Železniční most na Výtoni bude uzavřen pro chodce až do odvolání

ZprávyPražskýDEN.cz14. prosince 20171 minuta čtení
Vyšehradský železniční most byl postaven v letech 1900–1901.

Vyšehradský železniční most byl postaven v letech 1900–1901.

Foto: Archiv

Pěší lávky přes železniční most na Výtoni budou od pátku 15. prosince uzavřeny až do odvolání. Důvodem je jejich havarijní stav.

Rekonstrukce lávek je naplánována na letní stavební sezónu 2018 a 2019. Zahájení rekonstrukčních prací bude možné až po ukončení topné sezóny, tzn. po 30. 5. 2018, a po odstávce plynovodu umístěného na konzolách lávek.
Práce budou ukončeny do opětovného zahájení topné sezóny a do spuštění plynovodu do provozu, což bude nejpozději 30. 9. 2018.

V sezóně 2018 bude opravena návodní strana, lávka V025. Strana povodní, lávka V026, se udělá stejným systémem v r. 2019. Práce budou zahájeny montáží pracovního lešení, tryskáním konstrukce a doplňujícím průzkumem rozsahu koroze prvků.

Místo lávky přívoz

Po dobu uzavření lávek bude zajištěn provoz přívozu, který bude obsluhovat trasu Císařská louka – Kotevní – Výtoň. Přívoz bude fungovat ve všedních dnech od 7:00 do 19:00 hodin v intervalu 20 minut. Výjimku tvoří ranní a odpolední špičky, kdy je interval stanoven po 10 minutách. O víkendech bude k dispozici od 8:00 do 19:00 hodin.

Přívoz bude bezbariérový a s možností přepravy jízdního kola. Bude zde platit standartní jízdné dle tarifu PID. Další variantou je pak využití sousedního Palackého mostu vzdáleného cca 650 metrů.

Nepřehlédněte

Stavba nové Trojské lávky začala. Hotovo by mělo být už příští rok • Už v příštím roce se budou moci Pražané dostat ze Stromovky k zoologické zahradě přes novou lávku. Zhotovitel stavby na začátku týdne zahájil přípravu staveniště a budování zázemí. Jako první přijde na řadu práce pilířích a jejich hlubinném založení. Původní lávka z roku 1984 se zřítila 2. prosince 2017 kvůli špatnému technickému stavu.

Praha je 82. nejdražším městem světa. Od loňska výrazně poskočila • Analytická společnost Economist Inteligence Unit zveřejnila svůj každoroční žebříček nejdražších měst světa. Praha od minulého roku poskočila o 13 pozic nahoru a je tak 82. nejdražším městem na světě.

Praha v žěbříčku meziročně výrazně poskočila nahoru.

Nejlépe se žije v Praze! Hlavní město se stalo Místem pro život 2017 • Hlavní město Praha obhájilo prvenství v celostátním srovnávacím výzkumu Místo pro život. Excelentní zdravotnictví, vzdělávací soustava a infrastruktura, nejvyšší mzdy a bohaté volnočasové vyžití. To jsou oblasti, kterými se může Praha skutečně pochlubit. Stříbro bere Jihočeský kraj, bronz Královéhradecký kraj. Výzkum Místo pro život, který realizuje analytická agentura Datank, hodnotí desítky kritérií v osmi hlavních oblastech.

Praha nejspíš zbourá Libeňský most, oprava by se nevyplatila • Vedení Prahy obdrželo expertní zprávu Kloknerova ústavu ČVUT o stavu Libeňského mostu. Výsledky hovoří jasně – stav mostu je havarijní a město se bude muset rozhodnout, jak s ním v budoucnu naloží.

Co bude dál s Libeňským mostem?

Praha bude mít nový most přes Vltavu za miliardu korun • Pražští radní schválili vítězný návrh Dvoreckého mostu, který časem spojí břehy Vltavy mezi Podolím a Zlíchovem. Kromě zlepšení automobilového provozu by měl nový most pomoci také tramvajové dopravě mezi Prahou 4 a Prahou 5. Stavba bude stát přibližně miliardu korun.

Nová lávka přes Botič bude sloužit chodcům i cyklistům • Technická správa komunikací hl. m. Prahy zprovoznila novou lávku pro pěší a cyklisty přes potok Botič v Praze 10.

Cena nového mostu je necelých 7 mil. Kč.

Potápěči ve Vltavě zjišťovali technický stav Palackého mostu • Pod Palackého mostem se v uplynulých dnech pravidelně potápěla desítka průzkumníků. Zjišťovali stav založení mostu u pilířů a to, zda je v těchto místech most podemletý. Potápěčský průzkum je součástí kompletní diagnostiky mostu, kterou v letošním roce zahájila Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK). Most, spojující Karlovo náměstí se Smíchovem, čekají ještě statické zatěžovací zkoušky, kopané sondy a vrtané práce. Výsledky by měly být k dispozici na podzim letošního roku.

Ledolamy chránící Karlův most čeká kompletní výměna • Na počátku června odstartovaly přípravné práce výměny dřevěných ledolamů na Karlově mostě, které chrání všech sedm mostních pilířů. Samotná instalace nových ledolamů z pevného, tentokrát českého dubu (dub evropský) začne v polovině června a potrvá až do konce letošního roku. Jedná se o akci velké běžné údržby. Plánuje se také pokračování velké „dvacetileté“ opravy, zahájené v roce 2007 a přerušené v roce 2010.

Staré ledolamy již dosloužily.

Nový most u metra Nové Butovice byl otevřen pro veřejnost • Technická správa komunikací uvedla do provozu nový most na Praze 13. Ten spojuje úroveň vstupu do stanice metra Nové Butovice s pěším koridorem směrem k poliklinice a Úřadu městské části. Po pouhých osmi měsících od demolice původního mostu se sem vrátí cyklisté a pěší.

Most v Nových Butovicích.

Povrch Hlávkova mostu bude předlážděn. Řidiče čeká omezení • Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) předláždí vozovku Hlávkova mostu. Práce začnou v sobotu 26. června a skončí nejdéle do konce října tohoto roku.

Tramvaje na Libeňském mostě už nebudou zpomalovat • Tramvajový provoz na Libeňském mostě se vrátí do běžného režimu. Provedené diagnostické zkoušky vyloučily riziko nepřípustných rezonancí konstrukce. Soupravy tak budou moci po mostě opět jezdit nesníženou rychlostí až do 50 km/h.

Hlávkův most slaví narozeniny. Jako první v Čechách byl postaven z betonu • Uběhlo již 107 let od slavnostního otevření mostu spojujícího pražské části Karlín a Holešovice přes ostrov Štvanice. Přestože výstavbu Hlávkova mostu komplikovaly spory dvou tehdejších stavebních škol, vznikla jedinečná stavba dokládající urbanistický rozvoj hlavního města. V minulosti most sloužil jako hlavní dopravní tepna do holešovických jatek, dnes je páteřní komunikací pražské dopravy. V příštích letech jej čeká, stejně jako další mosty přes Vltavu, rozsáhlá rekonstrukce.

Průběh stavby most zachycuje fotografie z roku 1910.

Praha je druhým nejlepším místem k životu a podnikání ve střední Evropě • V Praze je blaze. Dokazuje to nejnovější studie poradenské společnosti Arcadis Sustainable Cities Index (Index trvale udržitelných měst). České hlavní město se umístilo na 23. místě v žebříčku stovky nejlepších světových metropolí pro život a podnikání. Po Vídni je zároveň druhým nejlepším městem ve střední a jihovýchodní Evropě.

Praha poskočila v žebříčku nejvyspělejších světových metropolí • Praha se za loňský rok umístila na 39. místě v rámci indexu CIMI, který hodnotí celkem 174 světových metropolí z hlediska vyspělosti. Oproti roku 2019 si české hlavní město polepšilo o osm příček a zůstává tak lídrem mezi městy bývalého východního bloku.

Rekonstrukce Libeňského mostu by mohla začít do dvou let • Pražští radní minulý týden projednali výsledky diagnostických zkoušek a schválili vypsání veřejné zakázky rekonstrukce Libeňského mostu.

Praha bude mít devatenáctý most. Stavba začne na konci léta • Městské části Praha 4 a Praha 5 budou mít propojení přes Vltavu. Projekt Dvoreckého mostu získal veškerá potřebná stavební povolení. Nyní už se čeká jen na podpis smlouvy města se zhotovitelem stavby.

Karlín a Holešovice propojí nová lávka. Praha vypíše zakázku na stavbu • Pražští radní odsouhlasili vypsání veřejné zakázky na výstavbu lávky propojující Karlín a Holešovice s ostrovem Štvanice za necelých 200 milionů korun. Výběrové řízení by se mělo konat na začátku příštího roku. Pražané by se po nové lávce mohli projít nebo projet už na konci roku 2022. Bude dlouhá 285 metrů a šířka mezi zábradlími bude čtyři metry.

Hlávkův most prochází diagnostickou zatěžovací zkouškou • Hlávkův most, spojující Karlín a Holešovice, prochází v těchto dnech další etapou průzkumu. Technická správa komunikací na jedné z jeho částí provádí dynamické zkoušky, které jsou součástí kompletní diagnostiky mostu. Provoz na mostě zůstal nepřerušen, pouze chodci musí v nočních hodinách využít jen jeden ze dvou chodníků. Výsledky všech diagnostických prací budou k dispozici do konce června.

Hlávkův most čeká v budoucnu rekonstrukce.

Trojská lávka je téměř dokončena. Brzy se otevře pro veřejnost • Dělníci dokončili stavbu nové Trojské lávky. Před uvedením do provozu je ale ještě potřeba provést zatěžkávací zkoušky. Statická část proběhla již v úterý. V následujících třech dnech bude mostní konstrukce podrobena dynamické části testu. Pro veřejnost by se lávka měla otevřít v říjnu tohoto roku.

Dělníci podepřou most v Bubenské ulici. Počítejte s dopravním omezením • Na začátku příštího týdne odstartují práce na podepření mostu X022 v Bubenské ulici u stanice metra Vltavská. Podepřou se kritická místa mostu, aby se pod most vrátila tramvajová doprava v plném rozsahu a zároveň mohl být most bezpečně používán, než se rozhodne o jeho dalším osudu. Některé práce si ale během února vyžádají řadu dopravních omezení.

Havarijní zajištění mostu v Bubenské ulici.