V pražských tramvajích probíhá plošná dezinfekce ozónem

12. února 2020 ∙ 13:15
PražskýDEN.cz
Tramvaj v Praze.
Tramvaj v Praze. ∙ Foto: DPP

Kvůli probíhající chřipkové epidemii zahájil Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dezinfekci interiérů všech tramvajových vozů ozónem. Tato metoda účinně odstraňuje viry, bakterie, houby i nejrůznější původce zápachu – je několikanásobně účinnější než dezinfekce běžnými chemickými prostředky, které DPP při úklidech tramvají denně používá.

„Touto moderní a vysoce účinnou technologií jsme schopni vydezinfikovat zhruba 10 až 12 tramvají denně v závislosti na provozních požadavcích. Dezinfekci budeme provádět paralelně ve 3 vozovnách. Ošetření jednoho krátkého vozu touto metodou zabere minimálně hodinu, u vozů 14T nebo 15T musíme počítat se zhruba dvojnásobnou dobou,“ uvedl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje.

Dezinfekci a odstranění pachů provede DPP pomocí „aktivního kyslíku“ O3 generátorem ozonu GO-7000, který činidlo vytváří ve dvou úrovních výkonu (3,5 a 7 g/hod). Výhodou tohoto zařízení je jeho mobilita, bezúdržbový provoz, nízká spotřeba el. energie, tichý chod, ale i časovač chodu.

Zařízení však nenahrazuje mechanickou resp. chemickou dezinfekci, například běžným konvenčním prostředkem SAVO apod., který DPP používá při úklidu tramvají denně.

Každá tramvaj, kterou DPP vypravuje do provozu prochází tzv. denním úklidem. Ten DPP provádí v nočních hodinách po zatažení tramvaje do vozovny. Jednou za 6 týdnů se každá tramvaj dostane i na tzv. velký úklid.

Ozon O3 je nejsilnější přírodní oxidační činidlo (3 000x rychlejší než chlór). Dezinfekce ozónem se používá ve zdravotnictví a potravinářském průmyslu. Tato technologie má dlouhodobé účinky a její účinnost je i v prostorách, kam nelze účinně aplikovat jakoukoliv dezinfekci. Je to plyn, který se dostane hluboko do všech skulin interiéru tramvají a pórů materiálů. Nenechává žádné stopy na tkaninách ani kůži. Je ideální pro alergiky a astmatiky.

Praha zvýší ceny jízdenek i pokutu pro černé pasažéry

Praha přistoupila k dlouho očekávanému kroku. Od 1. srpna podraží jednorázové jízdenky na území Prahy a Středočeského kraje. Cena dlouhodobých kuponů ale zatím zůstává beze změn. Úpravy jízdného schválené v orgánech Prahy i Středočeského kraje mají pokrýt inflaci, ale i zvýšené náklady na MHD a její rostoucí kvalitu. V tiskové zprávě to uvedl pražský magistrát s tím, že výše tarifu PID se nezměnila od roku 2011. Jednorázová jízdenka na 30 minut […]

Souprava pražského metra

Metro jezdí ve špičkách častěji. Dřívější ukončení provozu ale stále trvá

S postupným rozvolňováním protiepidemických opatření se do pražského metra vracejí cestující. Dopravní podnik proto od pondělí posiluje provoz ve špičkách. Pražské metro jezdí od 19. dubna podle stejného grafikonu jako na konci letošního února, tj. před zavedením lockdownu a omezením pohybu mezi okresy. Intervaly v ranních špičkách na lince A jsou zkráceny na 180 sekund, na lince B na 160 sekund a na lince C na 130 sekund. Minulý týden […]

Praha cyklistická. Letos přibude 21 kilometrů nových cyklostezek

Praha letos plánuje investovat 370 miliónů korun do rozvoje cyklistické infrastruktury. Vybuduje se přes 21 kilometrů nových cyklostezek, opraví některé stávající a naprojektuje dalších 8 kilometrů, které vzniknou v příštím roce. Mezi plánovanými stavbami je letos například nosná konstrukce propustku na vltavské pravobřežní cyklostezce A2 k překonání Ohrobeckého potoka nebo na bezbariérové propojení ulic na Klárově pod Mánesovým mostem. Dílčí opravy, prodloužení či rozšíření čeká i cyklostezky Satalice–Vinoř nebo Staroklánovická. […]

Trolejbusy se vrací do Prahy. Dopravní podnik chystá nákup vozů

Pražský dopravní podnik vypsal tendr na nákup 15 bateriových kloubových trolejbusů. Ty mají být nasazeny na linku č. 140 Palmovka – Miškovice, jejíž elektrifikace se v současnosti připravuje a na konci letošního února na ni bylo vydáno pravomocné stavební povolení. Vítěz zakázky by měl být známý letos na podzim. Dodání prvního vozidla k otestování na nové infrastruktuře Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) očekává v létě 2022. Zbylá vozidla by […]

Část metra C čeká čtyřdenní výluka. Dopravní podnik bude opravovat trať

Nadcházející prodloužený víkend využije Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) k nutným opravám v pražském metru. Část linky C bude čtyři dny mimo provoz. V úseku mezi stanicemi Pražského povstání a Vyšehrad se budou vyměňovat dřevěné pražce za betonové. Práce začnou v pátek 2. dubna od brzkých ranních hodin a skončí v pondělí 5. dubna před půlnocí. V úseku Pražského povstání – Muzeum bude z tohoto důvodu obousměrně přerušen provoz. Po dobu čtyřdenní výlkuy zavede DPP […]

X Zavřít