Tříkrálová sbírka

Nepřehlédněte

Petřínská rozhledna bude mimořádně svítit červeně • Jedna z pražských dominant – Petřínská rozhledna – se v sobotu v noci zahalí do červené barvy. Praha se tak chce připojit ke Světovému dni dárců kostní dřeně, který letos připadá na 15. září.

Praha zítra rozkope další ulici. Chystá se druhé Pražské povstání? • Už zítra začne na Žižkově oprava Koněvovy ulice. Až do 16. srpna bude uzavřen úsek Jana Želivského – Buchovcova ve směru z centra. Rekonstrukce Koněvovy ulice měla původně začít už v polovině července. Magistrát ale na poslední chvíli odsunul termín o 14 dní z obav před dopravním kolapsem, který by mohl nastat. Dopravu na Žižkově totiž už nyní komplikuje rekonstrukce Husitské ulice (potrvá až do listopadu). Úředníci z toho důvodu také rozhodli, že se Koněvova ulice bude opravovat pouze v jednom směru. [related-post id="11269"] Objízdná trasa pouze pro osobní automobily je následující: Jana Želivského – Jeseniova – Ambrožova – Biskupcova – Buchovcova – Koněvova. Nákladní automobily smí jet ulicemi Pod Krejcárkem – Novovysočanská – Spojovací. Uzavírky jsou i jinde Do další fáze se už zítra posune oprava vozovky na Jiráskově mostě a na komunikacích na smíchovské straně mostu. Kromě toho pokračují i práce na opravách dalších míst v Praze, včetně Vinohradské a Zenklovy ulice.

Rekonstrukce Jičínské ulice.

Praha bude mít náměstí Miloše Formana. Už se rozhodlo o místu • Pražští radní schválili název dosud nepojmenovaného prostranství nedaleko Dvořákova nábřeží. Plácek za za hotelem InterContinental Prague  se bude nově jmenovat náměstí Miloše Formana po nedávno zesnulém filmovém režisérovi.

Praha pořádá bezplatné očkování psů lidí bez domova • Již čtvrté bezplatné očkování psů lidí bez přístřeší proběhlo koncem minulého týdne. Akci uspořádalo Centrum sociálních služeb Praha ve spolupráci s hlavním městem Prahou.

Bombardování Prahy nepřežily stovky lidí. Byla to chyba Spojenců, nebo záměr? • Před 74 lety se Praze rozezněly sirény. Krátce po poledni se na nebi objevilo několik desítek bombardérů B-17 americké osmé letecké armády. Nikdo na zemi v tu chvíli ještě netušil, jaká zkáza všechny brzy postihne. Bombardování Prahy právě začalo.

Ničivé bombardování navždycky Prahu poznamenalo.

Pivem proti smogu. Kampaň magistrátu chce bojovat se znečištěním ovzduší • S netradiční formou ochrany životního prostředí přichází projekt Čistou stopou Prahou ve spolupráci s pivovarem Lobkowicz. Pivo Pražský chodec je prvním pivem, které bojuje proti znečištění ovzduší. Pražský chodec totiž vyzývá řidiče, aby nechali alespoň jedno odpoledne auto v garáži, zašli s kolegy po práci na pivo a domů jeli městskou dopravou. Získat plnou lednici tohoto unikátního piva může každá firma. Stačí se do 15. srpna přihlásit na www.pivoprazskychodec.cz. Kampaň startuje v těchto dnech. Soutěží se magistrát snaží co nejvíce zapojit cílovou skupinu a oslovit řidiče služebních vozů. Krom toho, bojovat proti smogu pivem je ryze české řešení. „Hledali jsme netradiční způsob, který by přitáhl k problematice znečištění ovzduší pozornost a pivo Pražský chodec je přesně takový nápad,” řekl koordinátor projektu Čistou stopou Prahou Lukáš Eršil. Firmy se mohou do 15. srpna zaregistrovat na stránkách www.pivoprazskychodec.cz. Stačí vytvořit tým a motivovat kolegy, aby i oni symbolicky odevzdali klíčky od služebních vozů, zůstali společně chvíli i po práci a domů jeli MHD. Deset firem, které vytvoří největší týmy, získá na jeden den plnou lednici piva Pražský chodec zcela zdarma. Po práci tak budou moci řidiči chvíli pobýt s kolegy a odjet domů nikoliv služebním autem, ale městskou dopravou. [related-post id="11543"] Pražský chodec je světlým ležákem od pivovaru Lobkowicz. „Moc se nám líbí ta myšlenka, že dobré pivo po práci není jen příjemná chvíle odpočinku, ale je to také příspěvek k ochraně ovzduší a snížení počtu aut v Praze. Takže jsme se zapojili moc rádi. Zdarma poskytnout pivo, které pomůže pražskému ovzduší, bylo to nejmenší, co jsme mohli udělat,” uvedl marketingový ředitel Pivovarů Lobkowicz Jan Novák. Kampaň bude vidět především na CLV plochách a také na sociálních sítích. Registrace a samotná soutěž se uskuteční do 15. srpna. Od 20. do 31. srpna pak Čistou stopou Prahou každý pracovní den doručí lednici piva Pražský chodec do jedné z vítězných firem. Praha a znečištění ovzduší Mezi nejproblematičtější složku znečištění pražského ovzduší patří prachové částice, které fungují jako nosiče karcinogenních látek do těla. Dalšími zplodinami jsou oxid uhelnatý, který blokuje přenos kyslíku v krvi, oxidy dusíku zvyšující pravděpodobnost onemocnění dýchacích cest, aldehydy zvyšující riziko rakoviny a především v létě také prekurzory přízemního ozónu, který je jedovatý a způsobuje dýchací komplikace hlavně dětem a starším lidem.

31. 1. 1868: Na Karlově náměstí poletoval motýl. Vyvolal veliké pozdvižení • Podívejte se, co se psalo v pražských novinách přesně před 150 lety.

Největší české náměstí dostane novou podobu. Podívejte se, jak bude v budoucnu vypadat • Karlovo náměstí v Praze se po mnoha letech nezdařilých pokusů konečně dočká nové podoby. Vítězný návrh, který vzešel z tzv. soutěžního dialogu, dnes schválili pražští radní. Citlivá obnova parku v centru města bude doplněna o promenádu, kavárnu, hřiště a trhy. Revitalizace má z parku vytvořit místo, kde lidé chtějí trávit čas. Autorem vítězného návrhu je německé krajinářské studio Rehwaldt Landschaftsarchitekten ve spolupráci s českou architektonickou kanceláří BY Architects a českou dopravní kanceláří PD Filip.

Praha 1 chce vyhnat cyklisty z centra metropole, už od dubna • Celkem 23 ulic, průjezdů a náměstí Prahy 1 v délce 3 300 metrů se nejpozději do konce března každý den od 10 do 17 h uzavře pro všechny cyklisty. Kontroverzní návrh Prahy 1 může veřejnost připomínkovat do 27. ledna. Spolek Auto*Mat sbírá podpisy pod další petici proti omezení a podruhé se obrátí na Zastupitelstvo hl. m. Prahy. Budou-li připomínky dostatečně závažné, může Praha 1 od celého stanovení upustit.

Cyklistům vjezd do centra zakázán!

Praha zlikviduje obrovskou skládku u Velké Chuchle • Desítky let stará skládka, která se nachází v jámových lomech mezi městskými částmi Slivenec a Velká Chuchle, se v sedmdesátých letech minulého století rozrostla i na volný terén a zabírá asi patnáct hektarů pozemků. Celé okolí nyní Praha zrevitalizuje a kopec plný odpadků bude sanován a pokryt jílem, aby tu do budoucna mohlo vzniknout místo pro trávení volného času pro obyvatele Prahy. Skládka nyní vytváří umělý kopec, jehož vrchol dosáhl výšky 345 m n. m. Její prostor zasahuje do ochranné zóny Přírodního parku Radotínsko-Chuchelského háje a Přírodní rezervace Homolka, což je potřeba v co nejbližší době změnit. Praha se tak rozhodla využít možnost čerpání z evropského Fondu soudržnosti a podala žádost o finanční podporu Operačního programu Životní prostředí 2014–2020. „Věřím, že se díky kvalitnímu projektu revitalizace a sanace podaří území ozdravit a lidem zpřístupnit nové území o celkové rozloze 12 hektarů. Přála bych si, aby byl projekt v roce 2022 úspěšně dokončen a mohl sloužit jako další odpočinková a oddychová zóna pro Pražany, s čímž se počítá v územním plánu. Je však ještě třeba vést jednání o výkupy zbývajících cca sedmi procent pozemků, které jsou zatím v soukromém vlastnictví,“ doplnila radní hl. m. Prahy Jana Plamínková. V roce 2015 zahájil magistrát přípravu sanace spojenou s rekultivací dotčeného území. Samotná sanace a revitalizace pak byla rozdělena do tří fází. V první fázi bude upraveno území k zajištění odvodnění silnice, která vede okolo kopce. Částečně bude sanována také kotevní zeď, která zajistí stabilitu bývalé skládky tak, aby se dále neposouvala. V posledních letech se totiž snižovala o dva centimetry za rok. Současně bude také provedena výměna povrchu asfaltové komunikace pod okrajem skládky. První fáze by měla skončit v roce 2020. V druhé fázi bude provedeno jílové zatěsnění a bude dokončen systém odvodnění žulovými žlaby. Současně bude probíhat dosadba stromů i dřevin. Poslední fáze projektu počítá s realizací odpočinkových míst, hracích prvků, altánů, pěších cest a osetím travou. Obě fáze by měly být hotovy do konce roku 2022.

Pražský novoroční ohňostroj připomene 100 let Československa • První den roku 2018 rozzáří Prahu ohňostroj v národních barvách, který zakončí tóny české hymny. Z Letné bude odpálen přesně v 18 hodin.

TOP 09 chce hlavu primátorky Krnáčové za pád lávky v Troji • Město jako správce majetku v případě lávky v Troji vážně selhalo v otázce bezpečnosti, tvrdí pražští zastupitelé za TOP 09. Na dnešním jednání zastupitelstva navrhli, aby primátorka Adriana Krnáčová (ANO) odvolala gesčně zodpovědného náměstka Petra Dolínka (ČSSD) nebo sama rezignovala.

Zima je mírná, noclehárny pro bezdomovce hlásí volná místa • I přes zimní počasí nabízejí pražské noclehárny lidem bez přístřeší stále volná místa. Kapacity nocleháren jsou z 80 procent zaplněné každou noc. Pro všechny zájemce, kteří by chtěli strávit noc v teple, je tedy dostatek míst.

Praha se snaží pomáhat lidem bez přístřeší.

V Praze brzy vznikne velká síť nabíjecích stanic pro elektromobily • V Praze vyroste nová síť nabíjecích bodů pro elektromobily. Do roku 2019 je v plánu vystavět 59 přípojných bodů pro nabíjecí stanice, většina z nich bude rychlonabíjecích. Metropole chce být připravena na očekávaný růst zájmu o vozidla na elektrický pohon. „Jsem ráda, že Praha začne v této oblasti konečně dohánět jiné evropské metropole. Stávající síť nabíjecích stanic v Praze není dostatečná pro očekávaný rozvoj elektromobility, navíc většina existujících stanic je středně rychlých. Chceme Pražanům přichystat komfortnější podmínky, aby si elektromobily začali pořizovat ve větším měřítku. Prospěje to samozřejmě i životnímu prostředí ve městě. Podporu elektromobility proto vnímám jako logický krok, kterým se v zájmu čistější dopravy musíme ubírat,“ komentovala záměr Prahy primátorka Adriana Krnáčová. Praha zaostává za Evropou Počet elektromobilů v ČR exponenciálně roste. Odhady hovoří o tom, že v roce 2020 by měl roční prodej těchto aut stoupnout na sedm tisíc. V současné době je v Česku zaregistrováno přes tisíc elektromobilů. Síť nabíjecích stanic v hlavním městě momentálně čítá zhruba stovku veřejných míst, z čehož v roce 2017 bylo 11 rychlonabíjecích. Naproti tomu srovnatelně velká města, jako je Amsterdam nebo Vídeň, mají mnohem hustší infrastrukturu nabíjecích stanic. [related-post id="5727"] Praha proto chystá stávající síť nabíjecích stanic posílit. Do konce roku 2019 bude v pražských ulicích vybudováno 50 rychlonabíjecích a 9 středně rychlých nabíjecích bodů. Touto výstavbou dojde ke zpětinásobení stávajícího počtu rychlonabíjecích stanic na území hlavního města. Koordinaci projektu dostala na starost společnost Operátor ICT, která v metropoli zastřešuje zavádění Smart Cities technologií. „Rychlonabíjecí stanice umístíme do ulic s vysokou koncentrací provozu a obyvatel. Tyto stanice, kde vozidla nabijete v řádu desítek minut, jsou vhodné do lokalit s vysokou četností návštěv, jako jsou například nemocnice, úřady, hlavní tahy atd. Středně rychlé nabíjecí stanice budou stát na parkovištích P+R, kde lidé svá auta parkují na delší dobu a dál se většinou pohybují městskou hromadnou dopravou,“ přiblížil plány ředitel divize Smart Prague Operátora ICT Vladimír Zadina. [related-post id="5616"] Lokality už jsou vytipované V současné době probíhá příprava projektové dokumentace. Zároveň Rada hlavního města Prahy dnes schválila záměr vypsat veřejnou zakázku na výstavbu první vlny nabíjecích bodů. V této fázi se bude jednat o stavební přípravu celkem osmi nabíjecích bodů, polovina z nich bude rychlonabíjecích. Rychlonabíjecí stanice budou stát v blízkosti Vinohradské nemocnice, ve Vršovicích, v Praze-Řepích a na Chodově. Středně rychlé nabíjecí stanice budou postaveny na P+R parkovištích na okrajích metropole, jako je Černý Most, Letňany, Rajská zahrada a Ládví. Předpokládaná hodnota této veřejné zakázky na prvních osm nabíjecích bodů, která bude vypsána v brzké době, je 1 846 000 Kč bez DPH. Stavební zakázka na zbylých 51 přípojných bodů bude zahájena v druhé polovině tohoto roku. Celkově se počítá s tím, že do konce tohoto roku bude připravených nejméně 16 nabíjecích bodů. [related-post id="5683"] Praha očekává v budoucnu méně smogu „Záměr je takový, že Praha tímto způsobem připraví infrastrukturu přípojných bodů, které bude mít ve svém majetku. Následně bude tato místa pronajímat budoucím provozovatelům, kteří místa osadí samotnými nabíjecími stanicemi a budou je provozovat,“ doplnil projektový manažer Operátora ICT Jan Černý. V rámci podmínek, které budou muset splňovat budoucí provozovatelé nabíjecích stanic, budou možnost jednorázové platby za odběr, akceptace karty Lítačka a sdílení dat o provozu do datové platformy Prahy, kterou nyní Operátor ICT připravuje. Nová infrastruktura nabíjecích stanic bude sloužit široké veřejnosti. Kromě majitelů elektromobilů ji budou moci využít také například městské organizace, jakými jsou jednotky Integrovaného záchranného systému, pečovatelské služby, příspěvkové organizace či městské části. Rozvoj elektromobility přispěje ke zvýšení životní úrovně všech Pražanů a návštěvníků metropole, protože dojde ke zlepšení ovzduší a snížení smogových situací, a to zejména v zimních měsících.

Prahu dnes čeká největší stávka taxikářů v dějinách • Tisíce taxikářů budu dnes v ulicích Prahy demonstrovat proti službám typu Uber. Konkrétní podobu protestů nikdo ze zástupců taxikářů neupřesnil. Vyloučit se tak nedá hromadná pomalá protestní jízda a snaha o blokování dopravy v metropoli.

Elektrobusy v Praze přibydou. DPP kompletně elektrifikuje linku 140 • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pokračuje v rozvoji ekologické elektrobusové dopravy. DPP schválil na základě vyhodnocení zkušebního provozu záměr na plnou elektrifikaci autobusové linky č. 140 na trase Palmovka – Letňany – Čakovice – Miškovice. Elektrobusy s dynamickým dobíjením by na celé lince č. 140 měly vyjet nejpozději v roce 2021. V rámci první etapy zkušebního provozu byla ověřena životaschopnost koncepce dynamického nabíjení, zároveň však ze zkoušek vyplynuly připomínky i požadavky na další etapy a vozidla (např. zvýšení nabíjecích proudů, zlepšení parametrů pro jízdu do svahu mimo trolej, možnost nočního nabíjení a balancování baterií na garáži, apod.). Kromě technických zkoušek a měření byly zajištěny kursy řidičů trolejbusů. Součástí zkušebního provozu byly také opakované prezentační jízdy pro cestující. Důležité je, že systém obstál i při silných mrazech v závěru letošní zimy. Představenstvo DPP záměr o plné elektrifikaci autobusové linky č. 140 schválilo a následně byla informována i dozorčí rada DPP. Projekt počítá s plně bezemisním provozem kloubových elektrobusů na lince č. 140, které se budou dobíjet zejména prostřednictvím systému tzv. dynamického dobíjení. To znamená, že se elektrobus v určitých úsecích nabíjí za jízdy z trolejového vedení. „Ekologickou dopravu jednoznačně podporujeme, volíme cestu postupné elektrifikace autobusové dopravy, kde můžeme využít synergické efekty již vybudované napájecí infrastruktury pro tramvaje. V budoucnu lze tímto způsobem elektrifikovat velkou část páteřních autobusových linek, čímž se výrazně sníží negativní dopady autobusové dopravy na životní prostředí a obyvatele města,“ říká Adriana Krnáčová, primátorka hl. m. Prahy. „Doprava má v Praze největší podíl na znečištění ovzduší, proto musíme využívat všechny cesty, jak emise snížit. Osobně preferuji kolejovou veřejnou dopravu, ale metrem, tramvajemi či vlakem není možné pokrýt veškerou pražskou dopravní poptávku. Bez autobusů se ještě dlouho neobejdeme, jejich elektrifikace je proto logická cesta. Dynamické dobíjení nám umožňuje elektrifikovat i dlouhé páteřní linky,“ je přesvědčen Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas. V současné době je instalován cca 1 km trolejového vedení v Prosecké ulici, kde od října 2017 probíhá zkušební ověřovací provoz elektrobusu s dynamickým dobíjením. Schválený záměr počítá s rozšířením trolejového vedení i na několik dalších úseků linky č. 140. Součástí projektu je rovněž výstavba nabíjecích stop a měnírny v garážích Klíčov. Pro nutné napájení budou využity další dvě měnírny. Stávající, jež napájí zmiňovaný úsek v ul. Prosecké, bude upravena pro trvalý provoz, a další bude původní trolejbusová měnírna v Letňanech, kterou nově DPP reaktivuje. „První přípravné kroky již probíhají, klíčovým krokem bude zejména vypracování a projednání projektové dokumentace k územnímu a stavebnímu řízení. Souběžně bude probíhat i příprava výběrového řízení na přibližně 15 kloubových elektrobusů, které nahradí současné naftové autobusy,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP s tím, že záměrem DPP je projekt navázat na Operační program Praha – Pól růstu, čímž by DPP mohl získat dotaci ve výši až 85 procent z uznatelných nákladů.

Vystřídá Krnáčovou Hřib? Piráti vybrali lídra kandidátky pro podzimní volby • Vítězem vnitrostranického hlasování Pirátů o post lídra pirátské kandidátky pro Magistrát hlavního města Prahy se stal MUDr. Zdeněk Hřib. Ve druhém kole hlasování získal 54 % hlasů a porazil protikandidáta Daniela Mazura. „Chceme z Prahy udělat nejen místo, kde se dobře žije, ale také vzor, jak řešit aktuální problémy světových metropolí. K čemu nám je, že Praha stoupá na žebříčku v ekonomické výkonnosti, když máme nejdražší byty v přepočtu na příjem v Evropě? Klíčem je kombinace ceny, prostředí a spolupráce lidí,“ uvádí Zdeněk Hřib některé z problémů, které trápí obyvatele Prahy. „Zdeněk Hřib je zkušený kandidát a věříme, že Piráty v Praze povede k volebnímu vítězství. V parlamentních volbách jsme v Praze získali přes 17 % hlasů a umístili se na druhém místě. V řadě městských částí jsme ale dokázali i vyhrát, například na Praze 2, Praze 5, Praze 6 nebo na Praze 7. V Praze máme nejvyšší cíle a opět si velmi dobře uvědomujeme, že před námi stojí veliká výzva – představení naší vize pro budoucnost hlavního města i řešení problémů našich spoluobčanů,“ komentoval předseda Pirátů Ivan Bartoš očekávání strany v komunálních volbách. [related-post id="6408"] Kdo je Zdeněk Hřib Zdeněk Hřib (*1981) vystudoval lékařskou fakultu Univerzity Karlovy a poté působil jako ředitel výzkumného institutu zabývajícím se otázkami měření kvality a efektivity veřejných služeb. V Pirátské straně je garantem programového bodu zdravotnictví a mimo jiné je autorem pirátského návrhu reformy zdravotních pojišťoven. Za priority považuje, kromě potlačování pražského korupčního prostředí prolezlého kmotry, i oblast dopravy, zkvalitnění školství a dostupné bydlení. V předvolební řeči zmínil například téma výstavby trasy metra D, údržbu mostů a dostavbu pražských okruhů. Ve školství se zaměří na vyřešení kapacitních problémů pražských škol, které ovlivňují kvalitu výuky. Zlepšením procesu územního plánování chce zlepšit situaci na trhu s byty.

Zdeněk Hřib.

Praha zítřka. Podívejte se, jak bude město vypadat za několik málo let • Centrum architektury a městského plánování (CAMP) znovu otevírá okno do stavební budoucnosti. Nová výstava představí přes 60 projektů, které mohou změnit tvář Prahy. Dojde na dopravní stavby, moderní architekturu i veřejné budovy. Mnoho z projektů veřejnost doposud neměla možnost vidět. Výstava má bohatý doprovodný program, který začíná tematickou přednáškou o stavbě linky metra D. Výstava Praha zítra představuje několik desítek projektů, které mohou výrazným způsobem změnit tvář Prahy. Jde o projekty různých měřítek, různého účelu a v různých stádiích přípravy. Od prvních nápadů přes záměry v pokročilém stádiu přípravy až po ty, které se v těchto dnech právě dokončují. V novém cyklu výstavy nebudou chybět nezveřejněné vizualizace Smíchovského lihovaru, přestavba bývalé továrny MEOPTA na pražských Cibulkách nebo nejnovější vizualizace Modřanského cukrovaru a Nuselského pivovaru. „Mnoho projektů na výstavě veřejnost uvidí poprvé. Jsem velmi ráda, že se nám podařilo vytvořit z CAMPu místo, kam si lidé chodí pro odpovědi na otázku, jak se Praha bude rozvíjet,“ říká primátorka hl. m. Prahy Adriana Krnáčová. [gallery columns="1" link="none" size="full" ids="6616,6617"] Kromě soukromých projektů výstava také představí důležité veřejné investice jako výstavbu metra D, rekonstrukci Malostranského náměstí, nové vstupy do Výstaviště v Holešovicích nebo rekonstrukce Šlechtovy restaurace. [gallery columns="1" link="none" size="full" ids="6618,6619"] „Pokračování výstavy je dalším krokem k vytvoření databáze všech stavebních záměrů v Praze, která bude přístupná fyzicky v CAMPu i virtuálně na webu. Lidé tak budou mít kompletní přehled o tom, co se ve městě plánuje,“ říká náměstkyně primátorky hl. m. Prahy Petra Kolínská. [gallery columns="1" link="none" size="full" ids="6620,6621"] Komentované prohlídky, o které byl v minulosti velký zájem, doplní i tematické večery. Ty se zaměří na jednotlivé projekty nebo jejich přínos pro Prahu. [gallery columns="1" link="none" size="full" ids="6622,6623"] Součástí výstavy je i dokumentární video Místa, která čekají nabízející netradiční pohled na transformační území Prahy. Rozlohu těchto míst IPR spočítal na neuvěřitelných 1 466 hektarů, přičemž ta nejdůležitější a největší území mají rozlohu až 234 ha. To je ekvivalent 50 Václavských náměstí. Abychom mohli tato území „nikoho“ úspěšně rozvíjet, musíme v první řadě poznat jejich současný stav. [gallery columns="1" link="none" size="full" ids="6624,6625"] „Speciální pozornost věnujeme dnes nevyužívaným lokalitám. Mám na mysli obnovu přírody na březích Vltavy kolem Císařského ostrova nebo plány na vznik městských čtvrtí na bývalých nádražích,“ uvádí k výstavě Ondřej Boháč, ředitel IPR Praha. Kdy a kde? Výstava se koná v Centru architektury a městského plánování (Vyšehradská 51, Praha 2). Začíná 6. března a potrvá až do 4. května 2018. Přístupná je každý den od 9 do 21 hodin kromě pondělí, vstup je zdarma.

Takhle to bude v Praze vypadat už za několik let.

Metro bude úspornější. Dopravnímu podniku byla schválena stomiliónová dotace • Zastupitelé hlavního města Prahy dali zelenou dalším projektům na podporu energetických úspor v městských objektech. Schválili dotaci na modernizaci vzduchotechniky hlavního větrání ve větracích šachtách tras metra A, B i C a modernizaci pohyblivých schodů ve stanici Palmovka. Dopravní podnik hlavního města Prahy tak bude moci ze získaných peněz vyměnit zastaralá zařízení za bezpečnější a úspornější . Náklady na modernizaci budou spolufinancovány z Operačního programu Praha – pól růstu České republiky (OP PPR). Dopravní podnik hlavního města Prahy žádá pro oba projekty celkem 109,6 milionů korun. V rámci uvedené výzvy s pořadovým číslem 31 už prošlo více kolovým schvalováním 6 projektů, celkem úspěšných je tak 8. Magistrát hlavního města alokoval podporu ve výši 400 milionů korun, z čehož bylo dosud uvolněno 306,2 milionů. Žadatelem je i v tomto případě Dopravní podnik hlavního města Prahy, který žádal o dotaci na modernizaci vzduchotechnických zařízení a osvětlení ve stanicích metra. [related-post id="5335"] „Usilujeme o zlepšení životního prostředí v Praze. Podporovaná opatření přitom musí jít ruku v ruce se snižováním provozních nákladů. U projektů dopravního podniku jde o velmi vytěžovaná zařízení, kde se modernizace zákonitě výrazně projeví,“ upřesnila radní hlavního města pro oblast školství a evropské fondy Irena Ropková.

Na Černém Mostě začala přeměna Divočiny v park • Na Černém Mostě začaly první terénní úpravy pozemku na kraji sídliště Vybíralova v sousedství kulturního centra Plechárna. Pozemek je zatím označovaný jako Divočina. Hlavní město tak zahájilo přeměnu zanedbaného místa, které bylo plné nevzhledných křovin, na místo, které bude sloužit občanům k setkávání a trávení volného času.