Proměna Revoluční ulice s několika změnami. Beton nahradí dlažba

23. května 2021 ∙ 13:34
PražskýDEN.cz
Foto: Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR)

Pražští radní aktualizovali usnesení ohledně plánované rekonstrukce Revoluční ulice. Celkové řešení i samotný proces tak čeká několik změn. Oproti původnímu návrhu bude v ulici snížena rychlost na 30 km/h a povrch vozovky bude vydlážděn. S tím souvisí i zlepšené podmínky pro vsakování vody, které zajistí přirozenou vláhu novému stromořadí. V ulici budou také rozšířeny chodníky, díky kterým vznikne větší prostor pro chodce, stromy i umístění laviček.

Revoluční třída je spolu s ulicí Národní a Na Příkopě součástí tzv. Hradebního korza, původního staroměstského opevnění, na nějž vznikla studie v roce 2020. Z ní pak vyplývají nové úpravy týkající se samotné studie Revoluční z roku 2018, kterou zpracovalo studio Aoc architekti ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR).

„Podstatou Koncepční studie je v první řadě potvrzení a dotvoření ulice Revoluční. Není možné řešit tento prostor bez úvah o širším památkovém a urbanistickém kontextu lokality. Zároveň se jedná o místo, které ovlivní celý systém městské dopravy, a to i v návaznosti na nábřeží. Koncepční studie v Pražské památkové rezervaci si bere za cíl povýšit Revoluční třídu na plnohodnotný městský bulvár, který je příjemný zejména pro pěší,“ komentuje studii náměstek primátora Petr Hlaváček.

Revoluční jako moderní městský bulvár

Rekonstrukce ulice je spojena primárně s dopravním řešením. Proto zde budou rozšířeny chodníky, ulice bude vybavena novými lavičkami, koši, stojany na kola i pítky. V návrhu se také počítá s umístěním restauračních zahrádek. Pokud jde o hromadnou dopravu, zastávka tramvaje bude přemístěna blíže k řece a v obou směrech vzniknou širší ostrůvky pro větší bezpečnost cestujících. S tou souvisí i omezení rychlosti na 30 km/h a použití hladké dlažby na povrch vozovky, která má z ulice vytvořit příjemnou městskou třídu. V části ulice také vznikne nový cyklopruh.

„Chceme z Revoluční ulice vytvořit promenádu s širokými chodníky, kvalitními povrchy, lavičkami a lépe dostupnou MHD. Tak jak to má v centru moderní metropole být. Chystané změny zapadají do celkové vize, kterou v centru Prahy plánujeme. Chceme ho vrátit Pražanům, aby zde měli možnost, a hlavně chtěli trávit svůj volný čas,“ popisuje radní pro dopravu Adam Scheinherr.

Celá rekonstrukce myslí také na mikroklima ve městě. V ulici přibyde až 30 nových stromů a díky nahrazení původního asfaltu dlažbou se zlepší zadržování dešťové vody. Na studii navazuje rekonstrukce veřejného prostranství před obchodním domem Kotva, kde se zruší zastřešený vstup do podzemního supermarketu a zároveň zde přibydou místa k posezení.

„Revoluční ulice tvoří část Hradebního korza, které by se mělo celé stát hlavním pražskou třídou. K tomu je zapotřebí, aby se zde lidé cítili pohodlně a bezpečně. Rozšiřujeme proto chodníky a snižujeme rychlost aut. Taková opatření ulici zatraktivní a bude ji pak možné využívat i k odpočinku,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel IPR.

Pražská MHD mění kabát. V ulicích jezdí první tramvaj v nové podobě

V pražských ulicích jezdí od poloviny května první tramvaj, která je opatřena novým barevným řešením v podobě červených a bílých pruhů. V budoucnu mají mít všechny vozy v systému Pražské integrované dopravy (PID) stejnou vizuální identitu. Návrh nové podoby Pražské integrované dopravy připravilo studio superlative.works, tvořené designéry Petrem Štěpánem, Bohumilem Vašákem a Mikulášem Macháčkem. V plánu je v průběhu příštích let postupně změnit a sjednotit vizuální styl nejen dopravních prostředků […]

Lanovka na Letnou začala jezdit před 130 lety. Příliš dlouho ale nevydržela

Je sobota 31. května 1891 dopoledne a pod letenským vrchem se koná významná událost. Do provozu je slavnostně uvedena historicky první lanová dráha v Praze. Zatímco její mladší sestra na Petříně vydržela až do současnosti, letenskou lanovku dnes připomíná už jen zrekonstruovaná vyhlídka. Pražané postavili lanovou dráhu na Letnou u příležitosti Jubilejní zemské výstavy. Vedla od řetězového mostu císaře Františka Josefa (dnešní dolní vyústění Letenského tunelu) k restauraci v Letenských […]

Park U Hradeb se promění. Radnice zveřejnila vítězný návrh

MČ Praha 2 zveřejnila výsledky veřejné architektonické soutěže o obnovu parku U Hradeb. V konkurenci osmi soutěžních návrhů zvítězil návrh architektů Miroslava Cikána a Pavly Melkové z ateliéru MCA. Soutěžní porota byla složená ze zástupců MČ Praha 2 a nezávislých odborníků z řad předních českých architektů a krajinářů. Cílem soutěže bylo vybrat návrh, který nabídne nejlepší architektonické i krajinářské řešení revitalizace území kolem Novoměstských hradeb, navazující na okolní parkové lokality. „Anonymní […]

Mimořádné jízdy historickou tramvají. Projeďte se po nové trati!

Rekonstrukce tramvajové trati mezi Pankrácí a Nuslemi pokračuje dle harmonogramu a v pátek 4. června plánuje Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) obnovit tramvajový provoz v úseku Náměstí Bratří Synků – Vozovna Pankrác. Současně s tím se do pražských ulic od soboty 5. června po 9 letech opět vrátí tramvajová linka č. 19, která bude jezdit až ke stanici metra Pankrác po nedávno postavené nové trati. Při této příležitosti DPP pro všechny fanoušky MHD připravil na páteční odpoledne 4. června 2021 […]

Olšanská ulice se má radikálně proměnit. Chystá se nová studie

Pražští radní zadali vypracování studie revitalizace Olšanské ulice a jejího okolí. Na úkolu nyní pracuje Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR). Dokument má určit budoucí urbanistickou podobu území. Řešit bude ale také veřejné prostranství, dopravu nebo snížení ekologické stopy. Olšanská ulice patří mezi důležité dopravní tepny a městské třídy. Zároveň prochází středem oblasti, ve které je naplánováno hned několik projektů v různém stádiu přípravy – např. revitalizace ulic […]

X Zavřít