THMP) tak naváže na pilotní projekt realizovaný v loňském roce na Vinohradech, kde bylo instalováno třináct tzv. EV ready lamp. 

Praha 2 chce dát miliony korun na opravy chodníků a výsadbu stromů • Radní Prahy 2 na svém pondělním zasedání doporučili zastupitelstvu městské části schválit poskytnutí 20 milionů korun na obnovu chodníků. Peníze z rozpočtu městské části mají být použity na rekonstrukci chodníků, které jsou ve velmi špatném nebo havarijním stavu.