most

Stavba nové Trojské lávky začala. Hotovo by mělo být už příští rok

Už v příštím roce se budou moci Pražané dostat ze Stromovky k zoologické zahradě přes novou lávku. Zhotovitel stavby na začátku týdne zahájil přípravu staveniště a budování zázemí. Jako první přijde na řadu práce pilířích a jejich hlubinném založení. Původní lávka z roku 1984 se zřítila 2. prosince 2017 kvůli špatnému technickému stavu. Císařský ostrov a Trojou bude spojovat ocelově vyztužená konstrukce s životností 100 let za necelých 130 milionů […]

vydáno před 1 měsícem

Ledolamy chránící Karlův most čeká kompletní výměna

Na počátku června odstartovaly přípravné práce výměny dřevěných ledolamů na Karlově mostě, které chrání všech sedm mostních pilířů. Samotná instalace nových ledolamů z pevného, tentokrát českého dubu (dub evropský) začne v polovině června a potrvá až do konce letošního roku. Jedná se o akci velké běžné údržby. Plánuje se také pokračování velké „dvacetileté“ opravy, zahájené v roce 2007 a přerušené v roce 2010. „Nejrozsáhlejší opravy Karlova mostu by měly probíhat v příštích letech na mostních obloucích. Musíme […]

vydáno před 6 měsíci
Staré ledolamy již dosloužily.

Potápěči ve Vltavě zjišťovali technický stav Palackého mostu

Pod Palackého mostem se v uplynulých dnech pravidelně potápěla desítka průzkumníků. Zjišťovali stav založení mostu u pilířů a to, zda je v těchto místech most podemletý. Potápěčský průzkum je součástí kompletní diagnostiky mostu, kterou v letošním roce zahájila Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK). Most, spojující Karlovo náměstí se Smíchovem, čekají ještě statické zatěžovací zkoušky, kopané sondy a vrtané práce. Výsledky by měly být k dispozici na podzim letošního […]

vydáno před 8 měsíci

Hlávkův most slaví narozeniny. Jako první v Čechách byl postaven z betonu

Uběhlo již 107 let od slavnostního otevření mostu spojujícího pražské části Karlín a Holešovice přes ostrov Štvanice. Přestože výstavbu Hlávkova mostu komplikovaly spory dvou tehdejších stavebních škol, vznikla jedinečná stavba dokládající urbanistický rozvoj hlavního města. V minulosti most sloužil jako hlavní dopravní tepna do holešovických jatek, dnes je páteřní komunikací pražské dopravy. V příštích letech jej čeká, stejně jako další mosty přes Vltavu, rozsáhlá rekonstrukce. V úterý 6. února 1912 […]

vydáno před 10 měsíci
Průběh stavby most zachycuje fotografie z roku 1910.

Hlávkův most prochází diagnostickou zatěžovací zkouškou

Hlávkův most, spojující Karlín a Holešovice, prochází v těchto dnech další etapou průzkumu. Technická správa komunikací na jedné z jeho částí provádí dynamické zkoušky, které jsou součástí kompletní diagnostiky mostu. Provoz na mostě zůstal nepřerušen, pouze chodci musí v nočních hodinách využít jen jeden ze dvou chodníků. Výsledky všech diagnostických prací budou k dispozici do konce června. Dynamické zatěžovací zkoušky obloukových částí Hlávkova mostu jsou dalším bodem procesu komplexní diagnostiky, […]

vydáno před 10 měsíci
Hlávkův most čeká v budoucnu rekonstrukce.

Dělníci podepřou most v Bubenské ulici. Počítejte s dopravním omezením

Na začátku příštího týdne odstartují práce na podepření mostu X022 v Bubenské ulici u stanice metra Vltavská. Podepřou se kritická místa mostu, aby se pod most vrátila tramvajová doprava v plném rozsahu a zároveň mohl být most bezpečně používán, než se rozhodne o jeho dalším osudu. Některé práce si ale během února vyžádají řadu dopravních omezení. Most v Bubenské ulici byl kvůli prasklinám v konstrukci v říjnu loňského roku krátkodobě […]

vydáno před 11 měsíci
Havarijní zajištění mostu v Bubenské ulici.

Nový most u metra Nové Butovice byl otevřen pro veřejnost

Technická správa komunikací uvedla do provozu nový most na Praze 13. Ten spojuje úroveň vstupu do stanice metra Nové Butovice s pěším koridorem směrem k poliklinice a Úřadu městské části. Po pouhých osmi měsících od demolice původního mostu se sem vrátí cyklisté a pěší. Kompletní dokončení stavby, včetně vozovky pod mostem, je naplánováno na březen 2019. Původní most pro chodce a cyklisty u stanice metra B uzavřela TSK na začátku […]

vydáno před 12 měsíci
Most v Nových Butovicích.

V Praze kdysi stával nádherný most. Museli ho ale zbourat

Předchůdce dnešního mostu Legií – most Františka I. – byl nejkrásnější stavbou své doby. Mimo jiné výrazně napomohl rozvoji Smíchova. Po 57 letech provozu však musel být stržen. Proč? Až do poloviny 19. století byl Karlův most jediným mostem v Praze. Pokud se chtěli Pražané dostat z jednoho břehu Vltavy na druhý, museli buď projít po něm, nebo využít služeb četných přívozů. Ještě kolem roku 1800 žilo v Praze jen […]

vydáno před 1 rokem
Řetězový most císaře Františka I.

Praha bude mít nový most přes Vltavu za miliardu korun

Pražští radní schválili vítězný návrh Dvoreckého mostu, který časem spojí břehy Vltavy mezi Podolím a Zlíchovem. Kromě zlepšení automobilového provozu by měl nový most pomoci také tramvajové dopravě mezi Prahou 4 a Prahou 5. Stavba bude stát přibližně miliardu korun. Ze sedmi návrhů, které postoupily do druhého kola výběru, vyhodnotila komise jako nejlepší most zpracovaný ateliéry Tubes a Atelier 6. Nový Dvorecký most by měl ulehčit dopravě v okolí nábřeží […]

vydáno před 1 rokem

Praha nejspíš zbourá Libeňský most, oprava by se nevyplatila

Vedení Prahy obdrželo expertní zprávu Kloknerova ústavu ČVUT o stavu Libeňského mostu. Výsledky hovoří jasně – stav mostu je havarijní a město se bude muset rozhodnout, jak s ním v budoucnu naloží. „Jedná se o velmi obsáhlý materiál, se kterým se musíme všichni podrobně seznámit. Asi nejdůležitější informací je, že požadovanou zatížitelnost mostu lze zajistit dvěma způsoby, buď komplexní rekonstrukcí mostu, nebo stavbou zcela nového mostu bez využití spodní stavby […]

vydáno před 2 roky
Co bude dál s Libeňským mostem?

Nová lávka přes Botič bude sloužit chodcům i cyklistům

Technická správa komunikací hl. m. Prahy zprovoznila novou lávku pro pěší a cyklisty přes potok Botič v Praze 10. „Lávka přes Botič je určena pro pěší provoz a jízdu cyklistů. Jejím zprovoznění dojde k propojení parku s okolím a zároveň umožní bezpečnější přístup dětí ke škole,“ uvedl náměstek pro dopravu Petr Dolínek a dodává: „Cena nového mostu je necelých 7 mil. Kč a stavba trvala pouhé tři měsíce.“ Nosnou konstrukci […]

vydáno před 2 roky
Cena nového mostu je necelých 7 mil. Kč.

Železniční most na Výtoni bude uzavřen pro chodce až do odvolání

Pěší lávky přes železniční most na Výtoni budou od pátku 15. prosince uzavřeny až do odvolání. Důvodem je jejich havarijní stav. Rekonstrukce lávek je naplánována na letní stavební sezónu 2018 a 2019. Zahájení rekonstrukčních prací bude možné až po ukončení topné sezóny, tzn. po 30. 5. 2018, a po odstávce plynovodu umístěného na konzolách lávek. Práce budou ukončeny do opětovného zahájení topné sezóny a do spuštění plynovodu do provozu, což […]

vydáno před 2 roky
Vyšehradský železniční most byl postaven v letech 1900–1901.
X Zavřít