Dopravní podnik začal testovat další městský autobus na hybridní pohon

Autobus Iveco Urbanway Hybrid 12 m.
Foto: DPP
Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) pokračuje v testování hybridních autobusů v reálném provozu pražské MHD. Po dobu dvou měsíců bude zkoušet autobus Iveco Urbanway Hybrid 12 m. Pohon představuje kombinaci spalovacího motoru a trakčního elektromotoru v sériovém zapojení. Píše o tom server tram-bus.cz.
Autobus je plně nízkopodlažní, má tři dveře a je dlouhý 12 metrů. Vejde se do něj až 86 cestujících. Autobus obdržel evidenční číslo 4998 a cestující jej mohou do 10. října vyzkoušet zejména na linkách číslo 133, 165, 175, 207 a 213. Na těchto linkách je do konce září testován i hybridní autobus Solaris Urbino 12 Hybrid.
„Je důležité zkoušet a vyhodnocovat, jaké výsledky hybridní autobusy přinesou v pražských ulicích. Dosavadní výsledky potvrzují úspory ve spotřebě nafty a tím i snížení emisí. Je to určitě směr, kterým se má MHD v Praze ubírat,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora zodpovědný za dopravu.
„Nákup hybridních autobusů se jeví jako vhodné dočasné řešení při přechodu k plně bezemisním vozidlům, protože u nich je podmínkou vybudování nabíjecí a plnící infrastruktury, což je však časově poměrně náročné. Hybridní vozidla budování dodatečné infrastruktury nevyžadují,“ uvedl DPP.
[related-post id=“22151″]
Hybridní autobusy jsou vybaveny generátorem, který je poháněn vznětovým motorem. Kola pak jsou roztáčena elektromotorem napájeným z generátoru či z ultrakondenzátorů umístěných na střeše. To znamená, že mezi vznětovým motorem a koly není žádná mechanická vazba. Ultrakondenzátory se dobíjejí při brzdění vozidla nebo spalovacím motorem.
Tento článek vznikl ve spolupráci se serverem tram-bus.cz