Trojská lávka je téměř dokončena. Brzy se otevře pro veřejnost

ZajímavostiPražskýDEN.cz23. září 20201 minuta čtení

Foto: Magistrát hl. m. Prahy

Dělníci dokončili stavbu nové Trojské lávky. Před uvedením do provozu je ale ještě potřeba provést zatěžkávací zkoušky. Statická část proběhla již v úterý. V následujících třech dnech bude mostní konstrukce podrobena dynamické části testu. Pro veřejnost by se lávka měla otevřít v říjnu tohoto roku.

Při statické zkoušce je nejprve uskutečněno takzvané nulové měření konstrukce. Po jeho vyhodnocení najedou vozidla se stanovenou hmotností a parametry do předem určených pozic. Následně se měří a vyhodnocuje zatížení konstrukce lávky. Vše se opakuje pro každý z pěti zatěžovacích stavů.

Dynamická zkouška spočívá v ověření dynamických charakteristik konstrukce. Na základě buzení kmitání konstrukce budou experimentálně stanoveny její vlastní frekvence kmitání a pak porovnány s předpoklady projektu. Tato zkouška má trvat celkem tři dny.

Dokončují se poslední detaily

Samotná stavba Trojské lávky pokračuje dle harmonogramu a veškeré konstrukce vlastní lávky jsou již dokončeny. Momentálně se uskutečňují práce na obou předpolích lávky – probíhají terénní úpravy a dokončování přístupových komunikací, veřejného osvětlení a schodiště na levém břehu. Na samotné lávce se řeší již jen drobné úpravy a jsou dokončovány detaily.

Nová Trojská lávka nahrazuje stavbu, která se zřítila v prosinci 2017. Stavět se začala v listopadu loňského roku. Nová ocelově vyztužená konstrukce má životnost 100 let a umožní přejezd například i sanitních vozů a dalších vozidel IZS.

Nepřehlédněte

Bělehradskou ulici protne nová lávka, po které místní roky volali • Dlouhodobé přání obyvatel Prahy 2 se stane skutečností. Nová lávka propojí Vinohrady a Nové Město. Na jedné straně z ulice U Zvonařky, na druhé z Wenzigovy ulice.

Tramvaje na Libeňském mostě už nebudou zpomalovat • Tramvajový provoz na Libeňském mostě se vrátí do běžného režimu. Provedené diagnostické zkoušky vyloučily riziko nepřípustných rezonancí konstrukce. Soupravy tak budou moci po mostě opět jezdit nesníženou rychlostí až do 50 km/h.

Nová lávka přes Botič bude sloužit chodcům i cyklistům • Technická správa komunikací hl. m. Prahy zprovoznila novou lávku pro pěší a cyklisty přes potok Botič v Praze 10.

Cena nového mostu je necelých 7 mil. Kč.

Povrch Hlávkova mostu bude předlážděn. Řidiče čeká omezení • Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) předláždí vozovku Hlávkova mostu. Práce začnou v sobotu 26. června a skončí nejdéle do konce října tohoto roku.

Dělníci podepřou most v Bubenské ulici. Počítejte s dopravním omezením • Na začátku příštího týdne odstartují práce na podepření mostu X022 v Bubenské ulici u stanice metra Vltavská. Podepřou se kritická místa mostu, aby se pod most vrátila tramvajová doprava v plném rozsahu a zároveň mohl být most bezpečně používán, než se rozhodne o jeho dalším osudu. Některé práce si ale během února vyžádají řadu dopravních omezení.

Havarijní zajištění mostu v Bubenské ulici.

Stavba nové Trojské lávky začala. Hotovo by mělo být už příští rok • Už v příštím roce se budou moci Pražané dostat ze Stromovky k zoologické zahradě přes novou lávku. Zhotovitel stavby na začátku týdne zahájil přípravu staveniště a budování zázemí. Jako první přijde na řadu práce pilířích a jejich hlubinném založení. Původní lávka z roku 1984 se zřítila 2. prosince 2017 kvůli špatnému technickému stavu.

Rekonstrukce Libeňského mostu by mohla začít do dvou let • Pražští radní minulý týden projednali výsledky diagnostických zkoušek a schválili vypsání veřejné zakázky rekonstrukce Libeňského mostu.

Karlín a Holešovice propojí nová lávka. Praha vypíše zakázku na stavbu • Pražští radní odsouhlasili vypsání veřejné zakázky na výstavbu lávky propojující Karlín a Holešovice s ostrovem Štvanice za necelých 200 milionů korun. Výběrové řízení by se mělo konat na začátku příštího roku. Pražané by se po nové lávce mohli projít nebo projet už na konci roku 2022. Bude dlouhá 285 metrů a šířka mezi zábradlími bude čtyři metry.

TOP 09 chce hlavu primátorky Krnáčové za pád lávky v Troji • Město jako správce majetku v případě lávky v Troji vážně selhalo v otázce bezpečnosti, tvrdí pražští zastupitelé za TOP 09. Na dnešním jednání zastupitelstva navrhli, aby primátorka Adriana Krnáčová (ANO) odvolala gesčně zodpovědného náměstka Petra Dolínka (ČSSD) nebo sama rezignovala.

Železniční most na Výtoni bude uzavřen pro chodce až do odvolání • Pěší lávky přes železniční most na Výtoni budou od pátku 15. prosince uzavřeny až do odvolání. Důvodem je jejich havarijní stav.

Vyšehradský železniční most byl postaven v letech 1900–1901.

Praha odškodní oběti pádu Trojské lávky nejspíš do konce ledna • Pražští radní na příštím zasedání projednají odškodnění pro čtyři zraněné po pádu lávky z 2. prosince 2017. Vyšetřování policie ani za více než rok nepřineslo závěry o tom, kdo je za pád lávky odpovědný a jaká byla jeho příčina. Radní se proto rozhodli jednat s pojišťovnou Kooperativa a urychlit vyplacení pojistného zraněným. Pokud záměr rady schválí i zastupitelstvo, zranění získají odškodnění už na konci ledna tohoto roku. Vyplacení pojistné částky od pojišťovny bude garantovat přímo město.

Praha podepsala smlouvu se zhotovitelem Trojské lávky. Stavět se začne v říjnu • Hlavní město má od konce minulého týdne podepsanou smlouvu se zhotovitelem nové Trojské lávky. Ve čtvrtek 19. září se uskutečnila první koordinační schůzka s projektanty, technickým dozorem, zhotovitelem SMP CZ a hlavním městem jako investorem. Cílem setkání bylo vyjasnění formálních a administrativních postupů výstavby nového propojení Troji s Císařským ostrovem.

Praha nejspíš zbourá Libeňský most, oprava by se nevyplatila • Vedení Prahy obdrželo expertní zprávu Kloknerova ústavu ČVUT o stavu Libeňského mostu. Výsledky hovoří jasně – stav mostu je havarijní a město se bude muset rozhodnout, jak s ním v budoucnu naloží.

Co bude dál s Libeňským mostem?

Potápěči ve Vltavě zjišťovali technický stav Palackého mostu • Pod Palackého mostem se v uplynulých dnech pravidelně potápěla desítka průzkumníků. Zjišťovali stav založení mostu u pilířů a to, zda je v těchto místech most podemletý. Potápěčský průzkum je součástí kompletní diagnostiky mostu, kterou v letošním roce zahájila Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK). Most, spojující Karlovo náměstí se Smíchovem, čekají ještě statické zatěžovací zkoušky, kopané sondy a vrtané práce. Výsledky by měly být k dispozici na podzim letošního roku.

Nová Trojská lávka bude dokončena příští rok. Praha už vybrala zhotovitele • Nejpozději na konci příštího roku by měla být otevřena nová lávka mezi Císařským ostrovem a Trojou. Pražští radní dnes vybrali zhotovitele stavby. Zakázku za 128 milionů korun získala společnost SMP CZ. Původní lávka z roku 1984 se zřítila 2. prosince 2017 kvůli špatnému technickému stavu.

Hlávkův most prochází diagnostickou zatěžovací zkouškou • Hlávkův most, spojující Karlín a Holešovice, prochází v těchto dnech další etapou průzkumu. Technická správa komunikací na jedné z jeho částí provádí dynamické zkoušky, které jsou součástí kompletní diagnostiky mostu. Provoz na mostě zůstal nepřerušen, pouze chodci musí v nočních hodinách využít jen jeden ze dvou chodníků. Výsledky všech diagnostických prací budou k dispozici do konce června.

Hlávkův most čeká v budoucnu rekonstrukce.

V Praze kdysi stával nádherný most. Museli ho ale zbourat • Předchůdce dnešního mostu Legií – most Františka I. – byl nejkrásnější stavbou své doby. Mimo jiné výrazně napomohl rozvoji Smíchova. Po 57 letech provozu však musel být stržen. Proč?

Řetězový most císaře Františka I.

Hlávkův most slaví narozeniny. Jako první v Čechách byl postaven z betonu • Uběhlo již 107 let od slavnostního otevření mostu spojujícího pražské části Karlín a Holešovice přes ostrov Štvanice. Přestože výstavbu Hlávkova mostu komplikovaly spory dvou tehdejších stavebních škol, vznikla jedinečná stavba dokládající urbanistický rozvoj hlavního města. V minulosti most sloužil jako hlavní dopravní tepna do holešovických jatek, dnes je páteřní komunikací pražské dopravy. V příštích letech jej čeká, stejně jako další mosty přes Vltavu, rozsáhlá rekonstrukce.

Průběh stavby most zachycuje fotografie z roku 1910.

Praha bude mít devatenáctý most. Stavba začne na konci léta • Městské části Praha 4 a Praha 5 budou mít propojení přes Vltavu. Projekt Dvoreckého mostu získal veškerá potřebná stavební povolení. Nyní už se čeká jen na podpis smlouvy města se zhotovitelem stavby.

Ledolamy chránící Karlův most čeká kompletní výměna • Na počátku června odstartovaly přípravné práce výměny dřevěných ledolamů na Karlově mostě, které chrání všech sedm mostních pilířů. Samotná instalace nových ledolamů z pevného, tentokrát českého dubu (dub evropský) začne v polovině června a potrvá až do konce letošního roku. Jedná se o akci velké běžné údržby. Plánuje se také pokračování velké „dvacetileté“ opravy, zahájené v roce 2007 a přerušené v roce 2010.

Staré ledolamy již dosloužily.