Praha 14

Praha 14 plánuje vybudovat tři nové železniční zastávky • Pražští radní schválili poskytnutí 12,5 milionu korun na zpracování projektové dokumentace tří nových železničních zastávek plánované linky S61 ze Smíchova přes Vršovice do Běchovic. Součástí nové linky bude i přestup na zastávku metra Depo Hostivař, a tak se cestujícím výrazně zkrátí jízda MHD z okraje Prahy a Středočeského kraje do centra.

Praha má novou rozhlednu. Vydržet by měla nejméně 15 let • Metropole má první veřejně přístupnou rozhlednu od dokončení Žižkovského vysílače. Doubravka, jak věž, která v posledním roce rostla na Černém Mostě, pojmenovali její autoři, ale není jen tak ledajakou stavbou. Je v mnoha ohledech jedinečná - originální konstrukcí, použitými materiály, tím, že pochází "z dílny" světoznámého architekta i způsobem realizace. Myšlenka obohatit Prahu 14 o rozhlednu se v roce 2013 zrodila v hlavě starosty této městské části, Mgr. Radka Vondry. Ten pro svou ideu nadchl privátní investorskou a inženýrskou společnost Landia Management s.r.o., která na území Prahy 14 realizuje například projekt nové rezidenční čtvrti Rajský vrch, a společně začali řešit, kdo představy promění v realitu. Volba koho oslovit byla díky četným referencím i svéráznému přístupu ke každému řešenému území rychlá a jasná - architekta Martina Rajniše a jeho Huť architektury. Tři miliony korun za novou rozhlednu zaplatila Landia Management s.r.o., která dalším milionem korun financovala i přípravné fáze a koordinaci celého projektu. Všichni se navíc shodují i na aktivním přístupu veřejnosti, jež výstavbu podpořila dary v hodnotě bezmála půl milionu korun v podobě nákupu schodů s vlastními vzkazy. „Mám velkou radost, že Čihadla, konkrétně kopec Horka, po zhruba roce těžké práce zdobí takhle proutěná kráska. Doubravku vnímám jako velmi silný symbol a novou dominantu městské části. Věřím, že svou neotřelostí bude lákat návštěvníky zblízka i zdaleka,“ říká starosta Vondra. Podle něj je Doubravka prvním krokem k rozvoji celých Čihadel, přesněji k jejich revitalizaci do podoby přírodního parku nabízejícího zázemí pro různé aktivity. „Vážím si toho, že zrovna u nás našel Martin Rajniš tu správnou inspiraci pro další své dílo,“ dodává. [gallery size="full" columns="1" ids="11005"] Experimentální stavba Doubravka se otevírá takřka na den přesně od okamžiku, kdy byl před čtyřmi lety na břehu Kyjského rybníku vztyčen dvanáctimetrový prototyp oblouku budoucí rozhledny. Tři roky trvala pozorování a měření spojů a ohybu materiálu předcházející zahájení samotné, co do výšky dvojnásobné věže. Realizace pak zabrala celý rok. To jen dokládá, že nová, veřejně přístupná rozhledna, které se obyvatelé Prahy dočkali po dlouhých více než pětadvaceti letech, je typickou ukázkou experimentální architektury. Byla navržena na konkrétní místo se stavebně-konstrukčními detaily, jež nejsou k vidění nikde jinde. „Experimentální samozřejmě neznamená nedotažená nebo nejistá. Máme propočítaný a vyzkoušený každý centimetr. Spíš jde o proces výstavby, kdy jsme skici a plány ověřovali až přímo na místě. Za větru, deště, mrazu nebo pražícího slunce,“ vysvětluje prof. ing. arch. Martin Rajniš, který spolu se svým týmem z ateliéru Huť architektury stál nejen za návrhem, ale i za realizací Doubravky. Vypořádat se museli se změnou tvaru tři podnoží, nedostatkem akátové kulatiny jako základního stavebního materiálu nebo s nepřístupností místa výstavby po několik měsíců. Výsledek je však naprosto přesvědčivý, což dokládají i nadšené reakce na sociálních sítích. [gallery size="full" columns="1" ids="11002"] Rukopis Huti architektury se promítnul do podoby trojbokého jehlanu i do zvoleného materiálu. Převládá snadno obnovitelné, ale trvanlivé akátové dřevo (přes 7 kilometru kmínků, včetně odpadu), doplněných o modřínové a ocelové prvky. Nejvyšší bod věže se díky korouhvi tyčí do výše 23,5 metru. „Akát je z hlediska trvanlivosti ten nejlepší materiál, co jsme mohli použít. Ze zkušenosti vím, že hodně záleží na orientaci prvků v konstrukci, vodorovné odcházejí výrazně rychleji, těch tam máme minimum. Máme i vymyšlenou ocelovou podporu pod Doubravku, kterou tam za 15 let můžeme dát. Určitě nehrozí, že by v roce 2033 bylo místo Doubravky opět prázdné místo,“ doplňuje arch. David Kubík, jenž byl za výstavbu rozhledny v týmu Huti architektury odpovědný. [gallery size="full" columns="1" ids="11003"] Vstupné je zdarma Městská část získá rozhlednu do vlastnictví v průběhu léta. Veřejnosti však bude Doubravka, k jejímuž vrcholu s podestou ve výšce 20 metrů vede 98 schodů, sloužit od 15. června. A to bez jakýchkoliv omezení, vyjma mimosezónního období od listopadu do března. V jeden moment může na vrcholu stanout devět osob. Doubravka je pomyslným základním kamenem revitalizace oblasti Čihadla. Ještě letos započne obnova turistických tras, cyklotras a dalších komunikací. Součástí záměru je také osazení řady prvků drobné architektury, herních prvků pro děti, vznik odpočinkových, relaxačních nebo piknikových míst, zázemí pro občerstvení přímo u samotné rozhledny. Součástí tzv. Cesty k Doubravce je od podzimu také dětské hřiště, které bylo na podzim otevřeno v rezidenční čtvrti Rajský vrch. MČ připravuje společně s Vysokou školou tělovýchovy a sportu Palestra návrh dlouhodobého rozvoje cenné přírodní rekreační zóny Čihadla. Jednou z hlavních dominant se do budoucna stane i připravovaný sportovní areál při ulici Ocelkova, který vznikne revitalizací nevyužívaných ploch. Propojením Čihadel a parku U Čeňku by měl do budoucna vzniknout jeden z největších lesoparků na území hlavního města. Cílem je nabídnout obyvatelům Prahy 14, turistům, příznivcům běhání nebo jízdy na kole atraktivní lokalitu nabízející pestré vyžití, relaxování, ale i poznání. I co do skladby flóry a fauny patří Čihadla k nejvíce podnětným místům na území hlavního města. [gallery size="full" columns="1" ids="11004"]

Muž po operaci s kanylou v ruce se toulal na Černém Mostě • Hlídka městské policie z Prahy 14 si v sobotu ráno při kontrole terminálu metra Černý Most všimla muže v pantoflích a nemocničním pyžamu, který měl v ruce napíchnutou kanylu. Když se strážníci muže zeptali, co tam dělá, odpověděl, že je po operaci a jede na ubytovnu, kde bydlí. Cestou si prý chtěl jen koupit cigarety a něco k pití. Neposlušného pacienta proto hlídka strážníků naložila do auta a odvezla zpátky do nemocnice, aby mohl dále pokračovat v rekonvalescenci. [gallery size="full" columns="1" ids="10085"]

Neposlušný pacient utekl z nemocnice krátce po operaci.

Drzost! Žena prosila strážníky, aby jí otevřeli kradené auto • Neobvyklý případ řešili v pondělí krátce po poledni strážníci z Prahy 14. Na parkovišti nákupního centra v Chlumecké ulici je požádala o pomoc žena s tím, že si zabouchla ve vozidle osobní věci. Nakonec se ukázalo, že vozidlo je kradené.

Nepřehlédněte

Roušky v metru jsou i nadále povinné. V povrchové dopravě už ne • Lidé cestující pražskými tramvajemi a autobusy už si od dneška nemusí zakrývat ústa a nos. V přepravním prostoru metra jsou ale ochranné prostředky i nadále povinné.

Dopravní podnik rozdá zaměstnancům mimořádné odměny • Představenstvo Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) rozhodlo o vyplacení mimořádné odměny pro zaměstnance v souhrnné výši 20 milionů korun (bez zákonných odvodů). Zaměstnanci se na ně mohou těšit ve svých lednových výplatách.

Nejošklivější pražské nádraží čeká radikální proměna. Takhle bude vypadat nový Smíchovský terminál • Návrh nového dopravního terminálu na Smíchově má detailní podobu. Terminál lépe propojí železniční a autobusovou dopravu a zkrátí tak přestupní vazby pro cestující. V plánu je také vznik P+R parkoviště, rozšíření nástupní haly a úprava přednádražního prostoru. Nyní hlavní město vypsalo výběrové řízení na nového projektanta. Výstavba by mohla začít v roce 2021.

„Jízdenku mi sežral pes!“ Tramvaj Vymlouvačka vyjíždí do ulic Prahy • Tramvaj inspirovaná reálnými výmluvami černých pasažérů, které nasbírali revizoři pražského dopravního podniku. To je Vymlouvačka. Spolu s kreslenými komiksy upozorní, že nemá smysl se hloupě vymlouvat, když jízdné v pražské hromadné dopravě stojí v průměru jen 10 korun denně. Vymlouvačka vyjíždí na koleje v rámci dlouhodobé kampaně Nejedeš načerno?, kterou připravuje hlavní město společně s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) a organizací ROPID. Ve skutečnosti jde o dvě tramvaje. S jednou z nich se cestující setkají zpravidla na lince číslo 17, s druhou na lince číslo 13. „Roční kupon na pražskou hromadnou dopravu dnes stojí jen 3 650 korun, to je v průměru 10 korun denně,“ říká Jaroslav Mach z odboru rozvoje a financování dopravy Magistrátu hlavního města Prahy a dodává: „Vymlouvačku jsme vytvořili opravdu na základě reálných výmluv černých pasažérů, jen některé jsme museli trošku zjemnit, aby byly vůbec publikovatelné. Věřím, že se lidé nad výmluvami na Vymlouvačce a ve speciálních komiksech pobaví. Nejspíš budou nad některými z nich kroutit hlavami, ale odráží to každodenní realitu.“ [gallery columns="1" size="full" ids="10674"] Zájem o roční kupony roste Cestující si v pražské MHD roční kupony oblíbili. Loni si jich poprvé zakoupili přes 300 tisíc, tedy o cca 28 tisíc více než v roce 2016. Přesná čísla říkají, že loni si roční kupon pro pražskou MHD zakoupilo celkem 311 349 cestujících. Pro srovnání, předloni to bylo 283 804 cestujících, v roce 2015 celkem 265 189. K většímu zájmu o roční kupony přispívá i kampaň Nejedeš načerno? s opatřením tzv. pokuty za půlku. Už od 23. října 2017 si černí pasažéři mohou snížit pokutu o polovinu v případě, že si koupí roční kupon za 3 650 korun. Opatření je motivuje, aby se z nich stali platící cestující. [related-post id="8098"] „Pokutu za půlku od začátku kampaně už využilo 2 902 černých pasažérů. Snížili si pokutu jen na 400 korun a stali se z nich roční předplatitelé pražské hromadné dopravy. Tržby z těchto kuponů tak přesáhly už 10,5 milionu korun,“ přibližuje vedoucí odboru Přepravní kontrola DPP Pavel Kurka a dodává: „Jen za loňský rok jsme ve spojích Pražské integrované dopravy přistihli 273 741 cestujících bez platného jízdního dokladu. Od začátku letošního roku do konce dubna jich bylo přes devadesát tisíc.“ [gallery size="full" columns="1" ids="10675"] Komiksy i další Akce revizor „Hlavní rolí Vymlouvačky není jen pobavit, ale především upozornit na to, že při ceně 10 korun denně cestování načerno za žádné výmluvy a trapné situace nestojí. Proto vznikla i série komiksů, které upozorňují na hloupé chování těch, co cestují bez jízdenky,“ říká náměstek ředitele ROPID Martin Šubrt. „Vymlouvačka zapadá do celé kampaně Nejedeš načerno?, v rámci které se už cestující setkávají na řadě tramvají a autobusů se samolepkami, které je upozorňují, aby si nezapomněli označit jízdenku. Ke kampani patří také předem ohlašované Akce revizor. O těch se dozvědí lidé dopředu na stránkách Nejedesnacerno.cz.“ Akce revizor upozorňují na dny, kdy opravdu není dobrý nápad jezdit načerno, protože revizorů je na některých místech mnohem více než obvykle. Před prázdninami se uskuteční předem ohlášené Akce revizor 7., 19. a 20. června. Děti pak při kontrolách od revizorů dostávají dětské lístky, aby si je mohly označit stejně jako dospělí a učily se tak odmala správným návykům.

Podchod propojí Hlavní nádraží se Žižkovem a Vinohrady. Stavba začne za měsíc • Správa železnic vybrala firmu na prodloužení severního podchodu na pražském Hlavním nádraží. Sdružení firem s názvem „MTS+HT CZ – Podchody hl. n.,“ jehož společníky jsou Metrostav a.s. a HOCHTIEF CZ a.s., zrealizuje stavbu za 219,55 milionu korun. Práce začnou letos v květnu a první chodci si díky prodloužení podchodu zkrátí cestu z nádraží do přilehlých městských částí příští rok v srpnu.

Pražská integrovaná doprava bude mít novou vizuální identitu • Pražští radní v uplynulém týdnu schválili vypsání designérské soutěže na sjednocení vizuální identity Pražské integrované dopravy (PID) a dopravy ve Středočeském kraji, se kterou se pražská doprava stále intenzivněji překrývá. Soutěž připraví hlavní město Praha ve spolupráci se společností Czech Design.

Další etapa rekonstrukce Vinohradské ulice v sobotu startuje. Tramvaje nepojedou čtyři měsíce • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravuje nutnou druhou etapu rekonstrukce tramvajové trati ve Vinohradské ulici v celkové délce 1,9 km. Rekonstrukce v úseku Škrétova – Sudoměřská bude zahájena v sobotu 9. března a potrvá do 12. července 2019. Kromě klasických úprav (odvodnění, trolejové vedení, dráhové kabely, dopravní značení apod.) se počítá také s bezbariérovými přechody pro chodce, které budou vybaveny signálními a varovnými pásy.

Stanice metra Karlovo náměstí je nově bezbariérová • Dvě dvojice nových výtahů ve stanici metra Karlovo náměstí na lince B uvedl v úterý do provozu Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP).

Roční kupon na MHD znají Pražané už 120 let. Jaké byly jeho začátky? • V lednu si připomínáme jedno zajímavé výročí. Přesně před 120 lety se v Praze úplně poprvé objevily předplatní časové jízdenky na městskou hromadnou dopravu. Kolik stály, kde se daly pořídit a jak se jejich podoba měnila v průběhu následujících dekád?

Historie městské hromadné dopravy v Praze je bohatá.

Poloviční pokuta pro černé pasažéry v MHD se osvědčila. Ročních kuponů se prodalo víc • Přesně 4 539 cestujících, kteří cestovali pražskou MHD bez platné jízdenky, již využilo možnost snížit si pokutu za jízdu načerno o polovinu. Podmínkou je, že si zároveň koupí roční předplatní kupon za 3 650 korun. Pokuta za půlku funguje už rok, poprvé si o ni mohli říct cestující 23. října 2017. Počet černých pasažérů v Praze podle prvních čísel letošního roku výrazně poklesl. Naopak zájem o roční kupony neustále roste.

VIDEO: Pražské letiště čeká velká proměna. Takhle bude v budoucnu vypadat • Význam a využití letecké dopravy pro přepravu cestujících i nákladu neustále roste. Letecký provoz v Evropě se má podle prognóz v následujících dvaceti letech zdvojnásobit. Tento nárůst by se neměl vyhnout ani České republice. Češi realizují v průměru 0,58 zahraničních cest ročně, z toho 40 % vycestuje letecky. V důsledku zvyšování životní úrovně lze ovšem předpokládat, že se toto číslo do 20 let navýší na 1,24 výjezdů na osobu. Letiště Václava Havla se proto už nyní chystá na budoucnost, aby bylo schopné v následujících letech držet krok s letišti v dalších vyspělých zemích a uspokojit poptávku po cestování letadlem. Zaměřit se chce na rozvoj kapacity letiště i jeho infrastrukturu. V dlouhodobém výhledu letiště počítá s tím, že se z Terminálu 2 postupně stane hlavní odbavovací místo pro cestující i jejich zavazadla. V jeho stávající budově lze do budoucna navýšit počet odbavovacích ostrovů, odbavovacích přepážek i stanovišť bezpečnostní kontroly. V dlouhodobém horizontu letiště počítá i s dalším rozšířením Terminálu 2 v několika etapách, a to včetně zvýšení počtu stojánek pro letadla a nástupních mostů umožňujících nástup a výstup cestujících z letadla. [related-post id="11046"] Paralelní dráha Projekt paralelní dráhy je sice zaměřen na zajištění budoucího vyššího provozu letiště, nicméně je třeba se na něj musí připravit s dostatečným časovým předstihem. Už dnes patří Letiště Václava Havla Praha k evropské špičce, co se týče kapacity jedné dráhy využívané jak pro přistání, tak i pro vzlety. V současné době má Letiště Václava Havla Praha platné stanovisko EIA k záměru stavby nové paralelní dráhy a dále pokračuje s přípravou kroků nutných pro zahájení její výstavby v budoucnu. Podle aktuálně platného harmonogramu letiště předpokládá uvedení dráhy do provozu kolem roku 2025. S její budoucí výstavbou se přitom počítalo už v 60. letech při stavbě současné hlavní dráhy letiště.

Prodloužení parkovacího oprávnění přes internet bude v Praze jednodušší • Novela zákona o pozemních komunikacích dala obcím možnost přístupu do základních registrů obyvatel pro účely organizování dopravy na svém území. Praha chce tyto údaje využívat pro lepší fungování zón placeného stání (ZPS). Řidiči si tak budou moci vyřídit vydání parkovacího oprávnění nebo jeho prodloužení online bez nutnosti cesty na úřad.

Praha postaví další P+R parkoviště. Hotové bude do konce roku • V pondělí 6. září začne stavba dalšího pražského záchytného parkoviště. Vznikne u komunikace Dolnoměcholupská, zhruba 300 metrů podél nádraží Praha-Hostivař. Sloužit má primárně cestujícím, kteří budou dále do Prahy pokračovat vlakem. Stavba by měla být dokončena do konce tohoto roku.

Lítačka už funguje také v mobilu. Kupony lze nahrát od pondělí • Cestující v Praze a ve Středočeském kraji se mohou od pondělního rána odbavit i prostřednictvím mobilního telefonu. Umožňuje to aktualizovaná verze mobilní aplikace PID Lítačka. Novinka zatím funguje v testovacím režimu. Zakoupené dlouhodobé časové kupóny lze převést do mobilní aplikace a cestovat v rámci Pražské integrované dopravy už jen s mobilem.

Lítačka funguje v Praze od roku 2016.

Praha má novou rozhlednu. Vydržet by měla nejméně 15 let • Metropole má první veřejně přístupnou rozhlednu od dokončení Žižkovského vysílače. Doubravka, jak věž, která v posledním roce rostla na Černém Mostě, pojmenovali její autoři, ale není jen tak ledajakou stavbou. Je v mnoha ohledech jedinečná - originální konstrukcí, použitými materiály, tím, že pochází "z dílny" světoznámého architekta i způsobem realizace. Myšlenka obohatit Prahu 14 o rozhlednu se v roce 2013 zrodila v hlavě starosty této městské části, Mgr. Radka Vondry. Ten pro svou ideu nadchl privátní investorskou a inženýrskou společnost Landia Management s.r.o., která na území Prahy 14 realizuje například projekt nové rezidenční čtvrti Rajský vrch, a společně začali řešit, kdo představy promění v realitu. Volba koho oslovit byla díky četným referencím i svéráznému přístupu ke každému řešenému území rychlá a jasná - architekta Martina Rajniše a jeho Huť architektury. Tři miliony korun za novou rozhlednu zaplatila Landia Management s.r.o., která dalším milionem korun financovala i přípravné fáze a koordinaci celého projektu. Všichni se navíc shodují i na aktivním přístupu veřejnosti, jež výstavbu podpořila dary v hodnotě bezmála půl milionu korun v podobě nákupu schodů s vlastními vzkazy. „Mám velkou radost, že Čihadla, konkrétně kopec Horka, po zhruba roce těžké práce zdobí takhle proutěná kráska. Doubravku vnímám jako velmi silný symbol a novou dominantu městské části. Věřím, že svou neotřelostí bude lákat návštěvníky zblízka i zdaleka,“ říká starosta Vondra. Podle něj je Doubravka prvním krokem k rozvoji celých Čihadel, přesněji k jejich revitalizaci do podoby přírodního parku nabízejícího zázemí pro různé aktivity. „Vážím si toho, že zrovna u nás našel Martin Rajniš tu správnou inspiraci pro další své dílo,“ dodává. [gallery size="full" columns="1" ids="11005"] Experimentální stavba Doubravka se otevírá takřka na den přesně od okamžiku, kdy byl před čtyřmi lety na břehu Kyjského rybníku vztyčen dvanáctimetrový prototyp oblouku budoucí rozhledny. Tři roky trvala pozorování a měření spojů a ohybu materiálu předcházející zahájení samotné, co do výšky dvojnásobné věže. Realizace pak zabrala celý rok. To jen dokládá, že nová, veřejně přístupná rozhledna, které se obyvatelé Prahy dočkali po dlouhých více než pětadvaceti letech, je typickou ukázkou experimentální architektury. Byla navržena na konkrétní místo se stavebně-konstrukčními detaily, jež nejsou k vidění nikde jinde. „Experimentální samozřejmě neznamená nedotažená nebo nejistá. Máme propočítaný a vyzkoušený každý centimetr. Spíš jde o proces výstavby, kdy jsme skici a plány ověřovali až přímo na místě. Za větru, deště, mrazu nebo pražícího slunce,“ vysvětluje prof. ing. arch. Martin Rajniš, který spolu se svým týmem z ateliéru Huť architektury stál nejen za návrhem, ale i za realizací Doubravky. Vypořádat se museli se změnou tvaru tři podnoží, nedostatkem akátové kulatiny jako základního stavebního materiálu nebo s nepřístupností místa výstavby po několik měsíců. Výsledek je však naprosto přesvědčivý, což dokládají i nadšené reakce na sociálních sítích. [gallery size="full" columns="1" ids="11002"] Rukopis Huti architektury se promítnul do podoby trojbokého jehlanu i do zvoleného materiálu. Převládá snadno obnovitelné, ale trvanlivé akátové dřevo (přes 7 kilometru kmínků, včetně odpadu), doplněných o modřínové a ocelové prvky. Nejvyšší bod věže se díky korouhvi tyčí do výše 23,5 metru. „Akát je z hlediska trvanlivosti ten nejlepší materiál, co jsme mohli použít. Ze zkušenosti vím, že hodně záleží na orientaci prvků v konstrukci, vodorovné odcházejí výrazně rychleji, těch tam máme minimum. Máme i vymyšlenou ocelovou podporu pod Doubravku, kterou tam za 15 let můžeme dát. Určitě nehrozí, že by v roce 2033 bylo místo Doubravky opět prázdné místo,“ doplňuje arch. David Kubík, jenž byl za výstavbu rozhledny v týmu Huti architektury odpovědný. [gallery size="full" columns="1" ids="11003"] Vstupné je zdarma Městská část získá rozhlednu do vlastnictví v průběhu léta. Veřejnosti však bude Doubravka, k jejímuž vrcholu s podestou ve výšce 20 metrů vede 98 schodů, sloužit od 15. června. A to bez jakýchkoliv omezení, vyjma mimosezónního období od listopadu do března. V jeden moment může na vrcholu stanout devět osob. Doubravka je pomyslným základním kamenem revitalizace oblasti Čihadla. Ještě letos započne obnova turistických tras, cyklotras a dalších komunikací. Součástí záměru je také osazení řady prvků drobné architektury, herních prvků pro děti, vznik odpočinkových, relaxačních nebo piknikových míst, zázemí pro občerstvení přímo u samotné rozhledny. Součástí tzv. Cesty k Doubravce je od podzimu také dětské hřiště, které bylo na podzim otevřeno v rezidenční čtvrti Rajský vrch. MČ připravuje společně s Vysokou školou tělovýchovy a sportu Palestra návrh dlouhodobého rozvoje cenné přírodní rekreační zóny Čihadla. Jednou z hlavních dominant se do budoucna stane i připravovaný sportovní areál při ulici Ocelkova, který vznikne revitalizací nevyužívaných ploch. Propojením Čihadel a parku U Čeňku by měl do budoucna vzniknout jeden z největších lesoparků na území hlavního města. Cílem je nabídnout obyvatelům Prahy 14, turistům, příznivcům běhání nebo jízdy na kole atraktivní lokalitu nabízející pestré vyžití, relaxování, ale i poznání. I co do skladby flóry a fauny patří Čihadla k nejvíce podnětným místům na území hlavního města. [gallery size="full" columns="1" ids="11004"]

Z Prahy na Island bude létat nový nízkonákladový dopravce • Od května příštího roku získá Praha další přímé letecké spojení s islandským Reykjavíkem. Linku bude provozovat nízkonákladový dopravce PLAY, který funguje od letošního června.

Totální kolaps tramvajové dopravy v centru Prahy. Soupravy vytvořily kilometrové kolony • Tramvajový provoz v centru metropole v pátek odpoledne ochromila prasklá kolej na křižovatce ulic Lazarská a Spálená. Tramvaje kvůli poruše nemohly odbočovat z Lazarské ulice na Karlovo náměstí, ani projíždět Myslíkovou ulicí. Omezení se týkalo celkem devíti linek, které byly odkloněny ze své trasy na nábřeží. Následkem toho se na Smetanově nábřeží vytvořily dlouhé kolony stojících tramvají. Smetanovo nábřeží ve směru ke Karlovu divadlu, kolona tramvají způsobuje nepravidelnost provoz linky 17 do Podolí, Braníka a Modřan. pic.twitter.com/oUscvdE27k

Bubenečský tunel bude v noci na pátek uzavřen • Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude probíhat úplná noční uzávěra Bubenečského tunelu.

První semafor v Praze začal fungovat před 90 lety. Lidem hodně vadil • V roce 1930 byla v Praze nainstalována první automatická světelná signalizace, a to ve středu Václavského náměstí, kam ústí ulice Vodičkova a Jindřišská. Do té doby byla doprava na křižovatkách řízena pouze pokyny strážníka a od roku 1927 také ručně přepínanými semafory.

Pražský dopravní podnik testuje hybridní autobus Solaris • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude ode dneška v reálném provozu testovat další hybridní autobus. Tentokrát se jedná o sériové řešení s ukládáním elektrické energie do kondenzátorů namísto obvykle používaných baterií. Dvanáctimetrový nízkopodlažní autobus Solaris Urbino 12 Hybrid dostal evidenční číslo 4999 a cestující jej mohou do 22. září vyzkoušet na linkách č. 133, 165, 175, 207 a 213. 

Autobus SAutobus Solaris Urbino 12 Hybrid.olaris Urbino 12 Hybrid