Tipy jak rychle omládnout. Stačí dodržovat několik základních věcí

Jak na toPavla Bartošová24. července 20233 minuty čtení

Foto: Unsplash

Každý z nás touží zůstat mladý a energický, ačkoliv stárnutí je nevyhnutelnou součástí našeho života. Dobrou zprávou je, že existuje mnoho způsobů, jak rychle omládnout a zlepšit celkový vzhled, a co je ještě lepší, věda nám nabízí mnoho důkazů o účinnosti těchto metod. V tomto článku se podíváme na deset vědecky podložených tipů, které vám pomohou dosáhnout mladistvějšího vzhledu a zvýšit vaši sebevědomí.

Pravidelný pohyb

Vědecký výzkum ukazuje, že pravidelná fyzická aktivita má pozitivní vliv na naše zdraví a mladistvý vzhled. Aerobní cvičení, jako je chůze, běh nebo plavání, zlepšuje srdeční zdraví, snižuje stres a zvyšuje pružnost kůže. Studie zveřejněná v Journal of Dermatological Science ukázala, že pravidelné cvičení může pomoci zpomalit proces stárnutí pokožky tím, že zlepšuje její texturu a hydrataci.

Zdravá strava

Přírodní potraviny bohaté na vitamíny, minerály a antioxidanty jsou klíčem k mladistvému vzhledu. Výzkumy zveřejněné v časopise Frontiers in Psychology potvrzují, že strava bohatá na ovoce, zeleninu a celozrnné obiloviny má přímý vliv na zpomalení procesu stárnutí. Zahrňte do své stravy potraviny, které obsahují vitamín C, E, beta-karoten a zinek.

Kvalitní spánek

Dostatek kvalitního spánku je nezbytný pro regeneraci těla a obnovu pokožky. Podle výzkumu z University Hospitals Case Medical Center v USA má nedostatek spánku spojení se zvýšeným výskytem vrásek a snížením elasticity pokožky. Snažte se dodržovat pravidelný spánkový režim a vytvořte si uklidňující rutinu před spaním.

Ochrana před slunečním zářením

Sluneční záření je jedním z hlavních faktorů způsobujících předčasné stárnutí pokožky. Studie publikovaná v časopise Clinical, Cosmetic, and Investigational Dermatology potvrzuje, že používání opalovacího krému s dostatečným ochranným faktorem může snížit riziko poškození pokožky způsobeného slunečním zářením a vzniku vrásek.

Hydratace

Dostatečná hydratace je klíčová pro zachování mladistvého vzhledu pokožky. Vědecké studie ukazují, že dostatečný příjem vody zlepšuje pružnost a elasticitu pokožky. Dopřejte svému tělu dostatek vody každý den a vyhýbejte se nadměrné konzumaci kofeinu a alkoholu, které mohou způsobit dehydrataci.

Redukce stresu

Stres může mít negativní dopad na naše tělo i mysl. Vědecké studie prokázaly, že dlouhodobý stres může zrychlit proces stárnutí a zhoršit stav pokožky. Vyhledejte relaxační techniky, jako je meditace, jóga nebo hluboké dýchání, které vám pomohou snížit hladinu stresu.

Antioxidanty

Antioxidanty jsou klíčové pro boj proti volným radikálům, které mohou poškozovat buňky a zrychlovat proces stárnutí. Výzkumy ukazují, že potraviny bohaté na antioxidanty, jako je vitamín C a E, resveratrol a koenzym Q10, mohou chránit pokožku před poškozením a zlepšit její vzhled.

Péče o pleť

Pravidelná péče o pleť je nezbytná pro udržení mladistvého vzhledu. Podle výzkumů publikovaných v časopise Clinical Interventions in Aging mohou některé kosmetické produkty s retinolem, kyselinou hyaluronovou a peptidy pomoci zlepšit texturu pokožky a snížit výskyt vrásek.

Zdravý životní styl

Nekuřte, omezte konzumaci alkoholu a vyhněte se nadměrnému stresu. Vědecké studie ukazují, že nezdravé návyky mohou negativně ovlivnit vaše zdraví a vzhled. Snažte se vést zdravý životní styl a dbát o své tělo a mysl.

Pozitivní postoj

Pozitivní postoj a radost ze života se odrazí nejen na vašem vzhledu, ale i na celkovém zdraví. Výzkumy ukazují, že lidé s pozitivním vztahem k sobě samým a světu mají tendenci vykazovat nižší míru stresu a lepší celkový stav zdraví.

Rychle omládnout nemusí být nemožný úkol, pokud začnete implementovat tyto vědecky podložené tipy do svého života. Pamatujte, že každý člověk je jiný, a tak si najděte ty metody, které vám nejlépe vyhovují.

Nepřehlédněte

Vyznejte se v sójových omáčkách. Některé mohou být zdraví škodlivé • Po sójové omáčce v kuchyni obvykle sáhneme, když potřebujeme zvýraznit chuť připravovaného jídla. Zatímco přírodně fermentované sójové omáčky jsou pro naše zdraví prospěšné, průmyslově vyráběné mohou naopak uškodit. Čím se oba tyto druhy liší?

Alergie, nebo koronavirus? Příznaky mohou být podobné • Začal duben a to je první kritický měsíc pro alergiky. Ve vzduchu se postupně zvyšuje koncetrace pylů nejrůznějších trav a stromů. V době koronavirové pandemie mohou být lidé trpící alergií z této situace znepokojeni. Projevy obou nemocí jsou totiž velice podobné.

Srdeční procházková trasa vede Riegrovými sady. Upozorňuje na závažné onemocnění • Srdeční selhání postihne každého pátého člověka staršího 40 let. Na závažnost tohoto onemocnění upozorňují již třetím rokem Srdeční procházkové trasy a jedna z nich je nyní i v Praze. Vybízí k pravidelnému pohybu, který je jedním z doporučovaných režimových opatření nejenom u srdečního selhání. Zároveň zdůrazňuje také důležitost pravidelných návštěv lékaře a dodržování správného režimu při léčbě.

Pomocníci, nebo zabijáci? Elektrické spotřebiče jako skryté hrozby ve vaší domácnosti • Určitě máte v domácnosti několik menších elektrických zařízení, která vám usnadňují život. Třeba žehličky, nabíječky, rychlovarné konvice nebo mikrovlnné trouby. V posledních letech se jejich výrobci předhánějí s novými funkcemi. Ruku v ruce s tím se však zkracuje doba, po kterou tyto spotřebiče vydrží provozuschopné. Téměř nic se neopravuje a výrobci spoléhají na to, že zákazník po konci záruční doby, obvykle po dvou až třech letech, takový výrobek prostě vymění za nový.

Onemocnění štítné žlázy často ani nepoznáte. Nebezpečí hrozí hlavně ženám • Dlouhodobá únava či přibírání na váze trápí řadu lidí. Tyto potíže si většinou vykládáme jako následek nezdravého životního stylu. Málokoho ale napadne, že ve skutečnosti za vším může být závažné onemocnění štítné žlázy. Lékaři upozorňují, že s léčbou je potřeba začít co nejdříve.

Účinky jahod na lidské zdraví. Proč se vyplatí jíst je v sezóně? • Sezóna jahod je v plném proudu. České zahrádky v těchto dnech obsypávají červené plody, které znali již staří Římané. Možná vás překvapí, že pro širokou konzumaci se jahody začaly používat až v pozdním středověku, kdy byly pěstovány převážně mnichy.

Hranice 37 stupňů už nemusí platit. Průměrná teplota člověka se snižuje • Zvýšená teplota je jedním z neklamných znamení, že se naše tělo potýká s nemocí. Obecně zažitá hranice 37 stupňů Celsia už přitom nemusí platit. Stanovena byla již před 150 lety a od té doby se průměrná teplota lidského těla podstatně snížila.

Zabiják jménem sůl. Lidé překračují doporučenou dávku a často o tom ani neví • Sůl je pro lidské tělo sice nepostradatelná, ale nadměrný příjem představuje obrovské zdravotní riziko. Doporučené denní množství soli přitom často překračujeme, aniž bychom si to uvědomovali. Upozorňuje na to kampaň s názvem World Salt Awareness Week, která probíhá v těchto dnech.

Sůl nad zlato? Ano, ale jen v omezeném množství.

Nemocný muž obtěžuje zápachem obyvatele domu. Odpadky z popelnic si nosí do bytu • Obyvatelé některých činžovních domů se potýkají s problémovými sousedy, kteří svou nemocí ohrožují sebe i druhé. Tzv. „sběrači“ shromažďují ve svých bytech obrovské množství odpadků a starého harampádí. Ostatní sousedé pak musí trpět neustálý zápach ve společných částech domu. Řešení přitom často v podstatě neexistuje.

Lidé trpící Diogenovým syndromem hromadí ve svých bytech neužitečné harampádí a odpadky (ilustrační foto).

Stane se Alžběta II. nejdéle vládnoucí panovnicí historie? • Svět se za posledních sedm dekád neuvěřitelně proměnil. Jedna jistota ale stále zůstává. Na britském trůně neochvějně sedí královna Alžběta II.

Nedostatek hořčíku nepodceňujte. Tělo si o něj samo řekne • Aby naše tělo správně fungovalo, potřebuje k tomu celou řadu látek a minerálů. Jedním z nejdůležitějších je hořčík. Na jeho nedostatek vás může upozornit hned několik symptomů.

Nedostatek hořčíku dokáže potrápit. Některé potraviny obtíže hravě zaženou • Hořčík je nesmírně důležitý minerál pro správné fungování organismu. Podílí se na stovkách chemických reakcí a pomáhá udržovat naše celkové zdraví. Tělo dospělého člověka obsahuje přibližně 25 gramů hořčíku, přičemž 50 až 60 % se nachází v kostech a zbytek v měkkých tkáních.

Spánek je mnohem důležitější, než si myslíme, potvrdil výzkum vědců • Cítíte se neustále otrávení a frustrovaní? Rozčílíte se snadno i kvůli nepodstatné malichernosti? Pokud na vás tento popis sedí, přestože vaše povaha byla od malička spíše mírná, měli byste se zaměřit na kvalitu spánku.

Jedno objetí denně nestačí. Terapeutka popsala, kolikrát denně je to ideálně potřeba • Náročná zima, letos navíc umocněná stále nekončící pandemií a astronomickým zdražováním všeho možného, představuje obrovskou zátěž na naši psychiku. Naštěstí ale existuje jednoduchý a bezplatný způsob, jak zůstat v pohodě.

Do Česka se valí tropické počasí. Co dělat, když teploty atakují 40 stupňů? • Přestože o víkendu očekávají meteorologové bouřky a ochlazení, v příštím týdnu vtrhne do Česka tropické počasí. Teploty se na některých místech nebezpečně přiblíží ke 40 stupňům. Lékaři a odborníci proto připomínají zásady, které by měl v takovém počasí každý dodržovat.

Zdřímnutí po obědě prospívá, ale musí být přiměřeně dlouhé • Dobrá zpráva pro všechny vyznavače poobědového šlofíčka. Nová studie čínských vědců říká, že krátké zdřímnutí má velmi pozitivní vliv na náš mozek. Důležité je ale dodržovat pravidelnost a přiměřenou délku.

Ranní káva nalačno může způsobit vážné zdravotní problémy • Bez šálku lahodné horké kávy hned po probuzení si řada lidí nedokáže představit start do nového dne. Pokud ale kávu pijete nalačno, koledujete si o závažné zdravotní problémy.

Idiopatická plicní fibróza se zpočátku hlásí nenápadně. Důležitá je včasná diagnóza • Pražané si mohou nechat zkontrolovat plíce. Pneumologové jim otevřou dveře svých ordinací ve středu 30. září. Zájemce vyšetří i bez předchozího objednání a doporučení praktického lékaře. Preventivní akcí chtějí lékaři včas odhalit smrtelnou nemoc – idiopatickou plicní fibrózu (IPF). Letos se do dne otevřených dveří v kraji zapojí jedenáct ambulancí. Zájemci o vyšetření by si ale vzhledem ke koronavirové pandemii měli telefonicky ověřit, jestli se provoz ordinace nezměnil. V loňském roce lékaři potvrdili IPF dvěma pacientům. U jedenácti dalších objevili jiné plicní nemoci, jako jsou například astma či chronická obstrukční plicní nemoc (CHOPN). 

Ukládáte ovoce a zeleninu do mrazáku? Vědci zkoumali, jak to ovlivní výživové hodnoty • Zamrazování je jedním z tradičních způsobů uchovávání potravin. Do mrazáku můžeme na později uschovat téměř cokoliv – od masa přes pečivo až po sezónní ovoce a zeleninu. Co ale mráz s potravinami udělá? Je možné, že dojde ke snížení výživových hodnot?

Maliny jsou jedním z nejčastějších druhů ovoce, které lidé uchovávají v mrazáku.

Některé ořechy podporují imunitu, jiné chrání před rakovinou • Výživoví poradci již delší dobu doporučují zařadit do jídelníčku ořechy. Jejich pravidelná konzumace v určitém množství nejenže dokáže snížit cholesterol, ale funguje i jako prevence rakoviny a dalších onemocnění.