Záchytné parkoviště v Braníku nabízí místo pro 115 automobilů

ZprávyPražskýDEN.cz16. prosince 20192 minuty čtení

Foto: Technická správa komunikací hl. m. Prahy

Celkem 115 nových parkovacích míst je od pátečního poledne k dispozici v městské části Praha 4-Braník. Technická správa komunikací tu otevřela P+R parkoviště, které by mělo sloužit lidem přijíždějícím z jižního směru do Prahy. Do konce roku TSK zkolauduje a otevře ještě záchytné parkoviště v Běchovicích, sloužící zejména dojíždějícím z Prahy-východ.

Výstavba záchytného parkoviště v místě bývalého obratiště autobusů v Braníku spočívala zejména v obnově asfaltových vrstev a přidělání svislého i vodorovného značení. K novému P+R dojedou řidiči Pikovickou ulicí a pokračovat mohou příměstskými vlaky.

„Nové parkoviště těsně sousedí s nádražím a nabízí řidičům okamžitou možnost přesednout na příměstské vlaky, MHD a dostat se tak do centra Prahy pohodlně a bez auta. Z místa, kde často neorganizovaně postávala auta a autovraky, se nyní stalo plnohodnotné parkoviště se 110 parkovacími místy a pěti místy vyhrazenými pro ZTP. Přesně tímto způsobem se postupnými kroky zlepšuje doprava v Praze, a i proto ve stavbě záchytných parkovišť budeme pokračovat i v příštím roce,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora a radní pro dopravu.

Ještě letos bude v Praze k dispozici dalších 60 nových parkovacích stání (+ 4 pro ZTP), a to v Běchovicích, kde tento týden proběhne kolaudace dalšího P+R. V první polovině příštího roku se začne s výstavbou záchytných parkovišť v Praze-Hostivaři a Lipencích. Celkem tu vznikne přes 130 parkovacích stání pro dojíždějící ze středních Čech z různých směrů.

Nepřehlédněte

VIDEO: Kapsář okradl muže v kavárně o dvacet tisíc korun • Kriminalisté pátrají po muži, který je podezřelý z kapesní krádeže v obchodním centru v Praze 4. Neznámý muž s ženou přišli do kavárny v OC Arkády Pankrác a vyhlédli si muže, který si nechal bundu přehozenou přes židli. Podezřelý si přisedl zády a skrze svou bundu poškozenému odcizil peněženku s doklady, ve které se nacházelo dvacet tisíc korun.. Celou krádež zachytila kamera. Policisté žádají všechny, kdo podezřelého muže a ženu poznávají, aby se ozvali na linku 158. Případ je prošetřovaný pro podezření ze spáchání trestného činu krádež, za což pachateli v případě odsouzení hrozí trest odnětí svobody až na dvě léta. Policisté zároveň upozorňují na to, aby si lidé v takto odložených svršcích nenechávali nic cenného. Jak je vidět i z tohoto případu, nikdy nevíte, co se vám děje za zády.

Startuje rekonstrukce tramvajové trati na Vinohradské ulici • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahajuje nutnou rekonstrukci tramvajové trati v ulici Vinohradská v celkové délce cca 2,6 km. V první etapě proběhne modernizace úseku Hradecká – Želivského letos o letních prázdninách, úsek Škrétova – Sudoměřická bude zmodernizován mezi březnem a červencem příštího roku. Při vyloučení tramvajového provozu DPP zajistí náhradní autobusovou dopravu. „Zastaralé koleje musíme neodkladně opravit, letní prázdniny jsou k tomu ideální příležitostí. Klíčová dopravní tepna ve Vinohradské ulici si zkrátka zaslouží moderní tramvajovou trať. Na tuto investiční akci předpokládáme stavební náklady ve výši zhruba 250 mil. Kč,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP. „Počítáme zde s dvoufázovou rekonstrukcí tramvajové trati. Letos o letních prázdninách opravíme 0,7 kilometru v úseku Hradecká – Želivského, v roce 2019 od března do ervence zrekonstruujeme 1,9 kilometru mezi Škrétovou a Sudoměřickou ulicí,“ říká Tomáš Kaas, investiční ředitel a člen představenstva DPP s tím, že na trati nově přibyde i zatravněný tramvajový svršek v celkové délce cca 258 m dvoukolejně včetně automatického zavlažování svršku. V rekonstruovaných úsecích se nachází celkem šest tramvajových zastávek – Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad, Radhošťská, Olšanské hřbitovy a Želivského (u Strojimportu). Zastávka Italská směrem do centra a zastávky Olšanské hřbitovy a Želivského v obou směrech zůstanou nástupními ostrůvky, budou zvýšeny a nově budou opatřeny zábradlím s vodící funkcí pro nevidomé a slabozraké. Zastávky Italská ve směru z centra a Vinohradská tržnice v obou směrech budou postaveny jako provizorní mysy v místě budoucích definitivních mysů. Zastávky Jiřího z Poděbrad a Radhošťská, obě v obou směrech, budou provizorně ponechány ve stávajících místech. Jedná se o nástupní ostrůvky. Dále dojde k obnově připojení osvětlených zastávkových označníků u definitivních zastávek a k realizaci připravenosti na budoucí informační systém. „Rozhodně nezapomínáme ani na handicapované, provedeme bezbariérové úpravy přechodů pro chodce a jejich vybavení signálními a varovnými pásy. Součástí prací budou v nutném rozsahu i pravy chodníků,“ dodává Tomáš Kaas.

Pražská MHD dostane nový navigační systém. Má být jednotný a srozumitelný • Praha se chystá zmodernizovat orientační systém veřejné dopravy. Cestující by měl provést od nástupiště v metru, přes vestibuly až ke stanicím vlaků a zastávek autobusů i tramvají. Stávající systém pochází ze 70. a 80. let minulého století a podle vedení města již neodpovídá současným požadavkům.

Pokuta za polovinu prodloužena na dobu neurčitou. Černých pasažérů v MHD dál ubývá • Pokuta za půlku pokračuje, pražští radní dnes tuto kampaň prodloužili na dobu neurčitou. Počet černých pasažérů v Praze klesl meziročně skoro o 15 %.

Nejošklivější pražské nádraží čeká radikální proměna. Takhle bude vypadat nový Smíchovský terminál • Návrh nového dopravního terminálu na Smíchově má detailní podobu. Terminál lépe propojí železniční a autobusovou dopravu a zkrátí tak přestupní vazby pro cestující. V plánu je také vznik P+R parkoviště, rozšíření nástupní haly a úprava přednádražního prostoru. Nyní hlavní město vypsalo výběrové řízení na nového projektanta. Výstavba by mohla začít v roce 2021.

Nové pražské koupaliště si lidé okamžitě oblíbili • Koupaliště Lhotka zaznamenalo od svého otevření rekordní návštěvnost minulý týden ve čtvrtek, kdy se přišlo vykoupat a zaplavat si v čisté vodě přírodního biotopu 1.589 lidí, a areál tento nápor zvládl. Pro návštěvníky je k dispozici koupací jezero o rozloze 5.570 m2 s hloubkou v plavecké části až 3,25 metru a v neplavecké části do 1 metru. Samozřejmostí jsou šatny, sprchy, toalety a stánky s občerstvením. „Na koupališti se pro návštěvníky určitě ještě něco změní, mimo jiné v pestřejší nabídce občerstvení ve stáncích a v možnostech relaxace, určitě přibudou hřiště pro děti a sportoviště pro dospělé,“ uvedl starosta Petr Štěpánek (Trojkoalice/Zelení). „V současné době probíhá mezi návštěvníky přímo na koupališti anketa, každý nám může napsat, co by si v areálu ještě přál.“ Za období od 29. června, kdy bylo koupaliště zpřístupněno veřejnosti, až dodnes, se průměrná denní návštěvnost pohybuje nad číslem 700. Teplota vody v koupací nádrži je v teplých a slunečných dnech kolem 24,5 stupně Celsia a kvalita vody je stále velmi dobrá. K čištění vody se nepoužívají chemické látky. Voda se čistí mechanicky a biologicky v regeneračních nádržích simulujících čištění vody v přírodě, a biotopové čištění vody je tak vhodné i pro alergiky a lidi s citlivou pokožkou. Přírodní koupaliště je šetrnější také k životnímu prostředí. [related-post id="11171"] „Čistota vody je naší prioritou, a proto její kvalitu neustále sledujeme,“ uvedl dále starosta Petr Štěpánek. „Její kvalitu kontroluje také hygienická stanice, která na koupališti bude pravidelně odebírat vzorky.“ Za celodenní vstupné zaplatí dospělí 100 Kč, děti, senioři nad 65 let a držitelé průkazu ZTP 80 Kč, pokud přijdou až po jedné hodině odpoledne, zaplatí 80 Kč, resp. 60 Kč. Pro děti do 1 roku je vstup zdarma. Pro rodiny s dětmi je výhodné rodinné vstupné, za jednoho dospělého a jedno dítě se platí 130 Kč, za dva dospělé a jedno dítě 260 Kč a za každé další dítě jen 30 Kč. Stálým návštěvníkům se určitě vyplatí předplatné.

Vstup do metra na Karlově náměstí bude na rok uzavřen • Pražané, kteří cestují metrem, by se měli obrnit velkou dávnou trpělivosti. Dopravní podnik kvůli výměně eskalátorů a dalším opravám omezí nejméně na 10 měsíců vstup a výstup ze stanice Karlovo náměstí na lince B ve směru k ulici Resslova.

Boeing 787 Dreamliner bude od podzimu pravidelně létat do Prahy • Na pravidelné lince Praha–Dauhá bude od podzimu létat jeden z nejmodernějších dopravních letounů současnosti – Boeing 787-8 Dreamliner. Informaci oznámila letecká společnost Qatar Airways. Dreamliner s kapacitou 254 cestujících bude od 28. října nasazen na odpolední linku QR292 do hlavního města Kataru. Na ranní lince bude i nadále létat Airbus A320 s kapacitou pro 132 cestujících. Obě letadla cestujícím nabídnou ekonomickou i business třídu. Díky navýšené kapacitě se očekává, že obě stávající denní linky využije v obou směrech přibližně ročně o 75 tisíc cestujících více než doposud. „Potenciál pro využití většího typu letadla na lince Qatar Airways do Dauhá jsme sledovali dlouhodobě. Jsme proto rádi, že se vedení letecké společnosti k tomuto kroku rozhodlo a na jednu ze svých denních frekvencí nasadilo jedno z nejmodernějších letadel světa Boeing 787 Dreamliner. Qatar Airways se tak stane prvním provozovatelem tohoto typu stroje na pravidelných denních linkách z Prahy. S větším letadlem dojde také k navýšení kapacit na trase o téměř polovinu, což znamená, že ještě více českých cestujících bude moci využít pohodlného leteckého spojení nejen na Blízký Východ, ale také dále do vzdálenějších destinací Asie a Austrálie,“ uvedl Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha. [gallery size="full" columns="1" ids="12019"] Cestující si spojení do Dauhá oblíbili K nasazení většího letadla určeného pro dlouhé tratě přistupuje Qatar Airways po zhruba roce provozu přímé denní linky mezi Prahou a Dauhá. Ta byla zahájena 21. srpna 2017. K navýšení na dvě denní frekvence došlo již téměř po čtyřech měsících provozu v prosinci loňského roku. [related-post id="11319"] Konkurence obřích Airbusů Boeing 787 Dreamliner je dvoumotorové proudové širokotrupé dopravní letadlo, využívající mnoha technických vylepšení proti starším modelům. Dreamliner by měl nahradit stávající modely Boeing 757 a Boeing 767, konkuruje typům Airbus A350, Airbus A330 a A330neo. Model 787 je v současnosti nabízen ve třech variantách, základní 787-8 s kapacitou až 242 pasažérů, protáhnutý 787-9 s kapacitou až 290 pasažérů a 787-10 s kapacitou až 310 pasažérů.

Praha testuje systém pro fungování navigace v tunelech • Tunely sice řidičům zkracují cestu, ale jejich nevýhodou je, že v nich nefunguje navigace. Problém je to hlavně u složitějších tunelových kompelxů, kde bývá orientace složitější a řidiči pak mohou zmatkovat.

Stanice metra Jiřího z Poděbrad se na deset měsíců úplně uzavře • Schyluje se ke kompletní modernizaci stanice metra Jiřího z Poděbrad. Zahrnovat bude bezbariérové zpřístupnění, revitalizaci vestibulu i nástupiště a výměnu původních eskalátorů za nové. Stavební práce začnou už letos v listopadu a probíhat budou až do poloviny března 2023. Část této doby bude stanice zcela uzavřená.

OBRAZEM: Do čtyř let budou vlaky zastavovat na Zahradním Městě a v Edenu • Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) podepsala smlouvu se zhotovitelským sdružením firem Metrostav, Swietelsky Rail CZ a SMP CZ o modernizaci traťového úseku mezi pražským hostivařským a hlavním nádražím. Díky ní vznikne do konce roku 2021 vůbec první čtyřkolejná trať na síti SŽDC. Stavba navazuje na již dokončenou přestavbu nádraží Praha-Hostivař, jejím výsledkem budou mimo jiné nová stanice na Zahradním Městě a zastávka v Edenu. Při modernizaci bude trať z Prahy do Benešova přesunuta do přímější trasy přes plochu bývalého seřazovacího nádraží ve Vršovicích. Do souběhu s ní bude přeložena i trať z Prahy-Malešic, společně tak vytvoří čtyřkolejný úsek. Díky narovnání tratě dojde ke zkrácení kolejí o 232 m a ke zvýšení rychlosti v oblasti Strašnic na 120, ve Vršovicích pak na 85–105 km/h. „Stávající strašnická zastávka ani stanice ve Vršovicích nenabízejí optimální přestupní vazby na MHD. Trať přitom kříží na dvou místech frekventované autobusové linky, aniž by na ně bylo možné přestoupit. Proto právě v těchto místech vzniknou nová nádraží. Železniční stanice Praha-Zahradní Město vyroste přímo nad rozšířeným podjezdem Průběžné ulice. V něm budou umístěny zastávky tramvaje, v těsném sousedství pak zastávky autobusu,“ uvedl náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb. V opěře podjezdu naleznou cestující čekárnu a odbavovací prostory. Z podchodu na nástupiště se dostanou nejen po chodnících a schodištích, ale i výtahy a eskalátory. [gallery link="none" columns="1" size="full" ids="7659"] Nová zastávka Praha-Eden Na křížení s autobusovou tangentou Jižní Město – Vinohrady v blízkosti fotbalového stadionu Slavie pak vznikne zastávka Praha-Eden. Zrušením trati přes Strašnice naopak zanikne tamní železniční zastávka. Stanice Praha-Vršovice bude cestujícím sloužit i nadále, ale pro zlepšení docházky do zástavby bude prodloužen podchod směrem k Bartoškově ulici a tím i k náměstí Bratří Synků, na opačném konci pak do přednádražního prostoru. Samozřejmostí budou bezbariérové úpravy celé stanice a částečné zastřešení nástupišť. [gallery link="none" columns="1" size="full" ids="7658,7660,7663,7657,7664,7662,7661"] Projekt Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část – Praha Hostivař – Praha hl. n. je spolufinancovaný EU z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Celková předpokládaná výše nákladů na stavbu je 4 419 960 495 Kč. Míra podpory EU je 82,14 % ze způsobilých nákladů, čili výše dotace činí maximálně 110 309 931 EUR, tedy zhruba 3 miliardy Kč.

Prázdninový provoz MHD: Některé tramvajové linky vůbec nepojedou • Každý rok cestuje o letních prázdninách pražskou hromadnou dopravou méně cestujících. Řada Pražanů je na dovolených, žáci a studenti na prázdninách a tento počet cestujících zdaleka nedorovná rostoucí počet turistů, kteří do hlavního města přijíždějí. Téměř jedinou možnost, jak si vzít volno, má i skupina několika tisíc řidičů metra, tramvají i autobusů. Právě z těchto důvodů jsou prázdniny obdobím, kdy dochází k mírnému prodloužení intervalů na většině linek PID a současně probíhá větší množství rekonstrukcí komunikační i kolejové sítě. Díky letnímu omezení bude možné naopak posílit dopravu například v předvánočním období, kdy je naopak poptávka po cestování z celého roku nejvyšší. Úpravy v jízdních řádech o letošních prázdninách jsou takřka shodné s těmi, které proběhly v loňském roce. K prodloužení intervalů dochází zejména v období přepravních špiček pracovních dnů, kdy je patrný největší pokles poptávky. Metro Na všech linkách dojde v pracovní dny k prodloužení intervalů o 1–2 minuty. Počátkem července (od 5. 7. do 8. 7.) bude uzavřen na lince C úsek mezi stanicemi Kačerov a Pražského povstání. Bude zavedena náhradní autobusová doprava XC a posíleny budou autobusové linky 135 (interval) a 196 (kloubové vozy). O víkendu 21. 7. – 22. 7. bude na lince A uzavřena obousměrně stanice Muzeum. Tramvaje Po dobu prázdnin nebudou vůbec v provozu doplňkové linky 4, 13 a 21. Na páteřních linkách 9, 16, 17 a 22 bude ve špičkách pracovních dnů prodloužen interval ze 4 na 5 minut, kolem poledne pak z 5 na 6 minut. U ostatních linek dojde k úpravě intervalů ve špičkách pracovních dnů z 8 na 10 minut a kolem poledne z 10 na 12 minut. Provoz tramvají ovlivní v létě také několik výluk, které chystá Dopravní podnik hl. m. Prahy: Palmovka – Kobylisy (2. 1. – listopad 2018), Vinohradská ulice: Želivského – Muzeum – I. P. Pavlova (1. 7. – podzim 2018, dle jednotlivých etap). Autobusy K úpravě jízdních řádů na prázdninový provoz dojde na většině městských autobusových linek . U páteřních linek se v ranní špičce pracovních dnů prodlouží interval z 6 na 7,5 minuty, odpoledne ze 7,5 na 10 minut. Na lince 236 bude na letní prázdniny posílen provoz v pracovní dny odpoledne mezi Bohnicemi a Zoologickou zahradou sezónními vloženými spoji. Na lince 168 bude v úseku Nové Butovice – Nemocnice na Homolce prodloužen interval v přepravních špičkách pracovního dne z 15 minut na 30 minut. O letních prázdninách nebudou v provozu školní spoje ani autobusové linky 343, 451 a 465 (školní linka 305 bude trvale zrušena od 30. 6. 2018). Školní linky vyjedou opět až 3. září. I autobusů se bude týkat zvýšený počet uzavírek a výluk, jak na území Prahy tak Středočeského kraje. Nejzásadnější letní omezení bude v Praze v ulici Českobrodská mezi Újezdem nad Lesy a Běchovicemi. Vlaky Vlakové linky v rámci PID pojedou o letních prázdninách podle platných jízdních řádů, prázdninová omezení se jich netýkají (jen v ojedinělých případech je zrušen školní spoj).

Část metra C o víkendu nepojede. Bude se měnit zabezpečení • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude o tomto víkendu ve stanici metra Nádraží Holešovice modernizovat stávající elektronické stavědlo a současně vymění dřevěné pražce za betonové. Z tohoto důvodu bude od soboty 13. února do neděle 14. února obousměrně přerušen provoz metra v úseku Florenc – Ládví.

Tramvaje na Libeňském mostě už nebudou zpomalovat • Tramvajový provoz na Libeňském mostě se vrátí do běžného režimu. Provedené diagnostické zkoušky vyloučily riziko nepřípustných rezonancí konstrukce. Soupravy tak budou moci po mostě opět jezdit nesníženou rychlostí až do 50 km/h.

Muzeum Dopravního podniku má nově otevřeno i v zimních měsících • Dopravní podnik hl. m. Prahy pro velký zájem návštěvníků otevírá Muzeum MHD pro veřejnost i v zimních měsících. Zavítat do něj můžete každý víkend od 5. ledna do 31. března, a to vždy od 9 do 17 hodin. Čeká na vás více než čtyřicet historických vozidel a mnoho dalších exponátů – modelů, fotografií, historických dokumentů, jízdenek, plánků.

Pražané se konečně dočkali. Ode dneška se dozví skutečný čas odjezdu autobusů MHD • Informace o skutečném čase odjezdu všech autobusů Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) z jednotlivých zastávek jsou ode dneška k dispozici veřejnosti v pilotním provozu na webových stránkách kdymitojede.cz, které spravuje společnost ROPID. V následujících týdnech se tyto údaje postupně objeví ve vyhledávačích spojení a mapových serverech jak na webových stránkách DPP a ROPIDu, tak i v aplikaci PID Lítačka nebo v IDOSu apod. DPP v současnosti pracuje na zpřístupnění stejných informací i u tramvají, které by cestující mohli začít využívat ještě v průběhu letošního roku.

Od září dojde k úpravě provozu autobusových linek v Řepích a Dejvicích • K 1. září proběhnou na území městských částí Praha 6 a 17 drobné změny v provozu městské hromadné dopravy. Úpravy se dotknou linek 108, 164 a 225. Píše o tom web tram-bus.cz.

Parkovací zóny v Praze se obnoví později než ve zbytku republiky • Přestože Vláda ČR v pondělí rozhodla, že by od úterý 28. dubna měly opět platit zóny placeného stání, v Praze se tak stane až o dva týdny později.

Noční uzavírky tunelů potrápí v červnu pražské řidiče • Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologií tunelů proběhne v noci ze čtvrtka 4. června na pátek 5. června od 23:00 do 5:00 hod. úplná uzavírka tunelového komplexu Blanka. Objížďka bude vedena po trase Patočkova – Milady Horákové – Veletržní – Dukelských Hrdinů – U Výstaviště – Partyzánská – Trojský most.

Část Strakonické ulice se dočká rozšíření o jeden jízdní pruh • Pražští radní odsouhlasili rožšíření Strakonické ulice o jeden jízdní pruh v úseku mezi zastávkou Dostihová a Barrandovským mostem ve směru do centra. Sloužit bude autobusům MHD a vozům Integrovaného záchranného systému.