Vítejte v obchodě budoucnosti! Společnost Alza ho otevírá na Floře

ZprávyPražskýDEN.cz10. ledna 20183 minuty čtení
Komfortní samoobslužný shop navzdory své velikosti zvládne obsloužit přes 1 000 zákazníků denně.

Komfortní samoobslužný shop navzdory své velikosti zvládne obsloužit přes 1 000 zákazníků denně.

Foto: Alza.cz

Lídr internetového trhu přichází s jedinečným konceptem prodejen budoucnosti – extrémně rychlé nakupování, žádné fronty a neomezená otevírací doba nabídnou dosud nevídaný nákupní komfort.

Zákazník si vybere zboží sám nebo mu pomohou celé řady odborníků na video chatu, objedná a ihned vyzvedne. Unikátní inovace přišla na 5 milionů korun, k dispozici skladem přímo na místě budou stovky nejatraktivnějších produktů. Prodejna budoucnosti s rozlohou 60 m² se otevírá příští týden v Praze přímo u výstupu metra Flora.

Cílem projektu je přiblížit se maximálně individuálním požadavkům zákazníků a vyjít jim vstříc zejména časově – jde o rychlý a pohodlný nákup. Samoobslužné provozovny ukazují jasný technologický pokrok. Nikdo nemusí stát frontu, ani čekat – otevřeno bude 365 dní v roce, 24/7. Pilotní provoz odstartuje v provozovně na Floře (na rohu ulic Vinohradská a Jičínská, naproti OC Flora) a poběží několik týdnů, v plánu jsou však další pilotní provozovny na stanicích metra Můstek a Budějovická.

Nakupování 24/7

„V prodejně s neomezenou otevírací dobou budou k dispozici i služby, na které jsou lidé zvyklí z klasických shopů. Zákazník může nakoupit v naprostém soukromí. Bude-li však chtít poradit s nákupem či probrat parametry některého produktu, může jednoduše využít video terminál a promluvit si s odborníkem na vybraný segment. I v tomto ohledu nový koncept posouvá nákupní komfort dopředu. V žádném jiném obchodě na světě nemá nakupující k dispozici 100 odborníků na jednom místě,“ uvedl Jan Moudřík, ředitel expanze a facility v Alza.cz s tím, že za celým pilotem stojí tým mladých kreativců, kterým dává prostor a důvěru pro realizaci dobrých nápadů.

Komfortní samoobslužný shop navzdory své velikosti zvládne obsloužit přes 1 000 zákazníků denně a ušetří jim spoustu času. Vše funguje velmi jednoduše: v malé vstupní místnosti si uživatel na vestavěném počítači sám nebo s pomocí odborníků na video terminálu objedná požadované zboží a vybere doručení prodejna budoucnosti. Jakmile zaplatí (kartou nebo on-line), automaticky se otevírají prosklené dveře do další místnosti, na podlaze se rozsvítí návodné světelné LED diody ukazující směr vydání, rozsvítí se také sloupec se schránkou i box samotný.

V místnosti jsou ve 40 sloupcích stovky výdejních schránek různých velikostí vycházejících z rozměrů nejprodávanějšího sortimentu vybraného výhradně na základě preferencí zákazníků. Odnést okamžitě si tak lze například i velkou televizi s úhlopříčkou až 150 cm.

Vývoj a realizace trvala rok, vše se programovalo interně. Provozovna je vybavena schránkami upravenými na míru 80% portfolia. Vstupní skla jsou ze speciálního tvrzeného materiálu odolného běžným nárazům, podlaha je pokryta kaučukem. Zásobována bude zpočátku 2 denně.

Poloha první prodejny budoucnosti byla zvolena zejména s ohledem na maximální dostupnost zákazníkům. Díky umístění přímo u stanice metra se zde mohou lidé zastavit cestou s dětmi ze školy či z práce, za několik minut nakoupit a pokračovat v cestě. Pokud se po vyhodnocení projekt ukáže jako smysluplný, připraví se další provozovny budoucnosti i v sousedních zemích, kde má Alza pobočky – Slovensko, Maďarsko, Rakousko.

Nepřehlédněte

OBRAZEM: Největší český outlet s oblečením bude otevřen v polovině května nedaleko letiště • Otevření nového outletu Prague The Style Outlets u Tuchoměřic nedaleko pražského letiště Václava Havla nabere zpoždění. Místo původně avizovaného termínu 26. dubna bude prvním zákazníkům zpřístupněn až 18. května. V první fázi nabídne až 115 obchodních jednotek, ve kterých budou zastoupeny lokální i mezinárodní módní značky. Celý projekt, jehož druhá fáze přinese rozšíření až na 190 jednotek, vytvoří 600–700 pracovních příležitostí. Celková investice přesahuje 70 mil. EUR. Největší outlet v Česku Nový outlet poskytne prémiové značky, nadstandardní služby, a zajímavé interiéry inspirované historickou Prahou. Jednou z jeho dalších výhod je lokalita – necelých 5 minut od Letiště Václava Havla, 25 minut z centra města a v přímém napojení na dálnici D7. V první fázi projektu bude otevřeno až 115 obchodních jednotek na ploše téměř 20 000 m² a centrum nabídne až 2 400 parkovacích míst. [gallery link="none" columns="1" size="large" ids="4957,4958,4959,4960,4961,4962,4963"] Ve finální fázi bude Prague The Style Outlets rozšířen na téměř 30 000 m² se skoro 190 obchodními jednotkami. Největší outletové centrum v České republice nabídne i řadu služeb a vybavení, jako je dětský koutek, venkovní park, bezplatná Wi-Fi nebo vrácení DPH pro návštěvníky ze zemí mimo EU. [related-post id="7673"] Projekt nabídne 600 až 700 různých pracovních příležitostí a společnost NEINVER zároveň plánuje uspořádání pracovního veletrhu před samotným otevřením centra.

Psychologické triky supermarketů. Proč skoro vždycky utrácíme víc, než chceme a potřebujeme • Supermarkety jsou již tři desítky let nedílnou součástí českého trhu s potravinami. A stejně tak dlouho nás jejich provozovatelé podvědomě nutí, abychom u nich utratili co nejvíce peněz. Odhalujeme psychologické finty, které na nás úspěšně aplikují.

Obchodní centrum na pražském Chodově od září změní název • Návštěvníci největší pražské nákupní galerie si budou muset od podzimu zvykat na nový název. Centrum Chodov se bude nově jmenovat Westfield Chodov. Změnu ohlásil vlastník centra, společnost Unibail-Rodamco-Westfield, které v Praze patří ještě nákupní centra na Zličíně a na Černém Mostě.

Letiště Praha hledá provozovatele obchodů pro cestující • Letiště Praha vypsalo koncesní řízení na provozovatele celkem sedmi obchodů v oblasti tzv. travel essentials. Obchody by měly nabízet například tisk, drobné občerstvení či různé doplňky k cestování. Termín pro podání nabídek je do 2. srpna, základní doba nájmu činí pět let.  

Bělehradskou ulici protne nová lávka, po které místní roky volali • Dlouhodobé přání obyvatel Prahy 2 se stane skutečností. Nová lávka propojí Vinohrady a Nové Město. Na jedné straně z ulice U Zvonařky, na druhé z Wenzigovy ulice.

Nové pražské obchodní centrum za měsíc otevírá. Nabídne desítky obchodů • Nově vzniklé nákupní, volnočasové a kancelářské Centrum Stromovka oznámilo, že svůj provoz zahájí ve čtvrtek 21. listopadu. Na celkové ploše 15 700 m² nabídne více než 90 obchodních jednotek, ale také kancelářské prostory a 500 parkovacích míst.

Nová scéna dostane novou podobu. Rekonstrukce potrvá dva roky • Národní divadlo připravuje rekonstrukci Nové scény. Exteriér památkově chráněné brutalistní budovy zůstane víceméně zachován. Výraznější modernizace se ale dočká divadelní sál.

Zahrajte si zdarma únikovku v pražském nákupním centru! • Velkou popularitu nejen v Praze si v posledních letech získaly tzv. únikové hry.

Florenc se má proměnit. Praha vypsala soutěž na novou podobu • Hlavní město má velké plány s pražskou Florencí. Tento významný dopravní uzel nyní patří mezi zanedbané části metropole. To se má ale v příštích letech změnit.

Demokracie v krizi. Cestu ven budou hledat přední odborníci na symposiu v Obecním domě • Demokracie prochází tvrdou zkouškou zdravotní, ekonomické i společenské krize. Jaké může mít situace důsledky na fungování států a svobodných společností? A lze současnou krizi brát jako příležitost pro změnu k lepšímu? Odpovědi na tyto otázky bude hledat mezinárodní symposium konané 12. září 2020 v Obecním domě v Praze.

Nový městský park vznikne v Holešovicích. Radnice zveřejnila podobu • Radní Prahy 7 schválili výsledky urbanisticko-krajinářské soutěže o návrh nového parku na severním nábřeží Vltavy, který vznikne mezi holešovickým přístavem a mostem Barikádníků. Cílem soutěže bylo navrhnout revitalizaci prostoru, známého jako park U Vody, aby zde mohlo vzniknout místo vhodné pro sport, pikniky, procházky a komunitní využití. Autorem vítězného návrhu je ateliér YYYY.

Výstava ukazuje, jakým směrem by se Praha mohla v budoucnu vyvíjet • V neděli 20. září odstartoval na Smetanově nábřeží v Praze rozsáhlý výstavní projekt „Praha – město pro lidi“.

Metropolitní plán vyráží na turné po městských částech • Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) dnes zahájil informační tour k Metropolitnímu plánu. Informační kontejner objede v průběhu dvou měsíců celkem 17 míst v Praze. Návrh Metropolitního plánu je také vystaven v Centru architektury a městského plánování (CAMP) až do konce července. „Návrh plánu prošel v poslední době velkou diskuzí, do níž bylo zapojeno mnoho lidí z různých oborů a institucí. Věřím, že nyní je dlouhý proces projednávání dobře připraven,“ říká primátorka Adriana Krnáčová. Lidé si nyní plán mohou čtvrt roku prohlížet a připravit se na připomínkování. Připomínky k návrhu bude možné zasílat po dobu 30 dnů od 27. června. [gallery size="full" columns="1" ids="9835"] „Po fázi, kdy Metropolitní plán připravovali odborníci Institutu plánování a rozvoje, přichází na řadu obyvatelé města. Chceme s lidmi mluvit co nejvíce, právě oni totiž svoje čtvrti znají nejlépe. I proto pořádáme tuto tour a spoustu dalších informačních aktivit. Čas na prostudování plánu jsme navíc prodloužili o dva měsíce,“ uvedla náměstkyně primátorky Petra Kolínská. Jedna z aktivit, kde se zájemci mohou s návrhem plánu seznámit je informační tour po nejrůznějších pražských lokalitách. Kontejner navštíví celkem sedmnáct míst od Anděla přes Palmovku až po Uhříněves. Na každém stanovišti se zdrží dva dny, během nichž budou pracovníci IPR Praha připraveni odpovídat na otázky místních obyvatel – a to ať už se budou týkat Metropolitního plánu, nebo jiných projektů chystaných v dané oblasti. [gallery size="full" columns="1" ids="9836"] Vystavení v prostorách CAMPu představí návrh Metropolitního plánu ještě komplexněji. Vystaven bude hlavní výkres i vybraná schémata. Cílem expozice bude především seznámit veřejnost s obsahem plánu a přehledně vysvětlit jeho metodiku. Od zahájení výstavy do 1. června budou v prostorách CAMPu dva dny v týdnu přítomni i zástupci zpracovatelského týmu, stejně jako zástupci magistrátu. Veřejnost i zástupci městských částí tak budou mít možnost do CAMPu přijít a diskutovat konkrétní i obecná témata s odborníky. Od 1. června do konce výstavy pak budou odborníci připraveni konzultovat každý všední den. [related-post id="9465"] V návrhu Metropolitním plánu je komplexním způsobem vyjádřena vize rozvoje Prahy na příští desetiletí. Řídit se jim bude veřejná správa, investoři i občané. Plán neřeší detail jednotlivých domů a parcel, nýbrž koncepci celého města, včetně rozvoje infrastruktury nebo ploch pro novou bytovou výstavbu. „Očekáváme obrovský zájem veřejnosti a vítáme ho. Komunikujeme v maximální možné míře. Očekáváme desetitisíce dotazů a připomínek,“ vysvětlil Ondřej Boháč, ředitel IPR, který návrh plánu zpracoval.

Praha hledá nápady, jak vylepšit život v metropoli. Za nejlepší nabízí finanční odměnu • Vedení hlavního města dnes představilo projekt s názvem Pražský inovační maraton. Široká veřejnost bude moci během následujících několika týdnů přihlásit projektové nápady, jak zlepšit s pomocí technologií nebo inovativních řešení život Pražanů. O vítězných projektech budou rozhodovat odborníci a nejlepší z nich se dočkají finančního ocenění a možnosti realizace projektu.

Budova Burzy v Holešovicích dostane původní historickou podobu • Reprezentativní budovu někdejší jateční burzy v areálu Pražské tržnice čeká rekonstrukce. Záměr odsouhlasili pražští radní. Památkově chráněný objekt je kvůli havarijnímu stavu momentálně bez využití. Celková rekonstrukce za přibližně 200 milionů korun uvede Burzu do původního historického stavu. Lidem bude následně sloužit jako restaurace.

Zemědělské trhy na Letné nabídnou kvalitní lokální suroviny i streetfood • Září a říjen bude na muzejním dvorku Národního zemědělského muzea na Letné patřit podzimním trhům. Akce potěší zákazníky, kteří upřednostňují kvalitní lokální potraviny. Těšit se můžete i streetfood stánky s občerstvením.

Albert instaluje plexiskla na pokladny a radí zákazníkům, jak nakupovat bezpečně • Řetězec supermarketů Albert začal instalovat plexiskla k pokladnám. Během tří dnů by se měla objevit ve všech pobočkách po celém Česku. Pro zákazníky zároveň nalepí do prostoru před pokladnami navigační samolepky, které vyznačí bezpečný dvoumetrový sanitační odstup mezi zákazníky. Společnost to oznámila v tiskové zprávě.

Praha by si zasloužila novou koncertní síň pro filharmonii, myslí si většina dotázaných • Praha má jedinečnou šanci zařadit se po bok světových kulturních metropolí 21. století, které neváhaly investovat do nových koncertních sálů. Pro město, které je dodnes symbolem české hudební tradice, představuje nová filharmonie výzvu o to naléhavější, že v něm roky nevznikla žádná architektonicky významná stavba a žije především ze své slavné minulosti. Právě veřejné budovy tohoto typu přitom mají obrovský potenciál, mohou nastartovat rozvoj nových městských čtvrtí a být katalyzátorem rozkvětu a růstu celých měst. V Brně a Ostravě si to uvědomili o něco dřív než v Praze a podobu svých nových filharmonií už znají.

Čajový sáček vznikl omylem. Měl ušetřit peníze, ale dnes šetří hlavně čas • Čaj v nejrůznějších podobách pijí lidé po celém světě. Někdo s citrónem, někdo s mlékem, někdo k snídani, někdo dopoledne, někdo odpoledne „o páté“, někdo večer před usnutím. Obvykle využíváme onu pohodlnou variantu čajových sáčků, které zalijeme horkou vodou a necháme vylouhovat. Tato nejpoužívanější verze však vznikla víceméně náhodou.

Polovina autobazarů porušuje zákon, zjistila obchodní inspekce • Dodržují prodejci ojetých automobilů stanovená pravidla? Z 83 kontrol autobazarů v loňském roce zjistila Česká obchodní inspekce (ČOI) porušení zákona téměř v padesáti případech. Nejčastěji šlo o nekalé obchodní praktiky, které pak mohou negativně ovlivnit rozhodnutí spotřebitele při nákupu vozidla. Někteří prodejci také nedostatečně informovali o vlastnostech prodávaných vozidel.