Akce „pokuta za půlku“ pro černé pasažéry MHD bude pokračovat nejméně do konce roku

ZprávyPražskýDEN.cz27. března 20182 minuty čtení

Foto: Vojtěch Kolář, Magistrát hl. m. Prahy

Pražští radní dnes schválili prodloužení tzv. pokuty za půlku, která motivuje černé pasažéry, aby se z nich stali platící cestující. Opatření, kdy si mohou černí pasažéři snížit pokutu o polovinu v případě, že si koupí roční kupon za 3 650 korun, se ukázalo během testovacího období jako velmi účinné a populární, proto jeho platnost Praha prodlužuje až do konce roku.

„Pokutu za půlku jsme spustili v rámci kampaně Nejedeš načerno? loni 23. října a k dnešnímu dni ji využilo už 2 169 cestujících. To znamená, že z 2 169 černých pasažérů se stali roční předplatitelé hromadné dopravy v Praze a dopravnímu podniku vzrostly tržby o téměř osm milionů korun. Je to obrovský úspěch, chceme v tom s dopravním podnikem i organizací ROPID pokračovat dál,“ říká náměstek primátorky a pražský radní pro dopravu Petr Dolínek.

Pokutu za půlku, tedy sníženou sazbu přirážky k jízdnému ve výši 400 Kč, budou i nadále moci využít cestující, kteří si zároveň koupí do pěti pracovních dnů od uložení přirážky k jízdnému v doplatkové pokladně Dopravního podniku hl. m. Prahy nepřenosný roční kupon za 3 650 Kč. Pokladna je otevřena v ulici Na Bojišti v pondělí a úterý od 10 do 17:30 hodin, ve středu, ve čtvrtek a v pátek od 8 do 15 hodin.

„Pokuta za půlku motivuje cestující, aby si koupili roční kupon, stali se předplatiteli Pražské integrované dopravy a vyzkoušeli si, že jezdit bez stresu a v pohodě je mnohem lepší než se neustále ohlížet, jestli někde neuvidí revizora. Při ceně ročního kuponu 3 650 Kč lidé cestují jen za 10 Kč na den. To je bezkonkurenční cena, při které se už opravdu nevyplatí jezdit bez jízdenky a riskovat setkání s revizory,“ doplnil náměstek Dolínek.

Pokuta výhodně

Pokuta za jízdu načerno je v systému Pražské integrované dopravy 1 500 Kč. Pokud ji černý pasažér zaplatí revizorovi na místě nebo do 15 dnů v doplatkové pokladně, snižuje se na 800 korun. Díky pokutě za půlku má černý pasažér možnost si pokutu snížit až na 400 Kč. Kvůli správnému spárování dokladu vydaného k pokutě se bude i nadále jednat o roční občanský kupon s evidencí osobních údajů v databázi dopravce – tedy s průkazkou, kde je fotografie cestujícího, jeho jméno a datum narození a tyto údaje jsou uvedeny v databázi dopravce nebo vydavatele karty.

Nepřehlédněte

DPP postaví novou budovu vozovny Hloubětín. Současná nesplňuje technické požadavky • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je nucen rozšířit omezení provozu v deponační hale vozovny Hloubětín, kde je již přes čtyři roky provoz částečně omezen z důvodu závad konstrukce střechy. Od pondělí 15. ledna 2018 je z bezpečnostních důvodů toto opatření rozšířeno na celou halu odstavů tramvají, která je uzavřena pro veškerý pravidelný provoz.

Dopravní podnik rozdá zaměstnancům mimořádné odměny • Představenstvo Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) rozhodlo o vyplacení mimořádné odměny pro zaměstnance v souhrnné výši 20 milionů korun (bez zákonných odvodů). Zaměstnanci se na ně mohou těšit ve svých lednových výplatách.

Kinobus vyráží do Prahy. Zdarma bude promítat české i zahraniční bijáky • V pondělí 18. června začne již tradiční letní jízda pražského Kinobusu, který provozuje Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP). Od 18. června do 6. září 2018 objede Prahu a nabídne divákům zdarma ve 12 lokalitách 16 zajímavých filmů české i zahraniční produkce. Během těchto dnů se návštěvníci, vždy od pondělí do čtvrtka, dočkají bohaté porce komedií, chybět však nebudou ani vážnější témata. Projekce filmů začne vždy po setmění, mezi 20.30 a 21.45 hodinou. DPP na léto připravil pro zájemce celkem 48 promítání, na každém nabízí až 200 míst k sezení. „Prázdninové cestující ani letos nezklameme. Jsme přesvědčeni, že z připravené bohaté nabídky si vyberou všichni – od náročnějších diváků až po ty, kteří mají rádi komediální oddechovky. Z českých filmů stojí za zhlédnutí Bába z ledu, titul oceněný i Českým lvem, nebo například Teorie tygra. Z těch amerických si publikum najdou třeba snímky Špión, Největší showman či Padesát odstínů černé. A to vše samozřejmě zdarma,“ řekl Josef Voltr, vedoucí odboru Marketing a obchod DPP. Kinobusem je bývalý linkový autobus Karosa B732. Ten v roce 2008 končil svou službu na lince č. 212 a prošel generální opravou. Vejde se do něj nafukovací promítací plocha o rozměru 8 x 4 metry, lavice pro diváky, deky pro případné chladné počasí a občerstvení. Seznam promítaných filmů Bába z ledu, Pasažéři, Největší showman, Alibi na klíč, Láska, soudruhu!, Pasažéři, Loganovi parťáci, Zmenšování, Tři billboardy kousek za Ebbingem, T2 Trainspotting, Špión, Padesát odstínů černé, Tlumočník, Teorie tygra, Dvě nevěsty a jedna svatba, Věčně tvá nevěrná! Program kinobusu naleznete na webu Dopravního podniku.

Filmový kinobus Dopravního podniku bude letos objíždět Prahu již po jedenácté.

Rekonstrukce stanice metra Opatov dokončena. Nyní je plně bezbariérová • Po roce stavebních prací dokončil Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) modernizaci stanice metra Opatov na lince C. V rámci této investiční akce zde DPP vybudoval také kaskádu výtahů od nástupiště až k autobusovým zastávkám na východní straně Chilské ulice, čímž se Opatov stal 45. plně bezbariérovou stanicí pražské podzemky. Opatov je současně první stanicí, jejíž nástupiště a vestibul jsou osvětleny pouze pomocí energeticky úsporné LED technologie.

Bude pražský Sherwood konečně bezpečnější? Magistrát zřídil speciální hlídky • Ulice U Bulhara a Bolzanova a Vrchlického sady a jejich nejbližší okolí jsou dlouhodobě vnímány jako oblast s vysokým výskytem lidí bez přístřeší. Hlavní město Praha a městská část Praha 1 si proto nechaly v roce 2017 zpracovat detailní monitoring aktivit problémových osob a způsobených škod. Od ledna 2018 pak zahájily koordinovaný projekt, který komplexně řeší pořádkovou a bezpečnostní situaci v této oblasti. Od 15. března také ve Vrchlického sadech a jejich okolí působí speciální bezpečnostně-informační tým Be-in. „Rozhodli jsme se vytvořit speciální dvoučlenné bezpečnostní týmy Be-in, které denně navštěvují oblast hlavního nádraží, kde přímo na místě koordinují vzniklé situace. Na projektu spolupracujeme s městskou částí Praha 1 a dalšími organizacemi, abychom společně vytvořili podmínky pro efektivní fungování těchto týmů, jejichž výsledkem by mělo být zlepšení situace v této oblasti,“ popisuje iniciátor projektu radní pro sociální oblast Daniel Hodek. S tím, že přestože jsou bezpečnostní týmy Be-in jsou v terénu teprve měsíc, už se jim ale podařilo výrazně pomoci při záchraně života nalezené osoby, v pátrání po hledané osobě a zadržení pachatele při pokusu o znásilnění. [related-post id="9426"] Koordinátorem projektu je Centrum sociálních služeb Praha, které zde pracuje v součinnosti s 16 dalšími subjekty (Odbor životního prostředí ÚMČ Praha 1, sociální odbor MHMP, úklidové služby CDV a Mira experts, Městská policie Praha, Policie ČR, Správa železniční dopravní cesty, Technická správa komunikací hl. m. Prahy, Dopravní podnik hl. m. Prahy, neziskové organizace Naděje, Sananim, Progressive a Drop in, obchodní společnosti Indigo, BM security, Stop graffiti). Komplexní řešení pořádkové situace v této oblasti je zaměřeno nejen na úklidovou problematiku, ale také na problematiku osob bez domova a drogově závislých, které se zde vyskytují. [related-post id="9195"] Oblast hlavního nádraží je spojována s výskytem osob bez domova a drogově závislých. Návštěvníci Vrchlického sadů si dlouhodobě stěžují na odhozené injekční jehly, polehávající a pospávající osoby a znečišťování okolí, které je používáno jako toalety. V celém parku by měl platit nový návštěvní řád, který mimo jiné specifikuje zákaz nocování a pospávání. Dohlížet na jeho dodržování by měla ve vyšší míře Městská policie i Policie ČR. „Snížili jsme také počet vydávaných jídel v areálu neziskové organizace Naděje. Dříve se zde vydávalo 300 jídel denně, nyní to chceme postupně snížit pouze na 100. Zbytek jsme nechali rozložit do ostatních pražských městských částí tak, aby se jen kvůli jídlu v okolí hlavního nádraží nekoncentrovaly osoby bez domova a osoby drogově závislé. Jídla teď nabízí také několik mobilních výdejen, které zajišťují, že se osoby bez domova nesoustředí pouze na jednom místě,“ dodává radní Hodek.

Dopravní podnik loni hospodařil se ziskem. Efektivitu chce v budoucnu zvýšit třeba omezením duplicitních spojů • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dosáhl za loňský rok 2018 zisku po zdanění ve výši 1,529 miliardy korun. To je o více než 200 miliónů korun méně, než kolik tvořil přiznaný přiměřený zisk ze strany vlastníka. Podepsaly se na tom především rostoucí náklady. Společnost to uvedla v tiskové zprávě.

Před 110 lety začaly v Praze jezdit autobusy. Tehdy se jim ale ještě říkalo jinak • Praha si připomíná 110. výročí od zahájení provozu první autobusové linky.

Autobus Laurin & Klement HOP.

Změny v MHD v září: Nové zastávky, ale i škrtání spojů • Od 1. září čekají Prahu drobné změny ve vedení autobusových linek. Někde dojde k posílení provozu, u jiných linek naopak k rušení spojů. Jsou zřízeny další zastávky a některé současné se nově objeví v režimu na znamení.

MHD pro studenty bude za 1 korunu. Metro by mělo jezdit častěji • Praha plánuje posílit provoz metra o sobotách, nedělích a státních svátcích. Nejkratší intervaly by měly být na nejvytíženější lince C, metro zde o víkendu pojede každých 5 minut. S ohledem na vládní záměr zavedení celostátních slev v regionální a dálkové dopravě pro studenty a seniory navrhuje náměstek pražské primátorky pro dopravu, sport a volný čas Petr Dolínek výrazně zlevnit cestování také studentům na území Prahy. Všichni studující budou moci cestovat po Praze pouze za 1 Kč denně díky novým ročním kuponům za 365 Kč. Všechny tyto navrhované novinky by měly platit od 1. září 2018. „Jedná se o další kroky ke zkvalitnění pražské MHD a zvyšování její atraktivity a dostupnosti pro všechny Pražany. Když jsme výrazně zlevnili roční kupon, čelili jsme kritice, že to bude mít negativní dopad do hospodaření Dopravního podniku. Ukázalo se, že opak je díky výraznému nárůstu počtu zákazníků pravdou. Díky zvýšení efektivity se rovněž povedlo snížit cenu vozokilometru. Ušetřené peníze tak nyní můžeme použít na zkrácení intervalu a rovněž slevu pro studenty, kterým ji dlužíme. Pevně věřím, že se tyto návrhy dočkají podpory kolegyň a kolegů a pražská MHD bude od září ještě o něco lepší,“ uvedl Petr Dolínek, který upozornil také na přípravu zavedení nákupu ročního kuponu na splátky. „I po slevě je nákup ročního kuponu pro řadu rodin velká jednorázová finanční zátěž, zejména pokud kupují několik kuponů pro členy rodiny najednou. Chceme tak všem umožnit, aby si mohli tuto finanční zátěž rozložit. Nákup na splátky je dnes naprosto běžný nástroj, takže nevidím důvod, proč to neumožnit i u kuponu na pražskou MHD,“ dodal náměstek primátorky Dolínek. [related-post id="5335"] Víkendové metro bude jezdit častěji Pražské metro se již delší dobu potýká s nárazově přeplněnými soupravami během víkendů – z pravidelných přepravních průzkumů vyplývá, že počet cestujících o víkendech v Praze trvale roste, ať už díky vyšší mobilitě místních obyvatel, tak zvyšujícím se počtem návštěvníků metropole. Jednotný interval 7,5 minuty na všech třech linkách už nestačí. Po postupném posilování provozu ve všední dny nyní tedy přichází na řadu již dlouho opomíjené období víkendů. Víkendové intervaly se tak více přiblíží intervalům ve všední dny. Jednotlivé linky metra by měly být posíleny podle svého skutečného vytížení: nejvíce by se měl zkrátit interval na nejvytíženější lince C, a to ze 7,5 na 5 minut. Druhá nejplnější linka B by měla zkrátit intervaly ze 7,5 na 6 minut a na lince A budou zachovány současné intervaly 7,5 minuty, avšak kromě nedělních dopolední, kdy se podobně jako na ostatních linkách zkrátí interval z 10 na 7,5 minuty – v souvislosti s tím budou v neděli dopoledne zkráceny také intervaly návazné povrchové dopravy. Celkové posílení provozu metra o víkendech bude stát hl. m. Prahu ročně cca o 83 milionů Kč navíc. Zároveň je navrženo zrušit dosavadní omezení v koncovém úseku linky C mezi Ládvím a Letňany, a to ve zbývajícím období pracovních dnů cca mezi 9:00 a 19:00, kdy zde jezdí pouze každá druhá souprava – nově by i zde mělo jezdit každé metro až do Letňan. Podobně jako při zrušení pásmového provozu v ranní špičce by to mělo přispět ke zvýšení počtu cestujících v metru a zároveň k rovnoměrnějšímu vytížení jednotlivých souprav metra i návazných autobusů v Letňanech. Naposledy se tento úsek posiloval v dubnu 2017, kdy se zrušil pásmový provoz v ranní špičce. Toto posílení vyjde Prahu ročně na cca 47 milionů Kč. [related-post id="10867"] Junioři a studenti za 1 Kč denně po celé Praze Podobně jako připravovaná celostátní sleva pro mladé a studující v regionální dopravě, se připravuje také pro cesty po Praze výrazné zlevnění a zatraktivnění cestování pro mládež a studenty mezi 15 a 26 lety. Dosavadní zlevněné měsíční, čtvrtletní, pětiměsíční a desetiměsíční předplatní studentské kupony by měly být nahrazeny jedním ročním kuponem za pouhých 365 Kč, což umožní cestovat mladým a studujícím neomezeně po celé Praze za korunu denně. Oproti plnocennému ročnímu kuponu se tak bude jednat o slevu 90 %. Odhad navýšení rozpočtu pro kompenzaci této slevy je cca 350 mil. Kč ročně. Zároveň je v plánu sjednotit věkové rozhraní mezi kategoriemi Junior a Student ze dne 19. na 18. narozeniny, aby nebyl rozdíl při prokazování nároku na slevu v Praze a ve Středočeském kraji, resp. zbytku republiky. Toto je důležité pro způsob prokázání nároku na slevu, kdy cestující v kategorii Junior prokazuje pouze věk, kdežto cestující v kategorii Student už musí prokázat i to, že studuje střední, vyšší nebo vysokou školu. Dalším uvažovaným opatřením pro zvýšení atraktivity dlouhodobých jízdenek a dostupnosti MHD je zavedení možnosti nákupu ročního kuponu na splátky, buďto ve formě 12 měsíčních nebo 4 čtvrtletních splátek. S ohledem na nutné technické a procesní úpravy je však tento návrh realizovatelný nejdříve v roce 2019.

O pronájem reklamních ploch v metru je velký zájem • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal na konci března dvoukolové poptávkové řízení na pronájem více než tisíc ploch pro instalaci a provozování city light vitrín v metru. V průběhu prvního kola projevilo zájem devět zájemců. „Vítěz poptávkového řízení se stane naším partnerem na pronájem ploch pro umístění city light vitrín. Velice mne těší, že velký počet přihlášených potvrzuje lukrativnost nabídky,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP. Při výběru partnera bude jediným hodnoticím kritériem výše nabídkové ceny za pronájem nejméně 1 196 ploch. Minimální cena za pronájem jedné plochy pro umístění jedné city light vitríny je 20 000 Kč ročně. „Předpoklad vysokého zájmu o dané plochy se naplňuje. V rámci prvního kola evidujeme devět přihlášených zájemců, kteří mají možnost své závazné nabídky odevzdat až do 9. května 2018. Z předložených závazných nabídek pak vybereme toho zájemce, který nabídne nejvyšší cenu,“ doplňuje Josef Voltr, vedoucí odboru Marketing a obchod DPP. Dopravnímu podniku se za poslední dva roky podařilo vysoutěžit několikanásobně výhodnější podmínky pro pronájem reklamních ploch na některých autobusech a tramvajích DPP. DPP předpokládá, že v nejbližší době vypíše velké výběrové řízení na pronájem reklamních ploch na svém majetku, které v současné době užívá společnost Rencar.

Startuje rekonstrukce tramvajové trati na Vinohradské ulici • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahajuje nutnou rekonstrukci tramvajové trati v ulici Vinohradská v celkové délce cca 2,6 km. V první etapě proběhne modernizace úseku Hradecká – Želivského letos o letních prázdninách, úsek Škrétova – Sudoměřická bude zmodernizován mezi březnem a červencem příštího roku. Při vyloučení tramvajového provozu DPP zajistí náhradní autobusovou dopravu. „Zastaralé koleje musíme neodkladně opravit, letní prázdniny jsou k tomu ideální příležitostí. Klíčová dopravní tepna ve Vinohradské ulici si zkrátka zaslouží moderní tramvajovou trať. Na tuto investiční akci předpokládáme stavební náklady ve výši zhruba 250 mil. Kč,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP. „Počítáme zde s dvoufázovou rekonstrukcí tramvajové trati. Letos o letních prázdninách opravíme 0,7 kilometru v úseku Hradecká – Želivského, v roce 2019 od března do ervence zrekonstruujeme 1,9 kilometru mezi Škrétovou a Sudoměřickou ulicí,“ říká Tomáš Kaas, investiční ředitel a člen představenstva DPP s tím, že na trati nově přibyde i zatravněný tramvajový svršek v celkové délce cca 258 m dvoukolejně včetně automatického zavlažování svršku. V rekonstruovaných úsecích se nachází celkem šest tramvajových zastávek – Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad, Radhošťská, Olšanské hřbitovy a Želivského (u Strojimportu). Zastávka Italská směrem do centra a zastávky Olšanské hřbitovy a Želivského v obou směrech zůstanou nástupními ostrůvky, budou zvýšeny a nově budou opatřeny zábradlím s vodící funkcí pro nevidomé a slabozraké. Zastávky Italská ve směru z centra a Vinohradská tržnice v obou směrech budou postaveny jako provizorní mysy v místě budoucích definitivních mysů. Zastávky Jiřího z Poděbrad a Radhošťská, obě v obou směrech, budou provizorně ponechány ve stávajících místech. Jedná se o nástupní ostrůvky. Dále dojde k obnově připojení osvětlených zastávkových označníků u definitivních zastávek a k realizaci připravenosti na budoucí informační systém. „Rozhodně nezapomínáme ani na handicapované, provedeme bezbariérové úpravy přechodů pro chodce a jejich vybavení signálními a varovnými pásy. Součástí prací budou v nutném rozsahu i pravy chodníků,“ dodává Tomáš Kaas.

Spící dítě, zubní protéza, rošt od sporáku, kytara, housle nebo ukulele. Tohle všechno lidé zapomněli v MHD • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v roce 2017 evidoval celkem 6 453 ztracených předmětů, úspěšně se našlo 2 243 předmětů, tj. zhruba 35 %. Kromě toho se pak v dopravních prostředcích našlo také 1 019 různých osobních dokladů (ty se do celkového počtu ztrát nezapočítávají). Počty ztrát rok od roku rostou, pokračoval tak trend nárůstu počtu ztrát.

Lidé si v MHD zapomínají čím dál víc věcí.

Ode dneška až do září nepojedou tramvaje mezi Palmovkou a Bulovkou • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zdnes zahájil komplexní rekonstrukci tramvajové trati v Zenklově ulici, a to v koordinaci s pracemi na rekonstrukci vodovodu, kanalizace, dalších inženýrských sítí, vozovek a chodníků.

Revizoři se vrací do práce. Lanovka na Petřín zatím jezdit nebude • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ode dneška obnovil provoz lanové dráhy v areálu Zoo Praha. Současně s tím posílí i provoz autobusové linky č. 112, vedoucí k pražské zoologické a botanické zahradě. Lanová dráha na Petřín ale začne jezdit znovu až 11. května.

Mobilní signál v celém metru bude až za čtyři roky • Dozorčí rada Dopravního podniku hl. m. Prahy odsouhlasila smlouvu s konsorciem mobilních operátorů na pokrytí pražského metra mobilním signálem. Smlouva je na 20 let a operátoři Praze zaplatí částku 120 milionů korun bez DPH. Jako první bude signálem pokryta část trasy metra C v úseku Roztyly - Muzeum do konce října tohoto roku, přičemž pilotní projekt, který bude hotov do 15. září letošního roku, bude obsahovat celkem tři stanice a tři tunelové úseky. Celková síť pražského metra bude pokryta do roku 2022. „Jsem ráda, že to co se slibuje Pražanům už mnoho let, se konečně stane realitou a dohodu na pokrytí metra mobilním signálem se nám s konsorciem mobilních operátorů podařilo dojednat. Do konce října tohoto roku bude mobilním signálem pokrytý úsek linky C Muzeum – Roztyly, takže celkem se jedná o 8 stanic. Celé metro bude pokryto nejpozději do roku 2022," uvedla primátorka hl. m. Prahy Adriana Krnáčová. „Podařilo se dotáhnout složitá jednání s operátory a konečně můžeme splnit sen Pražanů o signálu v metru. Výsledek jednání považuji za velký úspěch, protože ještě před několika lety požadovali operátoři za instalaci signálu v metru nemalé peníze. Díky vyjednávání jsme vše dotáhli do stavu, že cestující budou moci v metru telefonovat a využívat datové služby a Praha navíc získá významné finanční prostředky,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas Petr Dolínek. „Operátoři budou moci instalovat vyzařovací kabely a další technologie vždy pouze tři a půl hodiny denně, a to v noci, aby nebyl narušen provoz metra. Proto si pokrytí celé sítě vyžádá delší časový úsek,“ uvedl předseda dozorčí rady Dopravního podniku hl. m. Prahy a pražský zastupitel Lukáš Kaucký.

Velikonoční výluka metra C se odkládá na podzimní termín • O letošních Velikonocích měl Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) podle původních plánů pokračovat na lince metra C v tradiční výměně dřevěných pražců za betonové. Vzhledem k aktuální situaci ale vedení společnosti oznámilo, že plánovanou výluku odsune na podzim.

Stanice metra Anděl má nové eskalátory. Otevře se už v pondělí • Dopravní podnik dokončil výměnu eskalátorů ve vstupu do stanice metra Anděl – jedné z nejvytíženějších stanic v Praze. Pro cestující se opět otevře v pondělí 11. června ráno se zahájením provozu metra. K uzavření vstupu do stanice v oblasti křižovatky ulic Nádražní a Plzeňská došlo loni v září, uzavírka byla předpokládána přibližně na 9 měsíců. Práce se podařilo urychlit o 15 dní oproti původnímu plánu. Během rekonstrukce byla vyměněna tři ramena eskalátorů včetně souvisejících technologií a došlo k sanaci průsaků v eskalátorovém tunelu. Nové eskalátory plně odpovídají svými parametry požadavkům na moderní zařízení se sníženou energetickou náročností provozu, zvýšenou bezpečností provozu a snížením požárního rizika. Jsou doplněné o řadu nových bezpečnostních prvků, jako jsou například čidla na přítomnost všech stupňů schodového pásma a na rychlost madel. Dodavatel garantuje dostupnost hlavních náhradních dílů po dobu 25 let. „Především chci veřejnosti poděkovat za trpělivost, protože je mi jasné, že mnoha lidem způsobilo to omezení komplikace. I proto jsem ráda, že se celou rekonstrukci nakonec podařilo dokončit o několik dní dříve, než bylo plánované,“ uvedla Adriana Krnáčová, primátorka hl. m. Prahy. „Je potřeba si uvědomit, že technologie v některých stanicích jsou již skutečně zastaralé, konkrétně na Andělu nám sloužily přes třicet let. Dále letos v září plánujeme dokončit rekonstrukční práce ve stanici metra Náměstí Republiky, v říjnu zahájíme práce ve stanici metra Karlovo náměstí,“ řekl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP a dodal: „Modernizacemi docílíme toho, aby bezpečnostní standardy odpovídaly současným požadavkům. Nové technologie jsou zároveň z elektrotechnického hlediska mnohem úspornější, sníží se nám tak i provozní náklady.“ [related-post id="10896"] Výměna nebyla jednoduchá Nejprve došlo k postupné demontáži stávajících eskalátorů. Byly vytěženy náhradní díly, které následně DPP použil nebo použije při opravách na eskalátorech v ostatních stanicích. Pak se vytěžily zbývající části včetně nosného rámu, které již není možné dále využít a byly vyvezeny jako šrot k dalšímu zpracování (ekologické likvidaci). Následovaly sanační práce eskalátorového tunelu a prostory tak byly připraveny pro montáž nových eskalátorů. Tyto přípravné práce byly značně časově náročné kvůli technologickým pauzám, nezbytných pro zrání nových nosných betonových konstrukcí. Poté se začaly skládat jednotlivé moduly eskalátorů. Ty byly na místo dopravovány na podvalnících tahačů a jejich sestavení bylo proto spojené s náročnou přepravou těžkých břemen i nutným usazením konstrukčních spojů. Po sestavení mechanických částí přišlo na řadu zapojení jednotlivých prvků zařízení a následné „oživení technologie“. Na závěr byly (dle požadavků platné legislativy) provedeny veškeré zkoušky, včetně zkoušky se zátěží a revize před spuštěním do provozu s cestujícími. V provozu bude i Infocentrum DPP Anděl, které nebylo po dobu uzavření vstupu do stanice v provozu.

Ilustrační foto.

V areálu hloubětínské vozovny začala stavba energocentra • V Hloubětíně začala první etapa stavby nové tramvajové vozovny. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zde buduje samostatně stojící energocentrum a měnírnu, které budou areál vozovny a přilehlou tramvajovou trať zásobovat teplem a elektrickou energií, a nahradí stávající dosluhující zařízení. Poté dojde i na samotnou deponovací halu.

Mobilní signál v metru se rozšířil do dalších stanic • Cestující v pražském metru mohou od minulého týdne využívat LTE signál v dalších třech stanicích. Nejpozději do konce letošního roku by mělo být pražské metro pokryté signálem kompletně.

První autobus v nových barvách PID bude nasazen na pravidelnou linku • Praha představila prototyp autobusu v nové barevné kombinaci dle výsledků soutěže na novou vizuální identitu systému Pražské integrované dopravy (PID). Pro vyzkoušení přesných barevných odstínů i detailů polepů byl zvolen nejtypičtější zástupce nízkopodlažních autobusů v Praze – typ SOR NB12. Veřejnost se bude s autobusem v nových barvách setkávat na lince 176 z Karlova náměstí na Strahov.