znásilnění

Pokus o znásilnění v metru. Policie hledá mladého útočníka, zachránkyni i svědky • Pražští kriminalisté pátrají po mladém muži, který se pokusil znásilnit ženu v pražském metru. Ze sevření útočníka ji vysvobodila náhodná spolucestující. I tu ale policisté hledají, aby pomohla objasnit celý incident.

Ženu znásilnil na chodbě domu. Policisté po něm zatím bezvýsledně pátrají • Pražští kriminalisté již dva měsíce pátrají po muži, který hodinu po půlnoci v jednom domě v Branické ulici v Praze 4 znásilnil ženu.

Muž znásilnil uklízečku. Po vyvrcholení se rozloučil polibkem • Kriminalisté čtvrtého policejního obvodu pracují na objasnění případu znásilnění, ke kterému došlo jednoho červnového rána na parkovišti u ulice K Jezeru nedaleko Hostivařské přehrady. Čtyřiašedesátiletá poškozená prováděla úklidové práce, když v tom k ní z ničeho nic přistoupil neznámý muž, uchopil ji za ruce a způsobem srovnatelným se souloží ji znásilnil. Po vyvrcholení se podezřelý s poškozenou rozloučil, políbil jí ruku a odešel pryč. Popis podezřelého: výška 170 - 175 cm, věk 40-45 let, štíhlá postava, bílá pleť. Mluvil česky bez přízvuku. Měl asi modré oči, světle hnědé vlasy, které byly nahoře trochu delší než po stranách a vzadu dlouhé asi 7 cm. Byl hladce oholen. Na sobě měl košili s dlouhým rukávem světlé barvy a plátěné kalhoty tmavší barvy. Na ruce měl snubní prsten a působil upraveným až elegantním dojmem. Z místa pak odjel vozidlem Tatra 603  nebo Škoda Octavia. Případ je prošetřovaný pro podezření ze spáchání trestného činu znásilnění, za což v případě dopadení a odsouzení hrozí až deset let odnětí svobody. Jestliže muže na identikitu nebo podle popisu poznáváte, ozvěte se na linku 158.

VIDEO: Na prvního máje znásilnil mladou dívku. Policisté prosí o pomoc • Kriminalisté prvního oddělení druhého policejního obvodu vyšetřují znásilnění čtyřiadvacetileté dívky, ke kterému došlo v úterý 1. května časně ráno na pražských Vinohradech. Policistům se už podařilo zjistit několik podstatných informací a důkazů. Díky kamerovým záběrům přesně vědí, odkud a kam násilník dívku pronásledoval. Poškozené byl v patách už od ulice Ječná a z očí ji nespustil ani ve chvíli, kdy zašla do provozovny rychlého občerstvení na rohu Jugoslávské ulice a Tylova náměstí. S ohledem na poškozenou nechtějí policisté prozradit, kde přesně k samotnému znásilnění došlo. I přes všechna dosavadní zjištění se zatím nepodařilo pachatele trestného činu vypátrat a zadržet, a proto se vyšetřovatelé obrací na širokou veřejnost s prosbou o pomoc. Pokud máte o muži v modré bundě a modrých kraťasech jakékoliv informace, předejte je prostřednictvím linky tísňového volání 158. [gallery size="full" columns="1" ids="10215"]

Nepřehlédněte

Policisté pátrají po dívce, která se nevrátila domů. Neviděli jste ji? • Kriminalisté čtvrtého policejního obvodu pátrají po šestnáctileté dívce, která včera v půl osmé ráno odešla z místa bydliště do školy. Od té doby ji už nikdo neviděl a dosud o sobě nepodala jakoukoliv informaci.

Kriminalisté prošetřující případ zjistili, že pohřešovaná by se mohla pohybovat v okolí Budějovické ulice v Praze 4.

Dopravnímu podniku se daří snižovat provozní náklady a zvyšovat počty cestujících • Dopravnímu podniku hl. m. Prahy (DPP) se daří zvyšovat počty cestujících a současně snižovat provozní náklady. Finanční prostředky jsou přitom investovány do zkvalitňování služeb cestujícím a zvyšování bezpečnosti dopravy. Pozitivní změny se odrazily v rekordním hospodářském výsledku DPP za rok 2017, který je o 771 mil. Kč vyšší, než předpokládal plán. „Díky úsilí našich téměř 11 000 zaměstnanců se Dopravnímu podniku za rok 2017 podařilo dosáhnout zisku rekordních 1,9 miliardy Kč. Oproti plánu je o 771 mil. Kč vyšší díky velkým úsporám a vyšším tržbám,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP. Dopravní podnik se za poslední dva roky zlepšil v několika klíčových sledovaných parametrech. Většina z klíčových ekonomických ukazatelů hovoří o velmi dobrém hospodaření Dopravního podniku. „Ve srovnání s minulostí šetříme mj. díky snížení úrokového zatížení z úvěru na tramvaje 15T, výrazně nižší jsou i náklady na naftu, energii a vytápění. Desítky miliónů korun ročně šetříme na pojištění, insourcingu výdeje stejnokrojů a dalších položkách. Dohromady Dopravní podnik v roce 2017 uspořil cca 421 mil. Kč,“ říká Peter Hlaváč, ekonomický ředitel a člen dozorčí rady DPP. [related-post id="5233"] Kde se nejvíc ušetřilo? „V porovnání s předešlými lety se nám mj. daří snižovat výdaje na externí právní služby. Zatímco v roce 2016 činily výdaje cca 28 mil. Kč, loni to bylo méně než 10 mil. Kč,“ říká Martin Gillar, generální ředitel DPP. Pro srovnání výdaje na právní služby činily v roce 2015 celkem 21,6 mil. Kč, v letech 2013 a 2014 více než 70 mil. Kč. „V současných podmínkách na trhu, tj. v době naprosté absence volných pracovních sil, se nám daří zůstávat atraktivním zaměstnavatelem. I v letošním roce dokážeme uspokojovat poptávku po řidičích MHD. Počet těch, kteří k nám od ledna nastoupili, téměř dvojnásobně převyšuje počet těch, kteří odešli. Důvodem je mimo jiné i to, že nabízíme mzdy výrazně nad českým průměrem,“ dodává Martin Gillar. [related-post id="5335"] Přípravy na stavbu metra Dopravní podnik loni přepravil celkem 1 165 031 tis. cestujících. Příznivé výsledky DPP pociťují právě i cestující. DPP revitalizuje stanice metra a zajišťuje bezbariérovost pražské MHD. DPP také zprovoznil bezplatnou wifi v šesti stanicích metra a chystá pokrytí všech stanic a tunelů mobilním signálem. Dále DPP uzavřel rámcovou smlouvu na nákup 300 nových autobusů za 1,5 miliardy korun. V následujících letech zahájí provoz dvou elektrobusových linek a postaví novou vozovnu v Hloubětíně. DPP nezapomíná ani na výstavbu tramvajových tratí do Slivence, na Libuš a z Divoké Šárky na Dědinskou. „Letos plánujeme investice v celkové výši překračující 8 miliard korun. Jednou z položek je zahájení geologického průzkumu trasy metra D za cca 950 milionů. Díky projektu Společného podniku směřujeme ke zprovoznění první části trasy metra D už v roce 2026,“ říká Tomáš Kaas, investiční ředitel a člen představenstva DPP. [related-post id="7819"] „Nová trasa metra D je klíčovým dopravním projektem DPP i hlavního města Prahy pro příští dekádu. Společný podnik je moderní, odvážný a ekonomicky efektivní způsob výstavby městské infrastruktury,“ říká Karel Grabein Procházka, radní hl. m. Prahy a místopředseda dozorčí rady DPP s tím, že podporuje ideu Společného podniku jako vzor pro budoucí rozvoj metropole.

Neznámý útočník brutálně zmlátil cestujícího v metru. Pátrá po něm policie • Pražští kriminalisté vyšetřují bezdůvodné brutální napadení cestujícího v pražském metru. K incidentu došlo začátkem září ve stanici Skalka na lince A. Policistům se dosud nepodařilo útočníka vypátrat, a proto se nyní obracejí na veřejnost s prosbou o pomoc.

Okružní linka metra? Praha to myslí vážně • Když vedení Prahy nedávno představilo poněkud smělý plán na novou okružní linku metra s označením O, někteří lidé to považovali za utopii. Jak se ale zdá, náměstek pro dopravu Adam Scheinherr to s ní myslí poměrně vážně. Pražští radní mají v příštích dvou týdnech rozhodnout o zřízení pracovní skupiny, jejímž úkolem by byla příprava zadání pro studii proveditelnosti.

Dějiny metra: Pražané mohli mít podzemní dráhu už na konci 19. století • Při pohledu na dobové fotografie Prahy z konce devatenáctého a počátku dvacátého století se může zdát, že život v ní byl tehdy jedna velká idylka. Ve skutečnosti však Praha v té době byla spíš začouzeným městem plným továren, kde nebylo zrovna nejzdravější pobývat.

Pařížské metro začalo jezdit v roce 1900.

DPP úplně uzavře stanici metra Muzeum na lince A • Z důvodu probíhající rekonstrukce bude od soboty 14. dubna 2018 (od zahájení provozu) do neděle 15. dubna 2018 (do ukončení provozu) obousměrně uzavřena stanice metra Muzeum na lince A. Vlaky budou stanicí pouze projíždět. Dělníci během dvou víkendových dnů provedou stavební práce, které nelze realizovat v rámci noční přepravní výluky. Půjde o demontáž osvětlení a montáž provizorního osvětlení eskalátorového tunelu přímého výstupu, montáž kamenného obkladu na čelní stěně středního staničního tunelu u výtahu, dále montáž a rovnání částí nosného systému hliníkového obkladu ve středním staničním tunelu včetně montáže kazet. Pro výstup do oblasti Václavského náměstí doporučuje Dopravní podnik využít stanici Můstek. Pro přestup z linky A na linku C můžete vystoupit ve stanici Můstek a dále využít linku B do přestupní stanice Florenc. Pro přestup z linky C na linku A se doporučuje vystoupit ve stanici Florenc a dále využít linku B do přestupní stanice Můstek. A kdo není líný, udělá si pro přestup malou procházku po Václavském náměstí. Stanice Muzeum na lince C bude v provozu. Informační kampaň Dopravní podnik v souvislosti s uzavírkou vydal informační letáky. Od 12. dubna 2018 je pro cestující připraveno upozornění formou hlášení ve staničním rozhlase, na lince A pak v době výluky i ve vozech prostřednictvím vlakového rozhlasu. Informace jsou rovněž informační tabule se schématickým nákresem a základními informacemi. V oblasti uzavřené stanice budou cestujícím k dispozici také informátoři v reflexních vestách. [gallery size="full" columns="1" ids="9235"]

Stanice metra Muzeum na lince A prochází rekonstrukcí.

Zbabělý mladík brutálně zmlátil starého muže. Poznáváte ho? • Poslední červnový den procházela deset minut po půlnoci ulicí Botičská parta čtyř mladých lidí, dvě dívky a dva chlapci. Ti se oddávali poměrně svérázné kratochvíli, kdy převraceli a poškozovali tamní dopravní značení. To jim bylo ale zřejmě málo a tak si „dovolili“ i na zaparkovanou sanitku, které kopanci poškodili nárazník. Od tohoto řádění je chtěl napomenutím odradit osmapadesátiletý muž, který se ale se zlou potázal. Jeden z mladíků k němu totiž přiběhl a bez jakýchkoli skrupulí ho nakopl do břicha a přidal ještě ránu pěstí do obličeje. To dokazují záběry bezpečnostních kamer, na kterých je násilník zachycen. Na těch je vidět, jak si ruku, kterou muže udeřil a která ho zjevně bolí, prohlíží a mne si ji druhou rukou. Mladíka od jeho dalšího ataku odradil svědek, který vše viděl a přiběhl postaršímu muži na pomoc. Před tím začal agresor utíkat, kdy zaběhl do nedaleké večerky, kde se ve vteřině změnil z útočníka na oběť. Prodavačce totiž začal tvrdit, že je on sám pronásledovaný a prosil ji o pomoc. Prodavačka mu tuto jeho báchorku uvěřila a před pronásledovatel uzamkla vchod do obchodu. Jakmile potenciální nebezpečí pro mladíka pominulo, z obchodu bez poděkování odešel neznámo kam. Událost momentálně prošetřují policisté místního oddělení Nové Město pro podezření z trestných činů výtržnictví a ublížení na zdraví. Ti tímto zároveň prosí o pomoc širokou veřejnost. Pokud mladíka na záběru bezpečnostní kamery poznáváte, znáte jeho totožnost, potažmo místo jeho pobytu, nebo pohybu, předejte tyto informace prostřednictvím linky tísňového volání 158. Hledanému mladíkovi hrozí v případě odsouzení trest odnětí svobody až na tři roky.

Muž vysosal z cizího účtu 15 tisíc korun. Stačila jednoduchá finta • Pražští policisté pátrají po muži, který při výběru z bankomatu použil cizí debetní kartu. Z účtu oběti ukradl 15 tisíc korun. Bezpečnostní kamery ho zachytily na Karlově náměstí přímo při činu.

V centru Prahy se zřítila část budovy. Pět lidí zůstalo zavaleno v sutinách • V Mikulandské ulici v centru Prahy se v úterý dopoledne zřítila část budovy, která momentálně prochází rekonstrukci. Hasiči z trosek vyprošťují zavalené dělníky. Tři z nich už jsou v péči zdravotnické služby, další dva na záchranu teprve čekají. V ulici Mikulandská se na stavbě zřítila část budovy, 4 zavalené lidi momentálně vyprošťují @HasiciPraha. Na místě zasahují 4 posádky RZP, 2 lékařské posádky a inspektor. Podrobnosti upřesníme.@PolicieCZ pic.twitter.com/znbHlIc15F

Metro B bude prodlouženo. Vznikne nová konečná stanice • Praha plánuje prodloužení linky metra B. Stavba nové konečné stanice Depo Zličín by měla začít už za dva roky. Současně s ní budou vystavěny také dvě nové haly depa a přebudováno kolejiště. V těsném sousedství stanice vznikne i záchytné parkoviště P+R s kapacitou až 600 automobilů.

OBRAZEM: Metro A slaví výročí. Pražanům slouží přesně 40 let. V mnoha ohledech je unikátní • Přesně před 40 lety začala Pražanům sloužit nová linka metra A. Stavba začala v roce 1973 a slavnostní otevření prvního úseku mezi stanicemi Leninova (dnes Dejvická) a Náměstí Míru proběhlo 12. srpna 1978. Byla to tehdy velká sláva. Výstavba metra měla velkou politickou i společenskou prioritu, slavnostního přestřižení pásky se zúčastnil sám prezident ČSSR Gustáv Husák. A dělníci už v té době pracovali na stavbě dalších částí. [gallery size="full" columns="1" ids="11874"] Rozšiřování V den uvedení do provozu byla linka metra A dlouhá 4,7 km a měla 7 stanic. V roce 1980 přibyly stanice Jiřího z Poděbrad, Flora a Želivského. V červenci 1987 byl otevřen třetí úsek do stanice Strašnická a v roce 1990 přibyla stanice Skalka. [gallery size="full" columns="1" ids="11879"] Další prodloužení na severovýchod o stanici Depo Hostivař s využitím existující spojky do depa proběhlo v roce 2006. Nejnovější úsek z Dejvické do Motola byl otevřen v dubnu 2015. V současné době má linka A 17 stanic, celková délka je 17,13 km a vlaková souprava ji projede přibližně za půl hodiny. Hlasatelkou linky je už od jejího zprovoznění Světlana Lavičková. [gallery size="full" columns="1" ids="11878"] Na trase A metro poprvé překonalo vodní překážku v podobě Vltavy. První podchod pražského metra pod Vltavou se nachází v hloubce 14 metrů pod dnem řeky. Na trase je také téměř 190metrový úsek s největším povoleným sklonem 40 promile, a to mezi stanicemi Náměstí Míru a Muzeum. [gallery size="full" columns="1" ids="11877"] Stanice prvního úseku jsou unikátní Nejstarší stanice metra A mají většinou jen jediný výstup, ačkoliv byly navrženy tak, aby bylo možné v případě potřeby druhý dobudovat. Původní plány počítaly s dostavbou v 90. letech, ale nakonec se od nich ustoupilo. Například nejhlouběji položená stanice v celé síti pražského metra – Náměstí Míru (53 m pod povrchem) – by teoreticky mohla mít výstup na Vinohradské třídě. [related-post id="11776"] Interiéry stanic působí tak trochu exkluzivně a tajemně. Podíl na tom má důmyslně navržený způsob zacházení se světelnými zdroji a vhodný výběr použitých materiálů na obklady stěn spolu s celkovým barevným laděním. Cestování linkou I. A mělo mj. symbolizovat, že se cestující pohybuje pod historickým centrem města. Ikonické hliníkové obložení stanic metra A navrhl hlavní architekt pražského metra Jaroslav Otruba. Střídání dutých a vypouklých desek mělo za cíl tříštit zvukové vlny od podvozků projíždějících souprav. Základní barva celé linky je zlatavá champagne. Barevné ztvárnění navrhl grafik Jiří Rathouský. [gallery size="full" columns="1" ids="11880"] Na výzdobě se nešetřilo Pokud cestující projede všechny stanice, může se pokochat pohledem na desítky uměleckých děl a architektonických výtvarných prvků. Z metra se stala galerie tehdejšího umění. Může za to obrovský společenský význam stavby za předchozího režimu a dobový stavební zákon, který u veřejných staveb nařizoval vynaložit až čtyři procenta z rozpočtu na výzdobu. [related-post id="11202"] Jezdily jen čtyři vagóny V době, kdy začalo metro na trase A pravidelně jezdit, nebyl nápor na dopravu v metropoli tak velký jako dnes. Proto stačilo, že soupravy měly jen čtyři vagony. Před čtyřiceti lety to vypadalo jinak i v kabině strojvedoucího. Nikdy nejezdil sám, ale s pomocníkem. Ten hlídal, jestli jsou zavřeny všechny dveře, a také další zdánlivé "drobnosti", které už má v dnešní době na starosti počítač. Nástupiště stanic se podobala spíš železničním zastávkám. Každé měli na starosti dozorčí v hnědé uniformě s plácačkou, kteří vlaky odbavovali. Ve špičce, kdy soupravy jezdily každé tři čtyři minuty, proto měli poměrně dost náročnou službu. [gallery columns="1" size="full" ids="11875"] Metro jako válečný úkryt Trasa A byla na rozdíl od nejstaršího "céčka" zahrnuta do plánu ochranného systému metra. V případě válečného ohrožení měly stanice sloužit jako kryt, každá se dala neprodyšně uzavřít lidé by v ní v bezpečí vydrželi nejméně 72 hodin. [gallery columns="1" size="full" ids="11876"] Kam dál? V současné době je veškerá pozornost směřována na projekt výstavby linky D. Dalšího rozšíření se proto linka A jen tak nedočká. Zamýšlené prodloužení na ruzyňské letiště, či případná odbočka na Zahradní Město, je hudbou daleké budoucnosti.

Pejskař brutálně zmlátil cyklistu v Letňanech. Rozzuřila ho banální maličkost • Policisté z Letňan se od konce dubna zabývají případem napadení cyklisty, které se odehrálo v lesoparku u Toužimské ulice v Praze 9. Celý incident odstartovala banální záležitost, když cyklistovi vběhl pod kolo volně pobíhající labrador. Muž na kole se snažil střetnutí vyhnout, ale i přes usilovné brždění se předním kolem psa dotknul. To rozzuřilo jiného muže, pravděpodobně majitele psa, který na cyklistu zaútočil. Poškozeného začal bít pěstmi do hlavy a kopat kolenem do horní poloviny těla, až skončil na zemi. Útočník pak odešel pryč i se psem. Celému incidentu přihlížel desetiletý syn poškozeného, který si pak všiml, že agresor nastoupil do tmavého vozidla a odjel. Poškozený pětatřicetiletý muž skončil v nemocnici na jednotce intenzivní péče se zlomeninou levé spodní očnice a je dodnes v pracovní neschopnosti. Při prošetřování případu policisté prověřili celé okolí, ptali se pejskařů v Letňanech, prohlédli kamerové záznamy, ale nic z toho zatím nevedlo k dopadení útočníka. [related-post id="10699"] Útočníkovi je přibližně 30 až 35 let, měří 190 cm, má štíhlou a svalnatou postavu, krátké hnědé až zrzavé vlasy a plnovous stejné barvy. Oblečený byl do šedého trika, kraťasů a na nohou měl světlé sportovní boty. Pes, kterého muž venčil, byl černý krátkosrstý labrador. Případ je prošetřovaný pro trestný čin ublížení na zdraví, za což v případě dopadení a odsouzení hrozí trest odnětí svobody až na tři roky. Jestliže muže zachyceného na identikitu poznáváte, ozvěte se policistům na linku 158.

Agresivní pejskař zmlátil cyklistu.

Stanice metra Jiřího z Poděbrad se na deset měsíců úplně uzavře • Schyluje se ke kompletní modernizaci stanice metra Jiřího z Poděbrad. Zahrnovat bude bezbariérové zpřístupnění, revitalizaci vestibulu i nástupiště a výměnu původních eskalátorů za nové. Stavební práce začnou už letos v listopadu a probíhat budou až do poloviny března 2023. Část této doby bude stanice zcela uzavřená.

Část metra C bude o víkendu opět mimo provoz • Pokud se v neděli rozhodnete cestovat metrem na lince C, možná vás potkají komplikace. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude ve stanici Ládví vyměňovat stávající technologii zabezpečovacího zařízení za novou.

Rekonstrukce stanice metra Opatov dokončena. Nyní je plně bezbariérová • Po roce stavebních prací dokončil Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) modernizaci stanice metra Opatov na lince C. V rámci této investiční akce zde DPP vybudoval také kaskádu výtahů od nástupiště až k autobusovým zastávkám na východní straně Chilské ulice, čímž se Opatov stal 45. plně bezbariérovou stanicí pražské podzemky. Opatov je současně první stanicí, jejíž nástupiště a vestibul jsou osvětleny pouze pomocí energeticky úsporné LED technologie.

VIDEO: Fešákovi za pět prstů asistovala partnerka s miminkem. Poznáváte je? • Minulé úterý přišla do obchodu s optikou na Masarykově nábřeží v Praze 2 neznámá trojice lidí. Dva muži a jedna žena s miminkem v kočárku vstoupili do prodejny jednotlivě, zřejmě proto, aby nebudili jakékoliv podezření. Všichni tři si to rovnou namířili k regálům renomované značky Ray-Ban, kde si kus po kusu brýle prohlíželi a zkoušeli. Jakmile si hlavní aktér celé situace vybral nejslušivější brýle, předal je partnerce, která je uschovala do tašky připevněné na kočárku. Druhé brýle si pak hledaný uložil do svého příručního zavazadla. Po nákupu za pět prstů opustila trojice kvapem provozovnu a i s ukradenými brýlemi zmizela neznámo kam. Výtečníci svým jednáním způsobili škodu v řádu několika tisíc korun. Případ prošetřují policisté z místního oddělení Nové Město, kterým se ale do této doby trojici podezřelých nepodařilo ztotožnit. Obrací se proto na veřejnost s žádostí o pomoc. Pokud aktéry tohoto případu poznáváte, znáte jejich totožnost nebo míso pohybu, předejte tyto informace prostřednictvím linky tísňového volání 158.

Odešel na cigaretu a už se nevrátil. Záhadné zmizení si nikdo neumí vysvětlit • Pražští policisté od včerejška pátrají po cizinci, který okolo půl čtvrté ráno odešel z hotelu v Praze 8 na cigaretu a už se nevrátil. „Jedná se o turistu z Rumunska, který je v Praze se svojí sestrou na poznávacím zájezdu. V tuto chvíli nemůžeme vyloučit ani to, že se mohl stát obětí trestného činu,“ informuje mluvčí pražských policistů Jan Daněk. Hledaný muž je 160 cm vysoký, má střední postavu, bílou pleť, hnědé oči a krátké šedé vlasy. Naposledy byl oblečený do modrých tříčtvrtečních kraťasů a khaki bundy. Na nohou měl šedé tenisky a přes rameno tašku modré barvy. Jestliže jste muže viděli, nebo víte, kde by se mohl nacházet, kontaktujte linku 158.

LTE pokrývá další dvě stanice metra. Do konce roku jich přibude ještě 11 • Dvacátou osmou a dvacátou devátou stanicí pražského metra pokrytou signálem vysokorychlostní sítě LTE jsou Českomoravská na lince B a Hradčanská na lince A včetně přilehlých tunelů. V následujících dnech je doplní ještě Dejvická. Díky tomu budou moci cestující využívat mobilní a datové služby v LTE kvalitě nepřerušovaně v celém úseku linky A od Nemocnice Motol až po Muzeum.

VIDEO: Krádež kola mu trvala přesně jednu minutu. Přeštípl zámek a ujel • Pražští kriminalisté od středy pracují na objasnění případu krádeže kola v Thámově ulici v Praze 8. Na záběrech z bezpečnostních kamer je vidět podezřelého muže, jak násilně sundal lankový zámek, kterým bylo kolo zajištěno proti odcizení, nasedl na něj a odjel. Škodu, kterou svým jednáním způsobil, přesáhla osm tisíc korun. Pokud muže na záběru z bezpečnostní kamery poznáváte nebo víte, kde by se mohl nacházet, kontaktujte linku 158. Za trestný čin krádež hrozí v případě dopadení a odsouzení až dva roky pobytu za mřížemi.

Legendární šéf pražské mordparty končí po třiceti letech. Kdo nastoupí místo něj? • Plukovník Ing. Josef Mareš. Ve vedení pražského prvního oddělení kriminální policie, takzvané „mordparty“, byl s přestávkami od roku 2001. Žák Jiřího Markoviče, zakladatele speciálního oddělení, zaměřujícího se na vyšetřování vražd, odchází po třiceti letech u pražské policie do civilu. Proslavilo ho vyšetřování orlických vražd, vedení týmu objasňujícího zmizení malé Aničky i usvědčení pětinásobného vraha Ivana Roubala. Podle Markoviče bude Josef Mareš policii citelně chybět.