Diskuze: Povrch Hlávkova mostu bude předlážděn. Řidiče čeká omezení

Zpět na článek

Nepřehlédněte

Novinka v pražském metru. Monitory ve vestibulech zobrazují čas do příjezdu souprav • Ve stanicích metra Florenc B, Chodov, Kobylisy, Staroměstská a Zličín jsou ode dneška v pilotním provozu nové monitory zobrazující příjezd nejbližších dvou souprav metra do stanice, a to pro oba směry. Monitory jsou nainstalovány ve vestibulech stanic nad čárou odbavení, a také na začátku přestupní chodby ze stanice Florenc C na Florenc B. Cestující díky tomu dostanou spolehlivou informaci o tom, za jak dlouho jim přijede nejbližší souprava metra. Po vyhodnocení pilotního provozu, který potrvá 6 měsíců, plánuje Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) monitory postupně osadit do dalších stanic pražského metra.

Nová Trojská lávka bude dokončena příští rok. Praha už vybrala zhotovitele • Nejpozději na konci příštího roku by měla být otevřena nová lávka mezi Císařským ostrovem a Trojou. Pražští radní dnes vybrali zhotovitele stavby. Zakázku za 128 milionů korun získala společnost SMP CZ. Původní lávka z roku 1984 se zřítila 2. prosince 2017 kvůli špatnému technickému stavu.

Vstup do metra na Karlově náměstí bude na rok uzavřen • Pražané, kteří cestují metrem, by se měli obrnit velkou dávnou trpělivosti. Dopravní podnik kvůli výměně eskalátorů a dalším opravám omezí nejméně na 10 měsíců vstup a výstup ze stanice Karlovo náměstí na lince B ve směru k ulici Resslova.

Noční uzavírka Brusnického a Dejvického tunelu kvůli pravidelné údržbě • Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologií tunelů bude probíhat úplná noční uzávěra Brusnického a Dejvického tunelu.

Dopravnímu podniku se daří snižovat provozní náklady a zvyšovat počty cestujících • Dopravnímu podniku hl. m. Prahy (DPP) se daří zvyšovat počty cestujících a současně snižovat provozní náklady. Finanční prostředky jsou přitom investovány do zkvalitňování služeb cestujícím a zvyšování bezpečnosti dopravy. Pozitivní změny se odrazily v rekordním hospodářském výsledku DPP za rok 2017, který je o 771 mil. Kč vyšší, než předpokládal plán. „Díky úsilí našich téměř 11 000 zaměstnanců se Dopravnímu podniku za rok 2017 podařilo dosáhnout zisku rekordních 1,9 miliardy Kč. Oproti plánu je o 771 mil. Kč vyšší díky velkým úsporám a vyšším tržbám,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP. Dopravní podnik se za poslední dva roky zlepšil v několika klíčových sledovaných parametrech. Většina z klíčových ekonomických ukazatelů hovoří o velmi dobrém hospodaření Dopravního podniku. „Ve srovnání s minulostí šetříme mj. díky snížení úrokového zatížení z úvěru na tramvaje 15T, výrazně nižší jsou i náklady na naftu, energii a vytápění. Desítky miliónů korun ročně šetříme na pojištění, insourcingu výdeje stejnokrojů a dalších položkách. Dohromady Dopravní podnik v roce 2017 uspořil cca 421 mil. Kč,“ říká Peter Hlaváč, ekonomický ředitel a člen dozorčí rady DPP. [related-post id="5233"] Kde se nejvíc ušetřilo? „V porovnání s předešlými lety se nám mj. daří snižovat výdaje na externí právní služby. Zatímco v roce 2016 činily výdaje cca 28 mil. Kč, loni to bylo méně než 10 mil. Kč,“ říká Martin Gillar, generální ředitel DPP. Pro srovnání výdaje na právní služby činily v roce 2015 celkem 21,6 mil. Kč, v letech 2013 a 2014 více než 70 mil. Kč. „V současných podmínkách na trhu, tj. v době naprosté absence volných pracovních sil, se nám daří zůstávat atraktivním zaměstnavatelem. I v letošním roce dokážeme uspokojovat poptávku po řidičích MHD. Počet těch, kteří k nám od ledna nastoupili, téměř dvojnásobně převyšuje počet těch, kteří odešli. Důvodem je mimo jiné i to, že nabízíme mzdy výrazně nad českým průměrem,“ dodává Martin Gillar. [related-post id="5335"] Přípravy na stavbu metra Dopravní podnik loni přepravil celkem 1 165 031 tis. cestujících. Příznivé výsledky DPP pociťují právě i cestující. DPP revitalizuje stanice metra a zajišťuje bezbariérovost pražské MHD. DPP také zprovoznil bezplatnou wifi v šesti stanicích metra a chystá pokrytí všech stanic a tunelů mobilním signálem. Dále DPP uzavřel rámcovou smlouvu na nákup 300 nových autobusů za 1,5 miliardy korun. V následujících letech zahájí provoz dvou elektrobusových linek a postaví novou vozovnu v Hloubětíně. DPP nezapomíná ani na výstavbu tramvajových tratí do Slivence, na Libuš a z Divoké Šárky na Dědinskou. „Letos plánujeme investice v celkové výši překračující 8 miliard korun. Jednou z položek je zahájení geologického průzkumu trasy metra D za cca 950 milionů. Díky projektu Společného podniku směřujeme ke zprovoznění první části trasy metra D už v roce 2026,“ říká Tomáš Kaas, investiční ředitel a člen představenstva DPP. [related-post id="7819"] „Nová trasa metra D je klíčovým dopravním projektem DPP i hlavního města Prahy pro příští dekádu. Společný podnik je moderní, odvážný a ekonomicky efektivní způsob výstavby městské infrastruktury,“ říká Karel Grabein Procházka, radní hl. m. Prahy a místopředseda dozorčí rady DPP s tím, že podporuje ideu Společného podniku jako vzor pro budoucí rozvoj metropole.

Startuje rekonstrukce tramvajové trati na Vinohradské ulici • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahajuje nutnou rekonstrukci tramvajové trati v ulici Vinohradská v celkové délce cca 2,6 km. V první etapě proběhne modernizace úseku Hradecká – Želivského letos o letních prázdninách, úsek Škrétova – Sudoměřická bude zmodernizován mezi březnem a červencem příštího roku. Při vyloučení tramvajového provozu DPP zajistí náhradní autobusovou dopravu. „Zastaralé koleje musíme neodkladně opravit, letní prázdniny jsou k tomu ideální příležitostí. Klíčová dopravní tepna ve Vinohradské ulici si zkrátka zaslouží moderní tramvajovou trať. Na tuto investiční akci předpokládáme stavební náklady ve výši zhruba 250 mil. Kč,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP. „Počítáme zde s dvoufázovou rekonstrukcí tramvajové trati. Letos o letních prázdninách opravíme 0,7 kilometru v úseku Hradecká – Želivského, v roce 2019 od března do ervence zrekonstruujeme 1,9 kilometru mezi Škrétovou a Sudoměřickou ulicí,“ říká Tomáš Kaas, investiční ředitel a člen představenstva DPP s tím, že na trati nově přibyde i zatravněný tramvajový svršek v celkové délce cca 258 m dvoukolejně včetně automatického zavlažování svršku. V rekonstruovaných úsecích se nachází celkem šest tramvajových zastávek – Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad, Radhošťská, Olšanské hřbitovy a Želivského (u Strojimportu). Zastávka Italská směrem do centra a zastávky Olšanské hřbitovy a Želivského v obou směrech zůstanou nástupními ostrůvky, budou zvýšeny a nově budou opatřeny zábradlím s vodící funkcí pro nevidomé a slabozraké. Zastávky Italská ve směru z centra a Vinohradská tržnice v obou směrech budou postaveny jako provizorní mysy v místě budoucích definitivních mysů. Zastávky Jiřího z Poděbrad a Radhošťská, obě v obou směrech, budou provizorně ponechány ve stávajících místech. Jedná se o nástupní ostrůvky. Dále dojde k obnově připojení osvětlených zastávkových označníků u definitivních zastávek a k realizaci připravenosti na budoucí informační systém. „Rozhodně nezapomínáme ani na handicapované, provedeme bezbariérové úpravy přechodů pro chodce a jejich vybavení signálními a varovnými pásy. Součástí prací budou v nutném rozsahu i pravy chodníků,“ dodává Tomáš Kaas.

Proměna zastávek MHD začíná. Hotovo má být do dvou let • Nové přístřešky, lavičky, koše nebo informační tabule. Praha oficiálně začala s postupnou proměnou zastávek MHD. Zbrusu novou podobu jich dostane do dvou let téměř sedm stovek. První už mohou cestující využívat v Praze 13 na zastávkách Píškova a Velká Ohrada.

VIDEO: Stádo muflonů přebíhalo přes silnici u Thomayerovy nemocnice • Areál Thomayerovy nemocnice v Krči je už řadu let oblíbeným útočištěm stáda muflonů, kteří sem přicházejí z blízkého kunratického a krčského lesa.

Začala další fáze oprav Koněvovy ulice. Auta i MHD musejí objíždět • V sobotu začala další fáze rekonstrukce Koněvovy ulice. Až do 23. srpna budou dělníci pracovat v úseku Rokycanova – Ostromečská.

OBRAZEM: Před 50 lety se otevřel Terminál 1 pražského letiště • Uplynulo přesně 50 let od otevření Terminálu 1. Jeho výstavba severně od tehdejšího letiště započala v roce 1960. Veřejnosti se nový pražský letištní terminál slavnostně otevřel 15. června 1968 za přítomnosti tehdejšího prezidenta Ludvíka Svobody. Výsledná podoba Terminálu Sever vzešla z návrhů skupiny architektů vedených významným architektem Karlem Fiskalkem. Odbavovací hala severní části letiště byla postavena z železobetonového skeletu s užitkovou plochou 21 559 m2. U hlavního vstupu od parkovišť byla společná příletová a odletová hala, která sloužila pro tuzemský i zahraniční provoz, odletové a celní haly a odletové čekárny spolu s bufetem. [gallery size="full" columns="1" ids="11047"] Dále se zde nacházely prostory pro výpravnu společnosti ČSA, banku, cestovní kancelář, první pomoc, kancelář policie a poštu. V odbavovací hale sloužil místní rozhlas a informační tabule, které informovaly cestující i zaměstnance letiště a leteckých společností. [gallery size="full" columns="1" ids="11050"] Pod podlažím odbavovací plochy byly umístěny třídírny zavazadel, spolu se sklady pošty, leteckých kanceláří a prostory potřebné pro technické služby související s odbavováním letadel a cestujících. Dále se zde nacházely sanitární prostory, pokoje pro nemocné a matky s dětmi, doplňující prostory a sprchy. [gallery size="full" columns="1" ids="11049"] Na odbavovací plochu směřovaly nástupní galerie, pomocí kterých se cestující mohli dostat ke stání letadel. Nástupní Galerie A, která se nacházela východním směrem poskytovala nástupní prostor pro zahraniční lety.

Terminál 1.

VIDEO: Do Prahy přilétá největší vzducholoď na světě. Zdrží se týden • Na letišti v pražských Letňanech v pátek odpoledne přistála největší vzducholoď světa. Několik následujících dní se bude plavit nad hlavami Pražanů. Vzducholoď Zeppelin LZ NT07-101 vylétla z německého Friedrichshafenu a do Prahy by dorazila kolem třetí hodiny odpoledne. V hlavním městě se Zeppelin zdrží týden, během kterého bude sedmkrát denně provádět vyhlídkové lety nad Prahou s partnery společnosti Zeppelin CZ. Spatřit ji tak bude moci každý Pražan. [gallery link="none" size="large" columns="1" ids="10604,10602"] Zeppelin NT Vzducholoď poprvé vzlétla 18. září 1997. D délkou 75 metrů a objemem 8 425 m³ je v současné době největší polopevnou vzducholodí na světě. Loď pohání tři motory Textron Lycoming o výkonu 147 kW, maximální rychlost je 125 km/h. Do kabiny se kromě pilota a stevarda vejde až 12 pasažérů.

Vzducholoď Zeppelin NT.

Levné lety z Prahy do Izraele a Maroka. Ryanair chystá spuštění nových linek • Nízkonákladová letecká společnost Ryanair spustí od začátku zimního letového řádu 2018 z Prahy pět nových linek. Dopravce bude nově operovat lety do Marrákeše a na izraelské letiště Ejlat Ovda. Aerolinka již dříve oznámila nové linky do jordánského Ammánu, toskánské Pisy a na letiště Paříž Beauvais. Díky novým linkám Ryanair do/z Prahy ročně přepraví 1,6 miliónu cestujících a navýší provoz o 45 %. „Nové linky Ryanairu rozšíří nabídku destinací z našeho letiště na zimní sezónu 2018 o 2 úplné novinky. Jedná se o přímou pravidelnou linku do Marrákeše, díky které se k nám po letech vrací přímý spoj s Marokem. Očekáváme, že v obou směrech odbavíme přibližně 32 tisíc cestujících za rok. Druhou novou destinací v nabídce letiště je již avizovaná linka do Ammánu. Zároveň jsme rádi, že díky novince Ryanairu budeme z Prahy i nadále nabízet přímé pravidelné spoje mezi Prahou a izraelským Ejlatem, kde očekáváme okolo 14 tisíc cestujících v obou směrech během zimní sezóny. Získáme také celoroční spojení do toskánské Pisy, která byla dosud sezónní destinací, a s novou linkou do Paříže na letiště Beauvais získají naši cestující možnost výběru mezi třemi pařížskými letišti.“ uvedl Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha. [related-post id="6569"] [related-post id="4485"]

Metro bude jezdit déle. Dotkne se to i nočních tramvají a autobusů • Do pražské MHD se s pokračujícím uvolňováním protiepidemických opatření vracejí cestující. Dopravní podnik reaguje na zvýšenou poptávku po přepravě posílením provozu metra. Vrátí i některé noční tramvajové linky.

Souprava pražského metra

Depo Hostivař otevře brány návštěvníkům. Hasiči dopravního podniku oslaví výročí • V sobotu 16. září mezi 10 a 16 hodinou zve Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) veřejnost na Den otevřených dveří v depu Hostivař. Milovníci veřejné dopravy mohou nahlédnout do zákulisí depa, prozkoumat vozidla a užít si zajímavý doprovodný program.

Souprava pražského metra

České dráhy dočasně ruší všechny spoje do Německa • V souvislosti se zpřísněnými protiepidemickými opatřeními německých úřadů bude od tohoto víkendu přerušen provoz mezistátních vlaků mezi Českou republikou a Německem. Opatření se týká všech dálkových i regionálních spojů Českých drah (ČD) a jejich partnerů na všech hraničních přechodech do Bavorska a Saska a platí do odvolání.

Rozhodnuto. Praha už ví, kdy se tramvaje vrátí na Václavské náměstí • Pražští radní dnes zadali ke zpracování projekt návratu tramvají do horní části Václavského náměstí. Zároveň pověřili Dopravní podnik výběrem projektanta stavby.

Historická pohlednice z roku 1929.

Praha obnovuje preventivní opatření v MHD. Dveře se otevřou automaticky • Dopravní podnik hl. m. Prahy znovu zavádí preventivních opatření, která v důsledku pandemie covid-19 platila letos na jaře.

Začal platit letní letový řád. Z Prahy se nyní létá do 162 destinací • Na Letišti Václava Havla Praha vstoupil v neděli v platnost letní letový řád. Celkem 69 dopravců bude provozovat lety do 162 destinací v 54 zemích světa. V provozu budou také přímá spojení do 16 dálkových destinací, což je nejvíce v novodobé historii Letiště Praha.

Dopravní podnik začal testovat další městský autobus na hybridní pohon • Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) pokračuje v testování hybridních autobusů v reálném provozu pražské MHD. Po dobu dvou měsíců bude zkoušet autobus Iveco Urbanway Hybrid 12 m. Pohon představuje kombinaci spalovacího motoru a trakčního elektromotoru v sériovém zapojení. Píše o tom server tram-bus.cz.

Autobus Iveco Urbanway Hybrid 12 m.

Metro D má svůj vlastní web. Nabízí bohaté informace i ukázky stanic • Dopravní podnik hl. m. Prahy spustil nový informační web o chystané lince D pražského metra. Portál návštěvníky detailně seznamuje s novou trasou, kde vlaky budou jezdit bez strojvedoucího.