Vítejte v obchodě budoucnosti! Společnost Alza ho otevírá na Floře

ZprávyPražskýDEN.cz10. ledna 20183 minuty čtení
Komfortní samoobslužný shop navzdory své velikosti zvládne obsloužit přes 1 000 zákazníků denně.

Komfortní samoobslužný shop navzdory své velikosti zvládne obsloužit přes 1 000 zákazníků denně.

Foto: Alza.cz

Lídr internetového trhu přichází s jedinečným konceptem prodejen budoucnosti – extrémně rychlé nakupování, žádné fronty a neomezená otevírací doba nabídnou dosud nevídaný nákupní komfort.

Zákazník si vybere zboží sám nebo mu pomohou celé řady odborníků na video chatu, objedná a ihned vyzvedne. Unikátní inovace přišla na 5 milionů korun, k dispozici skladem přímo na místě budou stovky nejatraktivnějších produktů. Prodejna budoucnosti s rozlohou 60 m² se otevírá příští týden v Praze přímo u výstupu metra Flora.

Cílem projektu je přiblížit se maximálně individuálním požadavkům zákazníků a vyjít jim vstříc zejména časově – jde o rychlý a pohodlný nákup. Samoobslužné provozovny ukazují jasný technologický pokrok. Nikdo nemusí stát frontu, ani čekat – otevřeno bude 365 dní v roce, 24/7. Pilotní provoz odstartuje v provozovně na Floře (na rohu ulic Vinohradská a Jičínská, naproti OC Flora) a poběží několik týdnů, v plánu jsou však další pilotní provozovny na stanicích metra Můstek a Budějovická.

Nakupování 24/7

„V prodejně s neomezenou otevírací dobou budou k dispozici i služby, na které jsou lidé zvyklí z klasických shopů. Zákazník může nakoupit v naprostém soukromí. Bude-li však chtít poradit s nákupem či probrat parametry některého produktu, může jednoduše využít video terminál a promluvit si s odborníkem na vybraný segment. I v tomto ohledu nový koncept posouvá nákupní komfort dopředu. V žádném jiném obchodě na světě nemá nakupující k dispozici 100 odborníků na jednom místě,“ uvedl Jan Moudřík, ředitel expanze a facility v Alza.cz s tím, že za celým pilotem stojí tým mladých kreativců, kterým dává prostor a důvěru pro realizaci dobrých nápadů.

Komfortní samoobslužný shop navzdory své velikosti zvládne obsloužit přes 1 000 zákazníků denně a ušetří jim spoustu času. Vše funguje velmi jednoduše: v malé vstupní místnosti si uživatel na vestavěném počítači sám nebo s pomocí odborníků na video terminálu objedná požadované zboží a vybere doručení prodejna budoucnosti. Jakmile zaplatí (kartou nebo on-line), automaticky se otevírají prosklené dveře do další místnosti, na podlaze se rozsvítí návodné světelné LED diody ukazující směr vydání, rozsvítí se také sloupec se schránkou i box samotný.

V místnosti jsou ve 40 sloupcích stovky výdejních schránek různých velikostí vycházejících z rozměrů nejprodávanějšího sortimentu vybraného výhradně na základě preferencí zákazníků. Odnést okamžitě si tak lze například i velkou televizi s úhlopříčkou až 150 cm.

Vývoj a realizace trvala rok, vše se programovalo interně. Provozovna je vybavena schránkami upravenými na míru 80% portfolia. Vstupní skla jsou ze speciálního tvrzeného materiálu odolného běžným nárazům, podlaha je pokryta kaučukem. Zásobována bude zpočátku 2 denně.

Poloha první prodejny budoucnosti byla zvolena zejména s ohledem na maximální dostupnost zákazníkům. Díky umístění přímo u stanice metra se zde mohou lidé zastavit cestou s dětmi ze školy či z práce, za několik minut nakoupit a pokračovat v cestě. Pokud se po vyhodnocení projekt ukáže jako smysluplný, připraví se další provozovny budoucnosti i v sousedních zemích, kde má Alza pobočky – Slovensko, Maďarsko, Rakousko.

Nepřehlédněte

Projekt nové budovy pražské filharmonie má zelenou • Pražské zastupitelstvo schválilo zahájení druhé fáze příprav nové koncertní haly. Ta má vzniknout nad stanicí metra C Vltavská. Praha nyní začne připravovat podrobnější analýzu financování projektu. Následovat by měla mezinárodní architektonická soutěž.

Novou čtvrť bude teplem zásobovat Ústřední čistírna odpadních vod • Pražští radní pověřili Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) vypracováním studie zásobování sítěmi technické infrastruktury nové čtvrti Bubny-Zátory. Studie podrobně prověří veškeré projekty spojené se zásobováním energií, které se v území plánují, a navrhne harmonogram jednotlivých prací. Novou čtvrť pro 25 000 lidí by měla například v budoucnu vytápět a chladit Ústřední čistírna odpadních vod. Studie má být dokončena na konci srpna.

Praha zítřka. Výstava odhaluje proměny metropole v příštích letech • Nové bytové domy, veřejná prostranství nebo stavby významné pro rozvoj železnice a tramvajové dopravy představuje nová výstava, kterou pořádá Centrum architektury a městského plánování (CAMP). Na 25 metrové projekci se mohou návštěvníci podrobně seznámit se 76 vybranými projekty. Tříměsíční akce nabídne v rámci doprovodného programu i vycházky pro nejmenší návštěvníky a 9 samostatných večerů na témata výstavby a rozvoje.

Na Rohanském ostrově vznikne v budoucnu bydlení pro tři a půl tisíce lidí.

Okolí metra Hůrka projde zásadní proměnou. V plánu jsou i nové byty • Sluneční náměstí v Praze 13 čeká velká rekonstrukce. Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) představil studii, která řeší veřejný prostor, bydlení i umístění plánované umělecké školy. Vyjádřit se k návrhu nyní mohou občané.

Možná budoucí podoba Slunečního náměstí

Blbá nálada jako předzvěst obrovských společenských změn • Stav nouze, epidemie, ekonomická krize, nákaza, promoření, peníze, opatření, roušky, změna klimatu a zase peníze. Žijeme v podivné době. Ze všech stran na nás útočí negativní zprávy, řada lidí začíná na vlastní kůži pociťovat těžký ekonomický propad. Panuje všeobecně špatná nálada, kolabují rodinné i pracovní vztahy, ztrácí se důvěra v politiku. Jak tohle všechno může dopadnout?

Letiště Praha hledá provozovatele obchodů pro cestující • Letiště Praha vypsalo koncesní řízení na provozovatele celkem sedmi obchodů v oblasti tzv. travel essentials. Obchody by měly nabízet například tisk, drobné občerstvení či různé doplňky k cestování. Termín pro podání nabídek je do 2. srpna, základní doba nájmu činí pět let.  

VIDEO: Zloděj ukradl na Floře celou pokladnu i s penězi. Poznáváte ho? • Policisté z místního oddělení Žižkov pátrají po muži, který z kavárny v nákupním centru Flora na Vinohradské ulici v Praze 3 odcizil pokladnu i s penězi. Krádež se odehrála ve čtvrtek 1. března chvilku před třiadvacátou hodinou. Podezřelého muže během činu zachytily bezpečnostní kamery. Jestliže muže na záběrech poznáváte, kontaktujte linku 158. Za trestný čin krádeže v mu hrozí až dvouletý pobyt za mřížemi. Celková škoda, která poškozené firmě vznikla, byla vyčíslena na 13 tisíc korun.

Stavba tramvajové tratě z Modřan do Libuše má zelenou • Tramvajová síť v Praze se v dohledné době prodlouží o další necelé dva kilometry. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) totiž pro tramvajovou trať Modřany – Libuš získal pravomocné stavební povolení.

Bělehradskou ulici protne nová lávka, po které místní roky volali • Dlouhodobé přání obyvatel Prahy 2 se stane skutečností. Nová lávka propojí Vinohrady a Nové Město. Na jedné straně z ulice U Zvonařky, na druhé z Wenzigovy ulice.

IKEA otevře obchod v centru Prahy, bude ale jiný, než jsme zvyklí • Švédský nábytkářský gigant IKEA chce letos v Praze otevřít třetí pobočku. Nepůjde ale o klasický obchodní dům, jaký už provozuje na Černém mostě nebo Zličíně. Tzv. pop-up studio má sídlit na Václavském náměstí.

IKEA v Praze už provozuje obchodní domy na Černém mostě a Zličíně.

Demokracie v krizi. Cestu ven budou hledat přední odborníci na symposiu v Obecním domě • Demokracie prochází tvrdou zkouškou zdravotní, ekonomické i společenské krize. Jaké může mít situace důsledky na fungování států a svobodných společností? A lze současnou krizi brát jako příležitost pro změnu k lepšímu? Odpovědi na tyto otázky bude hledat mezinárodní symposium konané 12. září 2020 v Obecním domě v Praze.

Lidé po čtyřicítce by měli pracovat jen 3 dny v týdnu, potvrdili vědci • Líbil by se vám třídenní pracovní týden? Vědci potvrdili, že příliš práce zhoršuje výkon mozku – vytrácí se schopnost racionálního uvažování, slábne paměť a člověk celkově duševně strádá. Dočkáme se v dohledné době prodloužení víkendu alespoň o jeden den?

Příliš práce podle vědců škodí. A mají to potvrzené seriózním výzkumem.

Obchodní centrum na pražském Chodově od září změní název • Návštěvníci největší pražské nákupní galerie si budou muset od podzimu zvykat na nový název. Centrum Chodov se bude nově jmenovat Westfield Chodov. Změnu ohlásil vlastník centra, společnost Unibail-Rodamco-Westfield, které v Praze patří ještě nákupní centra na Zličíně a na Černém Mostě.

Vybrat správný olivový olej není žádná věda. Víme, na co si dát pozor • Olivový olej patří mezi nejzdravější suroviny na světě a v posledních letech se úspěšně zabydlel i v českých kuchyních. Výrobci na trhu nabízejí desítky nejrůznějších variant, které se liší nejen cenou a obalem, ale i kvalitou. Poradíme vám, jak se v nich správně zorientovat.

ČOI varuje před nekalými praktikami v e-shopech • Česká obchodní inspekce (ČOI) uskutečnila v 1. čtvrtletí tohoto roku 293 kontrol zaměřených na dodržování zákonných povinností v oblasti internetového obchodování. Inspektoři zjistili nedodržení příslušné legislativy u 84% případů. Nejčastěji docházelo k porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Nový městský park vznikne v Holešovicích. Radnice zveřejnila podobu • Radní Prahy 7 schválili výsledky urbanisticko-krajinářské soutěže o návrh nového parku na severním nábřeží Vltavy, který vznikne mezi holešovickým přístavem a mostem Barikádníků. Cílem soutěže bylo navrhnout revitalizaci prostoru, známého jako park U Vody, aby zde mohlo vzniknout místo vhodné pro sport, pikniky, procházky a komunitní využití. Autorem vítězného návrhu je ateliér YYYY.

Zahrajte si zdarma únikovku v pražském nákupním centru! • Velkou popularitu nejen v Praze si v posledních letech získaly tzv. únikové hry.

Outlet Tuchoměřice otevírá. Seznam značek, které zákazníkům nabídne • Nový outlet nedaleko pražského letiště Václava Havla Praha – Prague The Style Outlets – otevírá své brány už tento pátek 18. května. Prodejny zde bude mít hned od začátku přes 70 nejrůznějších značek. V budoucnu se mají přidat další. Největší outlet v Česku bude mít k dispozici téměř 20 000 m² pronajímatelné plochy a zhruba 100 obchodních jednotek. Pro zákazníky je připraveno 2 400 parkovacích míst, bezplatné Wi-Fi připojení, mobilní nabíjecí stanice, dětské koutky, chill out zóny, terasa a spojení MHD. Své obchody budou mít v tuchoměřickém outletu nejen známé značky z oblasti módy, ale třeba i hračkářství Hamleys nebo parfumerie FAnn. Ve druhé fázi by se měl prostor zvětšit na 30 000 m² pronajímatelné  plochy a 180 obchodních jednotek. Seznam značek, které otevřou 18. května 7Camicie, Adidas, Alpine Pro, Bagatt, Bambissimo, Barker, Benetton, Blažek, Bogner, Boxeur des Rues, Corso Roma, Czech Porcelain & Bohemia Crystal, Delsey, Desigual, Ecco, Elena Salvo, Fann, Flo Cafe, Gattinoni Roma, Geox, Global Blue, Guess, Hamleys, Harmont & Blaine, Hexis, Hispanitas, Home & Cook, Horsefeathers, Imperial Fashion, Inglot, Interchange, Ixos, Karl Lagerlfeld Outlet Store, Kennet Street, La Pasteria, Lacoste, Lucca Bertelli, Marina Militare, Massimo Rebechi, Meatfly, Mustang, Nike, Outly, Palmers, Pepe Jeans, Pietro di Martini, PME Legend, Pull Love, Quicksilver, Reebok, Regatta, Retro Jeans, Rip Curl, Salamander, Šalanda, Tom Tailor, Trespass, Triumph, Trussardi, Urban Teens, Vermont, Versace Jeans, Wellensteyn Takhle to bude vypadat uvnitř [gallery columns="1" size="full" link="none" ids="4957,4958,4959,4960,4961,4962,4963"] [related-post id="10373"]  

Polovina autobazarů porušuje zákon, zjistila obchodní inspekce • Dodržují prodejci ojetých automobilů stanovená pravidla? Z 83 kontrol autobazarů v loňském roce zjistila Česká obchodní inspekce (ČOI) porušení zákona téměř v padesáti případech. Nejčastěji šlo o nekalé obchodní praktiky, které pak mohou negativně ovlivnit rozhodnutí spotřebitele při nákupu vozidla. Někteří prodejci také nedostatečně informovali o vlastnostech prodávaných vozidel.

IKEA bude mít pobočku na Václavském náměstí. Otevírá už ve čtvrtek • Společnost IKEA otevírá ve čtvrtek 20. září první pop-up studio v Česku. Nachází se v centru Prahy na adrese Václavské náměstí 16 a ponese jméno IKEA Point. IKEA se chce novým konceptem obchodu přiblížit svým zákazníkům a nabídnout jim prostor plný inspirace, pohodlné plánovací studio i oblíbenou kavárnu jako místo pro setkávání s přáteli i pořádání různých aktivit pro zákazníky. Podle zástupců společnosti vznikl IKEA Point jako dočasný prostor, kterým si chtějí otestovat nový koncept menších prostor v centru měst. „Obchodní domy budou stále v srdci IKEA a vždy budou místem, kam zákazníci přijdou načerpat inspiraci, prohlédnout si celý náš sortiment, vyzkoušet si ho a nakoupit vybavení do domácnosti. Chceme být ale našim zákazníkům blíž a setkávat se s nimi na více místech. Jedním z nich je právě IKEA Point na Václavském náměstí,“ vysvětluje Mounia El Hilali, generální ředitelka IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko, jak nový koncept zapadá do strategie IKEA. [gallery size="full" columns="1" ids="12807"] IKEA Point poskytne zákazníkům téměř 800 m² inspirace zaměřené na sortiment obývacích pokojů, který bude doplněný o aktuální limitované kolekce. Zákazníci zde mohou s pomocí odborníků z řad IKEA pohodlně plánovat své kuchyně, šatní a úložné systémy a obývací stěny. Kromě plánování bydlení a inspirace je jim k dispozici i příjemná kavárna v prvním patře IKEA Point. [gallery size="full" columns="1" ids="12813"] Design IKEA Point je pojatý v minimalistickém skandinávském duchu. Zákazníci zde najdou novinky v sortimentu, limitované kolekce i ikonické produkty, které však v prostředí pop-upu vystupují v novém světle.  V plánovacím studiu jsou veškeré vzorky materiálů v různých barevných kombinacích včetně podpůrných výrobků, jako jsou dvířka, zásuvky nebo úchytky. Zákazníci si můžou vytvořit vlastní koláž produktů a lépe si tak představit a naplánovat celkový vzhled interiéru. [gallery size="full" columns="1" ids="12812"] Pop-up je součástí globální strategie IKEA, která tento koncept testuje v několika zemích. „Pop-up je už dle názvu dočasný projekt a z naší zkušenosti z jiných zemí a průběžných výsledků víme, že podobný formát je mezi zákazníky ve světě velmi oblíbený. Budou nás velmi zajímat reakce zákazníků. Na základě výsledků projekt v průběhu roku vyhodnotíme a rozhodneme se, jaké budou naše další kroky,“ uvádí lídr projektu Peter Tichý. Investice do inspirace v centru města činila 17 milionů korun. Pracovní místo zde najde 30 zaměstnanců, kteří budou zákazníkům k dispozici každý den od 9 do 21 hodin.