České dráhy neposkytly informace o Radmile Kleslové. Tají snad něco?

ZprávyPražskýDEN.cz31. července 20182 minuty čtení

Foto: Archiv

Česká pirátská strana vyhrála další spor o informace. Soud dal za pravdu předsedovi pražských zastupitelů za Piráty Adamovi Zábranskému, který se bránil proti obstrukcím Českých drah. Ty mu totiž opakovaně odmítly poskytnout detailnější informace o smluvním vztahu s bývalou starostkou Prahy 10 Radmilou Kleslovou.

Piráti si informace vyžádali poté, co vyšlo najevo, že Radmila Kleslová má uzavřené smlouvy na právní poradenství a konzultace s několika státními firmami. Tato bývalá funkcionářka ČSSD a následně pravá ruka Andreje Babiše v Praze si spolu s dalšími funkcemi, které zastávala, vydělávala několik stovek tisíc korun měsíčně, aniž by bylo zřejmé, co za ty peníze dělá.

„Chtěl jsem si ověřit, že kumulátorka funkcí Radmila Kleslová reálně ve státních firmách za ty nemalé peníze odváděla nějakou práci. Proto jsem si od každé z nich vyžádal informace o smluvních vztazích. České dráhy mi informace poskytnout odmítly, proto jsem byl donucen je zažalovat,“ vysvětluje Adam Zábranský, který ve stejné věci zažaloval ještě státní firmu ČEPRO.

České dráhy proti Pirátům využily známou obstrukční taktiku, tzv. „administrativní ping-pong“. Ta spočívá v neustálém vydávání odmítavých rozhodnutí a následném rušení těchto rozhodnutí nadřízeným orgánem, takže proces se zacyklí donekonečna. Řešení této chyby v zákoně přinesla až soudní judikatura.

České dráhy nyní musejí o žádosti znovu rozhodnout, protože nebyly schopny dostatečně odůvodnit odmítavé rozhodnutí. Jejich nesmyslné obstrukce podle Pirátů jen v tomto případě daňové poplatníky stály desítky tisíc korun na nákladech řízení a práci soudců a právníků Českých drah.

Nepřehlédněte

Výstaviště zatím neukázalo podezřelé smlouvy. Piráti podali žalobu • Pirátská strana podala správní žalobu na městskou společnost, která spravuje holešovické Výstaviště. Společnost podle ní ignoruje zákon o svobodném přístupu k informacím tím, že nechce poskytnout vyžádané smlouvy. Hned několik budov si v areálu pronajímá například podnikatel z hnutí ANO Vojtěch Rivola. Za jakých podmínek však společnost zveřejnit nechce. Pirátský zastupitel Adam Zábranský si na počátku dubna vyžádal několik smluv. Byly to smlouvy na provoz restauračních zařízení v areálu, smlouvy týkající se chystané akce Praguecon a smlouvy s členy představenstva společnosti. „Všechny smlouvy se týkají něčeho, kde máme podezření na nekalosti. Pronájem hned několika čerstvě zrekonstruovaných restaurací v areálu získal podnikatel z ANO Vojtěch Ryvola. Tedy politik strany, která Výstaviště ovládá. O tom, že smlouvy týkající se PragueConu mohou být pro město nevýhodné, se nyní píše i v médiích. A také jsem chtěl zjistit, kolik berou za svou nečinnost lidé, které ANO a ČSSD dosadilo do představenstva společnosti,“ vysvětluje Adam Zábranský svou žádost. Ticho po pěšině Výstaviště se rozhodlo žádost Adama Zábranského úplně ignorovat. Protože informace neposkytlo do 15 dnů, jak ukládá zákon o svobodném přístupu k informacím, podal pirát stížnost na nečinnost. Ani na tu společnost nereagovala. „Snažil jsem situaci vyřešit po dobrém. Poslal jsem představenstvu Výstaviště ještě další dopis, ve kterém jsem je vyzval, aby mi smlouvy poskytli. Když jsem ale z jejich strany zaznamenal jen další hluboké mlčení, nezbyla mi jiná možnost, než podat správní žalobu,“ kritizuje nečinnost Výstaviště Zábranský. Piráti již dříve upozornili na to, že Výstaviště utajuje informace, které by mělo dle zákona zveřejňovat. [related-post id="11202"] Výstaviště je podle Pirátů po několikaletém ovlivňování ze strany ANO a ČSSD v rozkladu. Společnost podle nich porušuje zákon o registru smluv i zákon o svobodném přístupu k informacím, uzavírá pochybné smlouvy a z plánované a potřebné revitalizace areálu se neudělalo nic. „Představenstvo utajuje smlouvy před dozorčí radou, pražská koalice na Magistrátu to odmítá řešit. Když se zastupitel chce seznámit s informacemi, úplně ho ignorují. My, Piráti, prosazujeme, aby dozorčí rady a představenstva městských firem byly obsazovány na základě průhledného výběrového řízení. Kdyby ve funkcích seděli odborníci a ne straničtí trafikanti, tohle by se nedělo,“ uzavírá pirátský kandidát na primátora Zdeněk Hřib.

Piráti mají s Prahou velké plány. Chtějí vysázet milion nových stromů • Pražští Piráti chtějí v příštích dvou volebních obdobích zmírnit extrémní teploty, které Pražany trápí v létě. Plánují sázet více stromů, podporovat zelené střechy a fasády a umístit na veřejná prostranství více vodních prvků. Kvůli čím dál extrémnějším teplotám se v létě v Praze nedá moc dobře žít a pracovat. Nejhorší je situace v centru města, kde je velký podíl betonu, který ulice vyhřívá. Vysoké letní teploty jsou ale celopražským problémem, který trápí i sídliště na okraji města. „Strom funguje jako klimatizační jednotka. Proto chceme, aby se Praha připojila k městům jako Los Angeles, New York či Šanghaj v iniciativě Million Tree Initiative. Zasadit milion nových stromů je ambiciózní cíl, ale myslím, že za 8 let se to dá zvládnout,“ říká pirátský kandidát na pražského primátora Zdeněk Hřib. Pro Prahu by to znamenalo zvýšit tempo výsadby nových stromů zhruba o polovinu oproti průměru za poslední čtyři roky. Kromě rozsáhlých ploch by stromy měly být co nejvíce i v ulicích a na náměstích, kde vytvářejí stín a zachytávají polétavý prach. Zásadní pro vyšší výsadbu stromů v ulicích je lepší koordinace městských i soukromých podniků v budování podzemních sítí. [related-post id="11441"] „Snížit teplotu v Praze je reálný cíl, musíme k tomu využít všechny možnosti, které máme. Samozřejmě nejdůležitější je rozšiřovat zelené plochy, sázet stromy a keře. Podle výzkumu prof. Vyskota z Mendelovy univerzity jeden hektar stromů nahradí provoz klimatizačních jednotek za 16 mil. Kč za rok. K ozelenění města však lze využít i střechy a fasády domů. Zelené střechy zadrží dešťovou vodu a vypaří ji a tím nejen zlepší mikroklima, ale ušetří i náklady na čištění dešťové vody, která je svedena do kanalizace,“ říká Eva Tylová, odbornice na životní prostředí a kandidátka Pirátů do Senátu na Praze 12. Piráti chtějí také více vodních prvků Kromě sázení stromů chtějí Piráti zajistit větší množství vodních prvků na veřejných prostranstvích. Kašny a fontány dle jejich úvah zpříjemní klima v blízkém okolí, rozprašovač vody osvěží kolemjdoucí a díky pítku se bude moci každý doplnit tekutiny bez nutnosti kupovat si PET lahve. Podpora zelených střech také pomůže na pražských sídlištích vytvořit polosoukromé prostory k trávení volného času, které tam nyní prakticky neexistují. Došlo by tak k oživení sousedských vztahů, které také pozitivně ovlivňují kvalitu života „Mým cílem je, aby Praha byla čisté a zdravé město. A pokud chceme mít zdravé Pražany, bez příznivého životního prostředí to nepůjde,“ vysvětluje Zdeněk Hřib.

Netrestejte běžné lidi. Bartoš a Rakušan poslali dopis do Bruselu kvůli Babišovi • O půlnoci ze středy na čtvrtek vyprší lhůta, do kdy musí české úřady informovat Evropskou komisi o zavedení funkčního systému postihujícího střet zájmů u příjemců dotací. Pokud se tak nestane, reálně hrozí, že Evropská komise zablokuje všechny kohezní dotace a dokonce i 180 miliard korun z fondu obnovy pro Česko. Ve společném prohlášení to uvedl předseda Pirátů Ivan Bartoš a předseda STAN Vít Rakušan.

Cesta vlakem z Prahy do Berlína zrychlí na rekordní 4 hodiny • Cesta vlakem mezi Prahou a Berlínem se zrychlí. Po letní změně jízdního řádu překonají vlakové soupravy vzdálenost mezi oběma hlavními městy za rekordní cestovní čas 4 hodiny 5 minut, resp. 4 hodiny 8 minut opačným směrem. To je o více než 10 minut méně než dosud. V minulosti přitom byla běžná cestovní doba mezi Prahou a Berlínem 6 až 7 hodin. „Zrychlení vlaků umožní nasazení moderních lokomotiv Vectron pod značkou Českých drah. Tyto lokomotivy se už nebudou vyměňovat za jiné v Drážďanech, a tak se výrazně zkrátil pobyt vlaků v saské metropoli a zrychlí cestování do Berlína a Hamburku,“ vysvětluje důvody zrychlení Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu. Spoje EuroCity na lince Praha - Drážďany - Berlín - Hamburk nabízejí vedle rychlé cesty také vysoký komfort. Soupravy jsou klimatizované, cestující mají k dispozici elektrické zásuvky a USB porty pro napájení drobné elektroniky, WiFi připojení k internetu, ve vlaku jsou místa pro cestující na invalidních vozících i pro cestující s malými dětmi v kočárcích. Ty mají i zvláštní uzavřený oddíl, aby malé děti nerušily ostatní spolucestující. Pro cykloturisty je vyhrazen vůz s místy pro jízdní kola, vlaky totiž sledují trasu oblíbené mezinárodní dálkové Labské cyklotrasy. Samozřejmostí je také restaurační vůz s bohatou nabídkou jídel a nápojů, která jsou v plném sortimentu servírovaná i ve voze 1. třídy. Ve vozech 2. třídy mají cestující k dispozici roznášku drobného občerstvení. Cesta z Prahy do Berlína bude nově trvat přibližně 4 hodiny, do Hamburku se zkrátí na přibližně 6 a půl hodiny. Cena Včasné jízdenky Německo pro trasu z Prahy do Berlína lze pořídit již od 369 Kč a z Prahy do Hamburku od 501 Kč. [related-post id="10997"] Historický rekord Cestování vlakem mezi Prahou a Berlínem nebylo nikdy tak rychlé a pohodlné. Ve 30. letech minulého století trvala cesta přibližně 6 hodin. Cestovní čas 6 až 7 hodin pak vydržel mezistátním expresům od počátku 50. let až do konce 80. let minulého století. Teprve po roce 1989 začalo docházet k postupnému zrychlování díky modernizovaným tratím a novým vozidlům. Před 25 lety se cestovní čas zkrátil asi o hodinu na přibližně 5 hodin a nyní je kratší o další hodinu.

Prostitutky jako OSVČ. Piráti chtějí novou regulaci trhu se sexuálními službami • Na červnovém zasedání zastupitelstva hl. m. Prahy budou Piráti žádat zastupitele o podporu materiálu, který vyzývá Poslaneckou sněmovnu ČR ke zrušení Úmluvy o potlačování a zrušení obchodu s lidmi a využívání prostituce druhých osob. Bez jejího zrušení podle nich nemůže Česká republika začít legislativně řešit toto problematické téma a regulovat prostituci na území Prahy.

Zákaz pivních kol platí, rozhodl soud. Praze se vrací důstojnost, říká radní • Opatření Magistrátu hl. m. Prahy, které zakazuje provoz dopravních prostředků, na nichž cestující mohou zároveň popíjet alkohol, je i nadále v platnosti. Městský soud v Praze se rozsudkem z tohoto týdne přiklonil na stranu hlavního města a zamítl žalobu provozovatelů této atrakce na zrušení opatření.

Legendární „žabotlam“ dnes vyjede na svou poslední pravidelnou jízdu • Končí éra úspěšných elektrických jednotek řad 451/452, se kterými jsou spojeny přezdívky pantograf, emilka nebo žabotlam(a). Pátek 11. srpna 2018 se zapíše do historie českých železnic jako poslední den pravidelného provozu poslední jednotky 451.025-26. V sobotu 11. srpna se vydá na cestu do depozitáře Národního technického muzea v Chomutově. Staré končící pantografy představují velmi úspěšnou konstrukci vlaků, která v 60. letech minulého století předběhla dobu nejen u nás, ale v celé Evropě. Výrazně překročily svou původně plánovanou životnost a odvedly velké množství práce v příměstské i regionální dopravě. V 80. letech stály u zavedení taktové dopravy a po roce 1989 u založení Pražské integrované dopravy. Rozloučková jízda U příležitosti posledního dne provozu se odpoledne vypraví do Prahy také muzejní jednotka 451.045-46 ze Šumperka, která pojede jako zvláštní vlak s přepravou cestujících. V pátek v podvečer proběhne společné fotografování posledních dvou provozních jednotek ve stanici Praha-Libeň. V sobotu 11. srpna se uskuteční poslední společná jízda obou jednotek z Prahy-Libně do Chomutova. Mimořádný rychlík pojede v 9:05 z Prahy-Libně, v 9:12 zastaví v Praze-Holešovicích a dál pojede přes Lovosice (10:41), Ústí nad Labem západ (11:05) do Chomutova (12:15), kde svou jízdu ukončí. Jednotka 451.025-26 již zůstane v Chomutově a bude předána do sbírek Národního technického muzea. Historická souprava Českých drah se pak vrátí z Chomutova (15:00) přes Ústí nad Labem západ (16:05) a Lovosice (16:40) do Prahy-Holešovic (18:47) a Prahy-Libně (18:54). [related-post id="11678"] Žabotlamy nahradí moderní jednotky Elektrické jednotky 451/452 se v posledních letech uplatnily hlavně v Pražské integrované dopravě na území hlavního města a Středočeského kraje. Na těchto linkách byly postupně nahrazeny moderními dvoupodlažními jednotkami CityElefant s klimatizací. Posledním útočištěm „žabotlamů“ byla v pracovní dny tzv. městská linka S 41 Roztoky u Prahy – Praha-Libeň. Na této lince je dočasně nahradí jiná bezbariérová vozidla z parku Českých drah, např. motorové jednotky RegioNova. Pokud získají České dráhy dlouhodobý kontrakt na provoz linky i po roce 2019, pak na ní během plnění tohoto kontraktu nasadí moderní elektrické bezbariérové jednotky. [related-post id="11664"] Praha by se bez nich neobešla Pantografy řadového označení 451 a 452 byly vyráběny ve Vagónce ve Studénce na severní Moravě v letech 1964 až 1968 a znovu pak ještě v letech 1972 a 1973. Celkem jich bylo vyrobeno 62 kusů. Postupně byly v provozu například v okolí Košic, na Ostravsku, na trati Olomouc - Nezamyslice, ve východních Čechách, nebo jezdily až na sever Čech do Ústí nad Labem. Jejich stěžejním působením však byla především Praha a její okolí. Pouze díky nim bylo možné zvládat silné přepravní špičky na hlavních tratích kolem hlavního města. Díky svým vynikajícím parametrům – velmi rychlému rozjezdu, výkonné elektrodynamické brzdě, ve své době revolučnímu částečně nízkopodlažnímu uspořádání prostoru pro cestující se širokými dvoukřídlými centrálně ovládanými nástupními dveřmi – umožnily zavedení intervalové dopravy na velmi frekventovaných tratích okolo Prahy již v 80. letech minulého století. Ještě v roce 2005 by se bez nich příměstská doprava v Praze neobešla. V té době jich bylo v provozu nasazeno stále ještě 29 oproti pouze 17 CityElefantům (451/452 – 63 % el. vozidel v PID), v roce 2010 již převažovaly v provozu moderní City Elefanty, ale staré pantografy měly stále velký podíl na provozu hlavně ve špičkách. Kvůli rychle rostoucí dopravě v Praze a okolí a přibývajícím spojům hlavně ve špičce pracovních dní jich bylo v provozu stále 23, CityElefantů už ale bylo v provozu 38 (451/452 – stále ještě 38 % el. vozidel v PID). Posledními útočišti jednotek 451/452 se staly posilové vlaky linek S4 Praha Masarykovo nádraží – Kralupy nad Vltavou a úplně posledním výkonem tzv. městská linka S 41 Roztoky u Prahy – Praha-Libeň.

Bývalé vedení Prahy 1 nakupovalo nábytek za 28 milionů. Podle ÚOHS v rozporu se zákonem • Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v půlce ledna uložil Praze 1 tři pokuty v souhrnné výši 270 000 korun za nákupy kancelářského nábytku v období let 2013-2015. Obchod totiž údajně proběhl v rozporu se zákonem. Podněty na ÚOHS v této věci podávali v půlce roku 2018 Piráti, kteří též v kauze podali trestní oznámení.

Praha 1 nakoupila nábytek za 28 milionů korun (ilustrační foto).

ČD kupují nové motorové vlaky za 3 miliardy. Nasadí je do regionů • České dráhy podepsaly kontrakt na dodávku 33 nových bezbariérových motorových jednotek se společností PESA Bydgoszcz SA. Nové motoráky jsou typově podobné vlakům stejného dodavatele, které cestující znají pod označením RegioShark.

Vozy CityElefant nabídnou zásuvky a připojení k internetu • České dráhy se pustily do modernizace vozů CityElefant, které jsou součástí Pražské integrované dopravy. Ve vylepšených vlacích bude v budoucnu možné dobíjet mobilní telefony a notebooky nebo se připojit přes palubní Wi-Fi síť k internetu.

České dráhy dočasně ruší všechny spoje do Německa • V souvislosti se zpřísněnými protiepidemickými opatřeními německých úřadů bude od tohoto víkendu přerušen provoz mezistátních vlaků mezi Českou republikou a Německem. Opatření se týká všech dálkových i regionálních spojů Českých drah (ČD) a jejich partnerů na všech hraničních přechodech do Bavorska a Saska a platí do odvolání.

Poprava K. H. Franka. Tisíce Pražanů vyprovodily nacistickou zrůdu do pekla • Svého času byl nejmocnějším mužem v protektorátu. Ty dny jsou už ale dávno pryč. Je středa 22. května 1946 ráno a Karl Hermann Frank má být už za několik málo hodin popraven na dvoře pražské pankrácké věznice. Není snad nikdo, komu by ho bylo líto.

Karl Hermann Frank ve vězení.

Praha 1 prodala městský byt za pár korun člence TOP 09, tvrdí Piráti • Praha 1 v čele se starostou Oldřichem Lomeckým z TOP 09 prodala člence a kandidátce TOP 09 Kateřině Hamr městský byt za devítinu tržní ceny. Ta se ho o rok později zbavila se ziskem 6,5 milionu korun. S informací přišla Česká pirátská strana. Člen Pirátů David Bodeček již v minulosti upozornil na to, že při prodeji bytů v rámci výběrových řízení byly bytové jednotky Městskou částí Praha 1 prodávány pod obvyklou cenou. Průběh realizovaných výběrových řízení na prodej bytových jednotek aktuálně prošetřuje policie. Nyní Piráti objevili, že též při privatizaci bytů se neměří stejným metrem a některým kupujícím se posléze dostává neobvyklých výhod. Kateřině Hamr, člence strany TOP 09 kandidující v letošních volbách, v roce 2016 Praha 1 prodala bytovou jednotku na Novém Městě o ploše 66 m2 za částku 852 000 Kč. V kupní smlouvě uzavřené s Prahou 1 byl původně zakotven 5letý zákaz zcizení, jak je v takových případech běžné. Tento zákaz byl však posléze odstraněn, a to jeho ručním přeškrtnutím, k čemuž úřednice z Prahy 1 připojila svůj podpis a kulaté razítko úřadu. To paní Hamr umožnilo, aby o rok později bytovou jednotku prodala za částku 7 249 000 Kč, tedy 8,5krát vyšší. „Není normální, aby městská část prodala byt s 90% slevou člence koaliční strany a umožnila jí ho o rok později prodat s výdělkem 6,5 milionu korun na úkor městské kasy. Takováto malá domů ze strany TOP 09 je podle nás odporná a naprosto nepřijatelná,“ říká člen Pirátů David Bodeček, který případ odhalil. Výhody, které aktuální vládnoucí strana TOP 09 na Praze 1 svým členům poskytuje, jsou nemalé. Piráti prostřednictvím Bodečka již v březnu letošního roku upozornili jak tajemníka úřadu, tak také radního pro majetek Tomáše Macháčka (TOP 09) na neadekvátní zásah do kupní smlouvy Kateřiny Hamr a dali podnět k jejímu prošetření. Kateřina Hamr tímto způsobem mohla získat neoprávněnou výhodu oproti jiným, „běžným“ občanům Prahy 1. Do dnešního dne záležitost nebyla tajemníkem ani radním Macháčkem objasněna. [gallery size="full" columns="1" ids="12309"] Fake news, brání se HamrKateřina Hamr zveřejnila na svém Facebooku následující prohlášení: „Vážení občané Městské části Praha 1, s ohledem na lživou a pomlouvačnou kampaň Pirátů, kterou tito rozjeli v souvislosti s blížícími se komunálními volbami proti TOP 09 a proti mé osobě, považuji za nezbytné uvést informace na pravou míru. Je mi líto, že jsem lživými a neobjektivními informacemi Pirátů byla zneužita v rámci neférového volebního boje a velmi mě mrzí fake news z dílny Pirátů, na které musím tímto reagovat. V roce 1996, tedy v době, kdy jsem nebyla členkou žádné politické strany a kdy TOP 09 ani neexistovala, jsem spolu s mým bývalým manželem ve výběrovém řízení zcela standardním způsobem získala byt 4. kategorie s podmínkou provedení jeho rekonstrukce na byt 1. kategorie. Jednalo se o byt 4. (tedy nejhorší) kategorie bez WC (bylo původně na chodbě), kde bylo nutné provést celkovou rekonstrukci včetně rekonstrukce rozvodů elektřiny, plynu, topení, odpadu atd. Do rekonstrukce bytu jsem musela vložit značné finanční prostředky a úsilí, aby mohl byt v budoucnu vůbec sloužit svému účelu. V té době jsem nebyla nijak politicky činná. Po kolaudaci bytu jsme v roce 2003 s bývalým manželem uzavřeli s Městskou částí Praha 1 standardní nájemní smlouvu na dobu 20 let. TOP 09 v té době ještě ani neexistovala a já jsem nebyla členkou žádné politické strany. Náklady na rekonstrukci bytu původně 4. kategorie jsme uhradili z vlastních zdrojů. Část nákladů na rekonstrukci bytu byla umořena v rámci doby trvání nájemní smlouvy. V první vlně privatizace bytů jsme s bývalým manželem byt od Městské části Praha 1 nekoupili, neboť jsme na něj neměli peníze. Přitom v té době byla cena za m2 podstatně nižší, než tomu bylo ve druhé vlně privatizace. V období druhé vln privatizace jsem požádala o prodloužení lhůty k privatizaci bytu z důvodu rozvodu. V bytě jsem tehdy bydlela sama se svými dvěma nezletilými dcerami. Byla jsem v té době matka samoživitelka. Po tříleté lhůtě od mého rozvodu jsem zcela standardním způsobem (tak jako tisíce dalších Pražanů) zahájila privatizační řízení (v tomto období již za výrazně vyšší ceny, než jaké byly v době 1. vlny privatizace). Na koupi bytu jsem si musela půjčit. Můj příběh nijak nevybočuje z příběhů několika tisíc dalších občanů Prahy 1 a tisíců občanů dalších městských částí Prahy, kteří v privatizaci koupili svůj nájemní byt. Mezí mě, že jsem byla ze strany Pirátů bez znalosti reálií zneužita v rámci jejich nečestné volební kampaně. Z původního „holobytu" se nám s bývalým manželem podařilo vytvořit důstojné bydlení, kde jsem po rozvodu jako matka samoživitelka vychovávala své dvě dcery. Text pana Davida Bodečka z České pirátské strany je lživý a manipulativní. Řadí se k mnoha fake news, které opozice na Praze 1 zneužívá v kampani do komunálních voleb 2018. Je mi líto zejména našeho pana starosty Oldřicha Lomeckého a pana Tomáše Macháčka a všech dalších, kteří byli do této účelové kauzy zataženi. Dále je mi líto celé strany TOP 09, která je těmito fake news z dílny Pirátů neférově napadána. S ohledem na výše uvedené jsem se rozhodla podat trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu pomluvy.“