Inspektoři si posvítili na pohřební služby. Pozůstalí by se neměli nechat napálit

Česká obchodní inspekce (ČOI) uskutečnila od července do listopadu loňského roku celorepublikovou kontrolní akci zaměřenou na dodržování povinností stanovených právními předpisy při poskytování pohřebních služeb. Z celkem 77 provedených kontrol bylo zjištěno pochybení ve 30 procentech případů.
V patnácti případech obchodníci neinformovali spotřebitele o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů. Čtyři obchodníci neinformovali o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb v souladu s cenovými předpisy. Porušení dalších ustanovení zákona o ochraně spotřebitele bylo zjištěno v menším počtu.
„Z důvodu provádění kontrol se úroveň poskytovaných pohřebních služeb zlepšila. V procentuálním vyjádření došlo, oproti obdobné akci provedené v roce 2017, ke snížení počtu zjištění o 15,8 procent,“ říká k výsledkům kontrol ředitel ČOI Mojmír Bezecný.
Na co myslet při výběru pohřební služby
- Nenechte si vnutit pohřební služby konkrétního subjektu bezprostředně po úmrtí blízké osoby
- Vyberte pohřební službu, která se o důstojné rozloučení se zesnulým postará, až po poradě s blízkými nebo na doporučení důvěryhodného člověka
- Sepište si ještě před jednáním v pohřební službě všechny požadavky, které na poslední rozloučení máte
- Před sepsáním objednávky žádejte ke každé položce i její cenu
- Máte právo na objednávku služby v písemné podobě, a to včetně kalkulace všech nákladů objednaných pohřebních služeb
- Vyplatí se pověřit někoho z příbuzenstva kontrolou, zda byly objednané služby v plném rozsahu poskytnuty
- Ve vyúčtování (faktuře) žádejte rozepsání všech položek, které byly v rámci objednané služby skutečně poskytnuty
- Případné nesrovnalosti řešte okamžitě na místě sepsáním reklamace