Smrt na přechodu. Auto v Hostivaři srazilo čtyři chodce, dva nepřežili

Pražské krimiPražskýDEN.cz13. března 20182 minuty čtení

Foto: ZZS hl. m. Prahy

K tragické dopravní nehodě došlo v úterý krátce před třetí hodinou odpoledne v pražské Hostivaři. Na přechodu ve Švehlově ulici u obchodního centra srazil osobní automobil čtyři chodce.

Jedné ženě a jednomu muži záchranáři i přes veškerou snahu už nedokázali pomoci. Třetí žena (72) je při vědomí, ale kvůli mnohačetným poraněním byla transportována na urgentní příjem Fakultní nemocnice Královské Vinohrady. Čtvrtá žena (63) byla kvůli poranění ruky předána lékařům ortopedie.

Svědci nehody popisují, že auta stála v levém pruhu na červené, když v tom najednou v pravém pruhu projel vůz a srazil chodce, kteří procházeli přes přechod. Příčinu neštěstí ale definitvně určí policisté až na základě záznamu kamerového systému a výpovědí všech svědků.

Řidič pod vlivem nebyl

Řidiče automobilu (67) policisté na místě zadrželi. Orientační zkouška na přítomnost alkoholu a dalších omanmných a psychotropních látek byla negativní.

Na místo s ohledem na následky i psychický stav účastníků nehody zamířili policejní interventi, kteří byli připraveni poskytnout potřebnou prvotní posttraumatickou péči. Tu využil řidič auta i duchapřítomný kolemjdoucí, který resuscitoval zraněné.

Dopravní omezení

Vyšetřování nehody značně zkomplikovalo dopravu v oblasti. Policie uzavřela Švehlovu ulici a automobily odkláněla. Tramvaje stanicí Obchodní centrum Hostivař pouze projížděly bez zastavení. Autobusy MHD byly svedeny ve směru k Průmyslové do protisměru. Veškerá doprava se vrátila do normálu krátce před půl šestou večer.

Nepřehlédněte

Siluety na kolejích varují Pražany před nebezpečím fatální srážky s tramvají • Dbejte své bezpečnosti a myslete na fakt, že tramvaj má přednost nejen na přechodu! Přesně to má Pražanům připomenout kampaň „Neskákej mi pod kola!“, která nyní kromě výstražné tramvaje upozorňuje na nebezpečí střetu nástřikem lidských siluet na tramvajových svršcích. Nástřik obrysů těl byl proveden na místech v Praze s astým rizikem střetu tramvaje s chodcem. Tento počin Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) opět vznikl v rámci uvedené kampaně ve spolupráci s BESIP, Policií ČR a ROPID. 

Rok 1904: Nejméně deset mrtvých po vánočním ohňostroji v Itálii • Oslavy příchodu nového roku v Praze se v posledních dvou letech mění. Město zakázalo odpalovat zábavní pyrotechniku v historickém centru a zrušilo i oficiální novoroční ohňostroje. Ať už si o tom myslíme cokoliv, pravdou zůstává, že rachejtle a petardy měly v minulosti na svědomí řadu zbytečných zranění. A některým lidem se dokonce tato zábava stala osudnou. O tragickém případu z Itálie informovaly Národní listy dne 9. ledna 1904.

Praha 10: Bezdomovci načerno odebírali elektřinu ze sloupu veřejného osvětlení • Pražským strážníkům se podařilo odhalit černé odběratele elektrické energie, kteří si přímo do lampy veřejného osvětlení napojili prodlužovací kabel, aby se v teple mohli dívat na televizi.

I. P. Pavlova: Tramvaj srazila dva chodce, oba jsou mrtví • Na křižovatce ulic Ječná a Sokolská došlo v úterý dopoledne kolem desáté hodiny ke střetu tramvaje a dvou chodců. Událost má tragické následky. Dva přibližně šedesátiletí muži srážku s tramvají nepřežili. K nehodě vyjely všechny složky integrovaného záchranného systému, jeden z mužů totiž zůstal zaklíněn pod tramvají. Záchranáři dorazili na místo za 3 minuty po ohlášení. Oba muže se pokoušeli asi 45 minut resuscitovat. U obou zajistili dýchací cesty, napojili je na monitor a provedli veškeré život zachraňující úkony. Přes jejich snahu se ale bohužel ani jednoho z mužů zachránit nepodařilo. Doprava v místě neštěstí musela být částečně omezena, do normálu se vrátila přibližně po dvou hodinách. [gallery size="full" columns="1" ids="10470,10471,10472"]

Milan Rastislav Štefánik. Spoluzakládal republiku, zemřel strašlivou smrtí • Patřil mezi skupinku mužů, bez nichž by samostatná Československá republika nevznikla. Jeho život ale předčasně ukončila letecká tragédie. Šlo o náhodu, nebo úmysl? Milan Rastislav Štefánik (* 21. července 1880), rodák z vesnice Košariská na západním Slovensku. Astronom, vojenský letec a brigádní generál ozbrojených složek Francouzské republiky. Muž, bez něhož by samostatné Československo možná ani nevzniklo. Věděli jste, že i Štefánik působil v našem hlavním městě? Když ke konci 19. století maturuje na sarvašském lyceu s vyznamenáním, je rozhodnutý pro studium v Praze na technické univerzitě, obor stavební inženýrství. Na školu je přijat a posléze začíná jeho působení v metropoli Českého království. Školu ale nedokončuje, jelikož ho zaujala astronomie. Ta se toho času vyučuje na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, kde jako řádný profesor působil Tomáš Garrigue Masaryk. Zde se nechává Štefánik zapsat a stává se stoupencem Masarykovy myšlenky. Detvan a láska k národu V Praze působí v době jeho studia slovenský spolek Detvan, který velkou měrou přispívá k rozvoji národního povědomí pražských slovenských studentů. Na začátku nového století je zvolen za předsedu tohoto spolku. Společně s Vavro Šrobárem a dalšími se snaží informovat českou společnost o Slovensku a pomaďaršťování slovenského etnika. Zde začíná Štefánik svou redaktorskou činnost, díky které myšlenka česko-slovenské vzájemnosti nadále nabírá na popularitě v české společnosti. [gallery size="full" columns="1" link="none" ids="13567"] Astronom Největším Štefánikovým snem je však Paříž a kariéra vědce v oboru astronomie. V roce 1904 proto odchází z Prahy a v Paříži se zařazuje jako vědecký pracovník. Ze začátku ho trápí existenční problémy, ale vše se díky pomoci přátel a vlastnímu úsilí brzy zlepšuje. V jeho nejúspěšnějším roce 1906 vydává hned 7 vědeckých prací a jeho renomé začíná stoupat. Příchod války Příchodem války je Štefánik nucen respektovat tento stav a nastoupit na frontu. Kvůli svému zdravotnímu stavu to však není možné hned. Nejprve tedy nastupuje na vojenskou leteckou školu, kde získává diplom pilota a hodnost desátníka. Poté je vyslán na západní frontu. Bojuje s nasazením pro věc, ví totiž, že tato válka může být příležitostí k osamostatnění Slováků a Čechů. Nějaký čas bojuje i na srbské frontě. Organizátor Československé národní rady Po návratu do Paříže v druhé polovině války se seznamuje s vícero vlivnými osobnostmi francouzské politiky a naprosto se ztotožňuje s myšlenkami Masaryka a Beneše. Díky konexím jim domlouvá schůzky s francouzskými politiky, kteří mohou pomoci uspíšit vznik samostatného států Čechů a Slováků. On sám se zasloužil především o vytvoření zárodků československého vojska a o působení československých odbojových organizací. Udržuje diplomatické styky napříč politickým spektrem tehdejší Evropy. [gallery size="full" columns="1" link="none" ids="13566"] Atentát? Po válce se má stát ministrem ozbrojených sil, avšak 4. května 1919 při svém návratu do již samostatného Československa umírá při tragické nehodě svého letadla v obci Ivanka pri Dunaji u Bratislavy. Dodnes se spekuluje, zda to nebyla ze strany československých elit záměrná likvidace. Podle jiných teorií se měl stát obětí střetu francouzských a italských geopolitických zájmů ve střední Evropě. Nepřímým důkazem atentátu má být údajně pitevní zpráva, průběh nehody i fakt, že svědecké výpovědi z místa tragédie byly vyšetřujícími orgány ignorovány. Velmi pravděpodobným důvodem nehody byl nešťastný omyl obsluhy protiletadlové obrany. Tato verze popisuje sestřelení letadla vlastní protivzdušnou obranou, neboť Československo bylo tou dobou ve válečném stavu s Maďarskem a letadlo se Štefánikem na palubě bylo označeno italskou trikolórou, jež je identická s maďarskou.

Ze Štefánikova letadla zůstaly jen trosky.

Tornádo v Praze poničilo palác na Vyšehradě a vyvracelo stromy • Tornádo, které se minulý čtvrtek prohnalo moravskými vesnicemi, nemá v našich novodobých dějinách obdoby. Napáchalo obrovské škody a bohužel si vyžádalo i oběti na životech.

Nová lávka přes Botič bude sloužit chodcům i cyklistům • Technická správa komunikací hl. m. Prahy zprovoznila novou lávku pro pěší a cyklisty přes potok Botič v Praze 10.

Cena nového mostu je necelých 7 mil. Kč.

Kampaň zabrala. Počet smrtelných srážek chodců s tramvají se loni snížil • Zatímco v předešlých letech počet střetů tramvají s chodci v hlavním městě každým rokem stoupal, loni došlo nejen k meziročnímu poklesu počtu nehod o více než 17 %, ale i počtu úmrtí, a to z osmi na tři osoby. Rok 2019 byl v této oblasti pozitivní i tím, že z celkového počtu 87 sražených chodců byla naprostá většina zraněných lehce, a pouze 4 těžce. Data zveřejnil Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP).

Lávka ve Vršovicích ponese jméno ukrajinského bojovníka za svobodu • Pražští radní dnes schválili návrhy na pojmenování malého parčíku ve Vršovicích a nového mostku spojujícího dva vršovické břehy Botiče. Mostek ponese jméno po Vasylu Omeljanoviči Makuchovi, který se na podzim roku 1968 upálil na protest proti invazi vojsk Varšavské smlouvy do Československa a následné okupaci naší země. Malý vršovický park, jenž dodnes pojmenován nebyl, ponese jméno po malíři Pavlu Brázdovi, který loni zemřel. „Mostek, který je denně využíván velkým množstvím místních obyvatel, doposud neměl jméno. Velmi jsem stál o to, aby pojmenován byl a aby název souvisel s touto lokalitou,“ říká radní pro dopravu Martin Hejl. Mostek, který se pro veřejnost otevřel v prosinci 2017, spojuje ulici Přípotoční s ulicí Ukrajinskou – proto nakonec ponese jméno právě ukrajinského bojovníka za svobodu. [related-post id="3829"] Brázdův park Nové jméno nese také malý park mezi vršovickými ulicemi Volyňská, Dukelská a Jakutská. „Brázdův park je pojmenování, které bude připomínat mimořádně zajímavého umělce, malíře a sochaře. Byl příbuzným bratrů Čapkových a měl velmi silný životní příběh,” vysvětluje radní Prahy 10 Ivana Cabrnochová. [gallery columns="1" size="full" ids="10540"] Pavel Brázda byl nucen během komunistického režimu tvořit v izolaci a bez možnosti vystavovat, přitom je považován za jednoho z nejoriginálnějších tvůrců v evropském kontextu. Brázda pracoval do svého důchodu jako topič v kotelně. V posledních letech tvorby využíval počítač, se kterým se naučil pracovat po svých 80. narozeninách. Zemřel loni 17. prosince ve věku 91 let. Praha schválila pojmenování parku už několik měsíců po úmrtí umělce Brázdy. „Radním hlavního města patří naše velké poděkování, jsme rádi, že se u nás v Praze 10 daří pojmenovávat významná místa po osobnostech. V roce 2014 došlo na můj návrh k pojmenování 10 míst, z nichž například Park Františka Suchého a Park Jiřího Karena čeká v příštím roce rekonstrukce,” dodává radní Ivana Cabrnochová.

Řidička náklaďáku nepřežila nehodu na Pražském okruhu • Náraz dvou nákladních vozů na Pražském okruhu u Lochovského tunelu nepřežila řidička jednoho z nich. Okruh byl několik desítek minut uzavřen. V pondělí přibližně ve čtvrt na dvanáct došlo tři sta metrů za Lochkovským tunelem ve směru na Plzeň ke střetu dvou nákladních automobilů. Po nárazu zůstala v jednou z nich zaklíněna čtyřicetiletá řidička. Ženu ze zdemolované kabiny vyprostili hasiči a předali ji do péče záchranářů. Na místo dorazil i záchranářský vrtulník. I přes resuscitaci, která trvala několik desítek minut, se ženu zachránit nepodařilo. Při DN v Lochkovském tunelu utrpěla velmi vážná zranění žena (cca 40 let) v nákladním vozidle. Po vyproštění od @HasiciPraha na místě poskytovala neodkladnou péči včetně 35min resuscitace posádka RZP a letecká záchranná služba. Žena bohužel zraněním přes veškerou snahu podlehla.

TOP 09 chce hlavu primátorky Krnáčové za pád lávky v Troji • Město jako správce majetku v případě lávky v Troji vážně selhalo v otázce bezpečnosti, tvrdí pražští zastupitelé za TOP 09. Na dnešním jednání zastupitelstva navrhli, aby primátorka Adriana Krnáčová (ANO) odvolala gesčně zodpovědného náměstka Petra Dolínka (ČSSD) nebo sama rezignovala.

Praha 10 investuje do nápadů občanů na zlepšení veřejného prostoru • Radnice MČ Praha 10 odstartovala další ročník projektu Moje stopa. V rámci něj mohou občané přicházet s nápady na oživení veřejného prostoru, o nichž na podzim proběhne veřejné hlasování. Vítězné návrhy budou realizovány z participativního rozpočtu městské části. Náklady na každý z nich by se měly pohybovat v rozmezí 350 tisíc až dva miliony korun. Celkově je na projekt vyčleněno 5 milionů.

Jedním z již realizovaných projektů je bosonohá stezka ve veřejně přístupném vnitrobloku mezi ulicemi Na Stezce, Na Hroudě a Kubánským náměstím.

Rekonstrukce radnice Prahy 10 začne příští rok. Vyjde na stovky milionů • V druhé polovině příštího roku by měla odstartovat rekonstrukce radnice MČ Praha 10. Budova úřadu ve Vršovické ulici ze 70. let minulého století je v havarijním stavu. Stavební práce vyjdou na stovky milionů korun. Finanční injekci ve výši 500 milionů korun nejspíš poskytne pražský magistrát.

Praha 10 zavede modré zóny. Rozšíření chystají i další městské části • Pražští radní odsouhlasili rozšíření zón placeného parkování, které navrhovaly některé městské části. Ke zvětšení parkovacích ploch pro rezidenty tak nyní dojde například na Praze 5, 6, 9, 18 a 21. Kromě toho mohou být parkovací zóny vyznačeny na celém území Prahy 10.

Provoz na Pražském okruhu zkomplikovaly hned čtyři nehody za jedno odpoledne • Během necelých tří hodin došlo včera na šesti kilometrech Pražského okruhu D0 hned ke čtyřem dopravním nehodám. Deset minut po patnácté hodině na kilometru 6,5 ve směru na D1 se střetl nákladní vůz s osobním. Nákladní auto zůstalo převrácené na bok ve škarpě. „Vlivem této dopravní nehody jsme museli, s ohledem na tvořící se kolony, přistoupit k blokovému odbavování aut v Lochkovském a Cholupickém tunelu,“ uvedl mluvčí policistů Tomáš Hulan. Při nehodě utrpělo několik osob zranění, pro která byly převezeny z preventivních důvodů do nemocnice. K dalším dvěma dopravním nehodám došlo na okruhu ve směru k D5 v jednu a tu samou chvíli, krátce před 4 hodinou. Obě události se odehrály mezi 4,8 až 6 kilometrem. V jednom případě do sebe narazily dva nákladní vozy. Tato událost se naštěstí obešla bez zranění, vznikla jen větší hmotná škoda na obou vozidlech. O poznání horší byla srážka hned čtyř osobních aut, po které několik osob skončilo v péči přivolaných záchranářů. „Byť u těchto obou dopravních nehod vždy zůstal průjezdný alespoň jeden jízdní pruh, i tak došlo ke znatelnému zpomalení plynulosti silniční dopravy,“ poznamenává mluvčí policistů Hulan. Ke čtvrté, nejzásadnější dopravní nehodě došlo na kilometru 0,5 ve směru k D5 přibližně deset minut před osmnáctou hodinou, kdy se srazily dva kaminony.  Situace byla o to složitější, že jeden z nákladních vozů převážel osm nových osobních aut, která po střetu spadla z korby a byla doslova rozházená jak na pozemní komunikaci, tak i mimo ni. Tato dopravní nehoda úplně zablokovala provoz ve směru k D5 a odstraňování následků zabralo několik hodin. Policisté odkláněli dopravu sjezdem na Jesenici. Na místo dorazil také pracovník odboru životního prostředí. Značná část pohonných hmot z nabouraných vozidel totiž vytekla do kanalizace.

Ve středu odstartuje rekonstrukce polikliniky v Malešicích • Poliklinika Malešice vstoupí od 2. ledna 2019 do dlouho očekávané rekonstrukce. Cílem je nabídnout lékařům i pacientům odpovídající moderní zázemí a větší komfort.

Občané Prahy 10 si mohou na radnici vyzvednout respirátory zdarma • MČ Praha 10 reaguje na páteční rozhodnutí Vlády ČR. Svým občanům, kteří jsou ve finanční tísni, nebo nedokážou ochranné prosředky sehnat v obchodech blízko svého bydliště, bude od příštího týdne rozdávat zdarma respirátory.

Parčík v Rybalkově ulici dostává novou podobu. Podívejte se, jak bude vypadat • Po zimní přestávce pokračuje revitalizace parčíku v Rybalkově ulici. Vznikne zde nová parková cesta a obmění se mobiliář. Navíc přibude nová zeleň a terénní jezdecké schody vložené do plochy trávníku.

Další nehoda v Ječné ulici. Tramvaj se střetla s motorkářem • Pražští hasiči v pondělí odpoledne zasahovali v Ječné ulici v Praze 2 u nehody motorky s tramvají. Hasiči zajistili místo proti vzniku požáru a zasypali uniklé provozní kapaliny na komunikaci. Zraněného motorkáře si vzali do péče záchranáři. Mezi zastávkami Štěpánská a I. P. Pavlova musela být na dočasně zcela přerušena tramvajová doprava. Případ jsme předali kolegům HZS @DPPOficialni a @PolicieCZ pic.twitter.com/75sbomBDau

Havarovaná motorka (ilustrační foto).

Tragédie v Uhříněvsi. Mladý řidič (†27) se zabil nárazem do stromu • K tragické dopravní nehodě došlo v úterý krátce po třetí hodině ranní v pražské Uhříněvsi. Po nárazu auta do stromu v ulici K Netlukám zemřel sedmadvacetiletý řidič.

Mladý muž nejspíš ukončil život dobrovolně.