O krok blíž k metru D. Praha uzavřela dohodu s majiteli pozemků v Krči
Vizualizace možné budoucí podoby jedné ze stanice metra D.
Pražští radní schválili iniciální dohodu s vlastníky pozemků dotčených výstavbou plánované stanice metra D Nádraží Krč. Dopravnímu podniku to umožní využití pozemků pro stavbu metra, vlastníkům na oplátku výstavbu v okolí plánované stanice.
„Je to velký úspěch, na dohodě jsem pracoval od svého nástupu na magistrát. Otevře se díky ní cesta k výstavbě první etapy nové trasy metra D z Pankráce do plánované stanice Nové Dvory. Za dohodou stojí intenzivní úspěšné vyjednávání hlavního města a Dopravního podniku Praha a také konstruktivní jednání ze strany vlastníků,“ řekl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.
Obdobnou iniciační dohodu již hlavní město uzavřelo u plánované stanice Nemocnice Krč. Vlastníkům pozemků nad podzemní částí metra a u vstupu a výstupu ze stanice umožní výstavbu vlastních projektů. V okolí stanice Nádraží Krč mezi Jižní spojkou a ulicí V Podzámčí a podél železniční tratě by měly vyrůst obytné domy a administrativní budovy, v západní části území chtějí vlastníci vybudovat hotely.
Dějiny metra: Pražané mohli mít podzemní dráhu už na konci 19. století
„Centrální část by měl tvořit park s vodními prvky, aby cestující vystupovali z metra do příjemného prostředí. Pro řidiče počítáme také s vybudováním parkovišť P+R,“ doplnil Adam Scheinherr.
Iniciální dohoda o koordinovaném postupu v lokalitě plánované stanice Nádraží Krč má platit deset let. Navazovat na ni nyní budou dílčí smlouvy konkretizující práva a povinnosti smluvních stran.
Nová trasa se plánuje přes čtvrt století
První přípravné studie čtvrté trasy pražského metra pocházejí již z roku 1991. Výstavba byla neustále odkládána z důvodu nedostatku finančních prostředků. Přednost dostávaly jiné dopravní projekty.
Nové metro propojí centrum Prahy s jižní částí města a mělo by odlehčit přetížené lince C. Stavět se začne nejdříve úsek z Pankráce do Písnice (stanice Olbrachtova). Následně bude linka D prodloužena do stanice Nové Dvory. Jako poslední pak vznikne trasa od Nových Dvorů až do konečné stanice Depo Písnice. V budoucnu by pak linka D měla vést přes Náměstí Bratří Synků až na Náměstí Míru.
Podle odhadů vyjde stavba metra D řádově na desítky miliard korun. Počítá se, že v něm budou jezdit automatizované soupravy bez řidiče. Provoz na prvních úsecích bude zahájen nejdříve po roce 2025.
Armagedon v České televizi. Rušení kanálů, televizáci bez práce a konec oblíbených pořadů. Všechno mají v rukou politici