Praha 1 chce vyhnat cyklisty z centra metropole, už od dubna

ZprávyPražskýDEN.cz17. ledna 20182 minuty čtení
Cyklistům vjezd do centra zakázán!

Cyklistům vjezd do centra zakázán!

Foto: Archiv

Celkem 23 ulic, průjezdů a náměstí Prahy 1 v délce 3 300 metrů se nejpozději do konce března každý den od 10 do 17 h uzavře pro všechny cyklisty. Kontroverzní návrh Prahy 1 může veřejnost připomínkovat do 27. ledna. Spolek Auto*Mat sbírá podpisy pod další petici proti omezení a podruhé se obrátí na Zastupitelstvo hl. m. Prahy. Budou-li připomínky dostatečně závažné, může Praha 1 od celého stanovení upustit.

Proti návrhu protestuje i MČ Praha 7, která vyzvala Prahu 1, aby přehodnotila chystaný zákaz cyklistů na svém území. Má za to, že omezení výrazně naruší pražskou koncepci cyklodopravy a mnoha lidem zkomplikuje pohyb po centru či cestu do zaměstnání.

„Hlavní město jen v loňském roce investovalo do rozvoje cyklodopravy 25 milionů korun, projekty za další desítky milionů korun se připravují. Když cyklistům uzavřete centrum, kudy procházejí zásadní trasy Prahou, roky budovaná koncepce se hroutí. Jako velmi problematické také vidím, že na počátku všeho byla politická iniciativa a nikoli požadavky odborníků,“ uvedl starosta Prahy 7 Jan Čižinský.

Rada MČ Praha 1 v loňském roce svým usnesením zadala Odboru dopravy Prahy 1 připravit návrh řešení problematiky jízdy kol a koloběžek v pěších zónách možnou časovou regulací. Odbor dopravy Prahy 1 pak koncem minulého roku zveřejnil návrh opatření, které by zakázalo vjezd kol do vybraných ulic Prahy 1 od 10 do 17 hodin.

Komplikace pro občany

„Zákaz jízdy na kole v centru jde přímo proti vývoji cyklodopravy v Praze v posledních dvaceti letech. Území Prahy 1 protíná řada zásadních cyklistických tahů navázaných na další trasy, které se postupně budují. Obávám se, že mnoha lidem, kteří v daných oblastech žijí či pracují, bude cestování na kole po Praze znemožněno či velmi zkomplikováno,“ doplnil místostarosta Ondřej Mirovský.

Obyvatelé Prahy proti zákazu cyklodopravy v centru již opakovaně protestovali. Probíhá již také druhá petiční akce.

[related-post id=“4365″]

„Pracuji v centru, a proto velmi často jezdím na kole například přes Můstek. Rozumím tomu, že právě Můstek je místo plné turistů, často hodně přeplněné, ale řešit to úplným zákazem ježdění na kole mi přijde nešťastné. Byl bych rád, kdyby město hledalo jiné způsoby, jak lépe skloubit provoz cyklistů a pěších, a ne si usnadňovat práci zákazy,“ vysvětluje cyklista Lukáš Makovský.

Praha 7 požaduje zrušení chystaného omezení, chce, aby se celou záležitostí zabýval také magistrát, který by měl dohlížet na naplňování koncepce rozvoje cyklodopravy v Praze, především pak zajištění návaznosti páteřních cyklistických tras.

Nepřehlédněte

Dopravnímu podniku se daří snižovat provozní náklady a zvyšovat počty cestujících • Dopravnímu podniku hl. m. Prahy (DPP) se daří zvyšovat počty cestujících a současně snižovat provozní náklady. Finanční prostředky jsou přitom investovány do zkvalitňování služeb cestujícím a zvyšování bezpečnosti dopravy. Pozitivní změny se odrazily v rekordním hospodářském výsledku DPP za rok 2017, který je o 771 mil. Kč vyšší, než předpokládal plán. „Díky úsilí našich téměř 11 000 zaměstnanců se Dopravnímu podniku za rok 2017 podařilo dosáhnout zisku rekordních 1,9 miliardy Kč. Oproti plánu je o 771 mil. Kč vyšší díky velkým úsporám a vyšším tržbám,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP. Dopravní podnik se za poslední dva roky zlepšil v několika klíčových sledovaných parametrech. Většina z klíčových ekonomických ukazatelů hovoří o velmi dobrém hospodaření Dopravního podniku. „Ve srovnání s minulostí šetříme mj. díky snížení úrokového zatížení z úvěru na tramvaje 15T, výrazně nižší jsou i náklady na naftu, energii a vytápění. Desítky miliónů korun ročně šetříme na pojištění, insourcingu výdeje stejnokrojů a dalších položkách. Dohromady Dopravní podnik v roce 2017 uspořil cca 421 mil. Kč,“ říká Peter Hlaváč, ekonomický ředitel a člen dozorčí rady DPP. [related-post id="5233"] Kde se nejvíc ušetřilo? „V porovnání s předešlými lety se nám mj. daří snižovat výdaje na externí právní služby. Zatímco v roce 2016 činily výdaje cca 28 mil. Kč, loni to bylo méně než 10 mil. Kč,“ říká Martin Gillar, generální ředitel DPP. Pro srovnání výdaje na právní služby činily v roce 2015 celkem 21,6 mil. Kč, v letech 2013 a 2014 více než 70 mil. Kč. „V současných podmínkách na trhu, tj. v době naprosté absence volných pracovních sil, se nám daří zůstávat atraktivním zaměstnavatelem. I v letošním roce dokážeme uspokojovat poptávku po řidičích MHD. Počet těch, kteří k nám od ledna nastoupili, téměř dvojnásobně převyšuje počet těch, kteří odešli. Důvodem je mimo jiné i to, že nabízíme mzdy výrazně nad českým průměrem,“ dodává Martin Gillar. [related-post id="5335"] Přípravy na stavbu metra Dopravní podnik loni přepravil celkem 1 165 031 tis. cestujících. Příznivé výsledky DPP pociťují právě i cestující. DPP revitalizuje stanice metra a zajišťuje bezbariérovost pražské MHD. DPP také zprovoznil bezplatnou wifi v šesti stanicích metra a chystá pokrytí všech stanic a tunelů mobilním signálem. Dále DPP uzavřel rámcovou smlouvu na nákup 300 nových autobusů za 1,5 miliardy korun. V následujících letech zahájí provoz dvou elektrobusových linek a postaví novou vozovnu v Hloubětíně. DPP nezapomíná ani na výstavbu tramvajových tratí do Slivence, na Libuš a z Divoké Šárky na Dědinskou. „Letos plánujeme investice v celkové výši překračující 8 miliard korun. Jednou z položek je zahájení geologického průzkumu trasy metra D za cca 950 milionů. Díky projektu Společného podniku směřujeme ke zprovoznění první části trasy metra D už v roce 2026,“ říká Tomáš Kaas, investiční ředitel a člen představenstva DPP. [related-post id="7819"] „Nová trasa metra D je klíčovým dopravním projektem DPP i hlavního města Prahy pro příští dekádu. Společný podnik je moderní, odvážný a ekonomicky efektivní způsob výstavby městské infrastruktury,“ říká Karel Grabein Procházka, radní hl. m. Prahy a místopředseda dozorčí rady DPP s tím, že podporuje ideu Společného podniku jako vzor pro budoucí rozvoj metropole.

Pražská MHD dostane nový navigační systém. Má být jednotný a srozumitelný • Praha se chystá zmodernizovat orientační systém veřejné dopravy. Cestující by měl provést od nástupiště v metru, přes vestibuly až ke stanicím vlaků a zastávek autobusů i tramvají. Stávající systém pochází ze 70. a 80. let minulého století a podle vedení města již neodpovídá současným požadavkům.

OBRAZEM: Malostranské náměstí se začíná konečně opravovat. Takhle bude vypadat • Stavební práce, které momentálně probíhají na Malostranském náměstí, jsou již součástí plánované revitalizace celého náměstí. Žlutá žula, kterou vybrali architekti, se položí mezi právě vyměňované tramvajové koleje, aby nedošlo ke dvojí výluce tramvajového provozu. Rekonstrukce tramvajové trati bude trvat do 20. února a je první ochutnávkou výsledné podoby náměstí.

Budoucí podoba Malostranského náměstí.

Bombardování Prahy nepřežily stovky lidí. Byla to chyba Spojenců, nebo záměr? • Před 74 lety se Praze rozezněly sirény. Krátce po poledni se na nebi objevilo několik desítek bombardérů B-17 americké osmé letecké armády. Nikdo na zemi v tu chvíli ještě netušil, jaká zkáza všechny brzy postihne. Bombardování Prahy právě začalo.

Ničivé bombardování navždycky Prahu poznamenalo.

Vloupali se do bytu a ukradli věci za padesát tisíc. Teď po nich pátrají policisté • Pražští kriminalisté od poloviny listopadu pracují na objasnění případu vloupání do bytu v Bartolomějské ulici na Praze 1. Majitelku bytu, která si odjela odpočinout na dovolenou, čekalo po návratu domů velké překvapení.

VIDEO: Stádo muflonů přebíhalo přes silnici u Thomayerovy nemocnice • Areál Thomayerovy nemocnice v Krči je už řadu let oblíbeným útočištěm stáda muflonů, kteří sem přicházejí z blízkého kunratického a krčského lesa.

Na Černém Mostě začala přeměna Divočiny v park • Na Černém Mostě začaly první terénní úpravy pozemku na kraji sídliště Vybíralova v sousedství kulturního centra Plechárna. Pozemek je zatím označovaný jako Divočina. Hlavní město tak zahájilo přeměnu zanedbaného místa, které bylo plné nevzhledných křovin, na místo, které bude sloužit občanům k setkávání a trávení volného času.

Stavba tramvajové tratě z Modřan do Libuše má zelenou • Tramvajová síť v Praze se v dohledné době prodlouží o další necelé dva kilometry. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) totiž pro tramvajovou trať Modřany – Libuš získal pravomocné stavební povolení.

Další rekordní rok pražského letiště. Odbavilo již 17 milionů cestujících • Letiště Václava Havla Praha počtvrté v řadě dosáhlo historického rekordu. Minulý pátek překročil celkový počet odbavených cestujících za letošní rok hranici 17 milionů. Může za to především rozvoj přímých leteckých spojení, včetně dálkových linek, kterých je v provozu nejvíce v novodobé historii, stále vyšší obsazenost letadel i navyšování kapacit na stávajících linkách.

Tramvajová linka 42 se osvědčila. Jezdit bude celoročně • Turistickou tramvajovou linku 42 zavedla Praha zkušebně letos v červenci. Propojuje nejvyhledávanější turistické cíle v centru a její trasa se podle zástupců Prague City Tourism osvědčila, takže zůstane v provozu celoročně.

Tramvajová trať z Modřan do Libuše povede až do Nových Dvorů • Chystaná tramvajová trať z Modřan do Libuše se navíc prodlouží o 1,8 km a povede až do Nových Dvorů. Společně s ní vzniknou i dvě nové tramvajové zastávky Přírodní a Nové Dvory. V pondělí o tom rozhodli pražští radní. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) nyní začne připravovat dokumentaci potřebnou pro územní rozhodnutí a stavební povolení.

Tramvaj v Praze.

Siluety na kolejích varují Pražany před nebezpečím fatální srážky s tramvají • Dbejte své bezpečnosti a myslete na fakt, že tramvaj má přednost nejen na přechodu! Přesně to má Pražanům připomenout kampaň „Neskákej mi pod kola!“, která nyní kromě výstražné tramvaje upozorňuje na nebezpečí střetu nástřikem lidských siluet na tramvajových svršcích. Nástřik obrysů těl byl proveden na místech v Praze s astým rizikem střetu tramvaje s chodcem. Tento počin Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) opět vznikl v rámci uvedené kampaně ve spolupráci s BESIP, Policií ČR a ROPID. 

Tisíce křížů zaplavily Staroměstské náměstí • Na pražském Staroměstském náměstí se v pondělí ráno objevilo 25 tisíc křížů. Značky namalované na dlažebních kostkách připomínají oběti pandemie covid-19 v Česku.

OBRAZEM: Staromák přivítal Ester Ledeckou a další úspěšné české olympioniky • Česká olympisjká výprava se vrátila z korejského Pchjongčchangu. Letoun s našimi reprezentanty dosedl na pražském Letišti Václava Havla krátce po půl druhé odpoledne. V 15 hodin odstartovalo slavnostní přivítání na Staroměstském náměstí. Podívejte se, jak to na místě vypadalo. #ester #esterledecka #oldtownsquare #staromak #olympiada #zlatamedaile #olympics #olympicsgames #olympicgames #olympicgames2018 #zimniolympijskehry #ledecka #superg #prague #praha #pictureoftheday #staromestskenamesti #zoh #zoh2018 #czechrepublic #cesi #fandime #snowboarding

31. 1. 1868: Na Karlově náměstí poletoval motýl. Vyvolal veliké pozdvižení • Podívejte se, co se psalo v pražských novinách přesně před 150 lety.

Praha 1 prodala městský byt za pár korun člence TOP 09, tvrdí Piráti • Praha 1 v čele se starostou Oldřichem Lomeckým z TOP 09 prodala člence a kandidátce TOP 09 Kateřině Hamr městský byt za devítinu tržní ceny. Ta se ho o rok později zbavila se ziskem 6,5 milionu korun. S informací přišla Česká pirátská strana. Člen Pirátů David Bodeček již v minulosti upozornil na to, že při prodeji bytů v rámci výběrových řízení byly bytové jednotky Městskou částí Praha 1 prodávány pod obvyklou cenou. Průběh realizovaných výběrových řízení na prodej bytových jednotek aktuálně prošetřuje policie. Nyní Piráti objevili, že též při privatizaci bytů se neměří stejným metrem a některým kupujícím se posléze dostává neobvyklých výhod. Kateřině Hamr, člence strany TOP 09 kandidující v letošních volbách, v roce 2016 Praha 1 prodala bytovou jednotku na Novém Městě o ploše 66 m2 za částku 852 000 Kč. V kupní smlouvě uzavřené s Prahou 1 byl původně zakotven 5letý zákaz zcizení, jak je v takových případech běžné. Tento zákaz byl však posléze odstraněn, a to jeho ručním přeškrtnutím, k čemuž úřednice z Prahy 1 připojila svůj podpis a kulaté razítko úřadu. To paní Hamr umožnilo, aby o rok později bytovou jednotku prodala za částku 7 249 000 Kč, tedy 8,5krát vyšší. „Není normální, aby městská část prodala byt s 90% slevou člence koaliční strany a umožnila jí ho o rok později prodat s výdělkem 6,5 milionu korun na úkor městské kasy. Takováto malá domů ze strany TOP 09 je podle nás odporná a naprosto nepřijatelná,“ říká člen Pirátů David Bodeček, který případ odhalil. Výhody, které aktuální vládnoucí strana TOP 09 na Praze 1 svým členům poskytuje, jsou nemalé. Piráti prostřednictvím Bodečka již v březnu letošního roku upozornili jak tajemníka úřadu, tak také radního pro majetek Tomáše Macháčka (TOP 09) na neadekvátní zásah do kupní smlouvy Kateřiny Hamr a dali podnět k jejímu prošetření. Kateřina Hamr tímto způsobem mohla získat neoprávněnou výhodu oproti jiným, „běžným“ občanům Prahy 1. Do dnešního dne záležitost nebyla tajemníkem ani radním Macháčkem objasněna. [gallery size="full" columns="1" ids="12309"] Fake news, brání se HamrKateřina Hamr zveřejnila na svém Facebooku následující prohlášení: „Vážení občané Městské části Praha 1, s ohledem na lživou a pomlouvačnou kampaň Pirátů, kterou tito rozjeli v souvislosti s blížícími se komunálními volbami proti TOP 09 a proti mé osobě, považuji za nezbytné uvést informace na pravou míru. Je mi líto, že jsem lživými a neobjektivními informacemi Pirátů byla zneužita v rámci neférového volebního boje a velmi mě mrzí fake news z dílny Pirátů, na které musím tímto reagovat. V roce 1996, tedy v době, kdy jsem nebyla členkou žádné politické strany a kdy TOP 09 ani neexistovala, jsem spolu s mým bývalým manželem ve výběrovém řízení zcela standardním způsobem získala byt 4. kategorie s podmínkou provedení jeho rekonstrukce na byt 1. kategorie. Jednalo se o byt 4. (tedy nejhorší) kategorie bez WC (bylo původně na chodbě), kde bylo nutné provést celkovou rekonstrukci včetně rekonstrukce rozvodů elektřiny, plynu, topení, odpadu atd. Do rekonstrukce bytu jsem musela vložit značné finanční prostředky a úsilí, aby mohl byt v budoucnu vůbec sloužit svému účelu. V té době jsem nebyla nijak politicky činná. Po kolaudaci bytu jsme v roce 2003 s bývalým manželem uzavřeli s Městskou částí Praha 1 standardní nájemní smlouvu na dobu 20 let. TOP 09 v té době ještě ani neexistovala a já jsem nebyla členkou žádné politické strany. Náklady na rekonstrukci bytu původně 4. kategorie jsme uhradili z vlastních zdrojů. Část nákladů na rekonstrukci bytu byla umořena v rámci doby trvání nájemní smlouvy. V první vlně privatizace bytů jsme s bývalým manželem byt od Městské části Praha 1 nekoupili, neboť jsme na něj neměli peníze. Přitom v té době byla cena za m2 podstatně nižší, než tomu bylo ve druhé vlně privatizace. V období druhé vln privatizace jsem požádala o prodloužení lhůty k privatizaci bytu z důvodu rozvodu. V bytě jsem tehdy bydlela sama se svými dvěma nezletilými dcerami. Byla jsem v té době matka samoživitelka. Po tříleté lhůtě od mého rozvodu jsem zcela standardním způsobem (tak jako tisíce dalších Pražanů) zahájila privatizační řízení (v tomto období již za výrazně vyšší ceny, než jaké byly v době 1. vlny privatizace). Na koupi bytu jsem si musela půjčit. Můj příběh nijak nevybočuje z příběhů několika tisíc dalších občanů Prahy 1 a tisíců občanů dalších městských částí Prahy, kteří v privatizaci koupili svůj nájemní byt. Mezí mě, že jsem byla ze strany Pirátů bez znalosti reálií zneužita v rámci jejich nečestné volební kampaně. Z původního „holobytu" se nám s bývalým manželem podařilo vytvořit důstojné bydlení, kde jsem po rozvodu jako matka samoživitelka vychovávala své dvě dcery. Text pana Davida Bodečka z České pirátské strany je lživý a manipulativní. Řadí se k mnoha fake news, které opozice na Praze 1 zneužívá v kampani do komunálních voleb 2018. Je mi líto zejména našeho pana starosty Oldřicha Lomeckého a pana Tomáše Macháčka a všech dalších, kteří byli do této účelové kauzy zataženi. Dále je mi líto celé strany TOP 09, která je těmito fake news z dílny Pirátů neférově napadána. S ohledem na výše uvedené jsem se rozhodla podat trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu pomluvy.“

Běchovice a Horní Počernice spojuje nová cyklostezka • Praha slavnostně otevřela nově vybudovanou cyklostezku mezi Běchovicemi a Horními Počernicemi. Nová cyklostezka začíná za podjezdem železniční trati v Běchovicích zhruba 300 metrů od křižovatky ulic Mladých Běchovic a Českobrodské, kde navazuje na již stávající realizovaný chodník pro pěší, a končí na hranici katastrů Běchovice a Horních Počernice. Její délka je 1 433 m, šířka 3 m a povrch má z asfaltového betonu. „Výstavba nové cyklostezky byla zahájena na začátku loňského října a jsme rádi, že se nám podařilo stihnout její otevření s měsíčním předstihem oproti původnímu plánu. Občané Prahy ji tak mohou začít využívat již nyní na samotném začátku cyklistické sezóny,“ říká Matěj Fichtner, náměstek generálního ředitele TSK, a. s. [related-post id="10352"] Otevření nové cyklostezky si nenechali ujít ani náměstek primátorky hl. m. Prahy Petr Dolínek a starosta MČ Prahy Běchovic Ondřej Martan, kteří se zástupci TSK a zhotovitelem spol. Strabag zahájil její provoz. „Běchovice jsou jednou z opravdu dynamicky se rozvíjejících městských částí Prahy a jsem rád, že se nám daří naši městskou část neustále zvelebovat a zpříjemnit tak život a cestování nejen místních, ale i ostatních obyvatel Prahy,“ říká starosta Běchovic Ondřej Martan. Nová cyklostezka začíná za podjezdem železniční trati v Běchovicích, cca 300 m od křižovatky ulic Mladých Běchovic a Českobrodské, kde navazuje na již stávající realizovaný chodník pro pěší, a končí na hranici katastrů Běchovice a Horních Počernice. Součástí výstavby cyklostezky jsou také úpravy stávajících zastávek MHD, dopravního značení i sadové úpravy a přeložky veřejného osvětlení. [related-post id="10628"] „Pro tento rok se nám podařilo prosadit zásadní navýšení finančních prostředků pro rozvoj cyklistiky v Praze. Zájem o tento způsob přepravy neustále roste a naším úkolem je zajistit, co nejlepší podmínky pro bezpečnou a komfortní jízdu. Jsem tedy velice rád, že se nám to daří a tato nová cyklostezka je toho důkazem,“ uvedl Petr Dolínek, náměstek primátorky hl. m. Prahy pro oblast dopravy, sportu a volného času. Prostřednictvím Technické správy komunikací hl. m. Prahy, a.s. investovala Praha v loňském roce více než 33 milionů korun do projektů, které zlepšily podmínky pro cyklisty na celém území Prahy. Dalších 17,6 milionů korun poskytla městským částem jako účelovou dotaci na přípravu nebo na samotnou opravu povrchů či výstavbu nových cyklostezek a v letošním roce se počítá s investicemi ve výši téměř 100 milionů korun.

Hlava Franze Kafky potřebuje opravit. Na několik měsíců zmizí z centra Prahy • Pohyblivá socha znázorňující hlavu Franze Kafky, umístěná poblíž Národní třídy, projde v příštích týdnech kompletní revitalizací. Umělecké dílo Davida Černého se během několika dní zcela rozebere a všech dvaačtyřicet rotujících nerezových pater se dočká potřebné opravy. Ta bude trvat několik týdnů a má zahrnovat také instalaci modernějšího otočného systému.

Praha uvažuje o autech, která budou řídit sama. Studie prověří možnosti • Pražští radní zadali vypracování studie pro přípravu pilotního projektu autonomní mobility v Praze. Cílem je zmapovat možná technologická a informační řešení, která zefektivní využití stávajících kapacit dopravních cest a umožní postupné nasazování samořiditelných vozů do městského provozu.

Startuje oprava Vršovické ulice. Koncem dubna dojde k uzavírkám • V dubnu a květnu se bude opravovat Vršovická ulice, Technická správa komunikací vzhledem ke špatnému stavu vozovky rozhodla o položení nového povrchu. Většinu času bude doprava ve směru z centra vedena jedním pruhem, mezi 28. a 30. dubnem však dojde k úplné uzavírce. Od 12. dubna do 13. května se bude na základě rozhodnutí TSK provádět souvislá údržba Vršovické ulice, a to v úseku Moskevská – Kodaňská ve směru z centra. Dopravní omezení se dotknou řidičů, ale také návštěvníků Úřadu městské části – nebude možné parkovat podél budovy ÚMČ, je možné, že budou částečně uzavřeny některé chodníky. „Dopravní opatření spojené s rekonstrukcí vydal odbor dopravních agend Magistrátu. Jsme si ale vědomi toho, že rekonstrukce takového rozsahu se obyvatel Prahy 10 dotkne. Připravujeme proto jasné značení, které upozorní na bezpečné přechody a chodníky vedoucí k úřadu, stejně tak i na místa, kde bude možné po dobu rekonstrukce zaparkovat,“ říká mluvčí Prahy 10 Vít Novák. Plánovanou opravu rozdělila TSK do několika etap tak, aby byla Vršovická ulice po maximální možnou dobu alespoň jedním jízdním pruhem průjezdná. Dojde však k několika změnám. K celkové uzavírce úseku dojde pouze v termínu 28. 4. – 30. 4. 2018, kdy objížďka bude vedena ulicemi Moskevská a U Vršovického hřbitova. Nebude možné parkovat auta v celém úseku podél budovy ÚMČ Prahy 10. O víkendu 14. 4. – 15. 4. 2018 nebude pro směr z centra možné odbočení do/z ulice Kodaňské. Autobusové linky 101, 124 a 139 budou do Kodaňské vedeny ulicemi Minskou a Slovinskou, ev. Bělocerkevskou. Podle Technické správy komunikací vykazuje Vršovická ulice značné poruchy jak v křižovatkách, tak v mezikřižovatkovém úseku. Jsou zde vyjeté koleje, trhliny i výtluky. Během měsíčních oprav proto dojde k odfrézování zhruba 10 centimetrů živičných vrstev, které budou nahrazeny novými.