Razantní proměna pražského InterContinentalu. Hotel bude luxusnější a úprav se dočká i okolí

Hotel InterContinental čeká zásadní proměna.
Foto: PražskýDEN.cz
Ikonická budova na rohu Pařížské změnila majitele a časem změní i jméno. To bude odkazovat na legendární restauraci. Po rekonstrukci se hotel chce stát symbolem luxusu a přilákat nové zákazníky. Zájem o luxusní ubytování v metropoli přitom roste. Víkend v nejdražším pokoji v Praze vyjde zhruba jako nové auto.
Na začátku pražské Pařížské ulice, kam za nákupy luxusního zboží míří většina zahraničních turistů i bohatí Češi, stojí již od sedmdesátých let minulého století nepříliš vzhledná budova hotelu InterContinental. Překvapivě už v dobách těžké totality byl tento hotel stavěn přesně podle požadavků americké hotelové sítě InterContinental, i když ho od jeho otevření v roce 1974 provozoval socialistický Čedok. Po revoluci se pak hotelový řetězec InterContinental k jeho provozování vrátil.
To se nyní na dlouhá léta změní. Noví majitelé hotelu, miliardáři Oldřich Šlemr, Pavel Baudiš a Eduard Kučera se na provozování hotelu dohodli s luxusním řetězcem Fairmont, patřícím mezinárodní hotelové společnosti Accor. Dohoda byla sjednána na 25 let s opcí.


Accor v tuzemsku není nováčkem. Provozuje zde celkem 9 hotelů, převážně čtyřhvězdičkové klasifikace, pod značkami Novotel, Ibis nebo Mercure. Fairmont, nejluxusnější značka společnosti Accor, ale bude v Praze poprvé. Po čtyřiceti letech tak z Prahy zmizí název InterContinental a objeví se Fairmont Golden Prague Hotel, odkazující na jméno známé restaurace Zlatá Praha, umístěné na střeše hotelu.
Prokoukne i okolí
Samotnou hotelovou budovu čeká rozsáhlá rekonstrukce, která se dotkne zásadním způsobem i jeho okolí. Rozšíření se dočkají veřejná prostranství kolem budovy. Řeší se také propojení Pařížské ulice s nábřežím a zlepšení dopravní situace. Na přilehlém náměstí Miloše Formana je v plánu menší stavba. Celý prostor hotelu by se měl lépe propojit právě s přilehlou Pařížskou ulicí. Celý návrh z dílny architektonického studia TAK Marka Tichého v současné době posuzuje vedení města.

Hosté chtějí luxus
Poptávka po luxusním ubytování v Praze roste a zvyšuje se i jeho obsazenost. O klientelu se tak zřejmě Fairmont bát nemusí. Hotelová společnost se zaměřuje na provozování mimořádně zajímavých budov s příběhem, v New Yorku tak spravuje například slavný hotel Plaza. Fairmont má ale pobočky i v Monte Carlu, Hamburgu nebo Kyjevě. A patří mu i slavný hotel Savoy v Londýně.


O rostoucím zájmu movitých turistů o přenocování v luxusních pražských hotelech svědčí i stoupající obsazenost nedalekého hotelu Four Seasons. Právě s ním si bude nový Fairmont konkurovat. Four Seasons se letos podařilo zvýšit průměrné vytížení pokojů o 6 %, nejlevnější pokoj na noc pro dva zde přitom vyjde v mimosezóně na 8000 Kč, v hlavní sezóně i na 13000 Kč.
Ve Four Seasons si také hosté mohou pronajmout nejdražší pražský pokoj –, prezidentské apartmá – které letos stojí 140 tisíc za noc. Podle vedení hotelu je i přes vysokou částku prezidentské apartmá hotelu velmi slušně vytížené.