nehoda

Každý čtvrtý řidič někdy řídil pod vlivem alkoholu nebo drog. Počet nehod kvůli tomu roste • Počet dopravních nehod, při kterých byl řidič pod vlivem alkoholu nebo drog, každoročně stoupá. V loňském roce byly návykové látky příčinou dopravní nehody v 4 900 případech. Z průzkumu agentury STEM/MARK, který si nechala vypracovat Asociace Záchranný kruh, zároveň vyplývá, že v alkoholovém opojení sedlo za volant 25,5 procenta řidičů. 

Alkohol za volant nepatří, ale ne každý se toho drží.

Tragédie v Praze 6. Sloup veřejného osvětlení usmrtil mladou dívku • V pátek přibližně ve čtvrt na dvanáct večer přijali operátoři linky tísňového volání oznámení o dopravní nehodě v ulici Na Větrníku v Praze 6. V souvislosti s ní bohužel přišla o život mladá dívka.

Na místě tragédie zasahovali hasiči, policisté i záchranná služba.

Další nehoda v Ječné ulici. Tramvaj se střetla s motorkářem • Pražští hasiči v pondělí odpoledne zasahovali v Ječné ulici v Praze 2 u nehody motorky s tramvají. Hasiči zajistili místo proti vzniku požáru a zasypali uniklé provozní kapaliny na komunikaci. Zraněného motorkáře si vzali do péče záchranáři. Mezi zastávkami Štěpánská a I. P. Pavlova musela být na dočasně zcela přerušena tramvajová doprava. Případ jsme předali kolegům HZS @DPPOficialni a @PolicieCZ pic.twitter.com/75sbomBDau

Havarovaná motorka (ilustrační foto).

V centru Prahy se srazily tramvaje, na místě je 20 zraněných • V pátek po poledni došlo v centru Prahy ke srážce dvou tramvají. Podle prvních informací je na místě zhruba 20 lehce zraněných lidí. Tramvaje se srazily ve frekventované Ječné ulici na zastávce Štěpánská, kde do sebe zezadu nabouraly dvě soupravy. „Při srážce dvou tramvají na zastávce Štěpánská utrpělo zranění přibližně 20 osob, jedná se o lehká poranění. Na místě zasahuje 5 posádek RZP, 1 lékařská posádka, inspektor a speciální vůz Atego,“ uvedli pražští záchranáři na Twitteru. Pražští policisté v současné chvíli zasahují v ulici Ječná, kde došlo k nehodě dvou tramvají. Jedna z tramvají narazila zezadu do druhé. Na místě je několik zraněných. Provoz tram omezen. Vozidla jezdí jedním jízdním pruhem. pic.twitter.com/rCi1IAHO6L

Ilustrační foto.

Tramvaj srazila ženu na Národní třídě. Na místě zasahovali hasiči, policisté i záchranáři • Pražští hasiči ve spolupráci se záchranáři a policisty zasahovali v pondělí odpoledne ve Spálené ulici u střetu osoby s tramvají. Hasiči chodkyni vyprostili pomocí speciálních vaků a předali do péče záchranářům. Tramvajové linky byly několik desítek minuty obousměrně odkloněny. Osoba byla z pod tramvaje @DPPOficialni vyproštěna a předána do péče @zzshmp

Řidička náklaďáku nepřežila nehodu na Pražském okruhu • Náraz dvou nákladních vozů na Pražském okruhu u Lochovského tunelu nepřežila řidička jednoho z nich. Okruh byl několik desítek minut uzavřen. V pondělí přibližně ve čtvrt na dvanáct došlo tři sta metrů za Lochkovským tunelem ve směru na Plzeň ke střetu dvou nákladních automobilů. Po nárazu zůstala v jednou z nich zaklíněna čtyřicetiletá řidička. Ženu ze zdemolované kabiny vyprostili hasiči a předali ji do péče záchranářů. Na místo dorazil i záchranářský vrtulník. I přes resuscitaci, která trvala několik desítek minut, se ženu zachránit nepodařilo. Při DN v Lochkovském tunelu utrpěla velmi vážná zranění žena (cca 40 let) v nákladním vozidle. Po vyproštění od @HasiciPraha na místě poskytovala neodkladnou péči včetně 35min resuscitace posádka RZP a letecká záchranná služba. Žena bohužel zraněním přes veškerou snahu podlehla.

I. P. Pavlova: Tramvaj srazila dva chodce, oba jsou mrtví • Na křižovatce ulic Ječná a Sokolská došlo v úterý dopoledne kolem desáté hodiny ke střetu tramvaje a dvou chodců. Událost má tragické následky. Dva přibližně šedesátiletí muži srážku s tramvají nepřežili. K nehodě vyjely všechny složky integrovaného záchranného systému, jeden z mužů totiž zůstal zaklíněn pod tramvají. Záchranáři dorazili na místo za 3 minuty po ohlášení. Oba muže se pokoušeli asi 45 minut resuscitovat. U obou zajistili dýchací cesty, napojili je na monitor a provedli veškeré život zachraňující úkony. Přes jejich snahu se ale bohužel ani jednoho z mužů zachránit nepodařilo. Doprava v místě neštěstí musela být částečně omezena, do normálu se vrátila přibližně po dvou hodinách. [gallery size="full" columns="1" ids="10470,10471,10472"]

OBRAZEM: Bouračka v centru Prahy. Policistům z hořícího auta pomáhali kolemjdoucí • V sobotu krátce po půl osmé ráno vyjížděly všechny složky Integrovaného záchranného systému do Ječné ulice v Praze 2, kde došlo ke střetu dvou osobních motorových vozidel, z nichž jedno bylo policejní. To v důsledku střetu skončilo na přilehlém chodníku a začalo hořet. Policistům z hořícího vozu pomohli kolemjdoucí, řidičku z druhého vozu museli vyprostit přivolaní hasiči. Ti rovněž zajistili místo události proti požáru a předali ho dopravním policistům. Všichni účastníci nehody skončili v péči záchranářů. Prvotní informace ukazují, že policisté jeli se zapnutým výstražným a zvukovým zařízením na tísňové volání. Okolnosti celé dopravní nehody a míra zavinění jednotlivých účastníků bude předmětem dalšího vyšetřování. [gallery size="full" columns="1" ids="9779,9778,9780"]

Smrt na přechodu. Auto v Hostivaři srazilo čtyři chodce, dva nepřežili • K tragické dopravní nehodě došlo v úterý krátce před třetí hodinou odpoledne v pražské Hostivaři. Na přechodu ve Švehlově ulici u obchodního centra srazil osobní automobil čtyři chodce. Jedné ženě a jednomu muži záchranáři i přes veškerou snahu už nedokázali pomoci. Třetí žena (72) je při vědomí, ale kvůli mnohačetným poraněním byla transportována na urgentní příjem Fakultní nemocnice Královské Vinohrady. Čtvrtá žena (63) byla kvůli poranění ruky předána lékařům ortopedie. Svědci nehody popisují, že auta stála v levém pruhu na červené, když v tom najednou v pravém pruhu projel vůz a srazil chodce, kteří procházeli přes přechod. Příčinu neštěstí ale definitvně určí policisté až na základě záznamu kamerového systému a výpovědí všech svědků. Řidič pod vlivem nebyl Řidiče automobilu (67) policisté na místě zadrželi. Orientační zkouška na přítomnost alkoholu a dalších omanmných a psychotropních látek byla negativní. Na místo s ohledem na následky i psychický stav účastníků nehody zamířili policejní interventi, kteří byli připraveni poskytnout potřebnou prvotní posttraumatickou péči. Tu využil řidič auta i duchapřítomný kolemjdoucí, který resuscitoval zraněné. ZZS HMP chce velmi poděkovat muži (28 let), který na místě DN v Hostivaři resuscitoval zraněné. Následně převezen do Krizového centra RIAPS s akutní stresovou reakcí. Řidič OA (67 let) převezen do FNKV rovněž s akutní stresovou reakcí.

Tragédie v Uhříněvsi. Mladý řidič (†27) se zabil nárazem do stromu • K tragické dopravní nehodě došlo v úterý krátce po třetí hodině ranní v pražské Uhříněvsi. Po nárazu auta do stromu v ulici K Netlukám zemřel sedmadvacetiletý řidič.

Mladý muž nejspíš ukončil život dobrovolně.

VIDEO: Tři lidé zahynuli při nehodě autobusu u Horoměřic • V pátek po 16. hodině zasahovali pražští hasiči z Petřin, Smíchova a HZS HÚOPH u Horoměřic ve Středočeském kraji v rámci mezikrajské výpomoci spolu s jednotkami HZS Středočeského kraje. Na silnici 240 ve směru na Prahu došlo k nehodě osobního automobilu a autobusu příměstské dopravy linky 316.

10. 1. 1868: Nebohá děvečka skončila pod koňskými kopyty a omnibusy nejezdí • Děvečka v Železné ulici skončila pod koňskými kopyty a strážníci se železnou vytrvalostí zasahovali na Ovocném trhu. Přečtěte si, co se dělo v Praze přesně před 150 lety.

Nepřehlédněte

Na opravený Negrelliho viadukt se vrací vlaky. Ve své době byla stavba světovým unikátem • Správa železnic dokončila rekonstrukci historického Negrelliho viaduktu. Vlaky se na něj vrátí v pondělí 1. června. Památkově chráněný most slouží dopravě v hlavním městě již od roku 1850.

Smíchov a Podolí propojí nový most za miliardu korun • Hlavní město vypsalo veřejnou zakázku na zhotovitele stavby Dvoreckého mostu pro městskou hromadnou dopravu, pěší a cyklisty mezi Smíchovem a Podolím. Most má na délku měřit 388 metrů a široký bude 16 metrů. Odhadovaná cena stavby je okolo jedné miliardy korun.

Experiment s chlebem dětem ukázal, proč je důležité mýt si ruce před jídlem • Vštípit dětem zásady hygieny často bývá pro rodiče složitý oříšek. S neobyčejně zajímavou metodou přišla učitelka Dayna Robertson z jedné základní školy v americkém městě Idaho Falls. Při experimentu posloužil obyčejný toastový chléb.

Praha chystá rekonstrukci Revoluční ulice za desítky milionů korun • Revoluční ulici čeká v dohledné době rekonstrukce tramvajové trati. Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) ve spolupráci s ateliérem Ondřeje Císlera již vypracoval studii, kterou schválili pražští radní. Návrh počítá s rozšířením chodníků a výsadbou nového stromořadí. Pražané se mohou těšit i na malé náměstíčko na rohu Klimentské ulice.

Metro bude jezdit déle. Dotkne se to i nočních tramvají a autobusů • Do pražské MHD se s pokračujícím uvolňováním protiepidemických opatření vracejí cestující. Dopravní podnik reaguje na zvýšenou poptávku po přepravě posílením provozu metra. Vrátí i některé noční tramvajové linky.

Souprava pražského metra

EasyJet začne létat z Prahy do severoirského Belfastu • Letecká společnost easyJet dnes oznámila spuštění nové pravidelné linky mezi Prahou a Belfastem, hlavním městem Severního Irska. Nové spojení bude v provozu dvakrát týdně, vždy v pondělí a pátek, od 29. října 2018, tedy od začátku zimního letového řádu. Podle tiskové zprávy bude dopravce do této destinace létat s Airbusem A319 a očekává, že přepraví během sezóny 11 100 cestujících. „Jsme rádi, že se podařilo domluvit novou přímou pravidelnou linku, která spojí Prahu s hlavním městem Severního Irska. Belfast bude tak od zimního letového řádu již 11. destinací ve Velké Británii, kam mohou cestující z Letiště Václava Havla Praha letět. Toto spojení má dlouhodobě velký potenciál a očekáváme, že o novou linku bude zájem jak u českých, tak i zahraničních cestujících, a že ji využije kolem 11 100 pasažérů za sezónu v obou směrech“ uvedl Jiří Vyskoč, ředitel leteckého obchodu Letiště Praha. Prodej letenek začne ve čtvrtek 12. července prostřednictvím webových stránek dopravce.

Belfast.

Další výzkum potvrdil, že káva ovlivňuje délku života • Pokud patříte mezi milovníky kávy, pak rozhodně musíte vědět o nejnovější studii vědců, jejíž závěry zveřejnil odborný časopis The Annals of Internal Medicine. Zkoumalo se, jaký vliv má pravidelné pití kávy na riziko předčasného úmrtí. A potvrdil se poznatek, který přinesly podobné vědecké práce již v minulosti.

Lékaři z Motola loni transplantovali srdce pěti dětským pacientům • Lékaři Dětského kardiocentra FN Motol provedli v loňském roce celkem pět transplantací srdce – třem chlapcům a dvěma dívkám. Jedná se o rekordní počet transplantací uskutečněných během jednoho roku, a to za posledních deset let. Od roku 2013, kdy MZ ČR schválilo Dětské kardiocentrum jako transplantační centrum pro srdce u dětí, zde bylo provedeno celkem 17 transplantací. 

Transplantaci srdci loni úspěšně zvládla i pětiletá Adélka.

Oblečení z obchodu vyperte. Okamžité nošení je rizikové hned ze dvou důvodů • Když si koupíte nové oblečení, na které jste měli dlouho zálusk, zcela určitě je vaším cílem dosáhnout toho, aby vám co možná nejdéle vydrželo jako nové. Řada lidí se obává, že šaty hned při prvním vyprání ztratí svůj tvar, a proto je začnou okamžitě nosit. To je ale velká chyba.

Proč je nejíte častěji? Vlašské ořechy mají právem nálepku božské potraviny • Naši předci prý vlašské ořechy velmi uctívali. Díky vizuální podobnosti s lidským mozkem se věřilo, že mají schopnost předávat lidem boží moudrost. Také se tradovalo, že tato potravina pomáhá při různých problémech s hlavou. Co je na tom pravdy z hlediska současné vědy?

Jezdím jako člověk. Praha chce zvýšit ohleduplnost cyklistů, motoristů i chodců • Magistrát hlavního města spouští osvětovou kampaň s názvem „Jezdím jako člověk“. Jejím cílem je zlepšování podmínek pro cyklodopravu v metropoli a zvýšení bezpečnosti cyklistů, chodců i motoristů. Kampaň bude vzdělávat veřejnost v pravidlech jízdy na kole a dalších pravidel silničního provozu a apelovat na vzájemnou ohleduplnost na pražských silnicích, chodnících i cyklostezkách. V ulicích, v médiích a na dalších místech bude kampaň k vidění od května do konce října tohoto roku. „Praha se dlouhodobě snaží zlepšovat síť i kvalitu pražských komunikací včetně cyklostezek a chodníků. Míra komfortu při jejich využívání ale do značné míry závisí také na chování samotných účastníků provozu, kteří k sobě bohužel v některých případech nejsou právě tolerantní. Touto kampaní na ně chceme apelovat, aby vždy nejen dodržovali zákonné předpisy, ale zároveň se k sobě chovali s co největším respektem a ohleduplností,“ řekl Petr Dolínek, náměstek primátorky hl. m. Prahy pro oblast dopravy, sportu a volného času. [related-post id="4530"] Cyklisté se necítí bezpečně Z průzkumu zaměřeného na stav a potenciál cyklistické dopravy v Praze, který byl pro magistrát uskutečněn na konci loňského roku, vyplynulo, že bezpečnost je v současnosti největší překážkou ve využívání kola k přepravě po Praze. Cyklisté vnímají velké ohrožení zejména ze strany řidičů motorových vozidel, z nichž dvě třetiny přiznali, že cyklistům pohyb ve vozovce nijak neusnadňují. Z dlouhodobých statistik nicméně vyplývá, že viníkem nehod s účastí cyklisty v žádném případě nejsou pouze motoristé. Sami cyklisté od roku 2006 zavinili přes 40 procent nehod dvou účastníků s účastí cyklisty. Problematický je z hlediska bezpečnosti v některých případech i kontakt cyklistů a chodců. Například téměř čtvrtina cyklistů považuje za nebezpečnou jízdu po společné stezce pro chodce a cyklisty. Někteří cyklisté pak také ne vždy dodržují dopravní předpisy a v rozporu s nimi k jízdě využívají chodník, který je ovšem až na výjimky určen výhradně k pohybu chodců. „Cyklisté zřejmě v některých případech mají pocit, že jízda po chodníku pro ně bude pohodlnější a bezpečnější. Neuvědomují si však, že tím naopak ohrožují chodce a zároveň porušují dopravní předpisy,“ dodal Petr Dolínek. [related-post id="7816"] Kampaň „Jezdím jako člověk“ je součástí projektu Čistou stopou Prahou, který již třetím rokem podporuje udržitelné způsoby přepravy po Praze. Obsah kampaně vychází z klíčových problémových dopravních situací, které jsou účastníky provozu vnímány jako obzvlášť nepříjemné a rizikové. „Na daných příkladech poukazujeme na nevhodné chování jednotlivých účastníků provozu a zároveň jim nabízíme ponaučení, jak se v takových situacích chovat správně a ohleduplně,“ upřesnila koordinátorka kampaně Sylva Švihelová. Zmíněné příklady a související pravidla budou veřejnosti prezentovány formou omalovánkové informační brožury, v médiích či na outdoorových reklamních plochách. Edukace bude dále probíhat prostřednictvím webu projektu Čistou stopou Prahou nebo na nové facebookové stránce Jezdím jako člověk. Grafické zpracování problémových dopravních situací zajistil výtvarník a ilustrátor Karel Jerie.

Ženy zakázaly hospody. Muži se odstěhovali a město zbankrotovalo • Muži na celém světě odjakživa rádi navštěvují hospody, což ale bývá trnem v oku jejich manželkám. Tento odvěký spor se stal dokonce osudným jednomu americkému městečku na počátku minulého století. O kuriózním případu napsaly v Praze vydávané Národní listy v srpnu roku 1901.

Tragédie v Praze 6. Sloup veřejného osvětlení usmrtil mladou dívku • V pátek přibližně ve čtvrt na dvanáct večer přijali operátoři linky tísňového volání oznámení o dopravní nehodě v ulici Na Větrníku v Praze 6. V souvislosti s ní bohužel přišla o život mladá dívka.

Na místě tragédie zasahovali hasiči, policisté i záchranná služba.

Ghí a přepuštěné máslo. Proč jsou zdravé a v čem se od sebe liší • V receptech především indické kuchyně můžete často narazit na surovinu zvanou ghí. Jedná se vlastně o přepuštěné máslo, které znaly už naše prababičky. Avšak toto tvrzení není úplně přesné. Obě suroviny se totiž od sebe liší.

Ghí a přepuštěné máslo

Startuje nová linka přívozu přes Vltavu. Propojí dvě pražské náplavky • Rašínovo a Hořejší nábřeží propojí staronový pravidelný přívoz Vyšehrad. Pražané i turisté tak budou moci cestovat mezi dvěma oblíbenými náplavkami po vodě rychleji.

Tramvajová trať z Modřan do Libuše povede až do Nových Dvorů • Chystaná tramvajová trať z Modřan do Libuše se navíc prodlouží o 1,8 km a povede až do Nových Dvorů. Společně s ní vzniknou i dvě nové tramvajové zastávky Přírodní a Nové Dvory. V pondělí o tom rozhodli pražští radní. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) nyní začne připravovat dokumentaci potřebnou pro územní rozhodnutí a stavební povolení.

Tramvaj v Praze.

Starší objev vědců by mohl zpomalit další pandemii koronaviru • Svět má za sebou první vlnu pandemie způsobené novým typem koronaviru. Všichni se nyní obávají, že by se nemoc covid-19 mohla na podzim znovu vrátit ve velkém, případně že virus zmutuje a bude mnohem více nebezpečný. Ochránit nás může vakcína (zatím ale neexistuje), připravenost celé společnosti, ale i starší vědecké poznatky o chování a schopnostech virů.

Letišti Václava Havla se nadále daří. Kam se loni z Prahy létalo nejčastěji? • Letiště Václava Havla Praha od roku 2013 setrvale roste. Podle nejnovějších provozních výsledků odbavilo v loňském roce přesně 16 797 006 cestujících, což znamená 9% meziroční nárůst. Nejvytíženější byly v loňském roce linky do Velké Británie. Z destinací nejvíce cestujících směřovalo již tradičně do Londýna. Nejvyšší meziroční nárůst v počtu odbavených cestujících zaznamenala Barcelona. Výrazně posílily také dálkové linky, které vloni využilo o téměř čtvrt milionu cestujících více než v roce předchozím.

Jak přežít vedro v Evropě: Doporučení pro aktivity a opatření v tropickém počasí • Evropa se nyní potýká s intenzivní vlnou veder, která přináší extrémně vysoké teploty. V některých částech kontinentu teploměry dosahují až neuvěřitelných 40 °C. Česká republika není výjimkou, a tak je důležité vědět, jak se člověk může vypořádat s takovým tropickým počasím.

Tramvajová vozovna v Kobylisích slaví 80 let od zahájení provozu • Již 80 let funguje tramvajová vozovna v pražských Kobylisích. Provoz zahájila 30. dubna 1939. Svojí kapacitou (200 motorových vozů) nahradila v té době bezmála čtyřicetiletou vozovnu Centrála, která se nacházela v areálu holešovické elektrárny. Ta měla kapacitu jen 90 vozů a její budovu naléhavě pro svoji potřebu potřebovala elektrárenská část Elektrických podniků hlavního města Prahy.

Interiér vozovny Kobylisy v prvním období provozu.