geologický průzkum

Nepřehlédněte

Komplikace v dopravě chce TSK zmírnit urychlením oprav • Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s. (TSK, a. s.), v reakci na pondělní dopravní problémy v hlavním městě okamžitě ve spolupráci se svými dodavateli zahájila kroky ke zkrácení dopravních omezení na nejzatíženějších opravovaných komunikacích. „Samozřejmě vnímáme celkovou situaci v dopravě. Při každé stavbě, a především při jejím zahájení monitorujeme její vliv na dopravu. Ukázalo se, že nutné opravy ulic Dobříšské, Wilsonovy a Jiráskova mostu způsobily Pražanům nemalé problémy. Proto jsme okamžitě zareagovali, abychom tyto opravy urychlili,“ uvedl generální ředitel TSK, a. s., Petr Smolka. Opravy důležitých dopravních tahů v Praze plánuje Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s., záměrně na letní měsíce, kdy je provoz v metropoli nižší. Většina prací bude dokončena během letních prázdnin, aby bylo vše připraveno na zářijový návrat školáků i jejich rodičů. „S komplikacemi v dopravě jsme počítali, protože se jedná o významné komunikace, a upozorňovali jsme řidiče, aby si svou cestu naplánovali s dostatečnou časovou rezervou,“ vysvětluje tisková mluvčí TSK a. s. Barbora Lišková. Dopravní problémy Velké dopravní komplikace v průběhu prvního dne po prodlouženém víkendu, kdy se řada Pražanů vracela do hlavního města, způsobila také řada dopravních nehod, například v ulicích Legerova, Vodičkova, Radlická nebo na Karlově náměstí, Rašínově nábřeží či mostě Legií. „Často za dopravním kolapsem stojí také neukázněnost některých řidičů, kteří vjíždějí do některých křižovatek i ve chvíli, kdy je nemohou bezpečně projet a pokračovat v jízdě. Tím zablokují průjezd ostatním řidičům a vzniká tak zcela zbytečná kolona ve všech směrech,“ upozorňuje na nešvar řidičů Barbora Lišková. V případě Dobříšské ulice se podařilo díky příznivým klimatickým podmínkám opravu komunikace ve směru do centra urychlit o zhruba šest dní. „V případě, že nezasáhne nepříznivé počasí, bude směr do centra hotový ve středu. Doufáme, že jej zprovozníme v plném rozsahu ještě před odpolední špičkou,“ uvedl Petr Smolka. Navazovat bude oprava Dobříšské směrem z centra, která by opět v případě příznivých podmínek neměla přesáhnout tři až pět dní. To znamená celkové zkrácení oprav této komunikace, která je plánována až do 29. července, o přibližně 14 dní. Upraven byl rovněž dopravní režim v opravovaném úseku Wilsonovy ulice, kde řidiči aktuálně mohou jezdit dvěma jízdními pruhy. „Řidiči přejíždí po vyfrézovaném úseku, projíždí tedy stavbou, proto je žádáme o zvýšenou opatrnost. V rámci zvýšení průjezdnosti jsme se ale rozhodli jim umožnit průjezd s omezením rychlosti,“ vysvětluje Petr Smolka. I další práce budou probíhat tak, aby byl provoz sváděn do jednoho pruhu pouze na nezbytně nutnou dobu s důrazem na práce o víkendech, kdy je provoz slabší. Uzavírání jízdních pruhů je nutné nejen z důvodu opravy povrchu při jeho odstraňování a pokládání nového, ale také při kontrole a opravách dilatačních spár na přemostěních. Jiráskův most Nutná oprava Jiráskova mostu měla být provedena už v roce 2017, nyní byla naplánována na období prázdnin z důvodu nižšího provozu. Při opravě budou realizovány i drobné opravy izolačního souvrství, aby se zamezilo možnému budoucímu zatékání do konstrukce mostu a prodloužila se tak jeho životnost. „V tuto chvíli jednáme s dodavatelem, kterým je společnost Strabag, aby jeho lidé pracovali ve dvousměnném provozu. Povedlo se zatím ve spolupráci zajistit, že bychom plně zprovoznili křižovatku Preslova – V Botanice, která je bezprostředně za Jiráskovým mostem na Smíchově. Pokud nám počasí dovolí, chceme ji otevřít už v pátek 13. července, aby byla průjezdná už při odjezdu Pražanů na víkend,“ dodává generální ředitel TSK, a. s., Petr Smolka.

Nuselský most.

Trolejbusy se vrací do Prahy. Po 46 letech startuje první pravidelná linka • Cestující pražské MHD se mohou už od července těšit na zahájení pravidelného provozu trolejbusové linky č. 58 v úseku Palmovka – Letňany. Pasažéry sveze Škoda 30Tr ve zhruba hodinovém intervalu. Zahájení pravidelného provozu navazuje na úspěšné zkoušky systému dynamického nabíjení, které probíhaly od října 2017 postupně se dvěma různými vozidly. Od roku 1972 tak bude mít Praha znovu pravidelnou trolejbusovou linku. Trolejbusy vyjely v Praze 28. srpna v roce 1936 jako první v tehdejším Československu. Celkem jezdily trolejbusy pražskými ulicemi 36 let a získaly si řadu příznivců. „V Praze trolejbusy dojezdily v roce 1972. Pozdější úvahy o jejich znovuzavedení na počátku devadesátých let vyšly naprázdno vzhledem k finanční náročnosti, kdy prioritou byla výstavba metra, případně alespoň omezený rozvoj tramvajové sítě,“ uvedl Pavel Fojtík, vedoucí archivu DPP. Hlavním impulsem pro návrat trolejbusů do pražských ulic byl vývoj a významné zlepšení trakčních baterií v poslední dekádě. Kombinace osvědčené trolejbusové technologie a moderních baterií totiž snižuje rozsah a finanční náročnost trolejové infrastruktury a naopak nabízí lepší podmínky pro dimenzování a nabíjení baterií, než u běžných elektrobusů. [related-post id="11152"] „Systém dynamického dobíjení bateriového trolejbusu se nám ve zkušebním provozu osvědčil. Díky trakčním bateriím může Škoda 30Tr jezdit i bez trolejového vedení. Bateriový trolejbus se nabíjí dynamicky z trolejového vedení v Prosecké ulici, při přestávkách staticky v obratišti Palmovka. Zahájení provozu linky č. 58 jednoznačně ukazuje, že se nám daří zavádět ekologickou dopravu do české metropole,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP s tím, že v souladu s českou legislativou je linka č. 58 zavedena jako trolejbusová, i když trolejové vedení tvoří jen zhruba 15 procent trasy. Ještě před zahájením zkušebního provozu byla velmi zásadní etapa legislativní přípravy, neboť v podmínkách české legislativy spadá systém dynamického nabíjení do působnosti drážního zákona a legislativně se tudíž jedná o trolejbusovou trať a provozování trolejbusové dopravy. DPP je tudíž z pohledu legislativy od října 2017 také provozovatelem trolejbusové dopravy. Zkušební úsek Palmovka – Letňany byl vytipován z několika důvodů. Na trase se nachází výrazné a dlouhé stoupání (v Prosecké ulici), které je obvyklé pro mnoho autobusových linek v Praze. Díky tomu DPP může spolehlivě testovat všechny parametry a limity technologie v typických pražských podmínkách. Dalším důvodem je styk s tramvajovou napájecí infrastrukturou (na Palmovce a v lokalitě U Kříže), díky čemu DPP využívá synergií z hlediska napájení. V neposlední řadě se v blízkosti tohoto úseku nachází autobusové garáže na Klíčově, čímž se minimalizují manipulační kilometry z/do garáže. „Na lince č. 58 budou bateriové trolejbusy jezdit denně přibližně od 9:00 do 18:30 v intervalu 60 minut, v pátek od cca 12:00 do 19:30,“ říká Ladislav Urbánek, dopravní ředitel a člen představenstva DPP s tím, že DPP může přistoupit k úpravám jízdního řádu. Pokud by k tomu došlo, budou informace o takových změnách standardně dostupné na webových stránkách DPP a příslušných dalších informačních kanálech DPP. [related-post id="8038"] DPP již zároveň připravuje budoucí rozšíření provozu bateriového trolejbusu o další úseky pro plnohodnotné pokrytí linky č. 140 Palmovka – Čakovice – Miškovice s předpokladem provozování kloubových vozidel. Cílem dlouhodobých zkoušek je praktické ověření možností a parametrů technologie dynamického nabíjení, která se jeví jako perspektivní pro elektrifikaci silně zatížených páteřních autobusových linek. DPP by tak výrazně posílil ekologickou dopravu na území Prahy. Postup elektrifikace a její cílový rozsah zatím není fixně stanoven a bude záviset na dalším vývoji technologií (zejména bateriových), finanční bilanci jednotlivých projektů a v neposlední řadě na dotační a daňové podpoře elektromobility.

Stavba nové tramvajové tratě ze Sídliště Barrandov do Holyně odstartovala • Praha bude mít další novou tramvajovou trať. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) u smyčky Sídliště Barrandov začal stavět 1 kilometr dlouhý úsek do Holyně. Jedná se o první etapu nové tratě Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec. Její výstavba potrvá 10 měsíců a budou na ní dva páry zastávek: Kaskády a Holyně.

Babišův předvolební faul. Pirátům vyčítá zdražení MHD, jeho primátoři ale udělali to samé • Předvolební kampaň je v plném proudu a premiér Andrej Babiš znovu okopává kotníky svému největšímu rivalovi – Pirátské straně. Vyčítá jí zdražení jízdného v pražské MHD. Už ale zamlčuje několik důležitých skutečností.

Andrej Babiš

Provozovatel zelených koloběžek Lime vydal bezpečnostní manuál pro jezdce • Loni v září Prahu ze dne na den zaplavily stovky černo-bílo-zelených elektrických koloběžek kalifornského miliardového startupu Lime. Někteří Pražané si službu na sdílení vozítek prostřednictvím mobilní aplikace oblíbili, těm ostatním buď nevadí, nebo ji nenávidí.

Svezte se historickou soupravou metra! Připomene 40. výročí provozu linky A • Dopravní podnik hlavního města Prahy v neděli 12. srpna 2018 stylově oslaví 40. výročí zahájení provozu na lince metra A. Při této příležitosti vypraví do provozu původní historickou soupravu 81-71, dobově upravenou do tehdejší čtyřvozové podoby. První jízda soupravy proběhne v 11:45 hodin ze stanice Dejvická (tehdejší stanice Leninova) do stanice Náměstí Míru. Tato trasa připomene první úsek I.A, který je v provozu právě od 12. srpna 1978. Poslední výjezd soupravy je naplánován na 15.10 hodin ze stanice Dejvická směr Náměstí Míru. Již tradičně budou všechny jízdy soupravy doprovázeny hlášením staničního rozhlasu a vozy metra budou řízeny strojvedoucími v dobových uniformách, spadajících do období let zahájení provozu. Pro cestu tímto metrem postačí běžné jízdenky či časové kupony. [gallery size="full" columns="1" ids="11499"] Legendární soupravy 81-71 Sovětské soupravy metra 81-71 představují, nejen svým vzhledem, nejtypičtějšího zástupce v provozu pražského metra. Technické specifikace a požadavky, které soupravy splňovaly, umožnily jejich provoz na všech třech trasách pražského metra (na rozdíl od předchůdce – soupravy Ečs, které byly provozovány pouze na trase C). Celkově bylo do Prahy dodáno 201 čelních a 299 vložených vozů. A ve spojení s architektonicky velice líbivého úseku I.A se na dlouhá léta staly doslova ikonou hlavního města (jejich vyobrazení můžeme najít na nespočetně pohlednicích, prospektech a dalších upomínkových předmětech). [gallery size="full" columns="1" ids="11496"]

Velikonoční výluka metra nakonec bude • Kvůli výměně dřevěných pražců za betonové bude od čtvrtka 9. dubna od 20:00 hod. do úterý 14. dubna do 14:00 hod. obousměrně přerušen provoz metra na lince C mezi stanicemi Pražského povstání – Kačerov.

Praha bude mít po desítkách let přímé letecké spojení do Casablanky • Po více než třiceti letech se Praha opět dočká přímého leteckého spojení s marockým městem Casablanka. Novou linku spustí letecká společnost Air Arabia Maroc od 2. dubna 2019. Cestujícím bude k dispozici dvakrát týdně, vždy v pondělí a čtvrtek. Operována bude letadlem typu Airbus A320 v konfiguraci jedné cestovní třídy pro 168 cestujících.

Devítidenní výluka na lince metra C. Dopravní podnik vymění staré pražce • Část linky pražského metra C bude celkem devět dní mimo provoz. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) chce během této výluky vyměnit celkem 588 dřevěných pražců za betonové.

Běchovice a Horní Počernice spojuje nová cyklostezka • Praha slavnostně otevřela nově vybudovanou cyklostezku mezi Běchovicemi a Horními Počernicemi. Nová cyklostezka začíná za podjezdem železniční trati v Běchovicích zhruba 300 metrů od křižovatky ulic Mladých Běchovic a Českobrodské, kde navazuje na již stávající realizovaný chodník pro pěší, a končí na hranici katastrů Běchovice a Horních Počernice. Její délka je 1 433 m, šířka 3 m a povrch má z asfaltového betonu. „Výstavba nové cyklostezky byla zahájena na začátku loňského října a jsme rádi, že se nám podařilo stihnout její otevření s měsíčním předstihem oproti původnímu plánu. Občané Prahy ji tak mohou začít využívat již nyní na samotném začátku cyklistické sezóny,“ říká Matěj Fichtner, náměstek generálního ředitele TSK, a. s. [related-post id="10352"] Otevření nové cyklostezky si nenechali ujít ani náměstek primátorky hl. m. Prahy Petr Dolínek a starosta MČ Prahy Běchovic Ondřej Martan, kteří se zástupci TSK a zhotovitelem spol. Strabag zahájil její provoz. „Běchovice jsou jednou z opravdu dynamicky se rozvíjejících městských částí Prahy a jsem rád, že se nám daří naši městskou část neustále zvelebovat a zpříjemnit tak život a cestování nejen místních, ale i ostatních obyvatel Prahy,“ říká starosta Běchovic Ondřej Martan. Nová cyklostezka začíná za podjezdem železniční trati v Běchovicích, cca 300 m od křižovatky ulic Mladých Běchovic a Českobrodské, kde navazuje na již stávající realizovaný chodník pro pěší, a končí na hranici katastrů Běchovice a Horních Počernice. Součástí výstavby cyklostezky jsou také úpravy stávajících zastávek MHD, dopravního značení i sadové úpravy a přeložky veřejného osvětlení. [related-post id="10628"] „Pro tento rok se nám podařilo prosadit zásadní navýšení finančních prostředků pro rozvoj cyklistiky v Praze. Zájem o tento způsob přepravy neustále roste a naším úkolem je zajistit, co nejlepší podmínky pro bezpečnou a komfortní jízdu. Jsem tedy velice rád, že se nám to daří a tato nová cyklostezka je toho důkazem,“ uvedl Petr Dolínek, náměstek primátorky hl. m. Prahy pro oblast dopravy, sportu a volného času. Prostřednictvím Technické správy komunikací hl. m. Prahy, a.s. investovala Praha v loňském roce více než 33 milionů korun do projektů, které zlepšily podmínky pro cyklisty na celém území Prahy. Dalších 17,6 milionů korun poskytla městským částem jako účelovou dotaci na přípravu nebo na samotnou opravu povrchů či výstavbu nových cyklostezek a v letošním roce se počítá s investicemi ve výši téměř 100 milionů korun.

DPP postaví novou budovu vozovny Hloubětín. Současná nesplňuje technické požadavky • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je nucen rozšířit omezení provozu v deponační hale vozovny Hloubětín, kde je již přes čtyři roky provoz částečně omezen z důvodu závad konstrukce střechy. Od pondělí 15. ledna 2018 je z bezpečnostních důvodů toto opatření rozšířeno na celou halu odstavů tramvají, která je uzavřena pro veškerý pravidelný provoz.

United Airlines zavede přímou linku z Prahy do New Yorku • Letecká společnost United Airlines bude od 6. června 2019 létat mezi Prahou a Newarkem ve státě New Jersey, který je v bezprostřední blízkosti největšímu americkému městu New York. Novou pravidelnou denní linku bude aerolinka operovat letadlem typu Boeing 767-300ER s ekonomickou i business třídou a podle odhadů letiště by ji mohlo využít v obou směrech přibližně 43 tisíc cestujících za rok. V rámci letního letového řádu 2019 tak budou z Letiště Václava Havla Praha v provozu již tři pravidelné linky do USA. „Již za prvních sedm měsíců letošního roku došlo k meziročnímu navýšení počtu cestujících na přímých letech do USA a Kanady o 82 %. Můžeme tak očekávat, že po spuštění nové linky do Newarku dojde k ještě dalšímu významnému nárůstu,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha. „Otevření nové linky navíc jednoznačně potvrzuje velký potenciál přímých leteckých spojení mezi Českou republikou a USA, který dlouhodobě sledujeme,“ dodává Václav Řehoř. [related-post id="11988"] Cestující z Prahy získají díky nové lince do Newarku jednoduché spojení do oblíbeného New Yorku, ale i možnost přestupu na navazující lety do dalších více než 60 destinací v síti United Airlines a jejich partnerů. S jedním přestupem tak mohou zamířit do dalších měst v USA, např. San Francisca, Los Angeles, Bostonu, Chicaga, Seattlu či na Floridu, ale také do Mexika nebo Karibiku. V příštím roce tak budou moci cestující letět z Prahy přímo do tří destinací ve Spojených státech amerických – do New Yorku/JFK s Delta Airlines, do Filadelfie s American Airlines a nově do Newarku s United Airlines.

Noční uzavírka Brusnického a Dejvického tunelu kvůli pravidelné údržbě • Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologií tunelů bude probíhat úplná noční uzávěra Brusnického a Dejvického tunelu.

Historická linka 41 se vrací do ulic Prahy. Kdy se s ní můžete svézt? • Od pátku 30. března 2018 do neděle 18. listopadu 2018 je opět zaveden provoz historické tramvajové linky číslo 41. Linka je v provozu o sobotách, nedělích a svátcích vždy v době od 12.00 hodin do přibližně 18.00 hodin a projíždí v trasou Vozovna Střešovice – Brusnice – Pražský hrad – Královský letohrádek – Malostranská – Právnická fakulta – Čechův most – Dlouhá třída – Náměstí Republiky – Bílá labuť – Těšnov – Štvanice – Vltavská – Strossmayerovo náměstí – Veletržní palác – Výstaviště Holešovice. Uvedená trasa se může s ohledem na aktuálně probíhající výlukové akce během roku měnit. Na lince je stanoveno zvláštní jízdné a neplatí zde žádné jízdenky PID. Cena pro dospělé je 35 Kč, pro děti do 15 let, kočárek s dítětem, ZTP a důchodce nad 70 let činí 20 Kč.

Přisvětlování přechodů pro chodce bude rychlejší • Požadavky městských částí na přisvětlení přechodů pro chodce by měly být nově vyřizovány výrazně rychleji. Umožní to nová rámcová smlouva mezi pražským magistrátem a společností Technologie hl. m. Prahy (THMP).

Strakonickou ulici čeká uzavírka kvůli stavbě nového mostu • Od soboty 19. září 2020 od 19:00 hodin do neděle 20. září 2020 přibližně do 13:00 hodin bude uzavřena ulice Strakonická, a to v obou směrech mezi mimoúrovňovou křižovatkou 2 (MÚK 2 Lipence) a mimoúrovňovou křižovatkou 5 (MÚK 5 Lipence, Zbraslav – Baně). Zároveň bude uzavřen nájezd do jízdního pásu ve směru Praha od prodejny Lidl. Důvodem je montáž nosníků mostu přes silnici I/4 (Strakonická).

Praha chystá rekonstrukci Revoluční ulice za desítky milionů korun • Revoluční ulici čeká v dohledné době rekonstrukce tramvajové trati. Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) ve spolupráci s ateliérem Ondřeje Císlera již vypracoval studii, kterou schválili pražští radní. Návrh počítá s rozšířením chodníků a výsadbou nového stromořadí. Pražané se mohou těšit i na malé náměstíčko na rohu Klimentské ulice.

Bob a Bobek budou vychovávat neukázněné cestující v MHD • Dopravní podnik představil novou výchovnou kampaň s názvem „Slušnost a bezpečnost“. Jejími hlavními hrdiny jsou oblíbené postavičky od výtvarníka Vladimíra Jiránka, tj. Bob a Bobek. Králíci z klobouku poučí cestující o slušném a bezpečném chování v pražské MHD. Kampaň bude trvat tři roky.

Oblíbení králíci z klobouku jsou tvářemi nové kampaně Dopravního podniku hl. m. Prahy.

Další razie celníků v Sapě. Polovina trhovců si s EET hlavu neláme • Pražští celníci provedli ve čtvrtek odpoledne kontrolní akci na tržnici Sapa v Praze 4 – Libuši, jež byla zaměřena na dodržování zákona o evidenci tržeb. Celníci byli na základě předchozího monitoringu tržnice rozděleni do sedmi skupin tak, aby mohli vytipované objekty řádně zkontrolovat. Do celé akce bylo nasazeno 22 celníků a sedm služebních motorových vozidel. Provedeno bylo celkem 15 kontrol, přičemž v šesti případech trhovci řádně nevystavili účtenku kupujícímu, nebyla zaslána datová zpráva nebo na stáncích a provozovnách chybělo informační oznámení o EET. Další prodejci vůbec neměli zažádáno o autentizační údaje a v jednom případě dokonce celníci přikročili k úplnému uzavření provozovny. Od začátku působení zákona o evidenci tržeb, je to pro pražské celníky již pátá uzavřená provozovna. Při nejrůznějších kontrolách na tržnicích se celníci rovněž zaměřují na to, zda se kontrolované osoby nenachází v systému celníci správy v evidenci dlužníků, buď za pokuty v dopravě, nebo za jiné další přestupky, které udělují jiné správní orgány. V rámci včerejší kontroly se tak podařilo vymoci dlužnou částku tisíc korun.

Autobusem do zoo se dostanete rychleji. Linka 112 pojede nově přes Trojský most • Autobusová linka 112, která spojuje stanici metra Nádraží Holešovice a Zoologickou zahradu v Troji, bude od 1. srpna vedena rychlejší a spolehlivější trasou přes Trojský most i ve směru do ZOO.