Diskuze: Mariánské náměstí se promění v pěší zónu. Přibudou stromy i vodní prvky

Zpět na článek

Nepřehlédněte

Náměstí Jiřího z Lobkovic se promění. Praha 3 vypsala soutěž • Vedení Prahy 3 vyhlásilo soutěž na návrh revitalizace náměstí Jiřího z Lobkovic. Cílem je najít tým s nejvhodnějším přístupem k jeho obnově ve všech architektonických, krajinářských, dopravních a technických souvislostech a zároveň navrhnout takové řešení, které umožní jeho každodenní praktické užívání obyvateli ze širšího okolí.

Výstava na tramvajové koleji mapuje historii prostranství kolem Národního muzea a Čelakovského sadů • Dosud nevyužívaná tramvajová kolej mezi Historickou a Novou budovou Národního muzea se v těchto dnech stala místem konání výstavy s názvem „Proměny okolí budov Národního muzea a Čelakovského sadů“. Celkem 26 informačních panelů mapuje historii i současnost tohoto místa.

Jak se ženám žije ve městech, která navrhovali muži? • Centrum architektury a městského plánování (CAMP) uspořádá ve čtvrtek online rozhovor s kanadskou urbánní geografkou Leslie Kern.

Praha zítra rozkope další ulici. Chystá se druhé Pražské povstání? • Už zítra začne na Žižkově oprava Koněvovy ulice. Až do 16. srpna bude uzavřen úsek Jana Želivského – Buchovcova ve směru z centra. Rekonstrukce Koněvovy ulice měla původně začít už v polovině července. Magistrát ale na poslední chvíli odsunul termín o 14 dní z obav před dopravním kolapsem, který by mohl nastat. Dopravu na Žižkově totiž už nyní komplikuje rekonstrukce Husitské ulice (potrvá až do listopadu). Úředníci z toho důvodu také rozhodli, že se Koněvova ulice bude opravovat pouze v jednom směru. [related-post id="11269"] Objízdná trasa pouze pro osobní automobily je následující: Jana Želivského – Jeseniova – Ambrožova – Biskupcova – Buchovcova – Koněvova. Nákladní automobily smí jet ulicemi Pod Krejcárkem – Novovysočanská – Spojovací. Uzavírky jsou i jinde Do další fáze se už zítra posune oprava vozovky na Jiráskově mostě a na komunikacích na smíchovské straně mostu. Kromě toho pokračují i práce na opravách dalších míst v Praze, včetně Vinohradské a Zenklovy ulice.

Rekonstrukce Jičínské ulice.

Praha 2 chce dát miliony korun na opravy chodníků a výsadbu stromů • Radní Prahy 2 na svém pondělním zasedání doporučili zastupitelstvu městské části schválit poskytnutí 20 milionů korun na obnovu chodníků. Peníze z rozpočtu městské části mají být použity na rekonstrukci chodníků, které jsou ve velmi špatném nebo havarijním stavu.

Nejošklivější pražské nádraží čeká radikální proměna. Takhle bude vypadat nový Smíchovský terminál • Návrh nového dopravního terminálu na Smíchově má detailní podobu. Terminál lépe propojí železniční a autobusovou dopravu a zkrátí tak přestupní vazby pro cestující. V plánu je také vznik P+R parkoviště, rozšíření nástupní haly a úprava přednádražního prostoru. Nyní hlavní město vypsalo výběrové řízení na nového projektanta. Výstavba by mohla začít v roce 2021.

Začala rekonstrukce kostry plejtváka myšoka, symbolu Národního muzea • Národní muzeum i v době, kdy je pro své návštěvníky uzavřeno, pokračuje v práci. Pro účely nových stálých přírodovědeckých expozic dochází právě v těchto dnech ke kompletnímu restaurování největšího předmětu ze sbírek Národního muzea, kostry samice plejtváka myšoka. Její oprava probíhá v sále, kde je umístěna již více než sto let. Restaurátorské a preparátorské práce na dalších sbírkových předmětech probíhají i v dílnách a laboratořích Národního muzea, tak aby byly připraveny k vystavení v nových expozicích a připravovaných výstavách.

FOTOREPORT: Konec ostudy! Okolí Národního muzea se začíná měnit. Hotovo bude už letos • Rada hl. m. Prahy dnes schválila kroky vedoucí ke zpříjemnění okolí Národního muzea. Hlavní úpravy čekají prostor mezi historickou a novou budovou Národního muzea. Dále se plánuje nové napojení na tramvajovou trať ve Vinohradské a Škrétově ulici. Změny proběhnou ještě letos. Podklad pro celkovou vizi okolí Národního muzea vypracoval Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR Praha).

Konec jedné velké pražské ostudy.

Začala další fáze oprav Koněvovy ulice. Auta i MHD musejí objíždět • V sobotu začala další fáze rekonstrukce Koněvovy ulice. Až do 23. srpna budou dělníci pracovat v úseku Rokycanova – Ostromečská.

Ode dneška až do září nepojedou tramvaje mezi Palmovkou a Bulovkou • Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zdnes zahájil komplexní rekonstrukci tramvajové trati v Zenklově ulici, a to v koordinaci s pracemi na rekonstrukci vodovodu, kanalizace, dalších inženýrských sítí, vozovek a chodníků.

Výstup z metra směr Karlovo náměstí bude za několik dní znovu otevřen • Od 9. října 2018 byl kvůli výměně pohyblivých schodů omezen vstup a výstup ze stanice metra Karlovo náměstí na lince B do ulice Resslova. K 16. srpnu výluka končí. Na dotaz serveru Tram-bus.cz to potvrdila MČ Praha 2. Po dobu uzavírky museli cestující využívat jen západní vestibul ve směru Palackého náměstí. Taktéž došlo k modernizaci veřejných toalet v metru.

Dopravní peklo na Žižkově. Tramvaje měly desítky minut zpoždění. Všichni se děsí, co přinese úterý • V pondělí ráno odstartovala dlouho očekávaná rekonstrukce Husitské ulici v Praze 3. Její uzavření ovšem na Žižkově způsobilo totální kolaps dopravy. Bylo to nefalšované dopravní peklo. Auta, která by za normálních okolností jela Husits kou ulicí, se přesunula do souběžné Seifertovy ulice. Ta je ale příliš úzká, řidiči zde musí projíždět přes tramvajové koleje, a tak po celý den docházelo k blokování plynulého provozu městské hromadné dopravy. Tramvaje nabíraly zpoždění v řádech desítek minut „Městská část Praha 3 se iniciativně snaží nastalou situaci ve spolupráci s městskou policií i Policí ČR řešit a kontrolovat plynulost dopravy. Na nejexponovanějších místech jsou tak připraveni policisté a strážníci. Prioritou je nyní zajistit průjezdnost MHD Seifertovou ulicí. Apelujeme na řidiče, aby respektovali dopravní značení v ulicích. Zvláště nesprávným parkováním na náhradních autobusových zastávkách komplikují plynulost provozu,“ uvedla radnice ve svém oficiálním prohlášení. Foto: fb Pražské tramvaje pic.twitter.com/bGvdool4fm

Průmyslový palác se dočká obnovy. Praha získala stavební povolení • Po deseti letech od zničujícího požáru získalo hlavní město pravomocné stavební povolení na obnovu levého křídla Průmyslového paláce a kompletní rekonstrukci pravého křídla a střední haly. Náměstek primátora Pavel Vyhnánek chce ještě letos vyhlásit výběrové řízení na zhotovitele stavby a v průběhu příštího roku začít se stavbou. V dolní části Výstaviště se do té doby dokončí hlavní část obnovy tak, aby měl areál Pražanům co nabídnout i po celou dobu rekonstrukce paláce.

Socha housenky vzbuzuje pohoršení. Pražanům připomíná brněnský orloj • Housenka raného kapitalismu, jedno z nejznámějších děl sochaře a obyvatele Prahy 6 Kurta Gebauera, se nyní nově tyčí na Vítězném náměstí. Čtvrtstoletí od vzniku původní myšlenky tak stanula v místě, pro které ji autor tehdy navrhl.

Výstava ukazuje, jakým směrem by se Praha mohla v budoucnu vyvíjet • V neděli 20. září odstartoval na Smetanově nábřeží v Praze rozsáhlý výstavní projekt „Praha – město pro lidi“.

K budoucí podobě Seifertovy ulice se mohou vyjádřit občané • Od pondělí 21. června se může široká veřejnost seznámit s chystanou proměnou Seifertovy ulice a vyjádřit se k ní. Až do konce měsíce bude otevřen informační kontejner a zároveň bude probíhat on-line anketa. Podněty a připomínky pak budou zohledněny při zpracování návrhu.

Nová mateřská škola v Jeseniově ulici. Radnice představila vítězný návrh • Rada městské části Prahy 3 schválila výsledky architektonické soutěže na novou šestitřídní mateřskou školku v Jeseniově 98. Mezi třiceti devíti soutěžními projekty zvítězil návrh týmu architektky Radky Kurčíkové.

Chystá se rekonstrukce Křižíkových pavilonů a divadla Spirála • Léta odkládaná rekonstrukce Křižíkových pavilonů B, C a E a divadla Spirála má zelenou. Pražští radní schválili jejich rekonstrukci. Práce na obou projektech začnou do konce tohoto roku.

Sochy chrlící vodu a šlehající plameny. Čechův most ožije podle původních představ autorů • Jediný ocelový obloukový most v Praze z počátku 20. století projde v následujících několika letech částečnou obnovou architektonické výzdoby, která jej přiblíží k původnímu návrhu a dodá slavnostnější ráz. Rekonstrukce osvětlovacích a efektových systémů, kterou je pověřena městská společnost Technologie hl. města Prahy (THMP), přinese na jedné straně modernizaci, na druhé zajímavou podívanou pro kolemjdoucí – chrlící vodu ze soch hyder a šlehající plameny z pochodní světlonošů.

Stanice metra Vltavská prochází rozsáhlou revitalizací. Co všechno se změní? • Vestibul stanice metra Vltavská byl řadu let v dezolátním stavu. To se ale teď začíná měnit. Dopravní podnik hl. m. Prahy ve spolupráci s MČ Praha 7 zahájil revitalizaci, jejímž cílem je udělat prostor tohoto vytíženého uzlu MHD přehlednější, přístupnější a celkově přívětivější. Celá rekonstrukce je rozplánována do čtyř etap. Již v loňském roce proběhla demolice nepotřebné lávky pro pěší a oprava točitého schodiště u vestibulu metra. Druhou etapou je oprava nadzemní části objektu stanice a schodišť, která právě probíhá. Odstraněním bariér by mělo dojít ke zlepšení přehlednosti. Sjednocení a doplnění se dočká mobiliář a některé stávající plochy a konstrukce. Na tuto etapu do konce roku naváže rekonstrukce fontány Faun Vltavská a jejího okolí. Podoba objektu včetně vazeb na okolní veřejný prostor zůstane po rekonstrukci zachována. Závěrečná etapa odstartuje na začátku příštího roku, kdy se opravy dočkají tramvajové zastávky a povrchy všech vnějších ploch atria. Plochy budou následně streetartově pojaty. O konkrétní podobě by měla rozhodnout otevřená soutěž. Její přípravu plánuje Praha 7 ve spolupráci s Dopravním podnikem na příští rok, v návaznosti na průběh čtvrté etapy úprav. Jelikož o ztvárnění ploch eviduje městská část již nyní ze strany umělců velký zájem, a to nejen v prostoru vnějšího atria, ale i širšího území lokality Vltavská, předpokládá se obsáhlejší diskuze nad možným výtvarným pojetím této oblasti. Stanice metra Vltavská byla slavnostně otevřena 3. listopadu 1984 jako součást provozního úseku metra III. C. Je založena v otevřené jámě, zajištěné kotvenými pilotovými stěnami. Nástupiště leží 20,75 metrů pod zemí, což z ní činí jednu z nejhlubších stanic linky C. Vzhledem k praxi při výstavbě a návrhu stanic pražského metra je toto řešení atypické. Běžně se v této hloubce zakládají stanice ražené (například Želivského). Kvůli složitým podmínkám a ve snaze o unifikaci návrhů na lince C zvolili architekti a projektanti jiný postup.

Stanice metra Vltavská na lince C aktuálně prochází rekonstrukcí.