Smíchov a Podolí propojí nový most za miliardu korun

19. října 2021 ∙ 13:08
Kristián Vích
Foto: Magistrát hl. m. Prahy

Hlavní město vypsalo veřejnou zakázku na zhotovitele stavby Dvoreckého mostu pro městskou hromadnou dopravu, pěší a cyklisty mezi Smíchovem a Podolím. Most má na délku měřit 388 metrů a široký bude 16 metrů. Odhadovaná cena stavby je okolo jedné miliardy korun.

„Pro pražskou MHD je budoucí Dvorecký most jednou z nejzásadnějších staveb následujících let. Stane se zárodkem takzvané jižní tramvajové tangenty propojující významné tramvajové tratě vedoucí od Barrandova a Modřan. Městské části Praha 4 a 5 se konečně dočkají kapacitního a komfortního propojení. Některým tramvajovým linkám se oproti zajížďce přes Palackého most zkrátí cesta až o šest kilometrů,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Foto: Magistrát hl. m. Prahy
Foto: Magistrát hl. m. Prahy

Nový most má ulevit dopravě v metropoli. Bude například možné převést část autobusových linek z Barrandovského mostu a desítky tisíc lidí už nebudou muset ve špičkách stát v kolonách mezi auty. Zlepší se také průjezd autobusů mezi Novodvorskou, Pankrácem a Smíchovem. Velký přínos bude mít most i z hlediska propojení páteřních cyklostezek, které jsou vedené po obou březích.

Východní vyústění mostu bude u Žlutých lázní severně od Jeremenkovy ulice. Západní pak poblíž tramvajové zastávky Lihovar. Součástí projektu je mj. i návrh nové tramvajové a autobusové zastávky Dvorecký most. Do začátku příštího roku získá město potřebná povolení a vysoutěží zhotovitele. Odhadovaná délka stavebních prací je 30 měsíců.

Foto: Magistrát hl. m. Prahy

Autorem vítězného návrhu, který vzešel z architektonicko-konstrukční soutěže pořádané v letech 2017 až 2018, jsou architekti ze studia ATELIER 6 a TUBES. Návrh od architektů nemá konstrukci nad mostovkou, takže by měl nenásilně zapadnout do vltavského údolí. Při hledání tvarového řešení se autoři inspirovali Františkem Menclem, který byl projektantem mostů pro hlavní město Praha v první polovině 20. století.

Zdroj: Tisková zpráva Magistrátu hl. m. Prahy

X Zavřít