Praha uzavřela Libeňský most, je v havarijním stavu

ZprávyPražskýDEN.cz19. ledna 20182 minuty čtení
Libeňský most.

Libeňský most.

Foto: Wikipedia.org

Praha v noci na pátek uzavřela pro veškerou dopravu pražský Libeňský most. Od jedné hodiny po půlnoci není průjezdný pro automobilovou dopravu a nesmí na něj ani tramvaje. Otevřený zůstává pouze pro pěší a pro cyklisty.

„Část Libeňského mostu je v havarijním stavu, před polednem jsme dostali na pracovním jednání první závěry Kloknerova ústavu, který označil stav jednoho z mostů Libeňského soumostí a jeho rámové konstrukce za havarijní, a proto na něj s okamžitou platností nesmí tramvaje ani vozidla těžší než pět tun,“ řekl náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek. „Není možné zajistit, že se v nejvíce poškozeném úseku mostu neobjeví více aut najednou a že by nebyl překročen limit pěti tun, proto se Technická správa komunikací, která most spravuje, rozhodla ho uzavřít pro veškerou dopravu.“

Stav Libeňského mostu je od dnešního dne oficiálně přeřazen do kategorie stavebního stavu mostu číslo VII ze sedmi možných stupňů. Právě tento stupeň označuje havarijní stav.

„Soumostí Libeňského mostu tvoří celkem šest mostů, v havarijním stavu je rámová konstrukce jednoho z nich, přibližně uprostřed vzdálenosti mezi Palmovkou a Maninami. Oprava havarijního stavu potrvá minimálně tři týdny, možná déle. Po tu dobu nesmí na Libeňský most žádná doprava,“ uvedl generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka. „Nejpozději do konce měsíce dostaneme také kompletní zprávu Kloknerova ústavu s výsledky všech diagnostických měření, včetně detailní zprávy ke stavu hlavního mostu přes Vltavu. Z toho vyplyne konkrétní podoba dalších dopravních omezení na mostě a následných prací.“

Infolinka

Hlavní město zřídilo bezplatnou speciální telefonní informační linku pro všechny, kteří by chtěli získat bližší informace k uzavírce mostu. Je v provozu od čtvrtečního večera a bude do odvolání k dispozici nonstop. Její číslo je 800 100 991.

Objízdné trasy veřejné dopravy

„V pátek budeme odklánět tramvaje operativně, od soboty pak budou jezdit tramvaje po pevných výlukových trasách, které zveřejníme během pátku,“ sdělil dopravní ředitel pražského dopravního podniku Ladislav Urbánek.

„Vzhledem k tomu, že na most nesmí žádná vozidla, nemáme jak zavést ani náhradní autobusovou dopravu. Budeme se ale snažit operativně posílit autobusovou linku číslo 156, která jezdí po Holešovicích, a také linku 201 z Nádraží Holešovice na Bulovku.“

Operativní odklony linek pro noc ze čtvrtka na pátek a během pátku

Linky číslo 1 a 25 pojedou z Vltavské odklonem přes Florenc a Křižíkovu na Palmovku. Linky číslo 6 a 14 obslouží oblast Tusarovy a Ortenova náměstí v Holešovicích. Noční linka číslo 94 pojede z Ortenova náměstí odklonem přes Vltavskou, Florenc a Křižíkovu na Palmovku a dále na Lehovec po své pravidelné trase.

Objízdné trasy pro automobily

„Řidičům doporučujeme využít pro cestu přes Vltavu ostatní mosty, tedy Hlávkův, Barikádníků nebo Trojský,“ upřesnil ředitel technické správy komunikací Petr Smolka.

Nepřehlédněte

Tramvajová trať z Modřan do Libuše povede až do Nových Dvorů • Chystaná tramvajová trať z Modřan do Libuše se navíc prodlouží o 1,8 km a povede až do Nových Dvorů. Společně s ní vzniknou i dvě nové tramvajové zastávky Přírodní a Nové Dvory. V pondělí o tom rozhodli pražští radní. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) nyní začne připravovat dokumentaci potřebnou pro územní rozhodnutí a stavební povolení.

Tramvaj v Praze.

Stavba tramvajové tratě z Modřan do Libuše má zelenou • Tramvajová síť v Praze se v dohledné době prodlouží o další necelé dva kilometry. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) totiž pro tramvajovou trať Modřany – Libuš získal pravomocné stavební povolení.

Nové zóny placeného parkování platí ode dneška na Praze 3 a 7 • Do nového systému zón placeného stání se ode dneška připojuje přes 25 tisíc parkovacích míst v Praze 3 a 7. Narozdíl od obyvatel jiných městských částí nepůjde pro rezidenty o velkou změnu, za parkování zde platí už delší dobu. Změnu pocítí hlavně návštěvníci těchto čtvrtí.

Metro C čeká čtyřdenní výluka a Dejvická bude úplně uzavřena • Dopravní podnik hl. m. Prahy kvůli opravám trati o prodlouženém velikonočním víkendu obousměrně přeruší provoz metra na lince C v úseku Pražského povstání – Kačerov. Cestující mohou využít od pátku 30. března do pondělí 2. dubna 2018 náhradní autobusovou dopravu. Ve stejném termínu dojde kvůli nezbytným stavebním úpravám v rámci modernizace i k uzavření stanice metra A Dejvická. „Mezi stanicemi metra C Pražského povstání a Kačerov budou vyměněny dosluhující dřevěné pražce za betonové. Přípravné práce probíhají již od cca poloviny března i během nočních přepravních výluk. Vzhledem k nižší přepravní poptávce bude výluka metra realizována o velikonočních svátcích,“ říká Ladislav Urbánek, dopravní ředitel DPP s tím, že po celou dobu výluky daného úseku metra C bude zajištěna náhradní autobusová doprava. Náhradní doprava V denním provozu bude jezdit linka XC na trase Pražského povstání – Pankrác – Budějovická – Kačerov. Po dobu výluky Dopravní podnik také posílí autobusové linky č. 135 a 196. U stanice metra Dejvická DPP zajistí náhradní dopravu pravidelnými tramvajovými linkami od stanic metra Hradčanská a Bořislavka. [related-post id="5335"] Po dobu výluky u uzavřených stanic metra C a u přestupů na náhradní autobusovou dopravu pomohou cestujícím informátoři v reflexních vestách, kteří jim poradí (v češtině i v angličtině) aktuální dopravní spojení. Informátoři budou vybaveni informačními letáky. Cestující budou upozorňováni rovněž prostřednictvím hlášení ve všech stanicích metra.

Bude pražský Sherwood konečně bezpečnější? Magistrát zřídil speciální hlídky • Ulice U Bulhara a Bolzanova a Vrchlického sady a jejich nejbližší okolí jsou dlouhodobě vnímány jako oblast s vysokým výskytem lidí bez přístřeší. Hlavní město Praha a městská část Praha 1 si proto nechaly v roce 2017 zpracovat detailní monitoring aktivit problémových osob a způsobených škod. Od ledna 2018 pak zahájily koordinovaný projekt, který komplexně řeší pořádkovou a bezpečnostní situaci v této oblasti. Od 15. března také ve Vrchlického sadech a jejich okolí působí speciální bezpečnostně-informační tým Be-in. „Rozhodli jsme se vytvořit speciální dvoučlenné bezpečnostní týmy Be-in, které denně navštěvují oblast hlavního nádraží, kde přímo na místě koordinují vzniklé situace. Na projektu spolupracujeme s městskou částí Praha 1 a dalšími organizacemi, abychom společně vytvořili podmínky pro efektivní fungování těchto týmů, jejichž výsledkem by mělo být zlepšení situace v této oblasti,“ popisuje iniciátor projektu radní pro sociální oblast Daniel Hodek. S tím, že přestože jsou bezpečnostní týmy Be-in jsou v terénu teprve měsíc, už se jim ale podařilo výrazně pomoci při záchraně života nalezené osoby, v pátrání po hledané osobě a zadržení pachatele při pokusu o znásilnění. [related-post id="9426"] Koordinátorem projektu je Centrum sociálních služeb Praha, které zde pracuje v součinnosti s 16 dalšími subjekty (Odbor životního prostředí ÚMČ Praha 1, sociální odbor MHMP, úklidové služby CDV a Mira experts, Městská policie Praha, Policie ČR, Správa železniční dopravní cesty, Technická správa komunikací hl. m. Prahy, Dopravní podnik hl. m. Prahy, neziskové organizace Naděje, Sananim, Progressive a Drop in, obchodní společnosti Indigo, BM security, Stop graffiti). Komplexní řešení pořádkové situace v této oblasti je zaměřeno nejen na úklidovou problematiku, ale také na problematiku osob bez domova a drogově závislých, které se zde vyskytují. [related-post id="9195"] Oblast hlavního nádraží je spojována s výskytem osob bez domova a drogově závislých. Návštěvníci Vrchlického sadů si dlouhodobě stěžují na odhozené injekční jehly, polehávající a pospávající osoby a znečišťování okolí, které je používáno jako toalety. V celém parku by měl platit nový návštěvní řád, který mimo jiné specifikuje zákaz nocování a pospávání. Dohlížet na jeho dodržování by měla ve vyšší míře Městská policie i Policie ČR. „Snížili jsme také počet vydávaných jídel v areálu neziskové organizace Naděje. Dříve se zde vydávalo 300 jídel denně, nyní to chceme postupně snížit pouze na 100. Zbytek jsme nechali rozložit do ostatních pražských městských částí tak, aby se jen kvůli jídlu v okolí hlavního nádraží nekoncentrovaly osoby bez domova a osoby drogově závislé. Jídla teď nabízí také několik mobilních výdejen, které zajišťují, že se osoby bez domova nesoustředí pouze na jednom místě,“ dodává radní Hodek.

Milovníci kávy, pozor! V Praze se uskuteční další ročník kávového festivalu • Třetí říjnový víkend bude patřit kávě a kávové kultuře. V prostorách Pražské tržnice totiž proběhne již sedmý ročník Prague Coffee Festivalu. Jedná se o největší kávový festival v České republice, na němž se pravidelně potkávají odborníci ze světa kávy i nadšenci z řad veřejnosti. Prague Coffee Festival pořádá spolek Coffee Embassy, jehož hlavním cílem je propagace kávové kultury a seznamování laické veřejnosti s tématy týkajícími se kávy. Festival vznikl v roce 2012 v týmu pražírny mamacoffee s myšlenkou podpořit kávovou kulturu a umožnit setkání všech, které káva zajímá, ať již jde o profesionální baristy, kavárníky, ty, kteří s kávou teprve začínají, anebo ty, kteří se s kávou již seznámili, ale chtějí se o ní dozvídat čím dál více. Tématem letošního sedmého ročníku je udržitelnost kávové kultury. „Pod tímto pojmem se neskrývá pouze ekologie, ale také společenský dopad spojený s pěstováním a zpracováním kávy.“ uvádí ředitelka festivalu Eva Mrlíková Tydlitátová. To se odráží i v tématech konkrétních přednášek a workshopů. „Protože téma udržitelnosti chceme obsáhnout i po praktické stránce, vedle jednorázových kelímků budou na festivalu k zapůjčení porcelánové hrnky a skleničky. Sami tak věnujeme tématu maximální pozornost a prakticky s ním seznamujeme i samotné návštěvníky,“ dodává. [gallery size="full" link="none" columns="1" ids="13555"] Pro festivalové návštěvníky je připraven bohatý program plný vynikající kávy z nejrůznějších koutů světa. Svou prezentaci bude mít na Prague Coffee Festivalu více než padesát tuzemských i zahraničních pražíren a kaváren. Kromě toho se návštěvníci budou moci zúčastnit i tzv. cuppingu (profesionální degustace kávy), oblíbeného milk battle, tedy soutěže v latte art (kreslení mléčnou pěnou do kávy) nebo zajímavých workshopů a přednášek. Na přednáškách vystoupí jak čeští kávoví odborníci, tak zajímaví zahraniční hosté. Z českých zástupců jmenujme například Jaroslava Slámečku. baristu a konzultanta z Candycane coffee. Ten si pro návštěvníky festivalu připravil interaktivní přednášku “O kávě od A do Z”. Kromě něj vystoupí také autorka knihy Pražská kavárna Eva Bendová nebo dvojice Aneta Paurová a Anita Žáčková z CKP Roseta. Ze zahraničních hostů se na pódiu objeví například Kraig Kraft z výzkumné organizace World Coffee Research, který bude mluvit o kávové udržitelnosti do roku 2050. [related-post id="13094"] Vedle tradičních workshopů (domácí příprava filtrované kávy či procvičování senzorických dovedností), se mohou návštěvníci zúčastnit také Coffee jógy nebo workshopu na téma “Kávová kosmetika hrou”. Program doplní premiéra dokumentu “Aeropress Movie”, která proběhne v sobotu 20. října v pražském Kině Pilotů. Kdy a kde Prrague Coffee Festival se koná ve dnech 20.-21. října 2018 v prostorách Pražské tržnice (Bubenské nábřeží 306/13, Praha 7).

Praha patří mezi nejoblíbenější destinace pro pořádání kongresů • Podle žebříčku, který každoročně sestavuje nejvýznamnější Mezinárodní kongresová asociace ICCA, je Praha 8. nejoblíbenějším městem pro pořádání kongresů. V roce 2017 se jich zde uskutečnilo celkem 151 a Praha v TOP10 předstihla portugalský Lisabon a jihokorejský Soul. První v žebříčku se umístila španělská Barcelona se 195 kongresy. „Dlouhodobá podpora a grantová politika hlavního města Prahy v posledních letech přináší své výsledky. Přispěla k tomu bezpochyby i spolupráce města s podnikateli, kteří se na tvorbě systémové podpory v oblasti kongresů výrazně podíleli. Již řadu let se pohybujeme kolem elitní desítky, přičemž pro Prahu hovoří především pozitivní bezpečnostní situace, dostatečné ubytovací kapacity na příslušné úrovni a také dopravní infrastruktura, která, jak se ukazuje, patří mezi nejkvalitnější na světě. Praha se stala skokanem roku, když si v první desítce v minulém roce polepšila o tři příčky. Je to hmatatelný důkaz, že systematická podpora je v této oblasti klíčovým nástrojem. Pro nás je to signál, že jdeme tím správným směrem,“ uvedl radní hl. m. Prahy Jan Wolf. Mezinárodní kongresová asociace ICCA (International Congress and Convention Association) každoročně sestavuje žebříček nejpopulárnějších kongresových destinací světa. V loňském roce se nejvíce kongresů konalo ve španělské Barceloně (celkem 195), druhou a třetí příčku obsadily se 190 kongresy Paříž a Vídeň. Praha se svými 151 kongresy se dostala na 8. příčku (v roce 2016 se v Praze konalo 126 kongresů) a předstihla tak nejen zmíněná města Lisabon a Soul, ale také nizozemský Amsterdam. O úspěšnosti Prahy svědčí i to, že ICCA svůj vlastní kongres uspořádala v loňském roce v Praze. „V současné době bychom měli bez nadsázky hovořit o kongresovém průmyslu vzhledem k vysoké přidané hodnotě tohoto odvětví a faktu, že účastníci kongresů jsou primárně na pracovní cestě, nikoliv osobní návštěvě, kterou reflektují statistiky cestovního ruchu. V našem případě jde zejména o kongresy v oblasti medicíny, průmyslu a obchodu. Kromě prvotního finančního příjmu pro město, kongresy přinášejí nové poznatky a špičky ve svém oboru se podělí o své znalosti. Aby se Praha a Česká republika držely na světové úrovni, musíme v podpoře kongresového průmyslu pokračovat,“ dodává radní Wolf.

Staré věci na skládce neskončí. V Holešovicích vznikne Re-Use centrum • Hala č. 23 v Pražské tržnici byla rozhodnutím Rady hl. m. Prahy vybrána jako místo, kde bude vybudováno pražské Re-Use centrum. Hala není v současné době využívána, disponuje dostatečným prostorem i parkovištěm a je dobře dopravně dostupná. Před umístěním Re-Use centra bude kompletně rekonstruována.

I staré věci mohou stále přinášet užitek.

Stavba tramvajové vozovny v Hloubětíně začne nejspíš na podzim • Dopravní podnik vypsal tendr na zhotovitele nové deponovací a opravárenské haly hloubětínské tramvajové vozovny. Stavba za 1,6 miliardy korun by měla začít ještě letos.

Ulice Františka Křížka projde revitalizací. Praha 7 vybrala vítězný návrh • Praha 7 vyhlásila v listopadu loňského roku architektonickou soutěž na revitalizaci ulice Františka Křížka. Ve středu se na úřadě městské části konalo slavnostní vyhlášení výsledků spojené s vernisáží výstavy soutěžních návrhů. První místo získal návrh architekta Josefa Hlavatého. Do architektonické soutěže bylo přihlášeno celkem 9 anonymizovaných návrhů. Odborná porota, které předsedala vídeňská architektka Gabu Heindl, návrhy hodnotila z pohledu čtyř hlavních kritérií: architektonicko-urbanistického řešení, kvality veřejného prostoru, výše stavebně-investičních a provozních nákladů a dopravně-technického řešení. Podle názoru poroty zadání nejlépe splnil návrh architekta Josefa Hlavatého. Druhé místo obsadil návrh Tomáše Kopeckého a Jana Hájka, třetí místo získala spol. Unhary s.r.o. Hany Sýkorové, Jana Linharta a Jana Procházya. Zvláštní ocenění poroty obdržel projekt MONNOM STUDIO za přínosné podněty především s ohledem na řešení dopravy. [related-post id="5087"] „Naším záměrem revitalizace ulice Františka Křížka je vytvoření příjemného funkčního veřejného prostoru, který bude dobře sloužit jak rezidentům, tak ostatním návštěvníkům. Celou ulici vybavujeme pravidelně vysázenými stromy, které poskytnou stín v horkých letních dnech, zútulní řešený prostor a umožní umístění předzahrádek přilehlých restaurací a kaváren. Předprostor tří nejdůležitějších institucí (Bio Oko, ZŠ Františky Plamínkové a ZŠ Letohradská) rozšiřujeme a akcentujeme skupinami stromů odlišného druhu. Tyto předprostory budou vybaveny lavičkami, cyklostojany a odpadkovými koši. Průběh celé ulice je navržen jako jednosměrný. Díky tomu dosáhneme jednotného uličního profilu po celé délce řešené ulice. Po obou stranách jednosměrné komunikace umisťujeme podélná parkovací stání,“ okomentoval vítězný návrh jeho autor Josef Hlavatý. [related-post id="5985"] V nejbližších týdnech povede radnice jednání s autory prvních tří oceněných návrhů, při kterém bude vybrán zhotovitel projektové dokumentace. Zahájení rekonstrukce je naplánováno nejdříve v roce 2020.  Investiční náklady stavby by neměly překročit 20 mil. Kč, bez DPH.

Vítězný návrh na revitalizaci ulice Františka Křižíka od architekta Josefa Hlavatého.

Praha 7 spouští antigenní testovaní v mateřských školách • Sedmá městská část v následujícím týdnu zahájí testování v mateřských školách pomocí antigenních testů na covid-19. Využít ho budou moci jak děti a jejich rodiče, tak i zaměstnanci mateřinek. Samotné odběry, rezervace a logistiku zajistí radnice ve spolupráci s testovacím místem v Pražské tržnici. Testování bude dobrovolné a bezplatné.

Matějská pouť letos láká na padesátimetrové kolo • Holešovickému výstavišti od minulé soboty opět dominují desítky pouťových atrakcí. 425. ročník tradiční Matějské pouti letos potrvá do 13. dubna.

Národní zemědělské muzeum zve na biojarmark, poznávací hru a herní festival • Biojarmark, poznávací hra Za tajemstvím potravin aneb Víš, co jíš? i Agátin hravý festival – hned tři akce čekají o víkendu 18. – 20. října od 9 do 17 hodin na návštěvníky Národního zemědělského muzea v Praze na Letné. Víkend plný ochutnávek, přednášek a zábavy je určen nejen rodinám s dětmi. V sobotu je navíc vstupné do muzea zdarma.

Tramvaj srazila ženu na Národní třídě. Na místě zasahovali hasiči, policisté i záchranáři • Pražští hasiči ve spolupráci se záchranáři a policisty zasahovali v pondělí odpoledne ve Spálené ulici u střetu osoby s tramvají. Hasiči chodkyni vyprostili pomocí speciálních vaků a předali do péče záchranářům. Tramvajové linky byly několik desítek minuty obousměrně odkloněny. Osoba byla z pod tramvaje @DPPOficialni vyproštěna a předána do péče @zzshmp

Letenský kryt civilní obrany si můžete prohlédnout online • Národní zemědělské muzeum připravilo virtuální prohlídku krytu civilní obrany, který se nachází pod jeho vlastní budovou na Letné.

Celní správa zlikvidovala nelegální hernu v Holešovicích • Ve čtvrtek 11. ledna provedli pražští celníci kontrolní akci zaměřenou na provozování nelegálního hazardu. Ke své kontrole si vytipovali hernu v Praze 7 - Holešovicích a šli najisto.

Nástupiště ve stanici metra Muzeum A pro směr Depo Hostivař opět v provozu • Dopravní podnik hl. m. Prahy v úterý 12. prosince 2017 uvedl opět do provozu nástupiště ve stanici metra Muzeum A ve směru Depo Hostivař. Na nástupišti ve směru Nemocnice Motol začnou práce 3. ledna a potrvají necelých pět měsíců.

Stanice metra Muzeum.

Praha 7 buduje síť podniků, kde si můžete odskočit na toaletu • Sedmá městská část zahájila v roce 2016 projekt SOS WC. Připojila se k portálu veřejných toalet WC kompas a zároveň vytvořila síť ochotných restaurací, kaváren a veřejných institucí, které občanům umožňují odskočit si na toaletu zdarma. Radnice plánuje dostupnost veřejných WC dále rozšiřovat. Na počátku se k iniciativě městské části přidalo kolem dvaceti podniků. Postupně se připojují další, na WC kompasu jich je nyní zhruba 35. „Nejvíce to oceňují rodiče s dětmi, senioři či osoby se zdravotním potížemi, ale rádi jsou i provozovatelé kaváren a restaurací, protože tímto způsobem získávají spokojené zákazníky. Věřím, že by se tato dobrá praxe uplatnila také na dalších místech v Praze. Naším cílem je, aby toalety zdarma byly ve všech vestibulech metra, podchodech či dalších objektech pod vlivem města,“ uvedl starosta Prahy 7 a kandidát na primátora Jan Čižinský. Do projektu SOS WC se zapojil také Letenský zámeček, který městská část dlouhodobě pronajímá. „Toalety zdarma jsou určitě dobrou zprávou pro návštěvníky zahrádek v Letenských sadech, které patří mezi nejoblíbenější a nejnavštěvovanější v celé Praze. Další pozitivní novinkou je, že zde byl aktuálně nainstalován bankomat. Byla po něm velká poptávka, jelikož u kiosku s občerstvením není možné zaplatit kartou,“ řekl místostarosta Prahy 7 Kamil Vavřinec Mareš. Před letošní letní sezónou Praha 7 plánuje zrevidovat kompletní stav sítě veřejných toalet na svém území, zapojit do projektu případné další ochotné podniky a na léto vydat v časopise Hobulet doplněnou tištěnou mapu dostupných WC. Na stránkách www.wckompas.cz je možné zdarma stáhnout aplikaci pro chytré telefony, která umožňuje nalézt nejbližší dostupné WC na základě vaší polohy.

WC u Letenského zámečku.

DPP postaví novou budovu vozovny Hloubětín. Současná nesplňuje technické požadavky • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je nucen rozšířit omezení provozu v deponační hale vozovny Hloubětín, kde je již přes čtyři roky provoz částečně omezen z důvodu závad konstrukce střechy. Od pondělí 15. ledna 2018 je z bezpečnostních důvodů toto opatření rozšířeno na celou halu odstavů tramvají, která je uzavřena pro veškerý pravidelný provoz.

Svezte se historickou soupravou metra! Připomene 40. výročí provozu linky A • Dopravní podnik hlavního města Prahy v neděli 12. srpna 2018 stylově oslaví 40. výročí zahájení provozu na lince metra A. Při této příležitosti vypraví do provozu původní historickou soupravu 81-71, dobově upravenou do tehdejší čtyřvozové podoby. První jízda soupravy proběhne v 11:45 hodin ze stanice Dejvická (tehdejší stanice Leninova) do stanice Náměstí Míru. Tato trasa připomene první úsek I.A, který je v provozu právě od 12. srpna 1978. Poslední výjezd soupravy je naplánován na 15.10 hodin ze stanice Dejvická směr Náměstí Míru. Již tradičně budou všechny jízdy soupravy doprovázeny hlášením staničního rozhlasu a vozy metra budou řízeny strojvedoucími v dobových uniformách, spadajících do období let zahájení provozu. Pro cestu tímto metrem postačí běžné jízdenky či časové kupony. [gallery size="full" columns="1" ids="11499"] Legendární soupravy 81-71 Sovětské soupravy metra 81-71 představují, nejen svým vzhledem, nejtypičtějšího zástupce v provozu pražského metra. Technické specifikace a požadavky, které soupravy splňovaly, umožnily jejich provoz na všech třech trasách pražského metra (na rozdíl od předchůdce – soupravy Ečs, které byly provozovány pouze na trase C). Celkově bylo do Prahy dodáno 201 čelních a 299 vložených vozů. A ve spojení s architektonicky velice líbivého úseku I.A se na dlouhá léta staly doslova ikonou hlavního města (jejich vyobrazení můžeme najít na nespočetně pohlednicích, prospektech a dalších upomínkových předmětech). [gallery size="full" columns="1" ids="11496"]