Železniční most na Výtoni bude uzavřen pro chodce až do odvolání

14. prosince 2017, 00:37 PražskýDEN.cz
Vyšehradský železniční most byl postaven v letech 1900–1901.
Vyšehradský železniční most byl postaven v letech 1900–1901. Foto: Archiv

Pěší lávky přes železniční most na Výtoni budou od pátku 15. prosince uzavřeny až do odvolání. Důvodem je jejich havarijní stav.

Rekonstrukce lávek je naplánována na letní stavební sezónu 2018 a 2019. Zahájení rekonstrukčních prací bude možné až po ukončení topné sezóny, tzn. po 30. 5. 2018, a po odstávce plynovodu umístěného na konzolách lávek.
Práce budou ukončeny do opětovného zahájení topné sezóny a do spuštění plynovodu do provozu, což bude nejpozději 30. 9. 2018.

V sezóně 2018 bude opravena návodní strana, lávka V025. Strana povodní, lávka V026, se udělá stejným systémem v r. 2019. Práce budou zahájeny montáží pracovního lešení, tryskáním konstrukce a doplňujícím průzkumem rozsahu koroze prvků.

Místo lávky přívoz

Po dobu uzavření lávek bude zajištěn provoz přívozu, který bude obsluhovat trasu Císařská louka – Kotevní – Výtoň. Přívoz bude fungovat ve všedních dnech od 7:00 do 19:00 hodin v intervalu 20 minut. Výjimku tvoří ranní a odpolední špičky, kdy je interval stanoven po 10 minutách. O víkendech bude k dispozici od 8:00 do 19:00 hodin.

Přívoz bude bezbariérový a s možností přepravy jízdního kola. Bude zde platit standartní jízdné dle tarifu PID. Další variantou je pak využití sousedního Palackého mostu vzdáleného cca 650 metrů.

Trojská lávka je téměř dokončena. Brzy se otevře pro veřejnost

Dělníci dokončili stavbu nové Trojské lávky. Před uvedením do provozu je ale ještě potřeba provést zatěžkávací zkoušky. Statická část proběhla již v úterý. V následujících třech dnech bude mostní konstrukce podrobena dynamické části testu. Pro veřejnost by se lávka měla otevřít v říjnu tohoto roku. Při statické zkoušce je nejprve uskutečněno takzvané nulové měření konstrukce. Po jeho vyhodnocení najedou vozidla se stanovenou hmotností a parametry do předem určených pozic. Následně se měří a vyhodnocuje zatížení konstrukce lávky. Vše […]

Tramvaje na Libeňském mostě už nebudou zpomalovat

Tramvajový provoz na Libeňském mostě se vrátí do běžného režimu. Provedené diagnostické zkoušky vyloučily riziko nepřípustných rezonancí konstrukce. Soupravy tak budou moci po mostě opět jezdit nesníženou rychlostí až do 50 km/h. „Ukázalo se, že most, který 92 let neprošel žádnou zásadní opravou, zvládl tři náročné diagnostiky a nemusí jít k zemi. Na jeho místě tak není třeba stavět nový a drahý most, jak bylo původně rozhodnuto. Jsem rád, že jsme tomuto bourání zabránili. Na základě výsledků diagnostik můžeme […]

Stavba nové Trojské lávky začala. Hotovo by mělo být už příští rok

Už v příštím roce se budou moci Pražané dostat ze Stromovky k zoologické zahradě přes novou lávku. Zhotovitel stavby na začátku týdne zahájil přípravu staveniště a budování zázemí. Jako první přijde na řadu práce pilířích a jejich hlubinném založení. Původní lávka z roku 1984 se zřítila 2. prosince 2017 kvůli špatnému technickému stavu. Císařský ostrov a Trojou bude spojovat ocelově vyztužená konstrukce s životností 100 let za necelých 130 milionů korun. Oproti původní lávce nebude zevnitř korodovat a její stav bude […]

Staré ledolamy již dosloužily.

Ledolamy chránící Karlův most čeká kompletní výměna

Na počátku června odstartovaly přípravné práce výměny dřevěných ledolamů na Karlově mostě, které chrání všech sedm mostních pilířů. Samotná instalace nových ledolamů z pevného, tentokrát českého dubu (dub evropský) začne v polovině června a potrvá až do konce letošního roku. Jedná se o akci velké běžné údržby. Plánuje se také pokračování velké „dvacetileté“ opravy, zahájené v roce 2007 a přerušené v roce 2010. „Nejrozsáhlejší opravy Karlova mostu by měly probíhat v příštích letech na mostních obloucích. Musíme však začít od základů. Pilíře […]

Potápěči ve Vltavě zjišťovali technický stav Palackého mostu

Pod Palackého mostem se v uplynulých dnech pravidelně potápěla desítka průzkumníků. Zjišťovali stav založení mostu u pilířů a to, zda je v těchto místech most podemletý. Potápěčský průzkum je součástí kompletní diagnostiky mostu, kterou v letošním roce zahájila Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK). Most, spojující Karlovo náměstí se Smíchovem, čekají ještě statické zatěžovací zkoušky, kopané sondy a vrtané práce. Výsledky by měly být k dispozici na podzim letošního roku. Během celého března probíhal ve Vltavě u Palackého mostu […]

Průběh stavby most zachycuje fotografie z roku 1910.

Hlávkův most slaví narozeniny. Jako první v Čechách byl postaven z betonu

Uběhlo již 107 let od slavnostního otevření mostu spojujícího pražské části Karlín a Holešovice přes ostrov Štvanice. Přestože výstavbu Hlávkova mostu komplikovaly spory dvou tehdejších stavebních škol, vznikla jedinečná stavba dokládající urbanistický rozvoj hlavního města. V minulosti most sloužil jako hlavní dopravní tepna do holešovických jatek, dnes je páteřní komunikací pražské dopravy. V příštích letech jej čeká, stejně jako další mosty přes Vltavu, rozsáhlá rekonstrukce. V úterý 6. února 1912 byl slavnostně otevřen dvanáctý most […]

Hlávkův most čeká v budoucnu rekonstrukce.

Hlávkův most prochází diagnostickou zatěžovací zkouškou

Hlávkův most, spojující Karlín a Holešovice, prochází v těchto dnech další etapou průzkumu. Technická správa komunikací na jedné z jeho částí provádí dynamické zkoušky, které jsou součástí kompletní diagnostiky mostu. Provoz na mostě zůstal nepřerušen, pouze chodci musí v nočních hodinách využít jen jeden ze dvou chodníků. Výsledky všech diagnostických prací budou k dispozici do konce června. Dynamické zatěžovací zkoušky obloukových částí Hlávkova mostu jsou dalším bodem procesu komplexní diagnostiky, na jejímž základě vzniknou návrhy rozsahu rekonstrukce. Práce začaly […]

Nová cyklostezka propojuje Dolní Břežany a Cholupice

V polovině září byla dokončena stavba části cyklostezky mezi Cholupicemi a Dolními Břežany. Stavební práce začaly letos v květnu v úseku od Dolních Břežan (u altánu) a dále k napojení slepé ulice K Břečkám. Cyklostezka od délce 1 200 metrů byla vybudována na žádost městské části jako místní priorita bezmotorové dopravy. Realizaci měla na starosti Technická správa komuniakcí hl. m. Prahy (TSK). V současné době jsou dokončeny dvě části cyklostezky, zbylá třetí (prostřední) část čeká na vyřešení majetkoprávního sporu. Celá stezka je […]

Část metra C čeká třídenní výluka. Budou se vyměňovat pražce

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) využije nadcházející prodloužený víkend k vyměně dalších 554 dřevěných pražců za betonové, tentokrát mezi stanicemi Pankrác a Pražského povstání. Provoz metra bude z tohoto důvodu obousměrně přerušen od soboty 26. září 2020 do pondělí 28. září 2020 v úseku Pražského povstání – Kačerov. V denním provozu DPP zavede náhradní autobusovou dopravu XC s pravidelným intervalem 2 minuty. Práce budou probíhat ve třech úsecích – přímo ve stanici Pankrác na 2. koleji (172 pražců) a v tunelu mezi stanicemi Pankrác a Pražského povstání […]

Novou podobu terminálu Černý Most navrhne studio re:architekti

Koncepční studii autobusového terminálu Černý Most zpracuje česká architektonická kancelář re:architekti. Studio má za sebou například realizaci autobusového nádraží v Mnichově Hradišti. Výběrové řízení probíhalo pod taktovkou Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR). Studie by měla být dokončena příští rok v květnu. Autobusový terminál Černý Most a jeho okolí vyžaduje již řadu let celkovou revitalizaci. Mezi hlavní problémy frekventovaného přestupního místa patří správa a údržba terminálu a nekvalitní veřejná prostranství v jeho okolí. Nejen na to […]

Smíchovskou náplavku zdobí pět plechových záchranných člunů

Sochařský festival Sculpture Line se v samém závěru letošního ročníku rozrostl o dílo Lifeboats (Záchranné čluny) německého umělce Johannese Pfeiffera, které vytvořil přímo pro Prahu. Ve středu zakotvilo na Smíchovské náplavce mezi kobkami 16 a 17. Lifeboats je soubor 5 lodí, vytvořených z perforovaného plechu. Symbolizovat má obtížné období, které zastihlo celé lidstvo nepřipravené, v němž se jakýkoli záchranný člun nejeví jako dostatečně pevný pro záchranu všech. Díky své fluorescenční barvě budou lodě vidět i z velké dálky a promění […]

Nedostatek důležitého vitamínu zvyšuje riziko ADHD u dětí

Zhruba každé desáté dítě v současnosti trpí hyperaktivitou a poruchou pozornosti. Tato neurovývojová porucha je známá pod anglickou zkratkou ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder). Vědci nyní zjistili, že příčinou jejího vzniku může být nedostatek důležitého vitamínu v těle matky během těhotenství. ADHD se častěji vyskytuje u chlapců. Mezi příznaky patří neudržení pozornosti při nejrůznějších činnostech. Děti s ADHD nemají příliš rády úkoly zaměřené na trpělivost a soustředění. Často ztrácejí věci, jsou neustále v pohybu, stále hovoří a mají celkově problém […]

Trojská lávka je téměř dokončena. Brzy se otevře pro veřejnost

Dělníci dokončili stavbu nové Trojské lávky. Před uvedením do provozu je ale ještě potřeba provést zatěžkávací zkoušky. Statická část proběhla již v úterý. V následujících třech dnech bude mostní konstrukce podrobena dynamické části testu. Pro veřejnost by se lávka měla otevřít v říjnu tohoto roku. Při statické zkoušce je nejprve uskutečněno takzvané nulové měření konstrukce. Po jeho vyhodnocení najedou vozidla se stanovenou hmotností a parametry do předem určených pozic. Následně se měří a vyhodnocuje zatížení konstrukce lávky. Vše […]

Novoroční ohňostroj v Praze opět bude. I přes rozhodnutí magistrátu

Přestože vedení Prahy v srpnu oznámilo, že v příštím roce nebude organizovat žádný oficiální novoroční videomapping ani ohňostroj, milovníci pestrobarevných světélek si opět přijdou na své. Již druhý „neoficiální“ novoroční ohňostroj plánuje opět uspořádat spolek Ohňostroj pro Prahu. Financování pražských ohňostrojů a jejich organizaci zaštiťoval Magistrát hl. m. Prahy řadu let. Nové vedení města se ale loni rozhodlo, že rok 2020 přivítá namísto klasického ohňostroje videomapping na fasádu Národního muzea. V reakci na to vznikl spolek Ohňostroj […]

V Čakovicích mají nově opravený park. Vypráví příběh mistra Jana Husa

Městská část Praha-Čakovice otevřela kompletně zrekonstruovaný Husův park. Jeho součástí jsou netradiční záhony, autorský vodní prvek s kolísající hladinou, zeď s chytrým nanonátěrem, která sama rozkládá emise a sad okrasných jabloní odkazující k památce mistra Jana Husa.  Uprostřed parku se začíná vyprávět příběh mistra Jana Husa. Připomíná jeho upálení na hranici dne 6. 7. 1415. Přesně 6 krát 7 řad okrasných jabloní je totiž vysázeno za zády Husovy sochy, která stojí uprostřed parku. Námět zvolili architekti ze […]

Výstava ukazuje, jakým směrem by se Praha mohla v budoucnu vyvíjet

V neděli 20. září odstartoval na Smetanově nábřeží v Praze rozsáhlý výstavní projekt „Praha – město pro lidi“. Organizátoři nabízejí otázky i odpovědi, jakým směrem by se měla ubírat diskuze v české metropoli nad tématy jako dopravní infrastruktura, regulace automobilového provozu spojeného s parkováním, dostupnost bydlení a regulace investičního developmentu, zkvalitnění veřejného prostoru a městského parteru a nabízejí příklady řešení, která využívají ostatní evropská hlavní města. „Jako většina světových metropolí i Praha podřídila svůj rozvoj hlavně hospodářskému růstu a nekontrolovaný byznys negativně změnil charakter Prahy. Centrum města se proměnilo v turistický […]

Staré věci nemusí skončit ve sběru. Kampaň ukazuje, jak je znovu využít

Ve sběrných dvorech i velkoobjemových kontejnerech často končí věci, které by nadále mohly plnit svou funkci. Nejčastěji se jedná o dřevěné kusy nábytku a další vybavení domácností. Pražské služby se v posledním spotu kampaně „Jde to i jinak“ zaměřují na opravu a opětovné využívání věcí. „Naši pracovníci se denně setkávají se starými věcmi, které sice trpí drobnými estetickými a funkčními vadami, nicméně při troše investovaného času a péče, by mohly dalších několik let bezproblémově sloužit. To je ostatně i případ stoličky […]

X Zavřít