Část metra C čeká čtyřdenní výluka

16. dubna 2019 ∙ 10:51
PražskýDEN.cz
Foto: Archiv

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje od pátku 19. dubna 2019 do pondělí 22. dubna 2019 obousměrné přerušení provozu metra C mezi stanicemi Pražského povstání – Kačerov. Důvodem výluky je oprava zastaralé trati.

Během velikonočních svátků dělníci na lince C vymění staré dřevěné pražce za betonové. Práce budou probíhat v úsecích Pankrác – Pražského povstání (výměna 164 pražců na 2. traťové koleji) a Pankrác – Budějovická (výměna 324 pražců na 1. traťové koleji).

„Po dobu výluky (od 8 do 21 hodin) u uzavřených stanic metra a v jejich bezprostředním okolí budou k dispozici vyškolení a jazykově vybavení informátoři DPP, odění v reflexních vestách. Celkem 32 vyškolených pracovníků bude radit cestujícím a rozdávat letáky,“ uvedl Ladislav Urbánek, dopravní ředitel DPP.

V době výluky bude na vybraných místech instalováno také 60 informačních tabulí s mapkou okolí a základními instrukcemi v češtině a angličtině.

V rámci výluky DPP v denním provozu zavede náhradní autobusovou dopravu XC v trase Pražského povstání – Pankrác – Budějovická – Kačerov. Po dobu přerušení provozu metra bude také posílen provoz linek č. 135 a 196.


Souprava pražského metra

Metro bude jezdit déle. Dotkne se to i nočních tramvají a autobusů

Do pražské MHD se s pokračujícím uvolňováním protiepidemických opatření vracejí cestující. Dopravní podnik reaguje na zvýšenou poptávku po přepravě posílením provozu metra. Vrátí i některé noční tramvajové linky. Minulý týden využilo pražskou podzemku denně v průměru 487 tisíc cestujících. Minulý týden ve středu byla dokonce překročena hranice půl milionu pasažérů, poprvé od zavedení lockdownu a omezení pohybu mezi okresy. Dopravní podnik hl. m. Prahy to uvedl v tiskové zprávě. Obdobný […]

Londýnské metro hlásilo příští stanici automaticky už na konci 19. století

Hlavní město Velké Británie bylo průkopníkem podzemní městské hromadné dopravy. Už v roce 1863 začaly v tunelech jezdit první vlakové soupravy na parní pohon. Ještě před koncem století byly již vozy poháněny elektřinou. Praha si musela na první metro počkat až do roku 1974. Již ve zmíněném roce 1891 si ale Pražané v Národních listech mohli přečíst o úžasném pokroku, jakého Britové dosáhli. Praktická novinka v oboru železničním Na podzemní […]

Nová tramvajová linka od června propojí Libeň, Vršovice a Pankrác

Začátkem června se do pražských ulic vrátí tramvajová linka číslo 19. Jezdit začne, jakmile dělníci dokončí rekonstrukci tratě v ulicích Táborská, Vladimírova a Na Pankráci. Linka propojí bez přestupu Lehovec, Palmovku, Žižkov, Strašnice, Vršovice, tj. ty části města, které dnes přímé spojení nemají, a dojede po nově postavené tramvajové trati až ke stanici metra na Pankráci. „Devatenáctka se vrací do ulic v trase, kterou mívala před rokem 2012, než zmizela […]

Praha zvýší ceny jízdenek i pokutu pro černé pasažéry

Praha přistoupila k dlouho očekávanému kroku. Od 1. srpna podraží jednorázové jízdenky na území Prahy a Středočeského kraje. Cena dlouhodobých kuponů ale zatím zůstává beze změn. Úpravy jízdného schválené v orgánech Prahy i Středočeského kraje mají pokrýt inflaci, ale i zvýšené náklady na MHD a její rostoucí kvalitu. V tiskové zprávě to uvedl pražský magistrát s tím, že výše tarifu PID se nezměnila od roku 2011. Jednorázová jízdenka na 30 minut […]

Souprava pražského metra

Metro jezdí ve špičkách častěji. Dřívější ukončení provozu ale stále trvá

S postupným rozvolňováním protiepidemických opatření se do pražského metra vracejí cestující. Dopravní podnik proto od pondělí posiluje provoz ve špičkách. Pražské metro jezdí od 19. dubna podle stejného grafikonu jako na konci letošního února, tj. před zavedením lockdownu a omezením pohybu mezi okresy. Intervaly v ranních špičkách na lince A jsou zkráceny na 180 sekund, na lince B na 160 sekund a na lince C na 130 sekund. Minulý týden […]

X Zavřít